![]() |
Kämpa Lazze :KO:
|
Citat:
|
Får bli en klassiker, vinnarspel på alla hästar nu i sista så att man får något tillbaka oavsett hur det går, så minst 3000kr nu om V75 spricker :lol:
|
Jag darrar lite nu..+ har en date ikväll ..så hoppas på det bästa..Kan ju bli hyfsat på 6or+5or i värsta fall
|
Citat:
|
Citat:
|
Vad höll Wäjersten på med där?
Gå ur fältet... |
Surt som fan Lazze
Men travlivet är såhär mer ner än upp. Snyggt lirat trots missen i sista Bara ta nya tag |
Ouch...surt..
|
Surt att man spricker V75 på linjen i sista men bra vinst iaf. Nya tag!
|
Glad att jag gick + iaf..
|
Ooo, 13500.- plus = Very Nice!!!!
|
Citat:
|
4 rätt här,nya tag
|
Citat:
Både William och Calgary lunkade in 6 mille och drar väl in stora pengar i avels arbetet som lockade mer än att försöka komma tillbaka i tävlingsmässigt skick i tuffa klasser. Dessutom var/är de väl till stor del ägda av Nurmos. Men visst vill jag oxå ha tävlings hästar som matchats och tränas för en lång samt för hästen och travpubliken trevlig och lång karriär. |
Citat:
|
Citat:
Nya tag. |
Citat:
Men i min värld har åtminstone dessa Kriterievinnare hög och mångårig stjärnstatus. Ina Scot. Zoogin Remington Crown Hilda Zonett Frome Above Conny Nobell Jaded Maharajah Readly Express Power. Etc. |
Citat:
|
Citat:
Den största unghäststjärnan som höll är väl Revenue |
Citat:
Rätt svar är ALLA var stjärnor redan som 3åringar. Många av hästarna på listan gjorde någon eller några starter som 2-åring. Men det var under 3-åringssäsongen de klev fram som stjärnor. Och hela listan höll även som äldre. Om man kräver att stjärnstatus redan från 2års-säsongen är du inne på rätt spår. Revenue. |
Citat:
|
racing mange gjorde 7 starter om 2 åring, vann uppfödningsloppet
77 starter o 5,5 miljoner Hållbar Ofta finns ofta 2 åriga ston som är riktigt riktigt bra, de får ofta svårt som äldre, hela tiden möta stoeliten eller hingstar, körs ju sällan snabblopp för bara ston, i så fall stoleliten med de allra värsta Aveln nog rätt för 3-4 åriga ston som kutat ihopp 1,5 mille o uppåt, undantag finns |
Citat:
Ok duktigt att lunka in 5 mille och en elitloppsbiljett på gamla dar. Men vann väl inga årgångslopp och sparsamt med storlopps segrar. Vann väl nåt lopp i Finland. I min värld är det ganska få segrare i uppfödnings loppet som fått elit status som äldre häst. |
Citat:
|
Ja han var tvåa, mitt fel kollade bara prissumman , är väl sådan där premiechans
Men blir man 2a i ett elitloppsförsök o kommer till final är man i Eliten Punkt slut. Men framgång som 2 åring är ingen garanti för att tillhöra eliten som äldre, men är väl bara 10 % som startar som 2 åringar o de allra flesta gör ett par 3 starter, svårt att fr läktaren avgöra var karriären tar vägen redan då, |