Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Onsdagen 11/10 - V86 Bergsåker/Valla - Jackpot (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/58037-onsdagen-11-10-v86-bergsaker-valla-jackpot/)

KalleKlut 2023-10-11 00:54

Onsdagen 11/10 - V86 Bergsåker/Valla - Jackpot
 
En ruskigt svår och öppen omgång på förhand!

Avd 1. Rätt favorit i 11 Edsinette men många att runda i detta stolopp. Lyckas Pettersson med starten så kanske han kan kuppa sig till ledningen och då är loppet över.. Garderar ni så se upp för skrällarna 3 Yourshowartist och 5 What A Flame.

Avd 2. Otroligt öppet lopp bakom 5 Chimi och 2 The Pirate. 10 Enjoy The Moment är mitt tredje val.

Avd 3. Kallblod, tillägg och bara ston.. Suck!!
Varnar lite för 1 Snabba Beslut T.A. som lär få rygg på 2 Dån Klara. 2,11,1,12 tror jag räcker.

Avd 4. Det vankas nog ordentlig körning från många håll här.. Broberg är som vanligt optimistisk men hästen är klart bättre än raden. Rankas nog sist av många men jag varnar lite för 8 S.G.Friberg, framförallt om han kommer till ledningen och får bestämma utan press.

Bästa spiken: 8 Invisible Sun 61%
Bästa skrällen: 8 King Only The One 4%

Efterhandaren 2023-10-11 09:31

Allmän Filikrums efter gröten.
 
Typisk höstomgång. Lågklassig och svårlöst Jackpottomg.

V86 1) Hm ”P21 lopp” med flera deltagare som har 110-120 startpoäng passar inte in på V86 spelet. Lottobetonat.
11 Edsinette är väl klar första häst. Bakom är det bara att blunda och peka.

V86 2) Tvåhästars lopp ?
2 The Pirate och 5 Chimi är väl måstestrecken men jag vill ha med distansgynnade 9 Hashtag Simoni oxå. Kommer från två raka och har bra höstform. Dessutom Orlando Vici gener :hattenav:

V86 3) Nordisar är Nordisar :skamsen:
Ängsthea och Ragnhild är tuffa märrar men 60m är (för) tufft att plocka in på medeldistans. Startvolten kan stå emot länge.
5 Monster Litchi är mitt drag. Står bra inne och verkar rejäl och hyfsat travsäker.
1 Snabba Beslut T.A. är ett spännande Norskt ekipage med rutinerade Monté tjejen C A Hande som sitter i jollen som omväxling. Luring :KO:

V86 4) 5 Hidden Dragon Har gått bra i skymundan. Chansdrag i lågklassigt sprinterlopp.

V86 5) Nordisar igen :skamsen: Men ganska hög klass på isbjörnarna.
4 Envis Lämpligt namn på en travhäst :lol: Borde vara med på stregen om felfri. Duktig 4 åring.
11 Soldhöjdens Drake Tobbe känner hästen väl och detta är en tuff och rutinerad Drake som kan plocka hem 200 lax.

V86 6) Handicap lopp med 4 volter !! Hur ska detta sluta ?
1 Mazeppa Spännande Norska med Björn i sulkyn. Bör nog bevakas.
10 Luca Di Quattro Ok har några G i raden men med på stregen om felfri. Men står ganska hårt inne.

V86 7) 8 Invisible Sun Känns som en stabil storfavorit trots läget. Ganska halvljummet motstånd.

V86 8) Lite högre klass på epilogen. Kul.
1 Poleposition har testats i tufft motstånd och är väl en klassklättrare. Men känns lite spännande att gardera. Spår 1 är Spår 1.
4 Calvados Bi har Sverige debuten avklarad och Esposito bjuder nog upp till kamp direkt från start och kan öppna loppet för skrällar.
8 Joshua B.R. Spännade häst som visat bra höstform hemma i Suomi.

Nollkollolisten 2023-10-11 11:59

A:11 B:3,5 C: Övriga. 11 favorit, ok, i övrigt kasta pil
A:2 B:5,9,10 C:8
5,1
5 Hidden Dragon (Spåret)
A:11 B:6,4,14 C: 2,3,13
15 Ubi.Face (Klassen i gänget. ok långt fram, nu 3 strukna)
8,7
A.4 B:5,6,11 C:1,3,7,8
Krav 2A o 1B

Gotland 2023-10-11 13:11

Första tanken säger att 2 The Pirate måste vara en av dagens bästa spikar. Har en notering sedan tidigare om att den gillar biken och avslutade vasst till en tredjeplats efter galle på Mantorp.

Här tror jag att procenten hålls ner av förlusten senast men den tycker jag ursäktas av omstarterna då.

Stannar man under 35% är det definitivt ett av dagens spikbud!

:KO:

SwedishHorseRacing 2023-10-11 13:12

Lite lättare omgång idag, med många spikförslag.
Blir nog låg utdelning. ;)

Gotland 2023-10-11 13:29

Tredje är ett kallislopp med MÅNGA tillägg. De längst bak står 60m och kan väl få svårt att hinna fram men jag ska räkna lite mer på det hela innan beslut tas.

Tobbe är ALLTID intressant på kallblod men jag vetetusan om han ska med idag.

Återkommer!

:KO:

Efterhandaren 2023-10-11 15:25

Eftermiddags dragen.
 
V86 2) 8 Olympic Winner 6% får nog ett streck trots byngligt läge. Känns distansgynnad och är härdad i tuffa gäng i Nabolandet. Dessutom skoryck.

V86 4) Tvåhästarslås. 5 och 7.

V86 5) 12 Gott Klirr 2% känns änna lite bortglömd. Ok flera tuffa miljonärer emot men hästen har mycket spring i benen och kan skrälla med rätt resa. Då blir det gött klirr.

V86 6) 8 King Only The One 6% Ok lite minus med voltstart och risk för omstarter men spår 3 på bakvolt och några strykningar kan underlätta. Lopp i kroppen efter paus och felfri är det en Fidus.

Dahle 2023-10-11 15:25

Edsinette är favorit med all rätt. Har ett hyfsat spår och bör hamna bra på det. Motståndet skrämmer icke och jag tror den vinner oavsett löpning. Börjar med spik på chansen.
Den andra spiken som det ser ut just nu är mer chansartat. Testar o gå på Declan trots tuffa tillägg. Connie gillar o tävla, hoppas bara han ger sig iväg tidigt. Hästen har bra kapacitet för loppet och som singelprocentare är den intressant.

Efterhandaren 2023-10-11 15:44

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 814671)
Edsinette är favorit med all rätt. Har ett hyfsat spår och bör hamna bra på det. Motståndet skrämmer icke och jag tror den vinner oavsett löpning. Börjar med spik på chansen.
Den andra spiken som det ser ut just nu är mer chansartat. Testar o gå på Declan trots tuffa tillägg. Connie gillar o tävla, hoppas bara han ger sig iväg tidigt. Hästen har bra kapacitet för loppet och som singelprocentare är den intressant.

Ja Declan är en högklassig travare och värd en vinst efter många försök. Voltstart är dock ett minus men ensam på 40m volten borde väl underlätta. Hm kanske farlig att glömma.

capone 2023-10-11 15:51

Någon som har spelvärde Spikar

tigern 2023-10-11 16:28

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 814667)
Tredje är ett kallislopp med MÅNGA tillägg. De längst bak står 60m och kan väl få svårt att hinna fram men jag ska räkna lite mer på det hela innan beslut tas.

Tobbe är ALLTID intressant på kallblod men jag vetetusan om han ska med idag.

Återkommer!

:KO:

Visst är Tobbe alltid duktig i kallblod men av någon anledning vinner ofta bakspår

Gotland 2023-10-11 16:31

Jag velar fortfarande lite över upplägget och spikvalen för kvällens spel.
I sjunde borde man kanske gå rakt ut på Wäjersten MEN jag får känslan att någon av betalisarna gör det och i takt med att omsättningen landar in så kommer procenten stiga kraftigt.

Kanske ska fegluta (nytt ord för SAOL -24?) mig mot Sörjan och storfavoriten i avslutningen istället? Lyckas man bara undvika att bli instängd vinner man det där loppet 8/10.

Svårt!

:KO:

Gotland 2023-10-11 16:33

Citat:

Ursprungligen postat av tigern (Inlägg 814676)
Visst är Tobbe alltid duktig i kallblod men av någon anledning vinner ofta bakspår

Det är 60m att ta in här men inte allt för många ekipage med i loppet. Ju fler strykningar desto mer ökar chansen för de längst bak. I alla fall i min bok.

Men jag viktat nog ändock mot att någon längst fram ror hem det ikväll. 5/2 tidiga. Därefter de längst bak. Kanske kompletterar med Tobbe och någon mer.

Svårt!

:KO:

tigern 2023-10-11 16:51

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 814679)
Det är 60m att ta in här men inte allt för många ekipage med i loppet. Ju fler strykningar desto mer ökar chansen för de längst bak. I alla fall i min bok.

Men jag viktat nog ändock mot att någon längst fram ror hem det ikväll. 5/2 tidiga. Därefter de längst bak. Kanske kompletterar med Tobbe och någon mer.

Svårt!

:KO:

Ja det stämmer som du beskriver och detta lopp är ganska svår.
Jag funderar på att ta med 1an oxå ifall bakspåren inte hinner fram ….

olle 2023-10-11 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 814665)
Första tanken säger att 2 The Pirate måste vara en av dagens bästa spikar. Har en notering sedan tidigare om att den gillar biken och avslutade vasst till en tredjeplats efter galle på Mantorp.

Här tror jag att procenten hålls ner av förlusten senast men den tycker jag ursäktas av omstarterna då.

Stannar man under 35% är det definitivt ett av dagens spikbud!

:KO:

Håller med. Tänkte samma när jag först läste om ändringarna i utrustning och sedan såg att den inte är jättestor favorit .



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved