Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-10-11, 00:54   #1
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 170
Sharp$: 9333
Standard

Onsdagen 11/10 - V86 Bergsåker/Valla - Jackpot


En ruskigt svår och öppen omgång på förhand!

Avd 1. Rätt favorit i 11 Edsinette men många att runda i detta stolopp. Lyckas Pettersson med starten så kanske han kan kuppa sig till ledningen och då är loppet över.. Garderar ni så se upp för skrällarna 3 Yourshowartist och 5 What A Flame.

Avd 2. Otroligt öppet lopp bakom 5 Chimi och 2 The Pirate. 10 Enjoy The Moment är mitt tredje val.

Avd 3. Kallblod, tillägg och bara ston.. Suck!!
Varnar lite för 1 Snabba Beslut T.A. som lär få rygg på 2 Dån Klara. 2,11,1,12 tror jag räcker.

Avd 4. Det vankas nog ordentlig körning från många håll här.. Broberg är som vanligt optimistisk men hästen är klart bättre än raden. Rankas nog sist av många men jag varnar lite för 8 S.G.Friberg, framförallt om han kommer till ledningen och får bestämma utan press.

Bästa spiken: 8 Invisible Sun 61%
Bästa skrällen: 8 King Only The One 4%
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-11, 09:31   #2
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Allmän Filikrums efter gröten.


Typisk höstomgång. Lågklassig och svårlöst Jackpottomg.

V86 1) Hm ”P21 lopp” med flera deltagare som har 110-120 startpoäng passar inte in på V86 spelet. Lottobetonat.
11 Edsinette är väl klar första häst. Bakom är det bara att blunda och peka.

V86 2) Tvåhästars lopp ?
2 The Pirate och 5 Chimi är väl måstestrecken men jag vill ha med distansgynnade 9 Hashtag Simoni oxå. Kommer från två raka och har bra höstform. Dessutom Orlando Vici gener

V86 3) Nordisar är Nordisar
Ängsthea och Ragnhild är tuffa märrar men 60m är (för) tufft att plocka in på medeldistans. Startvolten kan stå emot länge.
5 Monster Litchi är mitt drag. Står bra inne och verkar rejäl och hyfsat travsäker.
1 Snabba Beslut T.A. är ett spännande Norskt ekipage med rutinerade Monté tjejen C A Hande som sitter i jollen som omväxling. Luring

V86 4) 5 Hidden Dragon Har gått bra i skymundan. Chansdrag i lågklassigt sprinterlopp.

V86 5) Nordisar igen Men ganska hög klass på isbjörnarna.
4 Envis Lämpligt namn på en travhäst Borde vara med på stregen om felfri. Duktig 4 åring.
11 Soldhöjdens Drake Tobbe känner hästen väl och detta är en tuff och rutinerad Drake som kan plocka hem 200 lax.

V86 6) Handicap lopp med 4 volter !! Hur ska detta sluta ?
1 Mazeppa Spännande Norska med Björn i sulkyn. Bör nog bevakas.
10 Luca Di Quattro Ok har några G i raden men med på stregen om felfri. Men står ganska hårt inne.

V86 7) 8 Invisible Sun Känns som en stabil storfavorit trots läget. Ganska halvljummet motstånd.

V86 8) Lite högre klass på epilogen. Kul.
1 Poleposition har testats i tufft motstånd och är väl en klassklättrare. Men känns lite spännande att gardera. Spår 1 är Spår 1.
4 Calvados Bi har Sverige debuten avklarad och Esposito bjuder nog upp till kamp direkt från start och kan öppna loppet för skrällar.
8 Joshua B.R. Spännade häst som visat bra höstform hemma i Suomi.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2023-10-11 klockan 12:20.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-11, 11:59   #3
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 120
Sharp$: 3609
Standard

A:11 B:3,5 C: Övriga. 11 favorit, ok, i övrigt kasta pil
A:2 B:5,9,10 C:8
5,1
5 Hidden Dragon (Spåret)
A:11 B:6,4,14 C: 2,3,13
15 Ubi.Face (Klassen i gänget. ok långt fram, nu 3 strukna)
8,7
A.4 B:5,6,11 C:1,3,7,8
Krav 2A o 1B

Senast redigerad av Nollkollolisten den 2023-10-11 klockan 12:11.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-11, 13:11   #4
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Första tanken säger att 2 The Pirate måste vara en av dagens bästa spikar. Har en notering sedan tidigare om att den gillar biken och avslutade vasst till en tredjeplats efter galle på Mantorp.

Här tror jag att procenten hålls ner av förlusten senast men den tycker jag ursäktas av omstarterna då.

Stannar man under 35% är det definitivt ett av dagens spikbud!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-11, 13:12   #5
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 465
Sharp$: 1299
Standard

Lite lättare omgång idag, med många spikförslag.
Blir nog låg utdelning.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-11, 13:29   #6
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Tredje är ett kallislopp med MÅNGA tillägg. De längst bak står 60m och kan väl få svårt att hinna fram men jag ska räkna lite mer på det hela innan beslut tas.

Tobbe är ALLTID intressant på kallblod men jag vetetusan om han ska med idag.

Återkommer!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-11, 15:25   #7
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Eftermiddags dragen.


V86 2) 8 Olympic Winner 6% får nog ett streck trots byngligt läge. Känns distansgynnad och är härdad i tuffa gäng i Nabolandet. Dessutom skoryck.

V86 4) Tvåhästarslås. 5 och 7.

V86 5) 12 Gott Klirr 2% känns änna lite bortglömd. Ok flera tuffa miljonärer emot men hästen har mycket spring i benen och kan skrälla med rätt resa. Då blir det gött klirr.

V86 6) 8 King Only The One 6% Ok lite minus med voltstart och risk för omstarter men spår 3 på bakvolt och några strykningar kan underlätta. Lopp i kroppen efter paus och felfri är det en Fidus.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-11, 15:25   #8
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 638
Sharp$: 22761
Standard

Edsinette är favorit med all rätt. Har ett hyfsat spår och bör hamna bra på det. Motståndet skrämmer icke och jag tror den vinner oavsett löpning. Börjar med spik på chansen.
Den andra spiken som det ser ut just nu är mer chansartat. Testar o gå på Declan trots tuffa tillägg. Connie gillar o tävla, hoppas bara han ger sig iväg tidigt. Hästen har bra kapacitet för loppet och som singelprocentare är den intressant.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
heddari (+10), Gotland (+10)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-11, 15:44   #9
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Edsinette är favorit med all rätt. Har ett hyfsat spår och bör hamna bra på det. Motståndet skrämmer icke och jag tror den vinner oavsett löpning. Börjar med spik på chansen.
Den andra spiken som det ser ut just nu är mer chansartat. Testar o gå på Declan trots tuffa tillägg. Connie gillar o tävla, hoppas bara han ger sig iväg tidigt. Hästen har bra kapacitet för loppet och som singelprocentare är den intressant.
Ja Declan är en högklassig travare och värd en vinst efter många försök. Voltstart är dock ett minus men ensam på 40m volten borde väl underlätta. Hm kanske farlig att glömma.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-11, 15:51   #10
 
capones avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 2 391
Sharp$: 13246
Standard

Någon som har spelvärde Spikar
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-11, 16:28   #11
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 363
Sharp$: 2569
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Tredje är ett kallislopp med MÅNGA tillägg. De längst bak står 60m och kan väl få svårt att hinna fram men jag ska räkna lite mer på det hela innan beslut tas.

Tobbe är ALLTID intressant på kallblod men jag vetetusan om han ska med idag.

Återkommer!

Visst är Tobbe alltid duktig i kallblod men av någon anledning vinner ofta bakspår
tigern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-11, 16:31   #12
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Jag velar fortfarande lite över upplägget och spikvalen för kvällens spel.
I sjunde borde man kanske gå rakt ut på Wäjersten MEN jag får känslan att någon av betalisarna gör det och i takt med att omsättningen landar in så kommer procenten stiga kraftigt.

Kanske ska fegluta (nytt ord för SAOL -24?) mig mot Sörjan och storfavoriten i avslutningen istället? Lyckas man bara undvika att bli instängd vinner man det där loppet 8/10.

Svårt!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-11, 16:33   #13
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tigern Visa inlägg
Visst är Tobbe alltid duktig i kallblod men av någon anledning vinner ofta bakspår
Det är 60m att ta in här men inte allt för många ekipage med i loppet. Ju fler strykningar desto mer ökar chansen för de längst bak. I alla fall i min bok.

Men jag viktat nog ändock mot att någon längst fram ror hem det ikväll. 5/2 tidiga. Därefter de längst bak. Kanske kompletterar med Tobbe och någon mer.

Svårt!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-11, 16:51   #14
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 363
Sharp$: 2569
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Det är 60m att ta in här men inte allt för många ekipage med i loppet. Ju fler strykningar desto mer ökar chansen för de längst bak. I alla fall i min bok.

Men jag viktat nog ändock mot att någon längst fram ror hem det ikväll. 5/2 tidiga. Därefter de längst bak. Kanske kompletterar med Tobbe och någon mer.

Svårt!

Ja det stämmer som du beskriver och detta lopp är ganska svår.
Jag funderar på att ta med 1an oxå ifall bakspåren inte hinner fram ….
tigern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-11, 17:32   #15
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Första tanken säger att 2 The Pirate måste vara en av dagens bästa spikar. Har en notering sedan tidigare om att den gillar biken och avslutade vasst till en tredjeplats efter galle på Mantorp.

Här tror jag att procenten hålls ner av förlusten senast men den tycker jag ursäktas av omstarterna då.

Stannar man under 35% är det definitivt ett av dagens spikbud!

Håller med. Tänkte samma när jag först läste om ändringarna i utrustning och sedan såg att den inte är jättestor favorit .
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td