![]() |
Dom har väl gjort det lagom dåligt med flit (möjligen omedvetet) så att dom kan behålla sina jobb och "förbättra" sidan snart igen.
Som har nämnts tidigare i tråden så skulle ett bra lag ifrån sharps klura ihop något mycket vassare. |
Citat:
|
Kollar bara i dator men med lite egna val så funkar det väl helt ok,
hade gillat att ha det på en rad ... dvs inte kusk under häst ... verkar inte gå att "anpassa" bort? Men det funkar! |
Går inte att sortera efter något tung bana eller monté på nya sidan heller.
Det är också väldigt omständigt att sortera efter distans då den byter sortering till spår mitt i allting. Vad är det som de har lagt till som alla pratar om bortsett från de där kuskgubbarna? |
Citat:
Sedan är det nytt att du kan spara olika inställningsprofiler. T ex en för desktop och en för mobil. Och eftersom de sparas på servern och inte längre i cookies kan du numera rensa cookies utan att tappa ATG-inställningarna. Men det fullt av saker som de har missat. |
Citat:
efter att ha rensat cache på min laptop o skrivbordatorn , o någon dag senare göra om hela proceduren när nya sidan kom. Det är ju inte EN lista , det är startlista o så resultat , streckspel plus resultat streckspel osv Men jag fattar inte varför man inte speglade startlistan i resultatlistan, nu måste man sätta layouten för båda, ja det kanske blir lite överskott av info resultatlistan, men det är en layout som man är inkörd på, för örigt funkar min videospelare INTE efter uppdatering av spelaren för 14 dagar sedan |
Visst var det betydligt enklare förr i Svenska Travsportens barndom. Gratis program och förhandspel på Posten minst en dag före tävling ! Någon som minns ? Det bästa var ju naturligtvis att besöka tävlingsbanan och inmundiga värmnings intrycken och snappa upp stallskriken. Men på den tiden var det en ynnest för en utsocknes att besöka travbanan. Nuförtiden är det tyvärr lika sällsynt p.g.av vår ändrade media närvaro. Idag har Internet tagit över hela samhället på gott och ont.
|
Citat:
|
Hittat en till lill-förbättring på en detalj jag alltid stört mig på.
Numera ligger "Ev värde" inför varje avdelning kvar. I gamla startlistan var det bara inför "nästa" avdelning som låg kvar. En liten förbättring, men ändå en förbättring. |
Nu har jag problem med "pop-up liven"
Den ligger i fronten hela tiden. Är det medvetet eller en bug? Har visst inga volymkontroller eller något annat heller.. Vad är det för jävla stolpskott som har designat den här lösningen.... |
När ATG Classic lades ner till fördel för Skarplöths baby ATG.se
hade ATG Classic 50 ggr fler klick än ATG.se. Som vanligt sköt Skarplöths sig själv i huvudet och la ner den oerhört enkla användarvänliga ATG Classic som funkade perfekt i mobilen. ”Besparingsskäl” var den officiella förklaringen, från mannen som inte kan ha fel som verkar ha mani på att laga saker som inte är trasiga. En svårnavigerad, tidskrävande och informationssjuk hemsida, som försvårar oerhört för de som bara vill ha den basala information snabbt tillgänglig och överblickbar i mobilen. Med ATG CLASSIC kunde jag slänga ihop ett slagkraftigt system medand jag var på muggen, allt fanns där på några få klick. För de som anser att diametern på hovarna är intressant, så visst låt dom scrolla runt i evigheter på ATGs nya hemsidor om dom trivs med det? Låt dom pula med alla tänkbara parametrar i sitt tippande. Men för oss den stora majoriteten vanliga travtippare, vi som nöjer oss med en cykel och inte en komplicerad rymdraket, så återskapa något som liknar ATG CLASSIC så mycket som möjligt. Min gissning är att detta inte kommer att ske så länge Hans Lord Skarplöth lyfter 4-5 miljoner årligen för att sitta vid spakarna, helt utan någon genomtänkt strategi för att lyfta travspelet, annat än att för egen del hålla sig kvar vid rodret och köttgrytorna så länge som möjligt. Karln är i mitt tycke inget annat än en ekonomisk katastrof för ATG, ungefär som Big 9. |
Citat:
Det är stolpskott í nya User-eXperience-gänget. UX som det så fint heter. De har fått för sig att "bild-i-bild"-varianten alltid är bättre. Det är alltså ett medvetet val av dem. Givetvis är det så att båda varianterna har sina användningsområden, men att vanliga "fristående videospelaren" som INTE ligger "alltid överst" borde vara default. Jag har påpekat för dem att den största bristen i "bild-i-bild"-varianten är att den ligger fast som "alltid överst" och att det inte duger som ENDA val. Nu gäller det bara att få gehör för det. |
Citat:
|
Solvallas onsdagsfemma, posten tisdagar före kl. 15.00. Grönt kuvert.
|
Citat:
jag måste också "dra upp bilden vi ramen" men kan inte få större än 80%, inte fullskärm. ATG vet om problemet, tvittrat m ansvariga Min lösning Jag kör ATG under Firefox , inte provat microsoft Edge Mozilla Men jag har det på GoggleChrome på 2 datorer, jä...ligt konstigt, för den andra datorn stod undanställd sedan sommaren, måste vara massor drabbade eftersom jag fick "skitenversionen" på 2 datorer |
Citat:
(tur man stod i en egen kassakö, så man kunde välja vilken kassörska man ville ha, den som tog emot en V65-bong fr en ung tonåring |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Nej det skall inte vara så, kollade själv på en kompis dator på valla i onsdag Den var inte som min. något är fel men jag har löst det hemma nu genom köra 2 dator o 2 skärmar, till vänster gamla datorn där går ATG på fullskärm o rakt fram sitter jag o läser V75 |
Sämsta jag har sett borde få sparken.
|
Citat:
Hur är det ens möjligt. Ingenting av vikt fungerade när jag provade för halvannan vecka sedan, inte orkat kolla nu. Tillför ingenting och det fungerade inte ens när man ville ha mer än en handfull förinställda attribut. Meckig navigering också, atg classic i tidernas begynnelse var bättre med marginal :cry: En normalbra 8 åring hade kodat det där bättre (är själv programmerare och utan inriktning på frontend, ändå kan jag säga att jag inte ens tänkt tanken på lansering av den där skiten agilt eller ej) |
Citat:
|
Just börjat kolla på nya varianten. Öppnat i chrome på pc och typ bara hälften syns i sidled. Hittar ingen scroll heller.
Är det nån inställning, svårt tänka mig att det ska vara så här, eller? Tacksam för hjälp! |
De har t om slutat svara på frågor och hjälpa till..
Edit: Har fått svar tillslut och enligt supporten så ska man kunna få bort att liven ligger längst fram och blockerar andra program. Begärde mer info men de ogillar verkligen att ge detaljer. |
Inte helt överraskande så ljög de om att man kunde återgå till en fungerande livespelare..
|
Har inget emot nya layouten, förutom en sak, varför kan man inte ha kvar knappen "anpassa" där man fritt väljer kolumner utan att behöva logga in, i stället för att som nu tvingas välja mellan 3 förbestämda alternativ baserad på vad ANDRA brukar vilja ha för kolumner?
Jag bryr mig inte om vad andra brukar ha för parametrar utan jag bryr mig om vad JAG brukar välja för parametrar, vilket är olika från gång till gång. T.ex har ingen av de 3 alternativen hästens LIVS, totala starter, utan bara starter i år. Jag bryr mig enbart om totala starter. Nu måste jag gå till gamla layout för att kunna välja de parametrar jag vill ha och gå tillbaka till nya layouten för att på ett enkel sätt läsa kommentarerna till varje häst utan att behöva expandera alla rader. Bra att man kan ha en egen lista, men jag använder olika parametrar från gång till gång och har mest nytta av att på ett enkel sätt välja de kolumner jag vill ha just nu. |
Citat:
Vet inte med säkerhet hur det funkar nu / kommer att funka Men detta har funkat för mig hittils, men nu byter de ju så att man automatiskt får samma layout både på laptoppen o jobbfdatorn o skrivbordspcn startar Mozilla webläsar med minimalt med kulumner / häst kusk o odds inget mer i Chrome har jag "fett" med info kolumner men Mozilla V86-1 6 dec 2023 Start 20:30 Sundfrakts Lopp - Spårtrappa Bergsåker 2640m autostart Trav Banförhållande: lätt bana Västerbo Adventure Robert Skoglund 17,79 Cherokee Face Daniel Wäjersten 4,19 Warhol Per Linderoth 14,23 Västerbo Pentax Rauno Pöllänen 28,47 Dalens Elvis William Ekberg 15,06 Swosh Henrik Svensson 10,76 |
Citat:
|
Citat:
Är verkligen tanken att det ska vara så här?! Helt obegripligt. Det är ju inte ens en "fast" scrollist utan varje gång man vill se info till höger får man först scrolla ner för att hitta listen. Hur fan har dom tänkt? Är det nån praoelev som fått leka en helg? |
Citat:
|
Så har tydligen ATG bytt leverantör av tips fr 1 / 1
Men tipsen finns bara på nya startlistorna. effektivt få oss byta vanor redan nu Jag hittar bara tips till 8 V86 lopp, men i butikerna finns i vart fall tips till alla 10 solvallaloppen idag Tycker det är konstigt att man inte kan skicka mail till kunderna o informera, mailen man får är att det är spelläge till den stora jackpotten på Axevalla, hej ATG de flesta vet det, det har liksom puschats flera hundra gånger senaste veckorna men inte många kunder vet att tipsen endast visas på nya startsidan Inte varit på nya sidan på några veckor, men min setup är borta, det är häst kusk o vinnarods v86 % Min V86 layout med starter i år förra året poäng skoinfo sulky streck% odds är borta bara en std vy för övrigt funkar forfarande inte min fullskärm, drar jag upp den till fullskärm kan jag int e växla till annan bild, tex excel expressen eller atg spelsida, då måste först stänga fullskärm o återgå till vykortstorlek på bilden då kan jag komma åt startlitsta o lägga spel |
Citat:
|
Sedan man börjar kunna reducera privata andelar så försvinner inte dessa system under "Mina Spel" --> "Påbörjade Kuponger"---> "Privata andelar"
De privata andelar som lämnas in som en kupong försvinner i samma sekund de lämnas in, men just nu har jag kvar en lapp där från V75 i lördags och V64 för en vecka sedan i andelar jag köpt av andra... Nån som vet hur man får bort dessa? |
Citat:
Alternativet är att beskriva problemet och använda taggen för utvecklarna på Twitter. #ATGDEV Den läser de regelbundet. Men även där vill de att man felanmäler till kundservice för att få problemen loggade! :KO: |
Citat:
|
Citat:
Men det är jävligt irriterande.. |
Citat:
Sry att jag har missat att svara på denna. Att de ligger kvar beror på att det verkar vara det enda sättet att komma åt systemets reduceringssida för tillfället. Dvs för att andelsköpare ska kunna komma åt rättningsfunktionen i efterhand. Så för tillfället är det "by design". Eller rättare sagt en ordentligt kass workaround. Då det ändå är så mycket som vinglar och slirar med den här lösningen för reducerade shared bets-andelar så är jag nästan inne på att det hade varit bättre att bara vänta med allt och göra exakt alla korrekt inkl filspel och genomtänkta och tydliga lösningar för rättning mm. Det som de EGENTLIGEN borde ha gjort är att låta spelläggaren kunna skicka ut rättningslänk per email till alla som köpt in sig. I den här workarounden ser avgjorda kuponger ut som "påbörjade". Hur någon kunde tycka att godtagbart som ens som nödlösning är ju inget annat än en jättegåta. De har fått höra om detta och de har fått förslag på bättre lösningar och framförallt att göra lösningar som är anpassade för hyggligt kompententa lagkaptener istället för att försöka göra lösningar som sköter om sånt som bara nybörjare inte klarar. Men det är väldigt mycket "kan själv" där lösningar skeppas ut utan att det är genomkollat av någon som är van andelsorganisatör. Vi lär få leva med det här ett tag. Dock borde det inte vara omöjligt för dem att märka dessa "påbörjade" på något särskilt sätt och förklara mer på aktuell sida. |
@Strappa71 vet du varför ATG inte har samtliga streckspel på Tillsammans? Eller alternativt bygger en ny "Tillsammans-sajt" om den nuvarande inte tillåter/mäktar med fler streckspel?
Nuvarande upplägg om man vill spela ihop är för rörigt med spel på olika plattformar och olika sätt att lämna in spelen på. |
Kudrén svarade på Twitter/X likt vad Strappa gjorde så var ju tydligen inget fel på mitt konto bara. De ska tydligen ligga kvar i 10 dagar sen försvinner dom.
Men man kan ju komma åt att rätta om man går till spelkvitton och klickar på öppna system där istället för att visa kvitton. Men det hänger väl kanske ihop. |
Citat:
Jag har tjatat på dem om detta många ggr och har till slut fått följande fantastiska svar: "Nej, att fylla på med fler streckspelsspelformer på Tillsammans ligger inte i vår vision och produktpolicy för Tillsammans." Det har nästan helt säkert inget som helst att göra med någon slags kapacitetsbrist. Snarare att man vill att Tillsammans ska vara nästan så enkelt som det går. T ex är det av samma orsak som man inte vill ge lagkaptenen större flexibilitet när det gäller att styra sånt som totalt antal andelar och annat. Man vill helt enkelt inte. Det ska vara "enkelt". Jag håller naturligtvis inte med. Om man inte klarar av att välja bland några fler spelformer och styrning av det exakta andelsupplägget så bör man inte vara lagkapten för ett andelslag. SÅ svårt är det inte. |
Citat:
Har av den anledningen använt Race Bets startlista där man får fram stam, ägare, inspruunget när man hoovrar över hästnamnet. |