![]() |
Alltså jag förstår inte vad man gör
Eller har jag missuppfattat / inte upptäckt hur man gör vanliga okomprimerade listan har man valt lägga kusken på en egen rad, en hel extra rad, vilket gör att jag ser ca 10 hästar på skärmen, inte hela starfältet OK då komprimerar man då får man helastartfältet för allt är nu på en rad Men man har lagt kusken "i samma fält" som hästnamnet, minskar så klart överskådligheten, blir liksom avigt att skanna vilka som kör i loppet när kusknamnet inte står i kolumn Trångt ja det är det ETT Men man behöver inte skriva Vanlig resp Amerikansk för sulkytyp, de flesta kan tolka förkortning till 1 eller 3 bokstäver A V ELLER Ame Van Kusk namnet De flesta har läst Guiden / Ronden eller gamla gratisprogrammet där det stått Ör Kih i 40 år o alla vet att det står För Örjan Kihlsttröm, Ge oss möjlighet att förkorta kuskens namn om vi har ont om plats, Om det är V75 / V86 är nätan alla kuskar välkända, ngn utländsk ibland eller rätt okänd i lärlingsloppet Men den stora försämringen är ju att man bara kan se ett lopp i taget, koll av V4 vincennes om det finns ngt svenskt skiter jag i framöver, går datorn kanske jag tittar om inte sorteras Vincennes i samma fack som V65 Harstad en söndagkväll i November |
Nu börjar det likna nåt. Kan man nu bara få kuskarna att ligga i kolumn samt gör så man kan skrolla mellan loppen så är det EXAKT lika bra som tidigare. Är det problematiskt att lösa så finns det ju en SUPERENKEL metod: Låt den gamla startlistan finnas kvar som ett alternativ!
|
Det var en jäkel till att starta ofta 2024, "starter i år" 11 1-2-1.
Passgångare Australien, nr 10 Brave Bondi. https://www.atg.se/spel/2024-01-23/V4/melton/avd4 Klickar man fram mer info och starter står där 1 start i år resten 2023. och på fliken rekord dyker de 11 starterna återigen upp under 2024. Lite oroväckande kan jag tycka, när inträffar denna bug? |
Citat:
|
Citat:
Tack. Dock står det 2024 under "rekord" fliken. Och ATG talar inte om säsong utan "i år" och 2024. Torde vara samma på Sydafrika galoppen således. |
Idag har man lekt med sidan igen. Ser förjävligt ut i firefox.
|
Citat:
|
Kan man ta bort den flytande gröna Spela-knappen som ligger och skymmer info på min startlista? Jag vet att jag kan dra ut fönsterstorleken och därigenom flytta knappen utanför startlistan men då skymmer fönstret andra fönster som jag vill ha bredvid. Spelaknappen behöver jag bara på lördag eftermiddag efter 15.45.
|
Citat:
Det finns även tillägg att hämta hos Tampermonkey, och då köra egna skript om du vill ha en permanent ändring, som dessutom kan anpassas flexibelt efter behov. |
Upptäckte till min glädje att oms% med decimaler nu finns med i tabellen, har för mej att det inte var så från början. Det kommer att underlätta en hel del.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
:KO: |
Där ser man :) Men jag vet fortfarande inte hur man får till det i gamla, i startlistorna är det inga problem men i gamla tabellen går jag bet.
|
Nu kan man bocka bort V75-% i startlistan upptäckte jag. Något jag har efterfrågat längre. Så nu slipper jag hacka Firefox varje vecka. Bravo ATG!
|
Begriper inte varför man skall
Lägga hästnamn o Kusk i samma fält var väl mer lättläst när kuskarna hade en egen kolumn, alltså scanna igenom vilka kuskar som kör i loppet nu blir man alldeles snurrig när man letar på kuskar i loppet Ser att man skrivit anger sulkytyp med förkorting, äntligen får jag säga sparar en mängd toner att slippa skriva Amerikansk Vanlig 100tals gånger varje vecka |
Idag har jag inga loppkommentarer !
inloggad men loppkomentarer är tomt, både på gamla o nya sidan är avtalet med Travfakta avslutat elelr misstag |
Citat:
De är medvetna om problemet och det jobbas på lösning. |
Konstigt att ATG inte kan ha en "anslagstavla"
själv sitter man o letar om man själv missat något, logga på igen, provar annan webläsare, kollar om det finns ny startlistorna endast Tala om systemnyheter, gjorda rättningar tillfälliga fel, som detta osv, jag har i vart fall lagt 10 - 15 minuter på detta + kan ju vara bra att det som i detta fall förhoppningsvis är ganska tillfälligt |
Någon som vet varför vissa hästar är gulmarkerade i startlistan?
|
TROR att det är de som man gjort intervjuer med eller som finns någonting om i sektionen nedanför spelformen.
Är du i appen kan det vara strecken du har på något av dina spel... Inte supertydligt det där inte! :KO: |
- Nu blir det nya startlistor
En av deras riktlinjer enligt meddelandet Ny modern design som följer våra riktlinjer vad gäller läsbarhet, användande av komponenter, typsnitt och ikoner. Blev det bättre läsbarhet när man slog samman häst o kusk till ett fält Knappast va, förr när man tog upp startlista eller rätt V86 rad kunde man snabbt se vilka kuskar som kör i loppet eller vilka kuskar som vann på V86, ökat såg med 1 gång, o utan ansträngning, om Örjan vunnit 3 avdelningar på streckspelet Visst det blir mer o mer avancerade funktioner på ATG men så klickar det på det basala, ATG program för reducering har tex ganska många irriterande "barnsjukdommar" fortfarande |
Äntligen! Nu ser det ut som jag vill, med hästnamn o kusk på samma rad och man kan scrolla mellan avdelningarna. Fast man får ju ställa in detta manuellt varje gång man öppnar startlistan. Det var en omständig väg till att få allting precis som vanligt igen men tack ATG för att ni tillmötesgår kunderna. :clap:
|
Citat:
En sak som är ganska bra är att det går att spara olika inställningar för olika typer av enheter eller aktiviteter. Jag är ingen megafan av den är generationen av startlistor jag heller. Men en del saker är rätt så bra. |
Det viktigaste är att det kom in att man kan scrolla upp o ner i avdelningarna
Det kom in nu kl 5 i tolv tror jag, himla tur för att öppna en avdelning i taget var tillbaka till "stenåldern" PS fast personligen skulle jag klara mig med gamla "atg-classic", känns inte som så mkt viktigt kommit till för mig |
fel
|
Går det inte längre o välja gamla listor?
Hittar inte den knappen där man hade möjlighet att välja. Någon som vet? |
Citat:
|
Citat:
Tråkigt att man inte själv kan välja |
Men nu kan du ju få den nya startlistan att NÄSTAN se ut som den gamla. Vad är det du saknar?
|
De nya startlistorna är helt tragiska, svår navigerade, oöversiktliga, flashiga till ingen som helst nytta, bara grötiga och komplicerade. Tack för denna enorma försämring ATG. Det kanske är dags att sluta med travet nu, stallkörningar har förstört spelsäkerheten, de senaste årens uppenbara fuskare inom sporten där de antagligen bara satt dit toppen av isberget av fuskande tränare, bandomare som varit direkt svaga, travbanor som inte har publik och nu denna tragiska hemsida. Lägger man ihop allt det här är det inte så mycket äkta travsport kvar längre faktiskt.
|
Men nu kan du ju få den nya startlistan att NÄSTAN se ut som den gamla. Vad är det du saknar?
|
Citat:
Jag ska inte bli påtvingad, bara för att nån utvecklare tycker att detta är bättre. Men med tiden kommer man lära sig så klart, men just nu blev det en röra. Säg att jag väljer att ha alla v75 lopp efter varann som på den gamla för att scrolla ner och santidigt väljer att utöka listor. Tar en halvtimma o komma ner om man tex tittar i mobilen. |
Citat:
Jaja, det var ovanligt när atgclassic försvann, så det är nåt liknande nu. |
Citat:
|
Jag kanske ska påpeka att jag sitter vid en dator. Om man spelar på en mobil kanske det är helt annorlunda ;)
|
Det finns ingen Kr.start
|
Jo, det kan man oxå välja att ha med i startlistan.
|
Citat:
|
Men måste man logga in?
|