Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Tisdag 31/12 - Axevalla - Jackpott V75 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/61407-tisdag-31-12-axevalla-jackpott-v75/)

Efterhandaren 2024-12-29 10:07

Tisdag 31/12 - Axevalla - Jackpott V75

Jackpottomgång XL

Äntligen ska tjuvaktiga ATG Skatan dela ut lite stöldgods till pöbeln.
Det vankas en super svår omgång som kräver många stora system och Skatan myser.
Spiken i omgången känns given men det kanske vankas en Önas Prince repris ?
Trots en helt annan typ av lopp, häst, kusk och dessutom långt upplopp.
Bakom Pepparpojken lurar många tuffa tre varvs gynnade luffare som är vässade för uppgiften.
Hm jag får läsa på ordentligt om det ska investeras i ett storsystem. Det vimlar av lopp som kräver många streck.
Jag ligger lågt med mina tidiga oseriösa tips. Måste ha mer kött på benen. Önskar er alla god tur med spelbesluten och ett Gott Nytt Spel & Travår 2025. Efterhandaren / Loke.

Jajjan 2024-12-29 10:31

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 833120)
Jackpottomgång XL

Äntligen ska tjuvaktiga ATG Skatan dela ut lite stöldgods till pöbeln.
Det vankas en super svår omgång som kräver många stora system och Skatan myser.
Spiken i omgången känns given men det kanske vankas en Önas Prince repris ?
Trots en helt annan typ av lopp, häst, kusk och dessutom långt upplopp.
Bakom Pepparpojken lurar många tuffa tre varvs gynnade luffare som är vässade för uppgiften.
Hm jag får läsa på ordentligt om det ska investeras i ett storsystem. Det vimlar av lopp som kräver många streck.
Jag ligger lågt med mina tidiga oseriösa tips. Måste ha mer kött på benen. Önskar er alla god tur med spelbesluten och ett Gott Nytt Spel & Travår 2025. Efterhandaren / Loke.

Loke.
Jag gillar verkligen när du tänker högt tidigt i omgången, att sortera avdelningar
straxt efter att startlistorna är släppta, innan tsunamin av information sköljer in, kräver sin man. Du andas trav.
Heder mannen.

Skarpen siktar på de som står i valet och kvalet mellan en andel i något varavat
andelssystem och en Trisslott. Det blir så när en head-hunting går snett och man missar att A och O är att ha en gedigen bakgrund i inom travsporten.
En synonym för ATGs vd Hans Lord Skarplöth är okunskap och inte har det blivit
bättre över tid.

Så jag hoppas styrelsen tar sitt förnuft till fånga och gör om och gör rätt,
kanske utan att behöva betala ett head-hunter företag någon miljon för ytterligare ett kunskapsmässigt stolpskott likt Skarpen.

Efterhandaren 2024-12-29 13:33

Citat:

Ursprungligen postat av Jajjan (Inlägg 833122)
Loke.
Jag gillar verkligen när du tänker högt tidigt i omgången, att sortera avdelningar
straxt efter att startlistorna är släppta, innan tsunamin av information sköljer in, kräver sin man. Du andas trav.
Heder mannen.

Skarpen siktar på de som står i valet och kvalet mellan en andel i något varavat
andelssystem och en Trisslott. Det blir så när en head-hunting går snett och man missar att A och O är att ha en gedigen bakgrund i inom travsporten.
bättre över tid.

kanske utan att behöva betala ett head-hunter företag någon miljon för ytterligare ett kunskapsmässigt stolpskott likt Skarpen.

Tack för dom fina orden Jajjan:hattenav:Det värmer mitt gamla flimrande travhjärta :)
Det känns som ATG gjort uppskruvade Jackpott omgången utstuderat svår.
Flera av loppen håller Lunchtrav / dålig V64 klass.
Flera 15 hästars lopp med tillägg och volt.
Stayerlopp för orutinerade hästar som gör debut på distansen.
Ett Monté lopp för debutanter hade väl oxå platsat :lol:
Klassiska Sylvester loppet är väl i min värld det enda loppet som platsar på en avslutning av travåret.

bosseguldheden 2024-12-29 15:15

Peanut i första och Pepper i sista spikas direkt utan eftertanke. Här kommer brudarna - Törnqvist och Melkko. Däremellan måste analyseras lite till.

Efterhandaren 2024-12-29 20:22

Citat:

bättre över tid.

Skrämmande ATG siffror. Är det rimligt att ATG kostar 12 miljoner om dagen och att Svensk Travsport delar ut 2,6 miljoner i prispengar i snitt per dag?
Nej verkligen inte, jag tycker det borde vara tvärtom.

Sopranos 2024-12-30 09:42

Hej
Några säger att dom inte kan skapa konto, någon som vet nåt?

SwedishHorseRacing 2024-12-30 12:49

JACKPOTT 100 MILJONER.
Spelstopp 15:00.
Antagligen kommer allt att braka ihop sista timmen före inlämning.
"Tyvärr upplever många svårigheter att logga in just nu. Vi jobbar på det och hoppas kunna lösa detta. Tävlingarna skjuts upp till 15:30".
Bäst att lämna in 12:00 är känslan.

shasha 2024-12-30 13:27

Citat:

Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing (Inlägg 833141)
JACKPOTT 100 MILJONER.
Spelstopp 15:00.
Antagligen kommer allt att braka ihop sista timmen före inlämning.
"Tyvärr upplever många svårigheter att logga in just nu. Vi jobbar på det och hoppas kunna lösa detta. Tävlingarna skjuts upp till 15:30".
Bäst att lämna in 12:00 är känslan.

Okay, tänkte just fråga när man ska lägga in spelet, innan inhemska och utländska valar/hajar, sänker servern. Senast 12 känns rimlig.

Jag är bara en glad amatör som blir alldeles tagen när en fantastisk häst gör en makalös prestation och vinner...det man kallar för bra sport..OCH blir lika tagen när en häst, som aldrig presterat någonting värd att notera, plötslig får chansen när allt går dennes väg, den kämpar, den kan inte ens trava rak, men den kämpar och kämpar, någonstans i djupet av sin lilla själ, hittar den en gnutta krafter kvar för att springa om ledaren och göra skötaren överlycklig.. få amatörtränaren att tappa hakan...och själv sitter man och fäller fler tårar än över den makalösa prestaionen av den svindyra hästen med monsterstamtavlan. Detta händer ofta på GS75 märker jag.

Hur som helst, jag kan inte så mycket egentligen, men ser inte det ut som att ATG har tänkt på majoriteten av spelarna, de som spelar för små belopp? För visst ser det ut som att de flesta prepositioner är utifrån att det saknas större data underlag, varför datanördarna med sina enorma databaser,får ganska lite hjälp att hitta vinnarna? Bortsett de vanliga 2140a loppen då.

BRA!...om de har tänkt till...tycker jag som liten spelare.
Ska slänga in en liten chanslapp bara för att vara med, sådär sista dagen på året.

Gott Nytt År på alla!

Efterhandaren 2024-12-30 15:45

Jackpott Surr

2024 års sista V75 är en utmaning att lösa i min värld. Svårtippat är bara förnamnet. Dessutom kan banunderlaget spöka. Axevalla banans underlag är definitivt känslig för nederbörd. Kan lätt bli tung och tråkig.

V75 1) 6 Peanut är med rätta hårt betrodd men vågar man spika ?
Orutinerad, pausat, aldrig vunnit, stressig voltstart på sprint är minustecken.
Dreamteam tränad, stall o kusk form samt välstammad är plustecken.
1 Donna Inez duger nog i klassen och ibland får lånekusken Dyrberg till styrningen. Men har trots allt inte vunnit på 16 försök.
13 Sweet Day Helt klart bästa hästen. Läget är iskallt men visst är det långt upplopp ?

V75 2) Orutinerade hästar på Stayerdistans :rolleyes: Blunda o peka.
Mina måstestreck.
4 Young Martinsson brukar ha starthästarna iordning. Lennartsson har gått framåt som kusk på gamla dar.
10 Pac Man Verkar stark och rejäl. Kan gå trots endast 3 år i sitt CV.
Psst 2 grymma 6% are: 5 Nash Keeper och 12 River Tooma

V75 3) 3-5-6-7 Lurigt 15 hästarslopp med två volter.

V75 4) 1-2-3-4-5 Se ovan.

V75 5) 2 Stepping Dreamboy Chansspik. Spets och slut ? Men upploppet kan bli långt ! I synnerhet om banan tar stryk och vi får tungt innerspår.

V75 6) 2-4-5-6-15 Tja har inga bra motiveringar.

V75 7) 15 High On Pepper Han ska ju bara vinna ! Måste vara svårslagen i detta gäng. Endast galopp emot.

Som ni märker har jag ingen bra känsla för att hitta dragen i omgången. Ber om ursäkt för lite dåligt motiverade spelförslag generellt. Men det är väl nästan tjänstefel att inte spela när det vankas lite välgörenhet till spel packet från ATG bolagets mångmiljard omsättning.
God Tur och Gott Nytt År önskar Efterhandaren / Loke.

bosseguldheden 2024-12-30 16:03

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 833147)
Jackpott Surr
V75 6) 2-4-5-6-15 Tja har inga bra motiveringar.

Du ska få en bra motivering till att ta med 9 I.D. HIPSTER ONE.
Katja Melkko-tränad med Jorma i vanlig sulky, som vunnit de två senaste han kört hästen.

Gott Nytt År, Efterhandaren.

Efterhandaren 2024-12-30 16:54

Citat:

Ursprungligen postat av bosseguldheden (Inlägg 833149)
Du ska få en bra motivering till att ta med 9 I.D. HIPSTER ONE.
Katja Melkko-tränad med Jorma i vanlig sulky, som vunnit de två senaste han kört hästen.

Gott Nytt År, Efterhandaren.

Tack för den Guldsmeden :hattenav:
Självklart ska Hipster One med på 5 streck trots endast 3 år och spår 9.
Gott Nytt, bosseguldheden

bosseguldheden 2024-12-30 17:11

Ja, endast tre är ju i princip 4 på nyårsafton och spår 9 är lite bättre än vanligt när det är spårtrappa! :thumbup:

bosseguldheden 2024-12-30 17:15

Undrar varför det är så´na knasiga prissummor i Sylvesterloppet?

Nollkollolisten 2024-12-30 17:28

Omöjlig omgång ( KUL)
Går för big buggs i detta reducerade system. Många A o B hästar borttagna. 34650r rader till 276 rader (0,8%) i klass med trisslott :D 226raderer av dessa ger troligen 100 mille i skrivande stund. (Detta är ren idioti , jag vet :p )
1:A:12 He Miss Deiha 0,9% U:13 Sweet Day 20,6% B:2,3,4,7,8,11,13,14,15
2: 5 Nash Keeper 6,8%
3:5,6,7 Matematiskt
4:A:2 Princess of Divine 21,7% U: 14 Uberty Face 2,7% B:4,5,6,8,9,10,12,13,14,15
5: 5 That's so Spicy 8%
6:A:Cheyenne Face 2,9% B: Resten (alla andra)
7:A: 15 High on Pepper 61,9%(suck måste) U:4 Franky Bahia 3,1% B:2,3,6,12,13
Krav 2A o 1 U
% satserna vid inlämnings tillfället

Jajjan 2024-12-30 17:35

Såg att tippar-nestorn Berglund börjar travdagen med att spika Peanut i debuten för Törqvistan med Dwight bakom spakarna ett lågklassigt voltlopp
för 15 st märrar över 1.640 m där ingen kan vinna?
Det borde räcka med att lyckas gissa rätt på antalet omstarter, för att få rätt i avd 1:)
Nä, skämt åsido så måste rekommendationen vara att gardera ett lopp som detta brett
och jaga spikarna i autoloppen, där det inte brukar bli omstart.
Att spika i första måste vara som att kasta pil i mörkret och hoppas att man träffar tavlan.

Önskar Berglund och hans följare lycka till med spiken.

Rulf 2024-12-30 17:41

Sylvester loppet!
Visst High on Pepper är klart bästa hästen, men känns som det är en tuffare uppgift än förra året?
1. Förra året hade han flera lopp innanför kroppen inför detta och luktade toppform
2. Känns som förra årets lopp var lite billigare och samtidigt flera hästar på samma volt och inte framför honom? Måste vara stor risk för trafikproblem? (Om inte dem andra lägger sig platt?)
3. Känns tuff proposition med 60m tillägg vanligtvis brukar det väl vara 40m? I Harpers är första volten stängd vid 700k nu får dem som är 40 m framför honom tjänat 950k och är ett halvvarv kortare?

Känslan säger att det måste bli tufft men vet ju att han är ett odjur om han är i form? Men man kanske ska våga chansa bort honom i och med att strecken börjar skena iväg?

Efterhandaren 2024-12-30 17:47

Citat:

Ursprungligen postat av bosseguldheden (Inlägg 833153)

Jag har inte järnkoll men det skjuts till prispengar som av någon anledning inte betalats ut på Axevalla banans travlopp under året. Typ ett grundbelopp plus pengar som inte betalats ut. Nånting åt det hållet.

incitatus 2024-12-30 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av bosseguldheden (Inlägg 833153)

Axevalla går "all in"

Man lägger in vad man har kvar i prispengar att dela ut och lägger på fr egen budget till det som ST sätter som prispengar i loppet

Att man får pengar över kan bero på att
- lopp blir inställt (anmäls bara 3-4 hästar då kör man inte)
- Man delar ut 7 priser, men det startar bara 5 hästar då blir det pengar över på Axevallas "priskassa", 6 och 7e priset läggs i Sylvesterpotten.

Typ finns sökert mer men ALL IN I SISTA LOPPET FÖR ÅRET

ps kör inte All in själv, spara lite kassa det är v75 på Lördag också

Shooter 2024-12-30 18:23

Favoriten i första. Jag kan tänka mig att spika då jag gillar att gå kort i första där många garderar hårt. Goop spikar och han har ju tränat hästen fram tills nu. Det som talar emot är dock en del. Pållen har inte startat i lopp sedan i september, har aldrig vunnit och har aldrig gått i spets. Från ledningen över kort distans så är det nog ingen som kommer gå upp och trycka. 13 är nog bästa hästen och speedig, men hinner den fram? Kanske ska man ta två streck.

Jag vill gärna spika i 3000-m loppet. Kan hända att jag försöker lösa det.

High on Pepper spikar jag. Lopp i kroppen, topphäst över passande distans och vann på 13-tid förra året. Ska man vara med på jackpotten så behöver man spikar och de är inte lätta att hitta i övrigt. Sex lopp att lösa.

Efterhandaren 2024-12-30 19:14

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 833160)
Favoriten i första. Jag kan tänka mig att spika då jag gillar att gå kort i första där många garderar hårt. Goop spikar och han har ju tränat hästen fram tills nu. Det som talar emot är dock en del. Pållen har inte startat i lopp sedan i september, har aldrig vunnit och har aldrig gått i spets. Från ledningen över kort distans så är det nog ingen som kommer gå upp och trycka. 13 är nog bästa hästen och speedig, men hinner den fram? Kanske ska man ta två streck.

Jag vill gärna spika i 3000-m loppet. Kan hända att jag försöker lösa det.

High on Pepper spikar jag. Lopp i kroppen, topphäst över passande distans och vann på 13-tid förra året. Ska man vara med på jackpotten så behöver man spikar och de är inte lätta att hitta i övrigt. Sex lopp att lösa.

Jadu Shooter jag är oxå inne på att spika Jordnöten för att få lite utrymme för streck i de övriga omöjliga avdelningar. Men det finns en hel del ? och jag är verkligen osäker. Men Thörnqvist har nog lite hjälp av hemmabanan.
Jag har dock lite dålig ”magefölelse” som norrmännen säger gällande banunderlaget på Axevalla om vädret spökar. Tung bana lockar fram skrällarna. Men den som lever får se.

Shooter 2024-12-30 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 833161)
Jadu Shooter jag är oxå inne på att spika Jordnöten för att få lite utrymme för streck i de övriga omöjliga avdelningar. Men det finns en hel del ? och jag är verkligen osäker. Men Thörnqvist har nog lite hjälp av hemmabanan.
Jag har dock lite dålig ”magefölelse” som norrmännen säger gällande banunderlaget på Axevalla om vädret spökar. Tung bana lockar fram skrällarna. Men den som lever får se.

Enligt SMHI så börjar nederbörden vid 15-tiden. Väldigt svårt att gissa hur banan kommer påverkas under kvällen samt vilka som gynnas eller missgynnas.

Efterhandaren 2024-12-30 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 833162)
Enligt SMHI så börjar nederbörden vid 15-tiden. Väldigt svårt att gissa hur banan kommer påverkas under kvällen samt vilka som gynnas eller missgynnas.

Axevalla banan har ett mycket dåligt CV gällande kvalitet på banunderlag i allmänhet och i synnerhet vid nederbörd. Men vi ska inte måla hm på väggen i förskott. Hoppas dom levererar ett efter omständigheterna acceptabelt underlag. Men jag har dåliga vibbar.

SwedishHorseRacing 2024-12-30 20:28

Citat:

Ursprungligen postat av Jajjan (Inlägg 833156)
Såg att tippar-nestorn Berglund börjar travdagen med att spika Peanut i debuten för Törqvistan med Dwight bakom spakarna ett lågklassigt voltlopp
för 15 st märrar över 1.640 m där ingen kan vinna?
Det borde räcka med att lyckas gissa rätt på antalet omstarter, för att få rätt i avd 1:)
Nä, skämt åsido så måste rekommendationen vara att gardera ett lopp som detta brett
och jaga spikarna i autoloppen, där det inte brukar bli omstart.
Att spika i första måste vara som att kasta pil i mörkret och hoppas att man träffar tavlan.

Önskar Berglund och hans följare lycka till med spiken.

Du har så rätt Jajjan. Att spika i autostart-loppen känns som en taktik som man antagligen inte ångrar då man hör orden "omstart" eka 3-4 ggr. Sedan är det fyra voltstart-lopp så vi lär få höra omstarts-signalen ett antal gånger.

tvablaa 2024-12-30 20:46

Nu talar jag kanske lite i egen sak men jag skulle nog säga tvärtom, betala gärna en riktigt vass headhunter x ggr månadslön för att hitta en riktigt bra ledare för ATG. Kan inte vara särskilt svårt ändå och jag håller med till fullo att personen i fråga måste bottna i travsport och spel, det går inte att läsa sig till eller kompensera med annan kunskap. Samtidigt som det knappast kan vara raketforskning att se till inleda med en turné bland aktiva och bland spelare för att stoppa det pågående haveriet. Några lågt hängande frukter:

- Ta bort jackpotarna som helt har förlorat sitt värde.
- Möjligen ha en lägsta utbetalning men inte om spelaren har många femmor. Det är bara konstigt.
- Tillåt inte spel från utlandet.
- Öka transparensen; ta bort den här fåniga * för utdelning över 200.000, den har ingen relevans. Och tillåt att jag som spelare kan leka med olika scenarier och rader och vilka utdelningar de skulle kunna ge.
- Se över alla regelverk och och tydliggör för att i möjligaste mån undvika några tveksamheter. Tillsätt samtidigt domare som har ryggrad.
- Skärp reglerna för stallkörning som uppenbart förekommer. Kanske också begränsa antalet hästar från samma stall i samma lopp.
- Se över om det finns sätt att gynna mindre tränare så att de oftare syns och har framgångar på V75 och V86.
- Kanske går det att ha handicap-lopp även baserat på proffs-/amatörtränare. Kanske även baserat på kusk.
- Hitta ett sätt att minimera den utbredda spårsjukan.

Citat:

Loke.
Heder mannen.

bättre över tid.

Efterhandaren 2024-12-30 22:44

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 833168)
Nu talar jag kanske lite i egen sak men jag skulle nog säga tvärtom, betala gärna en riktigt vass headhunter x ggr månadslön för att hitta en riktigt bra ledare för ATG. Kan inte vara särskilt svårt ändå och jag håller med till fullo att personen i fråga måste bottna i travsport och spel, det går inte att läsa sig till eller kompensera med annan kunskap. Samtidigt som det knappast kan vara raketforskning att se till inleda med en turné bland aktiva och bland spelare för att stoppa det pågående haveriet. Några lågt hängande frukter:

- Ta bort jackpotarna som helt har förlorat sitt värde.
- Möjligen ha en lägsta utbetalning men inte om spelaren har många femmor. Det är bara konstigt.
- Tillåt inte spel från utlandet.
- Öka transparensen; ta bort den här fåniga * för utdelning över 200.000, den har ingen relevans. Och tillåt att jag som spelare kan leka med olika scenarier och rader och vilka utdelningar de skulle kunna ge.
- Se över alla regelverk och och tydliggör för att i möjligaste mån undvika några tveksamheter. Tillsätt samtidigt domare som har ryggrad.
- Skärp reglerna för stallkörning som uppenbart förekommer. Kanske också begränsa antalet hästar från samma stall i samma lopp.
- Se över om det finns sätt att gynna mindre tränare så att de oftare syns och har framgångar på V75 och V86.
- Kanske går det att ha handicap-lopp även baserat på proffs-/amatörtränare. Kanske även baserat på kusk.
- Hitta ett sätt att minimera den utbredda spårsjukan.

Ang frukter så måste vi skilja på äpplen och päron.
ATG är ett spelbolag som ägs till 90% av Svensk Travsport och 10% av Galoppen. ATG bestämmer ”bara” över spelet och Svensk Travsport är ansvarig för sporten. Men ibland känns det som att ATG har (för) stor makt trots att det lyder under Svensk Travsport. En orsak är att ATG drar in 6 miljarder årligen och bidrar med 1,5 miljarder till travsporten. Pengar är som bekant makt.
I min värld är det en skandal att det kostar 12 miljoner per dag att driva spelbolaget ATG. Typ 4,5 miljarder om året. Det borde gå att hitta en effektivare och billigare organisation av bolaget och därmed ge mer pengar till sporten.

Ojes66 2024-12-30 23:04

Jag vill ha Malmrot dom ny VD. Begåvad herre med helt rätt bakgrund.

olle 2024-12-30 23:45

Fem femtonhästarslopp . Oerhört lågklassigt för att vara V75 spel. Merparten voltstart från olika volter . Många hästar med ny balans . Därmed oerhört många fallgropar i jakten på jackpotpengarna där varenda krona ligger i sjurättspoolen . Det lär inte bara krävas skicklighet utan även väldigt mycket tur och flyt för att hitta alla vinnarna med sådana förutsättningar. Köpt in mig på några andelsspel . Tyvärr har Gotland och Dahle slutat med sina . Får räcka så. Orkar inte läsa på en sådan omgång själv med noll koll på de flesta hästarna .

eveton 2024-12-31 00:18

Hade tänkt låsa inledande avdelningen på 6,9,13, men nu när det inte längre finns någon Bea på menyn ratar jag även jordnöten.

Tänker således inleda med spik på 13 Sweet Day vilket i mångt och mycket baseras på det rent hypotetiska dock troliga scenariot att denna omgång, som så många andra, inleds med en eller ett par omstarter. Väljer att förlita mig på fältets förmodat bästa och kanske minst orutinerade häst. Hyser största respekt för Törnqvist som tränare, men hennes adept har inte startat på 3 månader och heller ALDRIG vunnit! Har liksom för mig att vi letar vinnare...
Min jakt på miljonerna kan sluta redan innan det blivit spännande, men det har jag överlevt förr och det gryr en ny morgon som även ger ett nytt oskrivet år.

God tur och Gott Nytt År!

ricBLo636 2024-12-31 02:08

Citat:

Ursprungligen postat av eveton (Inlägg 833173)
Hade tänkt låsa inledande avdelningen på 6,9,13, men nu när det inte längre finns någon Bea på menyn ratar jag även jordnöten.

Tänker således inleda med spik på 13 Sweet Day vilket i mångt och mycket baseras på det rent hypotetiska dock troliga scenariot att denna omgång, som så många andra, inleds med en eller ett par omstarter. Väljer att förlita mig på fältets förmodat bästa och kanske minst orutinerade häst. Hyser största respekt för Törnqvist som tränare, men hennes adept har inte startat på 3 månader och heller ALDRIG vunnit! Har liksom för mig att vi letar vinnare...
Min jakt på miljonerna kan sluta redan innan det blivit spännande, men det har jag överlevt förr och det gryr en ny morgon som även ger ett nytt oskrivet år.

Jag är belägen att hålla med dig. Tycker att Peanut är en konstig favorit.
Efter att ha kollat igenom hästens ALLA fem lopp så har den inte visat något extra ännu. Hästen har suttit fast i ett par lopp men dom andra loppen när hästen har fått lucka och en smörresa på innerspåret så händer det ändå inte mycket.
Dock så var den snabbt ur volten när Goopen vände runt hästen från springspår på tillägg. Men jag än ändå inte säker på att Peanut kommer till spets.
Både Donna Inezs och Fransiscana kan spetsa samtidigt som båda kan speeda ner Peanut från rygg på den.
Njaaa, svårt svårt.

Sweet Day har fint resultat på Axevalla. Tre starter har gett två segrar och en andra plats. Ofta tuggat på hela vägen till mål när hästen har fungerat.
Sweet man är min första häst och en tänkbar spik.
Men jag tycker det finns några intressanta skrällbud här och vill gärna ha en färsk intervju med Tommy innan jag vågar spika.
Lillvarning till Tui Southwind som kan få smyga med i Sweet mans rygg.

SakanAA 2024-12-31 09:46

Enorm svårighetsgrad idag. Intressant intervju med Dwight Pieters i travpodden, lät inte alls lika optimistisk som en av de största betaltjänsterna som har 5 Monaco som bästa spik.
Själv kommer jag ranka ner eller ta bort alla stallets hästar trots hysterisk stallform.

6 Peanut har aldrig vunnit ett lopp, minst pengar i fältet, förutsättningarna med enbart ston, 1640 och volt luktar omstart och skräll. Chansar nog bort hästen helt på mitt egna system.

10 Pac Man är en bra häst men med detta läge och dessa förutsättningar känns det som att det finns mycket som kan strula. Visst finns chansen att Dwight kör tidigt och blir släppt till ledningen. Kommer ranka ner hästen på mitt system.

Den stora frågan är ju vilka spikar man ska landa på idag?

Nollkollolisten 2024-12-31 10:28

Här kommer ett 2:a inte fullt så absurt red.system på:
4032 till 432 rader (10,7%)
1,6
5-3,7 U:8 Global Emperor
7-12 U: 6 Gobal Flashback
1-2,4,10,11,14
2-4,6,7
9-2,3,5,6,7,14
15 High on Pepper
Krav 2A o 1 U
Trolig utdelning(flest rader) ligger mellan 100' till 1 mille så fortfarande tufft. Jens skriver att snittutd. denna omgång ligger runt 600' så då ligger man väl rätt då :D
Inlämnat o klart så nu kan det krascha om det vill :rolleyes: Kommer gäster i em så det blir att smyga in på toa o kolla i mobilen :cry:

Efterhandaren 2024-12-31 10:31

Frågan är vilka Thörnqvist hästar man ska landa på idag. Alla 5 ? Tja kanske.

2 Peanut känns änna lite överspelad men jag vågar nog inte stå över.
10 Pac Man gillar jag skarpt stark och hästen är rejäl trots sina låga ålder. Måstestreck.
2 Intrigate nämns inte så mycket i förhandssnacket men har formen på topp och är hyfsat travsäker. Fixar Pieters volten kan det räcka långt.
5 Conrads Thyra är väl matlappsjägare men trav är trav.
5 Monaco är oxå en måstehäst i min värld.

Magkänslan Pac Man och Monaco är Marias bästa chanser.

tvablaa 2024-12-31 10:46

Håller med om att det är märkligt att det är sånt drag på Peanut. Kan säkert vinna men alla har en ruskig tro på att allt Törnqvist rör vid blir till guld.

Håller också med om att det är väldigt svårt med spikar idag. Har i nuläget ingen men hoppas kunna värka fram två st innan spelstopp.

Citat:

Ursprungligen postat av SakanAA (Inlägg 833177)
Enorm svårighetsgrad idag. Intressant intervju med Dwight Pieters i travpodden, lät inte alls lika optimistisk som en av de största betaltjänsterna som har 5 Monaco som bästa spik.
Själv kommer jag ranka ner eller ta bort alla stallets hästar trots hysterisk stallform.

6 Peanut har aldrig vunnit ett lopp, minst pengar i fältet, förutsättningarna med enbart ston, 1640 och volt luktar omstart och skräll. Chansar nog bort hästen helt på mitt egna system.

10 Pac Man är en bra häst men med detta läge och dessa förutsättningar känns det som att det finns mycket som kan strula. Visst finns chansen att Dwight kör tidigt och blir släppt till ledningen. Kommer ranka ner hästen på mitt system.

Den stora frågan är ju vilka spikar man ska landa på idag?

bosseguldheden 2024-12-31 11:19

Dagsprognos från SMHI för Axvall säger 13,2 mm regn/snö under hela dagen och kvällen. Det kan m a o bli kladdigt och segsprunget, speciellt för de som följer sargen. Jag tittade på statistiken för hästar som gått bra på kladdig bana och fann att följande kusar stack ut:

Avd 1: 11 Yes Sun, 13 Sweet Day
Avd 2: 6 Lejonkungen (Axevallahäst)
Avd 3: 2 Intrigante
Avd 5: 1 Smajlis (Axevallahäst)
Avd 6; 9 LD Hipster One
Avd 7: 1 King Okay, 13 Imperatur Am, Mateo di Quattro

Jag tar nog med en del av dessa men tror fortfarande på HIGH ON PEPPER. Han springer väl nästan hela loppet i andra eller tredjespår och slipper värsta sörjan.

Shooter 2024-12-31 11:25

Conrad strök sina hästar förra gången då han tyckte att banan var otjänlig. Ska han göra detsamma idag? Ska men rentav ta bort hans hästar ifall de startar? Jag tror nästan det.

SMHI har ändrat prognosen lite nu och satt regnet/snön till att starta tidigare och vara igång hela dagen. Man får nog räkna med knepigt underlag.

bosseguldheden 2024-12-31 11:48

En Törnqvistare, CONRADS TYRA, struken.

SwedishHorseRacing 2024-12-31 12:06

Citat:

Ursprungligen postat av shasha (Inlägg 833144)
Okay, tänkte just fråga när man ska lägga in spelet, innan inhemska och utländska valar/hajar, sänker servern. Senast 12 känns rimlig.

Kanske överdrev jag där Shasha.
Däremot skulle det kännas tryggt att åtminstone lämna in senast 14:00.
Tror jag riktar in mig på det.

Efterhandaren 2024-12-31 12:10

Undrar om inte nyblivne Axevalla tränaren Kevin Oscarsson kan sätta dit några stänkare på nya hemmabanan. Typ Lejonkungen och Com Bella. Jag bevakar. Lejonkungen går alltid med skor och känns änna lite gynnad av tung bana.
Psst visst känns det som 3 åringarna får extra jobbigt att hantera det förmodat tunga banunderlaget.

SwedishHorseRacing 2024-12-31 12:13

Är det någon annan som har problem med ATG-live?
Inget ljud för mig.

SwedishHorseRacing 2024-12-31 12:16

Fast nu är det ljud. Det kom till sist då sändningen drog igång "på riktigt".