![]() |
Citat:
Detta skulle innebära att man vid 30%-valet då behöver en 5r-utd på 17 kr för att nå över "5 kr"-gränsen. Observera att jag ABSOLUT INTE fått detta bekräftat ännu. Det var bara en tolkning som jag läst någonstans. Stort tack för påminnelsen om att följa upp detta. Jag återkommer när jag fått svar. |
Citat:
|
Citat:
Håller med helt och hållet om att det känns ruttet. Det enda jag skulle kunna tänka mig som "rimligt" är man inte får ut degen om ens totala utbetalning inte orkar upp över 5 kr. Egentligen inte ens då...såklart. Men där går gränsen för anständighet enligt mig. Observera att jag absolut inte har fått det här bekräftat ännu. Så vi kan vänta en skvätt med att måla hela fan på väggen. |
Citat:
Kan nästan sätta mitt liv på en reducerad rad som är spelad exempelvis 0,5 utgör 0,5 rader av potten. Dvs om det är 1 000 000 i potten och den utgörs av 200 000 "helrader" och summan då blir 5 kr per rad. Så blir det utdelning 2,5 kr för 0,5 rad med 5 rätt. Att 5 kr är jackpotgränsen är ju bara potten delat med antalet rader. Om den hamnar under 5 kr blir det jackpot på 5 rätt. Ska de i studion stå och säga... 5 kr för 5 rätt. Men för er som spelat med mindre insats så är det jackpot på 5 rätt... blir omöjligt att presentera på ett vettigt sätt och är helt orimligt utifrån alla möjliga perspektiv. Finländska spelare till exempel har kunnat spela v75 med 0,9 radpris. Hur är de för dessa idag? Får de då jackpot på 5 rätt om det blir 15 kr för 5 rätt? Om de har 0,9 rader eller vad de kan tänkas ha? Självklart får de i sådant fall 15 kr * 0,9. Kan inte tänka mig något annat. Tror ni har övertolkat hur det bedöms. Ja, det blir jackpot under 5 kr, räknat på alla spelade rader. Sedan reducerar man summan beroende på hur många rader man spelat. Men viker mig om någon kan presentera att det är på detta orimliga sätt som ni tror. |
Bra tänkt där Loord Skaarplooth. "Men för er som spelade det billiga alternativet blir det INGEN utdelning på 5 rätt".
|
Citat:
Jag antar att du tog hänsyn till vilka jackpottregler som gäller när du slog fast att: Citat:
Å andra sidan kanske du själv sällar dig till gruppen Citat:
Jag tror inte. Jag vet att V85 inte kommer att överleva mer än 1 år i sin föreslagna form. |
Citat:
5r-utdelningen för 100%/rad kommer att halka ner under 5 kr ungefär 1 av 7 omgångar. |
Citat:
Citat:
Ett allmänt tips till den som ser fram mot V85 och hög utdelning i 1:a vinstgruppen - Eurojackpott, du behöver inte jaga högsta vinsten ofta. Det räcker med att du sätter den 1 av 7 år..... 2026 blir året V85 läggs ner och V75 återuppstår! |
Nån som hört vad det åttonde loppet ska vara? Det går väl inte alltid att fylla med ordinarie klasser och blir det då något jippo-lopp som sätts in? Hur ser strategin ut? Eller löser man det lokalt från gång till gång? I norr slänger man in ett kallblodslopp och i söder ett monté-lopp. Eller?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Årets första V85 kommer en jättejackpot upp på bordet, för att få alla tveksamma att kliva in på spelet, lockade av en enorm jackpot. Stöldgodset skall fördelas. Blir säkert en kraftig omsättning den lördagen, sen sviktar det. De tappra som spelat trav i hela sitt liv kliver av med förhoppningen att den toxiska dumheten som drabbat ST och ATG får huvuden att rulla. V75 återuppstår och att de flesta tappade travälskare kliver in i spelet igen, efter att spelprodukten V75 återuppstått igen. Det skall bli spännande att se vart ST och ATGs pågående skadebeetende leder? Vilket eftermäle som drabbar ATG, Skarplöth, ST Kroon & Co. Har träffat Maria en både trevlig och behaglig person, hon har någon utbildning från Berghs el det var Beckmans i Stockholm, om jag minns rätt? Att hon skulle låta sig övertygas av en kvartsfigur som Skarplöth, det trodde jag aldrig. Jajjan |
Hejsan
Vet att jag sett hela lördagsprogrammet när v85 startar, tex när startar v64 och v4 mm under den nya "lördagsupplevelsen" ... hittar inte nu, någon som vet? |
Citat:
För på ATGs egna sida står det inte mycket mer än att det blir nytt... https://www.atg.se/nya-v85 :KO: |
Citat:
|