![]() |
Tisdag 29/7 - Jägers - V75 Åbergs mm
Tidiga Onsdags Tankar
4 sprint lopp, 2 medel distans och 1 Stayerlopp. Härlig blandning på en grym V75 omgång sista tisdagen i juli. V75 1) 4 Northolanda och 5 Esperia Font Mina Onsdagstreck. V75 2) 3 L'AmourPourBlanca Häst, Tränare och Kusk har toppform. V75 3) 2 Boscha Diablo och 7 Kaxig In Bör bevakas i högklassig Silver. V75 4)3 Glamour Queen och 5 Greta Jet Bör bevakas i högklassigt 3 års lopp. V75 5) 4 Big Ben Pellini Svårslagen rackare. Gjort grymma lopp på sistone. V75 6) 3 Dancer Brodde Spets och slut. Spikförslag. V75 7) 11 Baron Tilly, 12 Coquaholy, 13 Revelation, 14 Immortal Doc, 15 Kevin Prince Alla på 40 volten bör väl räcka en bit. Stänkaren är 2 Ideal Stone |
Söndags Surr
Sitter och klurar på Tisdagens V75. Tidiga tankarna är still going strong men lite nya funderingar dyker upp. V75 1) Hedersmärren 6 Olly bör väl bevakas. 4-5-6 känns som trehästarslåset. V75 2) 7 Keep Asking är en grym 4 åring och värd sina 69% trots lite byngligt läge. Tråkspik. 3 L'AmourPourBlanca har jag lite feeling för trots sina 2% i nuläget. Fick ganska tunga resor i Sprintermästaren men höll skapligt även i finalen. Men har kanske inte den rätta sprinterspurten ? Passar nog bättre på medeldistans. Får se om magkänslan känns övertygande på tisdag. V75 3) 2 Boscha Diablo. Chansspik ? V75 4) 1 Amy Barosso är en svårbedömd rackare men Holländarna brukar komma med dugliga hästar när det vankas fina prispengar. Enkel seger i försöket. 3 Glamour Queen. Måstestreck. 5 Greta Jet. Vässas upp med barfota. Gått bra i tuffa gäng. Stark och rejäl. 8 Phoebe Boko. Tufft läge. Treåringen har tävlat i stenhårda gäng även som 2 åring och väntar på första segern. Ok är kanske bortlottad men en rolig 1% are i ett tufft 3 års lopp. V75 5) 4 Big Ben Pellini. Spik. V75 6) 3 Dancer Brodde. Chansspik i nuläget. V75 7) Vidöppet Stayerlopp. Här är de bara att strecka på så länge lädret pallar. 40 volten är givna. 2 Ideal Stone är stänkaren. Känns änna distansgynnad. Segstark. 6 Striking Eagle. Känns änna distansgynnad. Dessutom Hajom häst :p |
Söndagssnurr från Guldheden
Helt slut efter en helg med barn o barnbarn. Nu fokuserar jag på tisdagens V75a som ser mer intressant ut än lördagens (ursäkta Rättvik) Avd 1 Jag tycker 6 Olly Håleryd ser ut som en gedigen spik. Det är alltid skönt att hitta en sådan i första avdelningen där de flesta kryddar på för att inte åka ut med en gång. Det gör inte mig nåt. Ska man åka ut är det lika bra att rycka plåstret och sitter spiken har man en go känsla. Lite hög procent med tanke på det jobbiga spåret men Örjan får lösa det. Avd 2 7 Keep Asking blir nog mångas spik men jag måste så klart ha med Törnqvists 1 Follow Him. Den har ju gått bra hos Juul och det blev vinst direkt i Marias träning. Hon svingar återigen sitt trollspö. Avd 3 4 Savastano lär väl ladde för ledning men har två Utter-hästar innanför. Jag tar med bägge. 2 Boscha Diablo är väl främsta utmanaren men 1 Smile Silvio kan oxå bli farlig med Rosleff!. Avd 4 Stor favorit blir 3 Glamour Queen. Må så vara, det kan jag köpa. Men Bakker/Hagoort från bästa spåret med 5 Greta Jet, vågar jag inte lämna utanför. Röda skor!!! Avd 5 4 Big Ben Pellini från framspår känns hyperintressant men det verkar fler tycka. Däremot är 10 Fashion Monger inte lika betrodd. Den vann ju från spår 12 senast. Min förstahäst i loppet! Avd 6 Hugos lopp känns lite vilda västern. Stor prischeck att slåss om. Jag tar nog alla hästar! Avd 7 Det känns tryggt att avsluta som jag började, med en spik. Den här propositionen är väl utskriven för 11 Baron Tilly. Ibland känns det enkelt ganska tidigt. |
Stayerlopps Surr
V75 7 är ett mycket klurigt och jämt Stayerlopp som vimlar av spännande och intressanta hästar. Efter lite Söndags funderingar måste jag nämna följande hästar. 2 Ideal Stone är kanske en Sparv i Stayerdansen men är lite segstark och kan nog stå emot ett bra tag innan miljonärerna kommer tuffande. Visat bra form hela året men kanske för tufft att stå emot Lång Lopps Lokomotiven sista varvet. Upp till bevis. 3 Hankypanky Pinkman Knallform och räds inte distansen. Grym svepning senast. 5 Harpy Har stayergener och visade fina takter i tuff Silverdivision senast. Psst dessutom Hajomhäst och inte nog med det Hockey Tvillingar som ägare. 6 Striking Eagle Har oxå i knallform och vet ni var han tränas ? Hajom såklart. 11 Baron Tilly Distansgynnad är bara förnamnet men distansen är nog i kortaste laget :p :p 12 Coquaholy Har ett brokigt förflutet, spännande debut för Hagoort senast. Derby finalist på sitt CV och uppfödd av Roger Walmann. Lunkat in flera miljoner i tuffa lopp på Vincennes. Luring med stort L. 14 Immortal Doc Är oxå Vincennes härdad. Kommer med två raka på distansen och gick en 12 tid senast. Gick en 11 tid i Harpers. Kan vara chansspiken. Den där Wallin kan träna häst. |
Skor på Savastano? Då lyfter jag ut den från min lapp.
|
Måndags Funderingar
Barfota Dragen. 5 Greta Jet och 1 Mellby Jinx. Under Radarn. 5 Esperia Font 8%. 3 L'AmourPourBlanca 3%. 5 Harpy 4%. 6 Striking Eagle 5%. 12 Coquaholy 5%. 15 Kevin Prince 2%. Mitt Spikförslag 4 Big Ben Pellini 27% !! |
Citat:
Psst hörde lite surr att det kanske blir barfota likväl ? Se upp en timma innan start. Är nog gynnad av b.r.o. |
Är inte Flotilla i 3:e lite väl bortglömd? Tränaren tycker så, Örjan upp, i mål med mycket sparat sist.
|
Citat:
|
Citat:
|
15 Kevin Prince
Kollade Princens senaste lopp på Enghien. Hästen gick strålande med spänst över linjen trots två stenhårda lopp med tredje spår, dödens och ledning i en salig blandning. Ok står väl 20m fel. 90000:- över gränsen men verkar stark och rejäl och tåla att tuffa på i spåren. 1% känns onekligen spännande i mitt garderingslopp. |
Citat:
|
Gissar att blir drag på 2 Ideal Stone och 5 Harpy i avslutningen!
Visst, underspelade nu. Men var stannar man på kl. 19:21? :KO: |
Rede’n/Kihlström från bästa spår efter strukning, brukar vara en säker hamn.
Olly Håleryd är i sitt livs form och tillhör den absoluta eliten bland ston i Sverige. Möter riktigt tufft motstånd, men har diskat av liknande motstånd tidigare i år. Jag tror hon vinner, men steker ekipaget på lappen. Spelar för att vinna pengar. Ett 7-årigt sto som varit i zenit i flera månader, möter yngre damer som är kraftigt underspelade av kollektivet i nuläge. Det blir spekulativt 3,4,5,8,10 på min lapp, trots att jag rankar lampan först. Troligt utfall är att Örjan lurar alla och spelar ut märrens tunga spurt över upploppet och vinner med ett halvt huvud med sparat. Ålder, märrens hormoner, temperatur emot och tillika lång resa och toppform i månader. Jag gamblar och slösar streck och med all sannolikhet synar jag diket som vanligt. Jajjan |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Analys V75 Jägersro
V75-1 6 Olly Håleryd är formstark, spetsaktuell och avslutar 10-fart – tipsetta. 4 Nortolanda är klart bättre än raden – tuffa tider i maj och comebacken visar att formen är nära. 3 Nova Mahiron och 10 Don’t Say Gar har båda suttit fast och är värda ett streck i vid gardering. 5 Esperia Font är fartfylld men galoppbenägen – outsider. 7 Ultra Violet har toppspurt i kroppen och är perfekt för skrällspel. V75-2 7 Keep Asking toppklass, kan vinna från dödens, dokumenterat tuff. Bakom är 8 Luke the Spook högintressant trots spåret – speed i toppform, kommer in i matchen om tempo trycks upp. 3 L’AmourPourBlanca är en outsider med flera starka insatser och stark formkurva – även suttit fast. 1 Follow Him får drömläge, visade toppform senast och är nära formtopp. 9 Freyr di Venere får perfekt smygläge bakom startsnabb häst, skrällläge. V75-3 2 Boscha Diablo blir svår att plocka ned om han når spets – formen är stabil och senast höll han starkt bakom Jobspost. Bakom är det mycket öppet. 4 Savastano fick dämpa och vann enkelt senast, men är känslig för positioner. 9 Flotilla och 12 Under Armour är de två vassaste spurtarna – båda med mycket sparat senast och form som byggts successivt. 1 Smile Silvio har fart och kan få rygg ledaren, vilket ger smygläge. 11 Dilva Jet visade senast att formen är på väg upp – outsider vid högt tempo. V75-4 3 Glamour Queen har toppform, spetsläge och lätt seger senast. Bakom är det mer öppet. 5 Greta Jet har härdat sig i tuffa lopp, går hela vägen och är nu möjlig barfotahäst – klart het. 1 Amy Barosso fick vinna från ledningen senast och kan göra det igen, men möter vassare. 10 Ursula har spurtat mycket bra, rejält förbättrad och passar vid tempo. 6 Mimosa to Martini är inte borta från bra smygläge – matchats tufft. V75-5 5 Nilla Lane är tydlig spetskandidat och fortsatt segervan – intrycket senast var mycket bra. 8 Easy di Girifalco höjer sig och vann med kraft senast i klass I-final, även den en given A-häst. 10 Fashion Monger har gått som ett skott flera gånger – klaffar det är han segerfarlig. 12 Black Fire visar klart stigande kurva, var mycket vass senast och är långt mer spelvärd än procenten säger. 4 Big Ben Pellini har stabil form och tål att göra grovjobb – fin utgångsläge. V75-6 Ett mycket spännande sprinterlopp i Gulddivisionen. 1 Mellby Jinx är spetsfavorit, går barfota, och får tipsetta trots formfrågetecken senast. 8 Don Fanucci Zet såg ruggig ut i årsjämförelse senast – är han lika bra nu blir han svår att stå emot. 4 Bedazzled Sox går från låg streckning till het outsider – 08,9 sista 700m senast och sitter nära. 10 Önas Prince är klasshäst men missgynnas av spår. 9 Daim Brodda är ett riktigt skrällbud med superform, stark avslutare i smygläge. V75-7 Ett mycket öppet och spelvänligt långlopp över tre varv. 14 Immortal Doc har gjort två toppinsatser i följd och var trea i Harper Hanovers i maj – ska vara favorit trots 40 meters tillägg. 11 Baron Tilly är också segervan och går från formtopp men får inte bluffa sig till spets denna gång. 3 Hankypanky Pinkman är kraftigt på gång och har spurtpotential från intressant position. Flera skrällbud är aktuella – särskilt 6 Striking Eagle, 15 Kevin Prince och 9 Modric Renka som alla har visat starka avslut i skymundan. 5 Harpy en outsider. Avd.1- 6,4 Avd.2- 7,8,3,9 Avd.3- 2 Avd.4- 3,5 Avd.5- 5,8 Avd.6- 1,8,9,4 Avd.7- 11,14,3,9,6,15,5 |
Citat:
|
Jag dumstrutar mig kanske men skippar både Smile Silvio och Savastano som var med i min första idé i avd 3. In istället med 9 Flotilla och Lövgrens 12 Under Armour. Jocke är ju ändå både kusk- och tränarchampion, så han ska väl få vinna nåt lopp. I sista dubblar jag med 14 Immortal Doc. Jag kollade nämligen lopparkivet, vilket fick mig till denna fördyring.
Så här blev det till slut: V75 Inlämnat: 2025-07-29, 16:02 Avd 1: 6 Olly Håleryd (4, 5) 2: 1, 7 (8, 9) 3: 2, 9, 12 (4, 11) 4: 3, 5 (1, 2) 5: 4, 10 (8, 5) 6: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10 (1, 8) 7: 11, 14 (3, 5) Totalt: 216,00 kr. Rättningskod: VVQ JSG NMG |
Citat:
Törnqvisten punktmarkerad och mäktig gaddning av Hugos Minne. Hoppas det lönar sig. Jag fegspikar nog Jinxen. Wäjersten Wässar upp till Max och det vankas nog spets och slut på en 08 tid efter några preparé lopp. Onsdags draget Brodde Dansade bort när verkligheten kom ikapp 6 dagar senare. Undrar om Daniel strök Deciver så att Fanucci fick bättre spår ? Äger ju båda ! Nej den var dålig. |
V75
Inlämnat: 2025-07-29, 16:27 Har även ett litet "motsystem" där jag spikar Don F. Örjan har ju en kuslig förmåga att norpa så´na där prissummor. Lycka till i afton! Avd 1: 6 Olly Håleryd (4, 5) 2: 1, 7 (8, 9) 3: 9 Flotilla (2, 4) 4: 3, 5 (1, 2) 5: 10 Fashion Monger (4, 8) 6: 8 Don Fanucci Zet (1, 10) 7: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (11, 14) Totalt: 28,00 kr. Rättningskod: RXZ CPX WMK |
Dagens Bubbel:
Ifall alltannat går åt h-e. 242 ggr pengarna är ju inte fel på en Örjan och en springspårshäst. DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2025-07-29, 17:18 Avd 1: 8 Don Fanucci Zet 2: 9 Modric Renka 1 x 10,00 kr = 10,00 kr. Totalt: 10,00 kr. Rättningskod: CST NTX XGV |
Gillar 8an i första men uselt spår, tvilling och Trio om den får ett bra löp.
|
Gör en rad, sååå jäkla fina löp.
6. Spår 5. 1-5-7-8. Tar med ett lyxstreck. Detta kan man väl inte bränna? 2-9. Dubblar med Flotilla som jag jagat länge. Tufft emot nu dessvärre. 1-3-5. Favoriterna och detta bränner jag väl inte heller? 4-5-6-8. Ytterligare ett lyxstreck men har ett fint namn. 1. Wäjersten har preppat förr. 11. Börjar bli värde i Baronen så jag spikar. Coquaholy- Modric Renka är intressanta korsdrag. |
V75
4,6 7,8 2 5 4,5,8 1,8 3,11,14 |
Citat:
|
Spikar: Olly Håleryd och Keep Asking. Sparlopp: Don Fanucci Zet och Mellby Jinx. Sedan 2 U av hästarna Savastano, Greta Jet, Nilla Lane och Immortal Doc. I övrigt skrällar tack!
|
Håll i hatten Olly om Esperia går felfritt. Grym värmning.
|
Luke The Spook tassar fram som en katt i värmningen. Ok spåret emot men jag bevakar.
|
Citat:
|
Boys and Girls
Missa inte HOBART i Malmö Stads Pris Han får ett lopp på innerspår och då kommer de bita bra sista 400 m 1% Kolla i arkivet 20 m bättre till än Baronen Given på systemet |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Avd
1: 4, 5, 6 (6, 5) 2: 3, 5, 7 (7, 5) 3: 2 Boscha Diablo (4, 11) 4: 5 Greta Jet (3, 1) 5: 5 Nilla Lane (11, 10) 6: 1, 4, 8, 9, 10 (1, 8) 7: 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 11, 12, 14, 15 (5, 8) 3x3x1x1x1x5x11 = 495 rader. 495 x 1 x 0,50 kr = 247,50 kr. Totalt: 247,50 kr. Rättningskod: QXT LPG DRM Lycka till! |
Lycka till!
Avd 1: 4, 5, 6 (3, 8) 2: 7 Keep Asking (1, 8) 3: 2, 4 (11, 9) 4: 3, 5 (1, 2) 5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (4, 8) 6: 1, 8 (10, 9) 7: 14 Immortal Doc (11, 3) 3x1x2x2x12x2x1 = 288 rader. 288 x 1 x 0,50 kr = 144,00 kr. Totalt: 144,00 kr. Rättningskod: QZN MBT JMD |
V75
Inlämnat: 2025-07-29, 19:19 Jägersro Tisdag 2025-07-29 Start: 19:20 Kostnad: 420,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6 Olly Håleryd (4, 5) 2: 1, 3, 5, 6, 7 (8, 9) 3: 2, 4, 6, 10 (11, 9) 4: 1, 3, 5 (2, 10) 5: 1, 6 (4, 8) 6: 1 Mellby Jinx (8, 10) 7: 4, 7, 9, 11, 12, 14, 15 (3, 5) 1x5x4x3x2x1x7 = 840 rader. 840 x 1 x 0,50 kr = 420,00 kr. Totalt: 420,00 kr. Rättningskod: WZZ QLF KNC |
Olly ser helt okörd ut trots tungt lopp.
|
Jäklar vilket race. Det kommer mera.
|