Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   v85 Romme 10 januari (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/62955-v85-romme-10-januari/)

bosseguldheden 2026-01-04 20:29

v85 Romme 10 januari

Jag börjar med en DD-idè:
DD1: 11 Rock Solid som var överlägsen tvåa i ett 200 000 kr-lopp senast bakom över-överlägsne High On Pepper som nu startar i guld.
DD2: 2 Galadriel var tvåa från niondespår senast och är nu med på startvolten. Sjöström kan leda detta från start till mål.

Så börjar (slutar) jag min V85:a. 6 lopp kvar att värka fram.

KalleKlut 2026-01-04 22:43

Två bra och riviga lopp där känslan är att ganska många kan vinna..
Jag kontrar med:
DD 1 3 Pedal to d'Metal (3,1,11,9,2)
DD 2 9 Twigs Khaleesi (9,2,14,8,12)
Gissar att Twigs blir favorit när strecklistan öppnar:whistling:

KalleKlut 2026-01-05 02:32

Dom fick till ett riktigt bra startfält för att vara i januari! Det är väl avd 2,4,6 som knappt får godkänt och sticker ut lite vad gäller skiktade lopp. Framförallt avd 4 (silver/guld) Spekulerar man i galopp för HOP så stänger man loppet på 8,7,4

Avd 1. Här kan man nog gå kort utan större oro då det är kallblod och 3 (+1) besök från grannlandet. Hängslen och livrem på 8,6,10,1

Avd 2 känns lättlöst på ett, två eller fem streck! A 3 Urbina Southwind sos och möter betydligt enklare! B 1 och C 6,5,12 (12 Lake's Diana vann "detta" lopp förra året från bricka 12 och slog då bla 1, visserligen var det volt då)

Avd 6. 5 Fahrenheit blir nog storfavorit på läget i detta kortlopp! (sos) Vid gardering så är 9,4,6 och ev 12 värst emot. Men spiken känns ganska given här beroende på %

2 Romulus Diablo och 5 Funny Guy är också två vettiga spikalternativ på papperet.

KalleKlut 2026-01-05 03:59

Enkelraden (och förmodligen 6-7 favoriter) innan listan öppnats..

8 Kringelandisak
3 Urbina Southwind
2 Romulus Diablo
8 High On Pepper
5 Funny Guy
5 Fahrenheit
3 Pedal to d'Metal
9 Twigs Khaleesi

Efterhandaren 2026-01-05 09:05

Citat:

Ursprungligen postat av bosseguldheden (Inlägg 843255)
Jag börjar med en DD-idè:
DD1: 11 Rock Solid som var överlägsen tvåa i ett 200 000 kr-lopp senast bakom över-överlägsne High On Pepper som nu startar i guld.
DD2: 2 Galadriel var tvåa från niondespår senast och är nu med på startvolten. Sjöström kan leda detta från start till mål.

Så börjar (slutar) jag min V85:a. 6 lopp kvar att värka fram.

Min Måndags DD

DD 1) 2 The Little Plug Gillar hästen och även Tränare / Kusk Svedberg.
Ekipaget duger gott i klassen.
6 Tangelo Formtoppad filur. Se upp.

DD 2) 11 Kapucine d'Inverne Är kanske bortlottad ? Men Djusepojken har ju 2,5 varv på sig att sätta nosen först på stregen. Bra form och känns änna distansgynnad. Står bra inne i vidöppna stoloppet. Eller sitter Uffe Puffe på leken ?

Ha de gött Bosse :)

Efterhandaren 2026-01-05 15:20

Manic Betting Monday

8 luriga travlopp på Romme och 100 miljoner i potten. Det gäller att kavla upp ärmarna och ge tips järnet i trots vinterkylan. Det vankas en ganska klurig Januari omgång med vinterväder och vanskligt banunderlag. Och som grädde på moset börjar eländet med ett Nordislopp.
Mjukstartar med lite Måndags Surr efter en snabbkoll.

V85 1) 11 Svarte Petter Noll koll på Nordisarna. Men det kanske kan löna sig att sitta med ”Svarte Petter ” på hand när loppet är över. Felfri har han spring i benen. Lagt kort ligger.

V85 2) 3 Urbina Southwind Känns som en Bröderna Djuse fight på pappret.
2 kuskar och en tränare. Urbina har gått bra länge i tuffa gäng och måste nog bevakas i ganska lågklassigt Diamantsto försök.

V85 3) 7 Global Flash Känns streckvärd i vidöppen tillställning.

V85 4) H.O.P lär väl bli dunderfavorit men jag klurar på motbud. Ingen blåvinnare i min värld. Jag litar inte på Ready Casharen trots han är 8 år. Eller kanske just därför:p
4 Parveny räds inte distansen och kan skrälla med rätt smygare.
7 Karat River gynnas väl inte av distansen men detta är en komplett travare som alltid gör sitt jobb. Visst är det stallform :p

V85 5) 3 Proffs Tränas av ett Proffs. Täta starter är Robbans signum. Måstestreck i vidöppet lopp.

V85 6) 4-5-6-7-9-12känns änna helgarderat. 7 Light In är måndags draget.
Psst glömde ju nämna Drottning Sylten / Miljondraget 12 Dominik Jet

V85 7) 1 Global Futurity Jämn och säker. Gick bra med skor senast.
2 Pluggen är redan dragen i DD surret.
6 Tangelo samma här.
9 Steady Countess Travdrottningen Sibylle har vinterform på stallet. Radade upp vinster i Dec månad. Se upp.

V85 8) 1 Harriet Zet Måndags Stänkaren. Dunkel form och Monte’ uppladdning men Mika Aho har nog ställt iordning.
9 Twigs Khaleesi Perfekt läge men frågan är hur det funkar med skor och brodd ?
11 Kapucine d'Inverne Redan nämnd men absolut inte glömd. Kan vara Chansspiken men läget är oddshöjande.

bosseguldheden 2026-01-06 09:35

Den här veckan känns det väldigt greppbart redan på tisdagen.

Avd 1: 1-8-9-10 (mycket norskt blev det)
Avd 2: Allihopa hästarna (stolopp)
Avd 3: 5 Krut (1640 a och spår 5 och MAD är min idé i ett lopp med okända kusar)
Avd 4: 8 High on Pepper (en gammal favorit som nu fått hemmaplan)
Avd 5: Allihopa hästarna (typiskt "ingen kan vinna-lopp")
Avd 6: 5 Fahrenheit ( ännu ett kort auto-lopp med MAD från drömspåret)
Avd 7: 11 Rock Solid (var överlägsen tvåa bakom guldhästen HOP senast) Klass I nu.
Avd 8: 2 Galadriel (väldigt duktig tvåa från spår 9 senast, startar 20 m före de flesta)

Jag har sällan känt mig så "klar" så tidigt i veckan. Fem spikar ska man väl klara? Nu gäller det att pytsa in systemet innan man får för mycket andra intryck :p

Efterhandaren 2026-01-06 11:53

Oj Bosseguld ropar ”färdig” redan på tisdag. Starkt jobbat. Jag tycker omgången är lite svår att greppa och dessutom lurar jobbiga väder och banförhållanden på Romme under lördagen. Har bara spelat sporadiskt sedan V85 infördes. Det är (för) svårt att hitta 8 vinnare med Pensionärs anpassade mindre system. Men likväl kul att försöka hitta rätt vinnare med lite förhandstips surr.
2 Galadriel har jag kollat upp och känns som en intressant och spännande spik till 7% i nuläget.
Jag vill oxå puffa för formtränaren Sybille Tinters 2 hästar 12 Dominik Jet och 9 Steady Countess. Den tredje 5 Dahlia Brodda är nog chanslös.
The Unters kör aldrig med brodd utan en speciell tågrepp sko som enligt Peter funkar utmärkt när brodd underlag vankas. Kan vara ett plus. Brodd är ju en extra tyngd och ger ett stumt och slitsamt förhållande mellan hov och banunderlag på de flesta hästar vid höga farter.
Uttrarnas 3 starthästar kanske lönar sig att bevaka. Har ju fått smak på V85 vinster.

bosseguldheden 2026-01-06 16:40

Nja, färdig är jag väl inte men för ovanlighetens skull har jag en gjuten grundidé redan på tisdag. Jag kanske lämnar in den tidigt och gör ett komplementsystem senare i veckan. Kruxet är ju att man i så fall behöver ta ut reserver och att hitta reserver som känns okej till fem spikar är ju inte helt enkelt. Så jag håller mig nog tills på lördag förmiddag innan jag vågar lämna in systemet. Blir det strykning av någon av mina spikar kanske jag får göra ett annat upplägg. Unters tror jag att jag chansar bort denna vecka när de själva inte kör. Dom får la änna va nöjda ett tag nu. :rolleyes:

Efterhandaren 2026-01-06 18:01

Citat:

Ursprungligen postat av bosseguldheden (Inlägg 843300)
Nja, färdig är jag väl inte men för ovanlighetens skull har jag en gjuten grundidé redan på tisdag. Jag kanske lämnar in den tidigt och gör ett komplementsystem senare i veckan. Kruxet är ju att man i så fall behöver ta ut reserver och att hitta reserver som känns okej till fem spikar är ju inte helt enkelt. Så jag håller mig nog tills på lördag förmiddag innan jag vågar lämna in systemet. Blir det strykning av någon av mina spikar kanske jag får göra ett annat upplägg. Unters tror jag att jag chansar bort denna vecka när de själva inte kör. Dom får la änna va nöjda ett tag nu. :rolleyes:

Tidig inlämning är inte min likör. Blir väderförhållanden och banunderlag vanskliga kommer strykningar som ett brev på posten. ( hm de uttrycket går väl inte att använda längre :lol:) Även om man är noga med reserver ändras ju förutsättningarna även om inte streckade hästen stryks. Jag lämnar alltid in i sista stund. Sitter kvar sedan den gamla goda tiden när man hängde på banräcket och sög i sig värmnings intrycken och ev sista minuten surr på stallbacken.

Bonbon 2026-01-06 18:21

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 843304)
Tidig inlämning är inte min likör. Blir väderförhållanden och banunderlag vanskliga kommer strykningar som ett brev på posten. ( hm de uttrycket går väl inte att använda längre :lol:) Även om man är noga med reserver ändras ju förutsättningarna även om inte streckade hästen stryks. Jag lämnar alltid in i sista stund. Sitter kvar sedan den gamla goda tiden när man hängde på banräcket och sög i sig värmnings intrycken och ev sista minuten surr på stallbacken.

Helt enig med tillägg att rapporter på hästar kan förändras under veckan. Färskt i minnet är nyårsafton då det till att börja med lät väldigt negativt på Lainy KW som på förhand kunde varit spik. Jag bytte helt enkelt spik på en annan och hade denna gång tyvärr inte möjlighet att följa det sista inför V85. Hade jag kunnat det hade hästen blivit spik eftersom rapporterna gick över i dur. Nu hade det inte hjälpt men nästa gång kan det vara skillnaden mellan 7 och 8.

KalleKlut 2026-01-06 18:54

Borttappade vid det här laget..
Spelat för 1m så det tillkommer ju ca 145m:evilgrin39:

6 Åsvinn S.K 5% lekte med enklare motstånd senast!
J.J.Another Vinn 1% Blir det ordentlig körning mellan 1 och 3 så..
2 Osvaldo A.Boko 5% Togs lugnt utan lucka senast, form!

Efterhandaren 2026-01-06 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av KalleKlut (Inlägg 843306)

Ja Osvaldo lär nog bli upphittad av många innan Lördag em. Definitivt streckvärd på min kupong.

bosseguldheden 2026-01-08 11:05

Citat:

Ursprungligen postat av KalleKlut (Inlägg 843306)

Ja, de tre är med på min kupong. Det är mina garderingslopp.

bosseguldheden 2026-01-08 12:34

SMHI säger att det ska bli -18 på Romme. Var går gränsen för att de ställer in?
Någon som vet?

Strappa71 2026-01-08 12:41

Citat:

Ursprungligen postat av bosseguldheden (Inlägg 843331)
SMHI säger att det ska bli -18 på Romme. Var går gränsen för att de ställer in?
Någon som vet?

De tar beslut från gång till gång.

Se https://www.travsport.se/arkiv/nyhet...ngar-och-kyla/

-25 verkar de klara av.

Tidigare i veckan pekade prognosen på kallare än så när Boden skulle ha V64. Och då ställde man in.

Så länge det inte ligger i korten att det blir "väsentligt kallare" än -18 så kommer de att tävla som vanligt.

Hästarnas långa halsar värmer upp luften mycket mer än man tror. Oftast är det för kuskarna som det är värst.

Weju 2026-01-08 13:13

Kylan

Om jag rätt minns -25

olle 2026-01-08 19:09

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 843333)
De tar beslut från gång till gång.

Se https://www.travsport.se/arkiv/nyhet...ngar-och-kyla/

-25 verkar de klara av.

Tidigare i veckan pekade prognosen på kallare än så när Boden skulle ha V64. Och då ställde man in.

Så länge det inte ligger i korten att det blir "väsentligt kallare" än -18 så kommer de att tävla som vanligt.

Hästarnas långa halsar värmer upp luften mycket mer än man tror. Oftast är det för kuskarna som det är värst.

Tror det ska till något riktigt extremt för att man ska ställa in. Det var ju en spottstyver spelbolaget torskade på inställt i Boden jämfört med vad inställt på lördag skulle innebära för deras intäkter .

bosseguldheden 2026-01-08 20:05

Citat:

Ursprungligen postat av bosseguldheden (Inlägg 843291)
Den här veckan känns det väldigt greppbart redan på tisdagen.

Avd 1: 1-8-9-10 (mycket norskt blev det)
Avd 2: Allihopa hästarna (stolopp)
Avd 3: 5 Krut (1640 a och spår 5 och MAD är min idé i ett lopp med okända kusar)
Avd 4: 8 High on Pepper (en gammal favorit som nu fått hemmaplan)
Avd 5: Allihopa hästarna (typiskt "ingen kan vinna-lopp")
Avd 6: 5 Fahrenheit ( ännu ett kort auto-lopp med MAD från drömspåret)
Avd 7: 11 Rock Solid (var överlägsen tvåa bakom guldhästen HOP senast) Klass I nu.
Avd 8: 2 Galadriel (väldigt duktig tvåa från spår 9 senast, startar 20 m före de flesta)

Jag har sällan känt mig så "klar" så tidigt i veckan. Fem spikar ska man väl klara? Nu gäller det att pytsa in systemet innan man får för mycket andra intryck :p

Där sprack den idén. 11 Rock Solid struken i avd 7 och jag hittar ingen alternativ spik i loppet utan kör 3 Pedal to d'Metal, 9 Steady Countess och 10 Rendezvous Zon i stället. Lite dyrare men förhoppningsvis lite bättre. ;)

Tipsb 2026-01-08 20:28

Hur stor ser återbetalningen ut (procentuellt) att bli om det blir utdelning i alla potter? (med den prognos som ligger kring omsättning)

Strappa71 2026-01-08 20:44

Citat:

Ursprungligen postat av Tipsb (Inlägg 843344)
Hur stor ser återbetalningen ut (procentuellt) att bli om det blir utdelning i alla potter? (med den prognos som ligger kring omsättning)

141%.

Men det kommer naturligtvis inte att stanna där.

Väldigt svårt att gissa hur mycket pengar folk verkligen har att lägga så här på den första av årets två fattigaste lördagar.

Allarättspottens storlek stiger långsammare vs omsättningen för V85 än det gjorde för V75.

bosseguldheden 2026-01-08 22:30

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 843345)
Väldigt svårt att gissa hur mycket pengar folk verkligen har att lägga så här på den första av årets två fattigaste lördagar.

Man kan ju plocka in lite kosing på vägen dit :rolleyes:
DD
Inlämnat: 2026-01-08, 16:17
Avd
1: 4 Lion's Roar
2: 7 Howtoreach W.F.
1 x 10,00 kr = 10,00 kr
Totalt: 10,00 kr
Rättningskod: PVK VCH FRM

337 spänn in i spelkassan.

Efterhandaren 2026-01-09 09:04

Fredags Surr

Som vanligt gäller det att hitta spikarna och rätt garderingslopp oavsett om det är 10 eller 100 miljoner i potten.
1)Nordisloppet är som vanligt klurigt i min värld. Några hårt betrodda men för att hitta bra spelvärde är det väl spik eller många som gäller. Tvåhästarslås typ 1 och 8 är väl isbjörnskallt spel mässigt. ?
2)Fredagsspiken är Urbina.
3) Krut är väl första hästen men Klass 3 är som bekant Klass 3. Gardering ?
4) Tja det lockar att gadda Pepparn med 4-7 men det skapar hål i spelbugeten.
5) Garderingslopp XL.
6) Fredagsspiken är Fahrenheit.
7) 1-2-6-9-10 borden väl räcka en bit ? Men 2 och 9 kan vara ett Tvåhästars lås !?
8) Ännu ett klurigt lopp. 1-2-3 är tidiga på min kupong.

Lutar åt ett brännvin special system. Men ett litet chanssystem är inte helt uteslutet.
Återigen V85 är för svårt. Dessutom kryddat med brodd balans och stenhård vinterbana. Eller löst nylagt rullgrus. Romme personalen brukar erbjuda överaskande banunderlag.

bosseguldheden 2026-01-09 09:55

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 843347)
Fredags Surr

2)Fredagsspiken är Urbina.

Det låter kusligt att spika ett sto som tog sin senaste vinst med Erik Adielsson, om ni minns honom? Det var ju ett tag sen. Men lycka till! Själv tar jag alla i avd 2 så jag tar gärna en av de 10 otippade :rolleyes:,

Efterhandaren 2026-01-09 10:22

Citat:

Ursprungligen postat av bosseguldheden (Inlägg 843348)
Det låter kusligt att spika ett sto som tog sin senaste vinst med Erik Adielsson, om ni minns honom? Det var ju ett tag sen. Men lycka till! Själv tar jag alla i avd 2 så jag tar gärna en av de 10 otippade :rolleyes:,

Fredagsrysare :ohmy:
Märren är ingen vinnartyp men en stabil travare med formen på topp och trivs med skor. Härdad i ganska tuffa gäng och den där Djusepojken gör spännande debut bakom hästen.
Märker du att jag försöker övertyga mig själv :lol::lol:

Wedgie 2026-01-09 13:14

Citat:

Ursprungligen postat av bosseguldheden (Inlägg 843348)

Jag tänkte nöja mig med 1, 7, 12 i Avd 2, men måste kanske göra plats för Urbina också ändå. Även om Mats själv "bara" ger den 6/10 i betyg

Mats tankar (från travronden) om 1 vs 3.

Citat:

Spetsstriden kan bli avgörande här. Det är lite fördel för 1 Nepthys Boko gentemot min styrning 3 Urbina Southwind då hon trots allt behöver ta en hel längd för att komma förbi. Jag får dock känslan av att Nepthys Boko är lite ojämnt startsnabb även om hon normalt sett är rask i väg. Urbina Southwind är en speedkula och det är möjligt hon är rappare i fotarbetet så vi får helt enkelt se vad som händer första 100 meterna.

Jag tycker det känns jämnt mellan de här två, men kanske att det ska vara lite fördel för Nephtys Boko även om hon inte radar upp segrarna.

Det är ett öppet lopp som är väldigt jämnt mellan övriga hästar. Det skiljer inte så mycket mellan dem kring kapacitet och dagsform. Ska man gå utanför de favoriterna får man måla på bra.

6 Ultra Violet ska eventuellt tävla med blinkers nu vad jag kunnat läsa mig till. Jag har kört henne tidigare och upplever henne som lite framåt i grunden, men David Persson brukar ha bra feeling när han gör sådana här typer av förändringar.

9 Crazy Life har ett vettigt spår här och var tvåa i en STL-final i somras. Hon kan få ett perfekt lopp invändigt här och skulle kunna vara en superrysare då hon är van att möta bra hästar.

11 I Love Faux Depart körde jag senast. Jag tycker hon kändes riktigt fin under vägens gång och trodde inte hon skulle vara sexa i mål, men hon fick gå lite tidigt så det blev opassande.

Min styrning: 3 Urbina Southwind
Betyg: 6/10
Kommentar: Ser ut att vara i fin form och är snabb i benen.

DIF 2026-01-09 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av Weju (Inlägg 843334)
Om jag rätt minns -25

2 inlägg på 13 år:-)
Det är karaktär det.
Vi får se om forumet är kvar när du skriver nästa gång:cheers:

myntet 2026-01-09 19:09

Om man får tro på Stefan Melander så ska ju Orion vara en spik.I så fall verkar bli många
nior på rätta raden.

Wedgie 2026-01-09 20:04

Citat:

Ursprungligen postat av myntet (Inlägg 843362)
Om man får tro på Stefan Melander så ska ju Orion vara en spik.I så fall verkar bli många
nior på rätta raden.

Har den plus tre andra. Finns det fler?

Musse S.F i Avd 3. Skräll, men varit ute i tuffa lopp, bra rapporter, och öppet lopp.

Orion (som sagt). Öppet lopp, bra på avstånd med sparat mot tufft. Bra form generellt.

Steady Cöuntess i sjunde.

Definitivt Twigs Khaleesi i sista.

incitatus 2026-01-09 21:36

Nu kl 21,30 på fredag är omsättningen drygt 13 miljoner

För 3 - 4 år sedan var omsättningen fredag kväll 16 - 18 miljoner en vanlig omgång, dvs tillräckligt hög för att faställa en grundrakningning

13 är för lågt fär att välja som utgångspunkt på min streckilsta, vill nog ha minst 20 i denna omgång som "pivotpunkt"

zeke 2026-01-09 23:48

Var ser man tabellen numera på atg, med procenten. Var bra överblick tyckte jag. Faan att dom ska ändra på allt hela tiden.

zeke 2026-01-09 23:51

Var bättre förr. Men det var inte bra då heller...

Strappa71 2026-01-09 23:52

Citat:

Ursprungligen postat av zeke (Inlägg 843369)
Var ser man tabellen numera på atg, med procenten. Var bra överblick tyckte jag. Faan att dom ska ändra på allt hela tiden.

Välj Visa kupong. Sedan har du en knapp där du väljer mellan Kupong och Tabell.

https://postimg.cc/0bKgYnbP

incitatus 2026-01-10 01:15

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 843371)
Välj Visa kupong. Sedan har du en knapp där du väljer mellan Kupong och Tabell.

https://postimg.cc/0bKgYnbP

Det är en "grundbult" när man skall läcka ett streckspel

Men jag tvekar på att en ny börjare hittar denna gömda information.

0min far är hittar aldrig denna information utan min hjälp, men han som sett Ego Boy vinna lopp, Grain vinna derbyt, Thomas RN kriteeriet, timothy T vinna Elitloppet vinna kriteriet kanske inte är en viktig kund för ATG, Nej vår målgrupp är harry boy spelare och de som köper travfakta fölr 1000 kr / månad och kan alla vinklar o vrår på ATG.se

Visst man kan se det på respektive lopps startlista om man gjort lämpliga val på kolumner man vill se på sin startlista

Ursäkta
Men jag börjar bli j...vligt trött på ATG

Efterhandaren 2026-01-10 09:21

I Had A Dream Last Night

Efter gröt konstaterande.
Och med den upplevelsen i bakhuvudet är jag inne på att bevaka samtliga Hajom Robbans 4 starthästar. Men det är lååångt till start. Ok han vinner nog inte med alla men kanske 2?

3 Proffs 17%. Tror jag mest på.
7 Light In 4%. Har dunderform men är väl bortlottad ? Lär få vandra i spåren och många tuffa sprinters emot. Minst chans av mina fyra trots toppform.
4 Armando Salazar 4%. Stark rackare med lopp i kroppen. Hade väl gynnats av ett halvvarv till men farlig med pace på loppet. Se upp.
10 Rendezvous Zon 17%. Toppform här oxå. Gick bra med skor senast. Den där Skoglund har bra flyt nuförtiden och en räv bakom var öra. Grym kusk. Körde in 33 mille 2025.

olle 2026-01-10 09:58

Läser man intervjun i V85 guiden så säger tränaren att Åsrud Jerven i avd 1 kan en 23 tid idag om det skulle behövas . Stämmer det så måste det vara toppchans. Kollar man så har den gått 23 tider två gånger . Då över 1640 auto på snabba sommarbanor . Annat att gå en sådan tid i 2140 volt i 15 minusgrader . Men tror man på tränarens ord en given spik.

bosseguldheden 2026-01-10 11:10

Vis av erfarenhet tänker jag att det finns risk för datastrul en dag som denna. Därför har jag redan lämnat in mitt stöd till hästnäringen. Blir väl ett litet "motsystem" senare om det är möjligt. I princip samma upplägg som jag hade i måndags fast nu endast fyra spikar :D

V85
Inlämnat: 2026-01-10, 11:05
Romme
Lördag 2026-01-10
Start: 16:10
Kostnad: 216,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 8, 9, 10, 11 (5, 2)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (1, 3)
3: 5 Krut (2, 1)
4: 8 High on Pepper (7, 1)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (5, 7)
6: 5 Fahrenheit (4, 6)
7: 9, 10 (1, 3)
8: 2 Galadriel (9, 1)

5x12x1x1x12x1x2x1 = 1440 rader
1440 x 0.3 x 0,50 kr = 216,00 kr.

Totalt: 216,00 kr
Rättningskod: WNH XXK MPH

BroderH 2026-01-10 11:36

Bjuder på min analys för dagens omgång. Följ gärna min sida: Montins Miljoner på Facebook där jag länkar till mina andelsspel samt postar analyser. Främst V85 men även andra spelformer.

V85-1
Ett kallblodslopp inleder för ovanlighetens skulle en V85-omgång, där två hästar är jämnt streckade som favoriter. 1 Åsrud Jerven och 8 Kringelandsisak. Klar första häst för mig är den sistnämnda som kommer från seger inom V85 i mellandagarna. Detta lopp ser lite enklare ut för 8 Kringelandsisak, trots att han står 20 m bakom det värsta motbudet. Jag tittar alltid efter tider när det gäller kallblodslopp, där det är klar fördel för 8 Kringelandsisak. Han travade 23,9 vid segern för dryga två veckor sedan, en tid som 1 Åsrud Jerven bara varit i närheten av på kort distans och snabba sommarbanor. Att det bara är tre hästar på startvolten gynnar också 8 Kringelandsisak som kommer att vara nära sin värsta motståndare tidigt i loppet. Jag försöker ta grepp om jackpotomgången genom att spika direkt! Dessutom är det speltekniskt rätt att spika istället för att ta två favoriter på kupongen.
Spik 8 Kringelandsisak i V85-öppningen.

V85-2
Den andra avdelningen tycker jag är ett skiktat lopp där det inte finns så många troliga vinnare. Favorit är 1 Nepthys Boko och lika klar andrahandare är 3 Urbina Southwind. Jag tycker inte någon av dem är någon given vinnare. 1 Nepthys Boko är för mycket streckad sett till sitt kunnande, och och 3 Urbina Southwind vann inte under hela fjolåret. Min förstahäst i loppet är istället 10 Never to Young som gick riktigt starkt efter vila senast och är säkert bättre till dagens lopp. Hon har dessutom rygg i starten på snabba 3 Urbina Southwind och kan få en bra position direkt. Jag tar också med jätteskrällen 12 Lake’s Diana som har absolut toppform, men startar från det sämsta ugångsläget. Hon skrällde faktiskt för precis ett år sedan på dåvarande V75. Även då var det Romme som arrangerade tävlingarna. Då hämtade hon 20 meter på 1 Nepthys Boko. Med lite tur med loppet kan 12 Lake’s Diana bli en obehaglig överraskning för många.
Jag streckar: 10 – 1 – 3 – 12

V85-3
2 Romulus Diablo är favorit och en befogad sådan. Hästen har vunnit tre av fyra starter och sett väldigt fin ut. Senast galopperade han från start och tappade mycket mark men var ändå tvåa i mål. Det är förmodligen bästa hästen, men då det är en orutinerad pålle så vill jag ändå gardera. Närmast bakom är 1 InYourFace C.G. som troligen leder loppet länge, samt 5 Krut som har både bästa spåret (5) och bästa kusken (Magnus A Djuse). För tre starter sedan löpte han jämt med favoriten. Jag plockar också med två skrällar i 4 Evenepoel som har bra form, samt nr 10 Spirit W.J. som satt fast med allt sparat senast, och har gjort två bra lopp i rad på V85. Hade plånboken tillåtit hade jag gärna tagit fler hästar, då detta är ett lopp det kan skrälla i. Detta med tanke på favoritens orutin.
Jag streckar: 2 – 1 – 5 – 4 – 10

V85-4
I högsta klassen hittar vi omgångens största favorit i 8 High on Pepper. Denna stjärna har gjort två starter efter en längre vila, och senast såg han riktigt bra ut. Troligen är formen ytterligare framflyttad till denna start. Då det blivit två strykningar startar han från spår 6 och har endast sex motståndare. Troligen kommer han tidigt avancera framåt och får då troligen ta över ledningen och då är loppet slut.
Jag spikar 8 High on Pepper

V85-5
I den nästa högsta klassen är det oerhört jämt spelat. Favorit är 5 Funny Guy som kommer från Robert Dunders formstall. Han kan mycket väl vinna men då han är långsam från start är det en favorit i fara. Snabb ut är istället 3 Proffs som troligen får ta hand om ledningen och även Robert Berghs stall har bra form. 7 Legligin är också en snabb häst som siktas framåt. Hästen är bra, men här är stallets form (Björn Goop) mer tveksam. Jag vill också ha med några skrällar och då får det blir 2 Osvaldo A.Boko som gick i mål med sparade krafter senast. 6 Tulinas Eddie som haft bra form länge (senast stördes han av den kraftiga stormen). 10 Mr Reddington som har bra kapacitet och avslutade positivt senast efter vila. Samt 12 Crazy Good I.D. som vann överlägset i senaste loppet. Helst hade jag tagit alla hästar för att kunna alla jackpotmiljoner men ekonomi medger endast dessa hästar.
Jag streckar: 3 – 5 – 7 – 10 – 2 – 12 – 6

V85-6
Bronsdivisionen över kort distans ser ut att bli ett rivigt lopp. 5 Fahrenheit är en bra häst som säkert siktas mot ledningen här. Dock har Peter G Norman som kör 4 Kapten Nemo på förhand aviserat att han tänker köra i ledningen. Till ledningen vill även 6 Mister Kabuki som har fin form. Det lär bli hård körning från start och det ligger i korten att 4 Kapten Nemo tar ledningen med 5 Fahrenheit utvändigt, och då kan kanske 6 Mister Kabuki hitta andra par utvändigt? Detta skulle då gynna 9 Katmandu Mearas som gjorde ett grymt lopp senast. Han har rygg på 2 Quicka i starten som också är kvick så han kan också få en fin position från början. Jag plockar bort 4 Kapten Nemo på systemet då jag tycker att 5, 6 och 9 är bättre hästar.
Jag streckar: 9 – 6 – 5

V85-7
Ytterligare ett öppet lopp där 1 Global Futurity är favorit och många tror att han ska leda loppet runt om. Det är dock inte säkert att han når ledningen och då är det en favorit i fara. 7 Supercharged är snabb och kan mycket väl snuva favoriten på ledningen. Det troliga scenariot är då att Erik Lindegren släpper ledningen och då kan favoriten befinna sig i tredje invändigt. Ett tidigt streck för mig är 10 Rendezvous Zon från stall Robert Bergh som höll starkt efter ett tufft lopp senast. 9 Steady Countess ska också streckas från Sybille Tinters duktiga stall. Hon har toppform och varit fin från ledningen två gånger i rad. Dock är det andra förutsättningar med bakspår den här gången. Jag vill även ha med skrällarna 2 The Little Plug, 3 Pedal to d’Metal och 4 Armando Salazar som alla kommer sitta bra till från början.
Jag streckar: 10 – 1 – 9 – 2 – 3 – 4

V85-8
I V85-avslutningen så hittar jag ytterligare en spik. 9 Twigs Khaleesi hade vilat ett par månade inför senaste starten men kunde ändå vinna enkelt från ledningen inom V85 på Örebrotravet. Här startar hon med 20 meters tillägg men med springspår är det inte helt omöjligt att skicklige Ulf Ohlsson laddar framåt direkt. Det är endast tre hästar på startvolten och det är inte helt omöjligt att 9 Twigs Khaleesi sitter tidigt i ledningen trots tillägg. Skulle inte det lyckas så tror jag hon är stark nog att vinna från dödens. 9 Twigs Khaleesi är en given spik för mig, särskilt när de värsta motbuden startar på bakspår på tillägg.
Jag spikar nr 9 Twigs Khaleesi.

Shooter 2026-01-10 13:49

Jag måste ju göra ett försök på den överbetalda potten idag. Då behövs fyra spikar: Kringelandisak, High on Pepper, Legligin och Twigs Khaleesi. Väntar med inlämning till sent med tanke på dagens väder- och banförhållanden.

Altoc 2026-01-10 14:13

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 843382)
Jag måste ju göra ett försök på den överbetalda potten idag. Då behövs fyra spikar: Kringelandisak, High on Pepper, Legligin och Twigs Khaleesi. Väntar med inlämning till sent med tanke på dagens väder- och banförhållanden.

Vad är det för väder- och banförhållanden du behöver avvakta? Är väl inga som helst problem idag.