Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Lördag 7/3 - Halmstad - V85 DD mm (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/63231-loerdag-7-3-halmstad-v85-dd-mm/)

Efterhandaren 2026-03-01 17:22

Lördag 7/3 - Halmstad - V85 DD mm

Förlåt mitt svammel på raderade inlägget. Kollade på fel lista.
Jag får skylla på tidsomställning och varma klimatet. Men tyvärr är vimsigheten svår att dölja. Ber om ursäkt.

bosseguldheden 2026-03-01 19:39

Jag hann aldrig läsa "svamlet" men tråden är igång och det är huvudsaken! ;)
Både A Fair Day och Maroon Day gästar Halmstad. Är väl givna streck?
I sista kan väl Unters styra loppet med spår 4 och 5, trots att de väljer att ha skorna kvar.
Lövdala Kenji i avd 7 är ett tidigt spikförslag efter senaste uppvisningen. Untersteiners ställer upp i alla avd på hemmabanan. Vågar man lämna NÅGON utanför med tanke på hur de brukar röja? Ingen Djuse på plats. Men däremot Jepson. Untersteiner och Jepson kommer nog att dominera dagen.

Efterhandaren 2026-03-01 22:25

Tidiga Söndags Tankar

V85 1) 4 Kapucine d'Inverne Voltstart är oddshöjande men endast 4 ekipage på volten bör underlätta och distansen är nemas problemas. Nu kan det vara dags att hämta ut. Hm lite av följehäst.

V85 3) Straffspark.

V85 2) 7 Star Brigadoon Örjan har ju dokumenterad V85 form och Ebbinge lyckades få en bra ersättare. Orutinerad filur ( hästen alltså) men har aldrig förlorat.

V85 4) 9 Global Empress Visst är det dom där ” Halmstaboa” Untersteiners som tränar ?

V85 5) 1 Clean Table Rensar bordet och tar femte raka. Står ganska bra inne i klassen. Se ovan ang tränare.

V85 6) Straffspark.

V85 7) 10 A.V.’s King Street Christoffer har stallform och hästen har knallform.

V85 8) 3 Slivovitz Lover Har inte vunnit på ett par år men nu är det dags. Härdad i tuffa årgångslopp.

bosseguldheden 2026-03-02 11:22

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 844759)
Tidiga Söndags Tankar

V85 7) A.V.’s King Street Christoffer har stallform och hästen har knallform.

Jag funderar på att spika Lövdala. Hästen har ju visat att han tål lång distans och nu har Wilma hemmaplan, framspår plus kanllröda fötter. Är det för vågat, tror Efterhandaren?

Strappa71 2026-03-02 11:36

På lördag stannar min insats vid ett 30%-system för 300 kr.

Det går helt enkelt inte att försvara ett andelsspel på 5000 kr en så här omgång. Risken att utdelningen stannars under 5-10k är överhängande.

Efterhandaren 2026-03-02 12:01

Citat:

Ursprungligen postat av bosseguldheden (Inlägg 844761)
Jag funderar på att spika Lövdala. Hästen har ju visat att han tål lång distans och nu har Wilma hemmaplan, framspår plus kanllröda fötter. Är det för vågat, tror Efterhandaren?

Tja V85 7 känns som omgångens öppnaste lopp i min värld och kan man lösa det med en spik är det ++. Wilma lekte ju med packet på Jägers, men det känns änna tuffare motstånd här. Visst kan hon vinna. Men det vimlar av luringar emot. Åtminstone vid första funderingen.
1 Run Champ Run är stark och rejäl. Ingen snabbstartare men känns änna distansgynnad.
4 Gibraltar. Svårbedömd efter lång paus men den där Haapakangas är inte att leka med.Och Denco gubben vill se resultat :KO:
6 Churchill. Jämn och säker.
7 Lövdala. Måstestreck.
10 King Street. Klurigt läge men jag bevakar.
12 Arnie Silvio. Barfotagynnad filur.

Men mitt måndags surr ska du nog ta med en nypa salt. För dåligt påläst. Mycket skrik och lite ull som kärringen sa när hon klippte grisen.
Själv är bästa dräng.

Efterhandaren 2026-03-02 13:55

Omgångens Frågetecken ??

Det dyker upp lite frågetecken här och var i mina tankar när jag studerar Lördagens startlistor. Hoppas dessa rätar ut sig under veckan och kanske förvandlas till utropstecken !!

1) Frågan är hur Betting Pacer hanterar 2640 ? Jag gillar hästen men det känns änna som distansminus.
2) Frågan är hur form Örjan lyckas med styrningarna av Ebbinge hästarna ? Stackars Ebbinge är avstängd 1+2 veckor mycket hård bedömning av båda förseelserna tycker jag. Ibland silas de mygg och ibland åker kameler ner i halsen på domarna. Jag tror stenhårt på Ebbinge hästarna.
3) Frågan är hur det går med utdelningen om Ginman sätter dit Almheden favoriterna ?
2-3 0%are verkar ju knappt hjälpa för att få lite utdelning i samtliga vinstpotter.
4) Frågan är vilka hästar som gynnas mest av barfotbalansen ? Mina förslag utan inbördes ranking : 6 Gal Gadot Racing, 8 Nova Marihon, 9 Global Empress, 1 Golden Cresent, 10 Kipketer Mearas, 12 Arnie Silvio, 3 Slivovitz Lover och 10 Jeriko Brick.
Naturligtvis är det många andra faktorer som oxå spelar in om hästen skall streckas eller inte men det kan vara ett plus på en häst som är ett nästan streck.

Strappa71 2026-03-02 14:50

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 844765)
Omgångens Frågetecken ??

Det dyker upp lite frågetecken här och var i mina tankar när jag studerar Lördagens startlistor. Hoppas dessa rätar ut sig under veckan och kanske förvandlas till utropstecken !!

1) Frågan är hur Betting Pacer hanterar 2640 ? Jag gillar hästen men det känns änna som distansminus.
2) Frågan är hur form Örjan lyckas med styrningarna av Ebbinge hästarna ? Stackars Ebbinge är avstängd 1+2 veckor mycket hård bedömning av båda förseelserna tycker jag. Ibland silas de mygg och ibland åker kameler ner i halsen på domarna. Jag tror stenhårt på Ebbinge hästarna.
3) Frågan är hur det går med utdelningen om Ginman sätter dit Almheden favoriterna ?
2-3 0%are verkar ju knappt hjälpa för att få lite utdelning i samtliga vinstpotter.
4) Frågan är vilka hästar som gynnas mest av barfotbalansen ? Mina förslag utan inbördes ranking : 6 Gal Gadot Racing, 8 Nova Marihon, 9 Global Empress, 1 Golden Cresent, 10 Kipketer Mearas, 12 Arnie Silvio, 3 Slivovitz Lover och 10 Jeriko Brick.
Naturligtvis är det många andra faktorer som oxå spelar in om hästen skall streckas eller inte men det kan vara ett plus på en häst som är ett nästan streck.

2-3 st 0%are räcker nästan helt säkert för att få utdelning i alla potter. Ska till något väldigt extremt i övriga 3-4 avdelningar annars.

Men 2-3 "vanliga" småskrällar mellan 1-5%.....kommer nog inte att räcka.

Det som behövs är minst 1-2 "helt omöjliga".

Edit: Det tidiga spelet ( bara 51k oms ) har INTE EN ENDA 0%are. Just nu ligger lägst spelade hästen i hela omgången på 1,3%. Nu brukar jag inte kika särskilt mycket på V85%en förrän sent fredag kväll.....så jag har dålig koll på om det här är normalt.

Med de 5 största favoriterna och 3 st under 5% blir det utdelning i alla potter. En 6e favorit tål vi inte. Då räcker det inte ens med två bottenspelade.

Det är såklart tidig speldata så här på måndagen och A Fair Day lär ju inte stanna på 68%!!! Snarare 90% om inte vädret slår till och grumlar till det hela.

Jajjan 2026-03-03 11:54

Passar Halmstad, pga jackpotrisken.
Blir det ett lir så spelar jag plats på Limoncello Boko.

Travspel är starkt förknippat med önsketänkande, vilket är kul vid inlämning.

Jag tillhör dem som lirar för att vinna pengar, stora pengar vilket medför dikeskörningar ”en masse”.

Lördagens omgång känns iskall utdelningsmässigt enl mig.

bosseguldheden 2026-03-05 19:16

Halmstad passar mig. En av favoritbanorna.

Tidiga tankar, fössta tossdan i mass:

Avd 1
Stolopp och 150 000 i förstapris. Endast 8 hästar vill vara med och slåss om prischecken. Otroligt! 3 Riverdale Z. ser bäst ut på första volten och 5 Betting Pacer på andra volten. Men ingen av dem vinner ju ihjäl sig. Kan skrälla här. Jag chansar på det och tar alla hästar. Jag kan ha fel men i så fall har jag ändå rätt.

Avd 2
Ännu ett svårt lopp. 5 Ceval Launcer kommer automatiskt med som 5:a på kort auto. 11 Brigo är intressant med första barfota och första Peter U. Jag tar nog med halva fältet här.

Avd 3
2 A Fair Day spikas. Orkar inte spekulera i något annat scenario.

Avd 4
Här kommer ett typiskt "bosseguldheden-drag". Spik på 12 Satsuma. Inget jag rekommenderar er seriösa att följa, men jag har jagat den här och nu rycks dojorna.

Avd 5
Jag tror Johan Untersteiner sopar mattan, eller snarare städar bordet, med 1 Clean Table. Spik!

Avd 6
Här blir det många hästar. 4 Maroon Day är mitt förstastreck, snabbt följt av 10 Kipketer Mearas som väl är ett fynd till 11%? Vill även ha med danska kriterievinnaren 3 Karat C.N. och Axevallas stjärna 1 Golden Cresent.

Avd 7
Ännu ett vansinnigt "bosseguldheden-drag": spik på 7 Lövdala Kenji. Barfota nu och Wilma kan ju hemmabanan och är i zonen. Gasen i botten, mrs Flintstone!

Avd 8
Här får man offra krutet som är kvar, jag satsar de sista slantarna på 2 Miyagi, 3 Slivovitz Lover, 4 Ideal Stone, 6 No Talking You och 10 Jeriko Brick. Blir det strykningar kanske jag tar med någon mer.

Jag tillhör dom som lirar för att det är skoj. Vinner jag något så ser jag det som en extra bonus.

qwerta 2026-03-05 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 844762)
På lördag stannar min insats vid ett 30%-system för 300 kr.

Det går helt enkelt inte att försvara ett andelsspel på 5000 kr en så här omgång. Risken att utdelningen stannars under 5-10k är överhängande.

Kör också alltid ett 30%*2 ... kul alt när man är själv ... vilar bolags spelet till efter Bjerke ... men hört många klaga på denna omg ... så iskall är den väl inte? Gillar verkligen att "A fair day" är med på 85:an ... till skillnad från v75 tål ju 85:an att man kör sport/spel i veckans största spelform, profil hästar är viktiga.

qwerta 2026-03-05 19:38

Spikar: A Fair Day, Makolu Day
Gardera: Avd 4 & 7
Drag: Slivovitz Lover (finns till 10/2,5 mkt bra)

Wedgie 2026-03-05 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av bosseguldheden (Inlägg 844807)
Halmstad passar mig. En av favoritbanorna.

Tidiga tankar, fössta tossdan i mass:

Avd 1
Stolopp och 150 000 i förstapris. Endast 8 hästar vill vara med och slåss om prischecken. Otroligt! 3 Riverdale Z. ser bäst ut på första volten och 5 Betting Pacer på andra volten. Men ingen av dem vinner ju ihjäl sig. Kan skrälla här. Jag chansar på det och tar alla hästar. Jag kan ha fel men i så fall har jag ändå rätt.

Avd 2
Ännu ett svårt lopp. 5 Ceval Launcer kommer automatiskt med som 5:a på kort auto. 11 Brigo är intressant med första barfota och första Peter U. Jag tar nog med halva fältet här.

Avd 3
2 A Fair Day spikas. Orkar inte spekulera i något annat scenario.

Avd 4
Här kommer ett typiskt "bosseguldheden-drag". Spik på 12 Satsuma. Inget jag rekommenderar er seriösa att följa, men jag har jagat den här och nu rycks dojorna.

Avd 5
Jag tror Johan Untersteiner sopar mattan, eller snarare städar bordet, med 1 Clean Table. Spik!

Avd 6
Här blir det många hästar. 4 Maroon Day är mitt förstastreck, snabbt följt av 10 Kipketer Mearas som väl är ett fynd till 11%? Vill även ha med danska kriterievinnaren 3 Karat C.N. och Axevallas stjärna 1 Golden Cresent.

Avd 7
Ännu ett vansinnigt "bosseguldheden-drag": spik på 7 Lövdala Kenji. Barfota nu och Wilma kan ju hemmabanan och är i zonen. Gasen i botten, mrs Flintstone!

Avd 8
Här får man offra krutet som är kvar, jag satsar de sista slantarna på 2 Miyagi, 3 Slivovitz Lover, 4 Ideal Stone, 6 No Talking You och 10 Jeriko Brick. Blir det strykningar kanske jag tar med någon mer.

Jag tillhör dom som lirar för att det är skoj. Vinner jag något så ser jag det som en extra bonus.

Glöm inte 15 Donna Inez i fjärde och Xanthis JR i sista! Kassa spår för båda, men ruggig form.

Jarmop 2026-03-05 20:05

Det kan nog ändå bli en rätt så intressant omgång då det lutar åt kraftigt nedåtgående stallform hos Untersteiner. Senaste vinsten med Stens Rubin, och den var helt ur form samt vann med ett nödrop. Intressant att det är hemmabana för Untersteiner också, för då blir deras hästar extra hårt spelade.

Jag kommer gardera dom i varenda lopp iaf. Bästa spiken förutom A Fair Day blir Makalu Doc. Det lät som att Ginman var riktigt besviken över att få spår utvändigt. Från dödens vinner den inte mot en minst lika bra om inte bättre häst.

Nicklas 2026-03-05 20:45

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 844811)
Det kan nog ändå bli en rätt så intressant omgång då det lutar åt kraftigt nedåtgående stallform hos Untersteiner. Senaste vinsten med Stens Rubin, och den var helt ur form samt vann med ett nödrop. Intressant att det är hemmabana för Untersteiner också, för då blir deras hästar extra hårt spelade.

Jag kommer gardera dom i varenda lopp iaf. Bästa spiken förutom A Fair Day blir Makalu Doc. Det lät som att Ginman var riktigt besviken över att få spår utvändigt. Från dödens vinner den inte mot en minst lika bra om inte bättre häst.

Alvena roy tyckte jag var grymt bra senast så vet inte om alla tappat formen.

Däremot är jag skeptisk till global empress. Jag tror folk blandar ihop den med SG empress lol.
Statistik jens kommer ju säga att första spåret på andra volten är uselt och det finns risk hon blir fast. Hästen har lallat runt på 16-17 tider hela vintern utan att vinna trots bra spår.
Kanske får ta på mig dumstruten men något måste ju hända med barfotabalansen om den ska kliva runt alla här.

Nicklas 2026-03-06 13:53

AVD 7

Ännu ett bäverbo. 12 Arne silvio har aldrig vunnit lopp från bakspår vad jag kan se.
Plus långlopp som gör det mer krävande att gå ute i spåren.

Extremt många långsamma på start. 1 Run champ blir troligvis instängd men kan få ett bra lopp där inne.
Den jag tror kan ta ledningen eller överta ledning är 3 River tooma som då blir första sträcket.
4 Gibraltars rad är allt annat än imponerande. Men om den laddas kan den säkert också vara med om ledning.
Nu säger stallet att den är bra förberedd så det kan inte ignoreras.

9 Light the lamp är säkert bästa hästen. Tycker kolgini börjar få lite fart på sina hästar. Har vunnit de tre senaste loppen han gjort på halmstad. Galopprisken är 33% där.

Jarmop 2026-03-06 14:21

Citat:

Ursprungligen postat av Nicklas (Inlägg 844821)
AVD 7

Ännu ett bäverbo. 12 Arne silvio har aldrig vunnit lopp från bakspår vad jag kan se.

Extremt många långsamma på start. 1 Run champ blir troligvis instängd men kan få ett bra lopp där inne.
Den jag tror kan ta ledningen eller överta ledning är 3 River tooma som då blir första sträcket.
4 Gibraltars rad är allt annat än imponerande. Men om den laddas kan den säkert också vara med om ledning.

9 Light the lamp är säkert bästa hästen. Tycker kolgini börjar få lite fart på sina hästar. Har vunnit de tre senaste loppen han gjort på halmstad. Galopprisken är 33% där.

Du har rätt att det är extremt många starttröga hästar på framspår. Jag tror att initialt så kommer Man After Midnight sitta i spets. River Tooma håller nog ut Gibraltar sida vid sida. Allra snabbast är nog faktiskt Ortega Newport som jag tror sitter i spets efter 500m, och jag tror inte Peter släpper spets med den.

Väldigt klurigt lopp att försöka lösa. Enligt statistik Jens så har man aldrig någonsin vunnit från spår 12 över 2640m på Halmstad, och det lär inte hända den här gången heller.

Efterhandaren 2026-03-06 15:21

Fredags Funderingar

V85 2) Som vanligt klurigt Klass 3 lopp. Fredags draget får bli 2 Emon Face Höll upp ledningen och vann ganska enkelt senast i årsdebuten. Men loppet känns änna öppet.

V85 4) 11 Daphne T.M. Är ett måstestreck trots årsdebut i kluriga stoloppet. Lillgustav har nog vässat upp och märren trivs på hemmabanan. En vinst och två andra platser i Gustavs regi senaste tiden.

V85 6) 3 Karat C.N.Meriterad D.K./Lönborg häst som hamnat hos Westholm. Omgångens stallskrik. Men jag tror 4 Maroonen är hemma med halmen.

V85 7) Omgångens klurigaste lopp. Vimlar av spännande barfotahästar och dessutom 2640. Bara att strecka så länge lädret pallar. 9 Light The Lamp går väl knappast felfritt 2,5 varv ?
Chansar nog bort. En mindre i maten.

V85 8) 6 No Talking You 4% Tuffing som alltid gör sitt jobb. Dom springer inte ifrån han. Skrällduglig med rätt resa. Känns änna bortglömd.

Efterhandaren 2026-03-06 16:19

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 844824)
Enligt statistik Jens så har man aldrig någonsin vunnit från spår 12 över 2640m på Halmstad, och det lär inte hända den här gången heller.

Lögn Förbannad Lögn Och Statistik :lol: Är det någon gång man skall vinna från spår 12 på Halmstad så är det väl på 2640 ? Statistik Jens har väl sina Statistik funderingar om både det ena och andra. Inget jag värderar särskilt högt men var och en blir salig på sin tro.
Spårstatistik får man ta med en skopa salt. Motstånd, strykningar, kusk etc. Det finns många faktorer som har stor inverkan och går inte att väga in i statistiken.

bosseguldheden 2026-03-06 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 844834)
Lögn Förbannad Lögn Och Statistik :lol: Är det någon gång man skall vinna från spår 12 på Halmstad så är det väl på 2640 ? Statistik Jens har väl sina Statistik funderingar om både det ena och andra. Inget jag värderar särskilt högt men var och en blir salig på sin tro.
Spårstatistik får man ta med en skopa salt. Motstånd, strykningar, kusk etc. Det finns många faktorer som har stor inverkan och går inte att väga in i statistiken.

Statistik har väl inget med funderingar eller tro att göra? Jag tycker att statistikredovisningar är en sak och Jens tips är en annan. Statistiken säger t ex att spår 5 på kort auto har högst segerprocent men det betyder ju inte att 5:an alltid vinner. Statistik är bara en historisk redovisning av fakta som man får väga in när man bygger sitt system.

Efterhandaren 2026-03-06 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av bosseguldheden (Inlägg 844836)
Statistik har väl inget med funderingar eller tro att göra? Jag tycker att statistikredovisningar är en sak och Jens tips är en annan. Statistiken säger t ex att spår 5 på kort auto har högst segerprocent men det betyder ju inte att 5:an alltid vinner. Statistik är bara en historisk redovisning av fakta som man får väga in när man bygger sitt system.

Helt rätt Guldheden. Jag rör ihop begreppen men statistik måste sättas in i sitt sammanhang och värderas därefter.

bosseguldheden 2026-03-06 21:03

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 844837)
Helt rätt Guldheden. Jag rör ihop begreppen men statistik måste sättas in i sitt sammanhang och värderas därefter.

Precis! Ibland får man bara gå på sin känsla och ignorera statistiken, t ex när man väljer sina spikar, men ibland när man ska ha ett gäng hästar i något lopp så kan man låta statistiken ha ett finger med i spelet. Min känsla just nu är att jag ska spika A FAIR DAY, MAROON DAY och LÖVDALA KENJI. Men jag ska sova på saken... sov gott Efterhandaren!:sleep:

Efterhandaren 2026-03-06 21:21

Citat:

Ursprungligen postat av bosseguldheden (Inlägg 844839)
Precis! Ibland får man bara gå på sin känsla och ignorera statistiken, t ex när man väljer sina spikar, men ibland när man ska ha ett gäng hästar i något lopp så kan man låta statistiken ha ett finger med i spelet. Min känsla just nu är att jag ska spika A FAIR DAY, MAROON DAY och LÖVDALA KENJI. Men jag ska sova på saken... sov gott Efterhandaren!:sleep:

Ja i MAROON blir det nog en FAIR dag med två Kalmar segrar. Ja det krävs nog lite sömn :sleep: för att hitta flera spikar för min del. Jag har dock ett antal Tvåhästars lås. Men rent statistiskt bör man väl ha minst 3 spikar :lol::lol:

KalleKlut 2026-03-06 23:54

Inte för att låta negativ men ser det inte totalt värdelöst ut rent spelmässigt?!
Får hoppas på rejäla skrällar i avd 4 och 7, resten ser ut att vara vidrigt skiktade..
Själv står jag över V85 för första gången. Må lyckan vara med er som lirar!

kjel 2026-03-07 08:40

Citat:

Ursprungligen postat av KalleKlut (Inlägg 844841)
Inte för att låta negativ men ser det inte totalt värdelöst ut rent spelmässigt?!
Får hoppas på rejäla skrällar i avd 4 och 7, resten ser ut att vara vidrigt skiktade..

Är beredd att delvis hålla med. Men jag tror på en och/eller annan barfotaskräll. Varför inte direkt i Carmita Silvio som garanterat får en drömresa. Funderar på chansspik där.

Jarmop 2026-03-07 09:35

Citat:

Ursprungligen postat av KalleKlut (Inlägg 844841)

Har jag rätt i Untersteiners sviktande stallform, så kan vi nog ändå få se en liknande utdelning som förra helgen. Det lär bli en snabb bana idag, så man får koncentrera sig på spets samt rygg ledaren i första hand.

Eventuellt ändrar jag mig angående spik på Makalu Doc. Rosleff hotar med att köra i spets, och det ställer till det lite. Visst kan Makalu vinna från dödens, men chansen halveras i princip nu när det inte är garantispets.

bosseguldheden 2026-03-07 10:05

Karat River nedstruken till spår 5. Det är en snabb rackare på kort och tänk om A Fair Day har en lite dålig dag, första resan till Halmstad dessutom. Jag vet, önsketänkande.....men 8% på en häst som alltid är etta eller tvåa. Svårt för mig att inte ta med den efter strykningen. Jag kan höra mig själv säga "ta ALLTID med 5:an på kort auto". Det får helt enkelt bli en förmodligen meningslös systemdubbling. :cry:

Nicklas 2026-03-07 10:07

Citat:

Ursprungligen postat av Nicklas (Inlägg 844821)
AVD 7

Kommer chansa bort 9 och 12. Lägger till 7 lövdala kenji som faktiskt sett rätt bra ut. Ryggade Arnie silvio i ett lopp där båda galopperade. Hade full fart över mål på 3000 sist så kanske den kan slå till som ni snackade om.

Jag går på de jag tror övertar ledning vilket är 3 river eller 4 gibraltar + 1 Run champ som troligtvis kommer ut direkt om 2 Man after midnight startar snabbt.

Väldigt öppet lopp, de flesta känns väldigt jämna så tror spåren kommer avgöra.

Jajjan 2026-03-07 10:29

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 844824)
Du har rätt att det är extremt många starttröga hästar på framspår. Jag tror att initialt så kommer Man After Midnight sitta i spets. River Tooma håller nog ut Gibraltar sida vid sida. Allra snabbast är nog faktiskt Ortega Newport som jag tror sitter i spets efter 500m, och jag tror inte Peter släpper spets med den.

Väldigt klurigt lopp att försöka lösa. Enligt statistik Jens så har man aldrig någonsin vunnit från spår 12 över 2640m på Halmstad, och det lär inte hända den här gången heller.

Det måste anses statistiskt säkerställt att hästar som drabbas av spår 8 och 12
allt som oftas även drabbas av sjukdom och kommer inte till start.

Virus har sina outgrundliga vägar bland travhästar som tävlar.

God tur med liren allihopa och hoppas jag har fel gällande klen utdelning och jackpotgaranti?

Efterhandaren 2026-03-07 10:35

Dagens 1% are i garderingsloppet !!
6 Churchill Face. Jämn och säker Bold Eagle filur. Tuffar på i samma tempo oavsett distans.
Jag tror barfota rycket kan vara en väckarklocka för hemmahästen. Dessutom har ju Gustav fixat hästens enda vinst so fare.

robert78Polen 2026-03-07 14:08

V85

3,5,7,8
1
2
12
1,3,5,6
2,4
1,3,4,7,9,12
4

Efterhandaren 2026-03-07 14:28

5 Betting Pacer

Ser laddad ut i värmningen. Spikförslag.

Liisa 2026-03-07 14:33

Jag bevakar :rolleyes:

kjel 2026-03-07 14:43

V8an idag.

1
1-3-4-6-7-10-11
2
1-2-7-9-10-11-12-15
5
2-3-4-10
4
2

GL alla.

Efterhandaren 2026-03-07 14:46

Värmningsintryck

7 Star Brigadoon Spetsade öron och redo för tävling. Lite ”stampig” i travet men 5 åringen borde duga i Klass 3. Tillbaka efter lång rehab.
1 Wannabe Zaz Kanonvärmning.

SistaStallskriket 2026-03-07 15:04

V85
Inlämnat: 2026-03-07, 16:02
SistaStallskriket andelsspel
Halmstad
Lördag 2026-03-07
Start: 16:10
Kostnad: 1 440,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 5, 7, 8 (2, 6)
2: 1, 2, 7, 11 (4, 3)
3: 2 A Fair Day (6, 1)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (12, 9)
5: 1, 3, 5, 6 (9, 8)
6: 2, 4 (10, 3)
7: 4 Gibraltar (12, 1)
8: 4 Ideal Stone (2, 10)

6x4x1x15x4x2x1x1 = 2880 rader.
2880 x 1 x 0,50 kr = 1 440,00 kr.
Totalt: 1 440,00 kr
Rättningskod: WZC NTQ GZC

ms 2026-03-07 15:07

Man vet att man håller på att tröttna på ATGs senaste experiment när fem singlar läggs. Går liksom aldrig. Men mindre insats, mindre förlust. Lycka till!

Avd
1: 3, 5, 7, 8 (1, 2)
2: 1 Wannabe Zaz (7, 2)
3: 2 A Fair Day (6, 1)
4: 11 Daphne T.M. (9, 12)
5: 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 11 (7, 12)
6: 2 Makalu Doc (4, 10)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 12 (6, 10)
8: 4 Ideal Stone (10, 1)

4x1x1x1x8x1x8x1 = 256 rader
256 x 1 x 0,50 kr = 128,00 kr.

Totalt: 128,00 kr