![]() |
Citat:
Krävs 3ehandare eller lägre för att komma i närheten av utdelning på 6r. Med 2ahandare i V85-7 krävs 4e handare eller lägre i sista för att vara nära 5 kr på 6r. Med favven i V85-7 är det klart med dubbel-JP. Om favven vinner sista spelar det ingen roll vem som vinner V85-7. Då blir det dubbel-JP med alla. För att tåla Kobra Brick i sista måste någon under 5% vinna i V85-7. Så det är inte "klart" med dubbel-JP. Men mycket lutar åt det. 5r-JP-tåget har såklart redan lämnat stationen. Det räcker inte med båda bottenspelade för att undvika det. |
Örjan kan lära sig av Djuse hur man gör när man har bästa hästen och kör i tid.
|
Vi får väl se om någon har alla rätt idag ;)
|
Citat:
Psst jag står nästan alltid över V85. Men likväl kul att försöka hitta vinnarna i travcirkusen. |
Citat:
Örjan är ju en bra kusk, men lite för senfärdig ibland. Man märker på honom då det inte är viktigaste loppet. Om man hade kombinerat Örjan Kihlström och Ove A Lindqvist så hade man nog fått en superkusk. Helt enkelt en mega-offensiv kusk som inte förivrar sig. |
Kobra Brick.
Loppets moraliska vinnare. Tappade 30-40m i starten men spurtade grymt till andraplats. Hade vunnit med 200m upplopp. |
Sällan har det känts så rätt att avstå spel som vid dagens omgång.
Behållningen får väl vara att: * Jag liksom många andra flaggade för 3 M.T.Tomorrows Hope i första avdelningen. * Jag hade en 5% på fyra hästar, kom in som andra häst, 2 Sandysoul i andra avdelningen. * I avd 3 fick jag feeling för 11 Harpy, även denna kuse kom tvåa slagen med en halv längd. Spelad till 6% och platsspelet jag tipsade om satt därmed. * Fjärde avdelningen. 3 Macahan skulle ha tagit det nu blev det inte så. Nya tag till Boden, med de kommande pottfördelningarna hade 8 givit mindre till förmån för utdelning på 6 rätt. Jag ser ljuset i tunneln. Vänligen, -Bosse |
13 kronor (13,71) för 6-rätt om nya reglerna gällt idag.
|
Citat:
Jag köpte 4 trisslotter till min älskling i Mors Dags uppskattning och vi lever fortfarande kvar efter en vecka med vinster på varierande belopp och nya lotter. Ha,ha. När f-n blir gammal går han över till Lotto :thumbup: |
Citat:
Fromma hälsningar till dig och de dina, -Bosse |
Citat:
Jag var ändå rätt nöjd med mina mitten spikar och min skräll i sista. Som vanligt ger det absolut 0 tillbaka. Avd 1: 6 La Yuca 2: 1, 4, 6, 9, 15 3: 3, 4, 6, 9 4: 6, 9 5: 4 Crowe Motion 6: 6 Illuminato 7: 1, 3, 4, 6 8: 5, 8, 10, 12 Totalt: 96,00 kr Rättningskod: DDF BVG RKC |
Citat:
Nu ska jag gå ut och hala ner den där blå gula Svenska Nationalsymbolen. |
Citat:
|
Citat:
Avd 1: 6 La Yuca (3, 2) 2: 1, 4, 6, 8, 10, 15 (13, 9) 3: 4, 7, 9 (6, 3) 4: 9 Barack Face (6, 3) 5: 4, 9 (3, 5) 6: 2, 4, 6, 8 (5, 11) 7: 7 Global Evolution (3, 1) 8: 1, 10 (8, 5) 1x6x3x1x2x4x1x2 = 288 rader 288 x 1 x 0,50 kr = 144,00 kr. Totalt: 144,00 kr Rättningskod: MMK FGM VND |
Citat:
3684-58-13-0 Lägre på 8r och klart högre på 7+6. Återbetalningsprocenten till spelarna i den här omgången? Den hade dubblerats från 32,5 -> 65 procent. Nu har vi istället en JP med 40-50M i 8r-potten på Boden-travet. JP genererar viss extra-omsättning. Men att betala ut över 34M på 7+6 rätt genererar rimligen enormt med ÅTER-omsättning. |
Citat:
Med de nya reglerna som kommer inom ca 1 månad så hade du fått 4x13=52 kr tillbaka. Du är ändå väldigt rätt på det. Det som fattades var dubblering i 1a och inte ta bort favven i 7e. Drygt hälften tillbaka tycker jag att du hade förtjänat på den lappen. |
Citat:
Fräsigt lås i sista. 1100-1200 kr om dina spikar hade hållit. Dock, om dina spikar hade gått in så hade de nya reglerna inte räddat utdelningen på 6 rätt. Då hade det ändå blivit dubbel-JP. |
Citat:
Det är 7r-potten som höjs när 8r-potten sänks. Och det gäller i alla omgångar. Även när det blir utdelning på 5r. 6r-potten är inte inblandad alls i det. Däremot höjs 6r-potten med alla pengarna från 5r-potten där det hittills blivit Jackpot. Lite rörigt kanske. Men vi vänjer oss framöver. De tre fördelningar som kommer att gälla är 30-20-15-35, 30-20-50-0 samt den i framtiden väldigt sällsynta 30-20-0-0. Som synes när man jämför med 35-15-15-35, 35-15-15-0 och 35-15-0-0 så är de där 5%en flyttade från 8 till 7 helt utan inblandning från de två lägsta vinstgrupperna. |
Citat:
Det är riktigt att 6-rättspengarna tas från 5-rättspotten inte 8-rättspotten, uttryckte mig lite oklart. Tack för förtydligantet. Vänligen, -Bosse |
Citat:
|
Citat:
På lördagar har vi haft jackpot varannan vecka, dock några gånger för att ingen hade 8 rätt Men om det i snittet är jackpot varannan vecko kommmer många (smarta ) spelare att börja spela endast när det det är jackpot. Sedan kan man spela någon enstaka gång när det ser bra ut, typ många hemmahästar, annars så varvar man någon V86 Jackpot en Onsdag kanske en GS 75 Jackpot på en söndag Man kanske få avstå spel var 4e vecka om man bara "körjackpotspel", kanske går in med en lördags V4a V3a Dom trogna spelarna, travsportens ryggrad, blir de stora förlorarna |
17 av 33 ordinarie omgångar har haft någon slags extra-JP-pengar i 8r-potten.
2 av dem är från JP-fond och inte "naturliga" JPs 15 av 33 ordinarie omgångar har genererat JP-pengar. 9 av dessa har varit låg-utd-JPs varav enbart EN skulle blivit kvar med de nya reglerna. I 8 av 9 omgångar skulle man istället höjt 6r-potten med ca 233%. TVÅHUNDRATRETTIOTRE procent. 6 ggr har det varit hög-utd-JP. Dessa blir kvar även med de nya reglerna. Dock sänks dessa pengar med ca 14%. Sänkningen går till 7r-potten som därmed höjs med ca 33%. Så istället för JP i 15 av 33 skulle det ha varit JP i 7 av 33. Det ger mer än HALVERAD JP-frekvens och i stort sett avskaffad överföring från sidovinsterna till annan omgångs allarättsvinnare. Liten disclaimer ändå för de kommande månaderna då sommaren brukar generera någon eller några omgångar med bottenutdelning. Då kan enstaka låg-utd-JP tillkomma. Om utfallen blir som tidigare kommer det att bli JP-utbetalning i ca 20-25% av de ordinarie omgångarna. Edit: Det här borde man såklart haft på plats redan från start. Att någon form av uppflyttningsregler trumfar alla låg-utd-JP-varianter har jag och andra tjatat på dem om sedan i somras. Vågade aldrig tro på att det skulle genomföras ändå och det är alldeles för sent. |
Det är hiskeliga summor som ATG fördelat om mellan olika vinstgrupper de senaste halvåret
Man ville fler skulle vinna, dvs på ganska låga kravet, 5 rätt Men summan av småvinsternna på 5 o 6 rätt som aldrig betalats ut uppgår väl till närmare kring 300 miljoner vid detta laget, ATG gav med den ena handen sn tog man tillbaka med den andra Till de som har haft 8 rätt jackpotomgångar där har vinsterna "sockrats" med 550 miljoner eller något Fattar ni 8 rätts utdelningen har sockrats med över 1 / 2 MILJARD kronor, detta på lite mer än 1/2 år outbetalda småvinster 8 rättsjackpot Utbetalning av jackpot fonden totalt 550 miljoner |
Fel tråd
|