Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Lördag 1/8 - Rättvik - V85 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/63828-loerdag-1-8-raettvik-v85/)

Efterhandaren 2026-07-27 16:14

Lördag 1/8 - Rättvik - V85

Måndags Tankar
Visst är det helt underbart att grotta igenom startlistorna 5 dagar innan start. Och vara helt befriad från alla travtips som har en förmåga att påverka egna idéer trots att jag undviker att läsa och lyssna. Ok vissa tränare och kuskar gillar jag att lyssna på men 90% av allt travsurr är bara meningslöst trams
Typ : Same Procedure As Last Time.
Typ det som jag håller på med just nu :lol::lol:

V85 1) 3 Kopparmärra har gnetat på i enkla gäng på ett bra sätt under vår/sommar och är nog redo för en Rikstoto vinst !? Bra läge.

V85 2) 3 Myrsjös Tage Jämn och säker men har lite svårt att sätta nosen först. Men Uffe kanske kan byta trenden. Känner knappt igen Ohlsson i nya dressen nuförtiden.

V85 3) 1 Rya Håleryd är värd en vinst efter en tuff vår/sommar matchning.Men Spår 1 är Spår 1 !?
5 Unforgettable A.Y blir väl befogad dunderfavorit. Grym märr som går på alla distanser men alla lopp ska köras.

V85 4) 13 Lundåsen Teknik Den där Nyberg är en grym driver som kört in en miljon med begränsat material. Och hästen verkar väl duga i klassen !?
Men Nordisar är ………..

V85 5) 1 Mellby Mammon Gillar jag skarpt. Smackelismack.
4 Pehoe Boke Bakker och Hagoort. Smack. Flygande Holländska.

V85 6) 2 Hades De Vandel Tuffing är bara förnamnet. Går på alla distanser. Hm Bakker och Hagoort repris.

V85 7) Klass 3 är Klass 3 !?
4 Prince A’lir Gått felfritt 2ggr :hattenav: Tredje gången gillt !? Då är han nog med på stregen !? Halvsmack.
12 Umpteen Har surt läge men hästen är jämn och säker. Natalie känner hästen väl. Halvsmack här oxå.

V85 8) 3 Legligin Känns änna mogen för en Rikstoto vinst. Äntligen bra läge och den där Linderoth får chansen !? Visst kan de gå vägen !?
9 Gaudi Laksmy Rutinerad och berest 4 åring som tävlat i Rom, Neapel, Milano, Vincennes, Vermo och nu Rättvik :yes:
Duger gott i Brons och är nog ensam på stregen om inte Gocciadoro tokkör från bakspåret. Men Alessandro är lite mer sympatisk i sina styrningar nuförtiden.

bosseguldheden 2026-07-27 20:41

Ja, underbart. Ser redan fram emot lördagen som dessutom är en "äkta" omgång med ordinarie klasser. Förr på Rättvik hade man On Track Piraten att luta sig mot och i viss mån Jim Frick. Nu är det inga starka hemma-kort längre. Mats E Djuse är banchampion, har över 20% segrar på Rättvik och Redén är tränarchampion.

Avd 1
Kopparmärra är jag tveksam till denna gång. Tuffare motstånd och lång distans.
1 Hankypanky Leonie är självklar som etta på volt. Den låg på 13% när jag kryssade för den och är nu uppe i 24% några timmar senare. Blir väl favorit antar jag? 7 Lonely Night är intressant. Westholm, Djuse och springspår.

Avd 2
Jennifer Perssons 5 Manhattan ser ut att vara inne ett fint slag. Spår fem bakom bilen och Claes Sjöström kan vara pricken över i:et! Spikidé.

Avd 3
5 Unforgettable A.Y. är en bra spik till under 50% Men den klättrar snabbt uppåt. I morse var den inte ens favorit. Pihlström har en makalös stallform.

Avd 4
Här har vi en Hultehäst igen. 1 Hulte Sixten kryssas direkt. Dessutom Ohlsson upp och spår 1 i volt. Kanske tar med 11 Palmesus oxå bara för att det är banchampion som kör.

Avd 5
Mitt första streck går till 8 Cantona precis som på Axevalla. Båths dotter byter ut vagnen och den här gången kanske det räcker ända fram.

Avd 6
Jag satsar återigen på att 5 Kingen Mearas ska ta hem detta. Spik!

Avd 7
3 Whiskey Majo är alltid med i främre träffen och så ska så klart
1 Ninepoints Star med, det är ju voltstart!

Avd 8
Det känns lite fattigt att avsluta men en ensam 4%-are men så får det bli.
7 Punchboard vill jag inte spela utan.

Det kommer säkert att byggas på under veckan.

Såg just att dom har slängt in en hittepå-V85a på söndag oxå. Nu får dom väl ge sig. Funderar på att "trav-fasta" fram till Åby Stora Pris den 15 augusti då jag spelar Macahan!!!