Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Gävle 8/10 (Jackpot) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/9168-v75-gaevle-8-10-jackpot/)

Dodo 2011-10-07 16:32

Tycker att det är hugget som stucket mellan Myllarfaks och Hallsta Lotus, med tanke på startspåren som serverats. Att vinnaren är en av dessa är så gott som klart. Men att spika någon av dessa med 50% att välja fel är inte min grej. Två streck !

Agobra Peter Pan (22%) är en häst jag gillar och tycker att han skall ha toppchans i den låga klassen han är i. Kort distans passar bra och går bra bakifrån. Given första häst.

Se upp för skrällen Dream Director (9%) som gick en bra avslutning i Jubileumspokalen. Möter lättare motstånd nu !

Största bekymret för mig just nu är om jag skall spika Velten Ovambo. Har inte bestämt mig ännu.

Lycka till alla !

Nicklas 2011-10-07 19:13

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 144389)
8 M.T.Felicia är i nuläget sist på strecken på 4%.... Oj oj oj....:thumbup:

Förstår inte, adielsson kan ju inte köra :hurt:

breaker 2011-10-07 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av pjaer (Inlägg 144415)
Mycket talar visserligen för nr 2: först i turordning, bra spår, uppåt på tränare osv.
Själv känner jag mycket för 1 Carlito. Per Lennartsson spikar sig själv i det loppet, spåret är faktiskt bättre än nr2 i aktuell klass och distans samt att han har en skaplig chans att hålla ledningen här. För att det ska vara ett fynd vill jag inte ha några 32% som han står i just nu men känns ändå värd att ta med.

5 Dellvann är annars en herre som man kanske bör kolla på. Bästa spåret, het spetskandidat, vunnit 4/7 i ledning, trea i turordning och endast 10%.

I första avdelningen kan jag inte låta bli att ta med en riktig outsider: Nr. 4 Brave Run. ag tycker att det är klar kuskförstärkning med Tony Wallin istället för Kim Eriksson. Hästen har gjort bra lopp på slutet o sist satt sen fast med rubbet. När två strider vinner en tredje ???:cheers:

Fyran 2011-10-07 23:58

Angående Myllarfaks, så lägg märke till att sonen Micael Melander kör... I mina ögon en usel kusk o ekipaget platsar inte på min lapp, iaf...

Travknekten 2011-10-08 00:49

Lägger in nr 12 Lord Leber i avd-7 som en kantboll.
Gick nästan rekord tid senast trots +20, så det lyser form, trots billigt lopp senast.
Kanske fel distans nu, men rätt kusk.

Echo 2011-10-08 03:21

Citat:

Ursprungligen postat av breaker (Inlägg 144500)
I första avdelningen kan jag inte låta bli att ta med en riktig outsider: Nr. 4 Brave Run. ag tycker att det är klar kuskförstärkning med Tony Wallin istället för Kim Eriksson. Hästen har gjort bra lopp på slutet o sist satt sen fast med rubbet. När två strider vinner en tredje ???:cheers:

Det jag funderar på är om det blir nån strid? Om Örjan verkligen ställer frågan är Per sugen på att svara då? Va säger travkungen?

criba 2011-10-08 08:50

Kan bara hålla med dig om att ska man gardera första avdelningen så är denna märr tidig ffa på den stora kuskförstärkningen du nämner. Anmärkningsvärt att både Travtjänsten och Spelarservice rankar henne som sista häst, undrar hur de tänkt där? Förvisso färsk i klassen men ändå. Tycker som du att hon såg mycket bra ut senast. Knappast hästens fel att det blev skräp då. Slipper som sagt den kusken nu och jag blir inte så överraskad om hon vinner detta från sitt fina spår. Hygglig ut och ska ju åter gå med optimal balans och trekvartsstängt huvudlag vilket låter bra. Kommer nog att använda henne som en utgång på en tvilling mot flera då favoriten kan bli tuff att slå. Fördelen att man hinner ta del av stallinfo,värmingar och ffa provstarter i detta lopp innan slutgiltigt beslut. I spets sitter väl troligen Westholm med Örjan utvändigt. Hittar Tony bara 2:a - 3:e utvändigt och till skillnad från förra kusken ger henne chansen så kan det gå. Lycka till.
Citat:

Ursprungligen postat av breaker (Inlägg 144500)

copiad 2011-10-08 09:08

Hmmmm. Har mycket kvar att plöja igenom. Men i avd 2 hittar vi tveklöst veckans bank. Loppscenariot talar för enkel vinst. Många verkar tro att innerspår är bra för Myllarfaks och snackar om 50-50 vem som är först i mål av Myllarfaks och Hallsta Lotus. Men stor häxrisk från innerspåret och jag som trott på Myllarfaks i princip varje gång på slutet inser att spåret kommer sänka hans vinstchanser markant. Från spår 2 hade den varit given på mitt system.

"Givna" loppscenariot:
Om bara 3 travar är den förbi Myllarfaks direkt. Även 2 öppnar bra och ser till att häxa för Myllarfaks. I ryggen på 3 glider Hallsta Lotus med och tidig spets eller dödens (om Stamping hinner först) är mycket troligt. Stamping plockar Lotusen ner från dödens över kort utan problem och med troligt positionsproblem för Myllarfaks är spiken rätt given. Lär knappast vara ensam om det här scenariot.
Lägg också till galopprisk, kuskminus samt att Myllarfaks skenade ett par varv senast i Finland vilket gör att det känns ännu säkrare. Skulle Myllarfaks spetsa mot förmodan är det ju knappast kört heller då Lotusen alltid gör bra lopp i dödens. Lotusen var dessutom smällfin igen i Finland. På V75 är detofta väldigt svårt att hitta säkra vinnare men med så här mycket "kalla fakta" som talar för Hallsta Lotus är det bara att dra ETT streck för 10 i avd 2 och bläddra vidare...

doob 2011-10-08 09:45

FAKSE lekar med Hallsta Lotus i jobb och "jag skulle strecka Fakse" säger JOS....... Intressant info! (Källa: intervju SS)

Andersj 2011-10-08 10:25

bästa spelet

glöm inte Pitch Comander i sista V75an:thumbup:

Fyran 2011-10-08 10:31

I guld är det många som haussar 2 Alvena Pele då denne ska ta spets. Men tar den verkligen en längd på 1 Iceland..? När de dessutom har spåren jämte varandra..? Jag är inte ett dugg säker och funderar på chansspik på Iceland. Stefan Melander har ju fler än en räv bakom örat och känslan är att han är nöjd med att blivit "underdog"... ;)