Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-06, 15:38   #1
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

V75 Gävle 8/10 (Jackpot)


Tänkte vi skulle börja snacka upp helgens jackpot här! Har haft mycket att göra den här veckan och börjar faktiskt inte studera listorna förrän nu. Här kommer mina första reflektioner om omgången vid en första anblick!

1) 1.Carlito Brigante har börjat fungera och Lennartsson har höga tankar om den här! Ska klart streckas men var hamnar den från bricka ett? 2.Velten Ovambo spikades av vissa betaltjänster från tolfte i helgen... Men oj vad Takter körde bort den. Såsade i kön och satt fast när tåget gick. Den såg smällfin ut! KAN vara en häst att överväga att spika men även om man inte ska stirra sig blind på streckprocenten såhär tidigt (eller alls som det har sett ut senaste tiden?) så är det helt klart en favorit jag gärna vill fälla i jakten på stora pengar. Motbud finns.... 5.Dellvann var ju grym på v64 och klart före dugligt motstånd som pulveriserades. Brasse Kebell hann ikapp och var bra men smygkörd av vänstersläggan. Får för mig att 2140 inte är något positivt för Dellvann och jag funderar om den ska med.... 7.Mazerati IT har HYSTERISK form och ska räknas vid minsta klaff! VARNING! 8.M.T.Felicia går som ett skållat varje start nu och bara MÅSTE få vinna snart. Återigen ett riktigt sunkläge men här finns en av omgångens absolut roligaste drag! Den hade varit med och stridit senast om den inte hade slagit på en galopp.... Bakspårshästarna kan allihop blanda sig i striden vid minsta klaff. Det är väl bara Order By Koffe som jag tycker var riktigt blek om nosen sist men övriga har form för att kliva in i matchen om position och tempo i loppet...

2) En spik är en spik! Bara hamra in? 10.Hallsta Lotus hur det än blir kört!?

3) 1.Iceland gillar jag bara inte och den streckar jag i princip aldrig. Klart överskattad snackhäst trots Elitloppsvinst. Här kan den få sitt smyglopp i rygg på spetsande 2.Alvena Pele som i mina ögon om positiva rapporter från Per L. är ett tänkbart singelstreck! Äntligen ett vettigt läge igen!! 9.Reven Dámour ska enligt Larsson för första gången i sitt liv gå barfota runt om! Värt att beakta men bara aktuellt om jag inte singlar Lennartsson.... Bakspår är ändå bakspår.... 7.Sanity är intressant i gulddebuten... Helt klart form och kapacitet att vinna även här!

4) Här får jag ingen känsla alls mer än att 8.Nettles har ett riktigt skitspår...

5) Statistikern informerade i onsdags att spår 14 är totalt iskallt i fulla stolopp på v75 och att skrällar streckade under 10% vinner vart sjunde lopp.... Jag helgarderar! 10.Zezza Hornline gillas och Svanen kommer att få mycket roligt med den här...

6) Öppet lopp. Noterar att 9.Schwerin Boko inte blir alltför betrodd. Väntar fortfarande på första årssegern och med vilsam löpning kanske det är dags?

7) Spontant känns loppet låst på tre! 2.Outlaw Merci vill jag se barfota, då är den med på fotot! 3.Bella Hammering var enorm vid vinst och nu bra läge! Räknas! 4.Ågårds Lars kan svanen få spets med och den kan mycket väl rinna undan. Åke var förra helgen orolig över sjukdom i stallet och har haft lite småvirus som härjat under ett par veckors tid. Hästarna klappar inte igenom helt men dom går inte ända in i mål som vanligt... Torgil och kriterietvåan är exempel på det. Värt att beakta. Jag spikar INTE svanen what so ever i dessa dagar....10.Francais Du Gull kanske rider på toppad form till derbyt och har en speed som både är lång och tung. Tar nog med den också....


Vad säger ni andra?? Håll diskussionen vid liv! Vi hjälps åt mot miljonerna!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+3), Dodo (+1)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-06, 18:08   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Är inne på att spika Alvena Pele. Blåser med all säkerhet till spets och på gävles snabba bana blir han svårslagen i spets. i v75-6 är tränaren lyrisk över nummer 8 Jasper lane. "han vinner oavsett läge" (jag tar detta med en nypa salt men streckas gör den).
Hallsta har 5-0 i inbördes möten emot Myllarfaks över sprinterdistans. Spetsar Myllarfaks? Tror det kan bli på håret nu, eller plockar JOP fram lite av sina berömda stallkörningar ?
I sista tycker jag urstarke Ypsilon Boko är ett måste att strecka.
Snart dags för en vinst till för Persos on Line?? Velten spikar jag ej. Piraten och Ed you ifrån bakspår känns intressanta

Senast redigerad av forbannat den 2011-10-06 klockan 18:10.
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-06, 23:16   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Tyckte omgången kändes enormt svår när jag först tittade på den men efter lite betänketid känner jag inga tveksamheter till att spela för sjurättspotten längre.

V75-1
Var inne på att gardera lite här först men nu lutar det åt att spika favoriten. Står hårt inne men loppet är tunt för klassen också. Vid gardering så är det 1,3,4,5 som gäller. Men tack för varningen på Felicia doob! Ska kolla henne lite extra, det härdar att gå i de loppen hon gått och tränarbytet kan ha gjort en del.

V75-2
Myllarfaks är faktiskt min förstahäst den här gången. Framspår för Hallsta eller medeldistans så spikar jag honom men nu lutar det åt en dubbling.

V75-3
Alvena Pele runtom. Med en brasklapp för Sanity som jag trots klassen sätter som andrahäst, är han på det humöret han varit vid vinsterna så vette tusan. Vill man kasta pengar i sjön streckar man Reven, det ska mer till än ett skoryck för att den ska vinna från bakspår i den här klassen och med den kusken.

V75-4
Dåligt koll på många här måste jag erkänna, men hälften går bort på kusk direkt. Inte Peder med Peter Pan dock! Sällan skådad kuskstärkning på Lineup Du Jape för övrigt!

V75-5
Om möjligt ännu mer öppet än vanligt, blir nog en gammeldags helgardering!

V75-6
Vidöppet! 3,5,11 räknar jag bort från segerdiskussionen direkt men i övrigt...?

V75-7
Bella Hammering har äntligen fått en riktig kusk, förstastreck. Lexus Lavec har jag jagat några gånger och blir nog grymt streckvärd. Inte många chanslösa här heller, om någon, till och med Visbyhästen har viss skrällpotential tycker jag.


Blir ett stort system om jag ska spela efter de här tankarna, helgarderingar i tre sista...iofs verkar ju fyra första lätta så varför inte?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-07, 09:59   #4
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Varför ska man tvivla på att Hallsta Lotus inte skulle klara av att ta ner Myllarfaks från dödens? Been there - done that! Ödsla inte streck, så tänker jag.... Respekterar din åsikt hur som helst även om jag inte samtycker!

KUL ATT DET ÄR LIV I TRÅDEN!!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-07, 10:35   #5
 
TOBYTYKEs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 850
Sharp$: 8049
Standard

3 ggr degen, släppte BET 365 10.00 imorse, och det är ett grymt bra överodds som lirades hårt, och det sänktes 30 sekunder senare.
Jo Alvena Pele var hästen.
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-07, 11:16   #6
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

8 M.T.Felicia är i nuläget sist på strecken på 4%.... Oj oj oj....
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-07, 11:28   #7
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Offtopic rensat. Håll er till ämnets rubrik. Anser ni att inlägg är opassande så får ni rapportera inläggen istället för att kommentera i tråden och tillföra fler onödiga inlägg/mer arbete åt moderatorer.
/MOD
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-07, 12:16   #8
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 278
Sharp$: 1886
Standard

Jag kan ger er 2 bra spikar V75
------------------------------

V75-3: 2 Alvena Pele - Spets och slut!
V75-6: 8 Jasper Lane - Kommer gå ute i spåren sista 700 m och kommer att gå fortast till slut.

Lycka till!
travexperten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-07, 12:23   #9
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Skriver in här det jag skrev i pm till en annan användare.

Min andra spik blir faktiskt Örjan i första. Velten Ovambo. Rejält uppsnackad senast och floppade. Denna gång har den bra spår.

Örjan bakom igen, han säger såhär i Expressen. "Han har varit väldigt fin på slutet och gjorde även ett bra lopp senast, vad jag förstår. Han har alltså bra form och läget kan man inte heller klaga på. Och får vi ett normalt lopp så är vi med i segerstriden."

Tommy i stallet säger "Han gick godkänt i skymundan senast, han avsltuade 10,8 sista 800 utan att direkt komma någonstans. Formen är fin och starta tätt tror jag itne ska vara något bekymmer. Även om han har gått upp en klass ska han väl vara en av de som räknas."

Sören Englund som kör tusenlappen i Expressen har den också som sitt drag. Den killen är riktigt vass på att sätta sina spelförslag. Sätter ca 6/10st. I Söndags hade han Pato och lördagen Mathilde Tröjborg.
Såhär säger han om Velten Ovambo "Hade spår två då jag vurmade för honom i den här spalten för fyra veckor sedan. Då vann han till 3,55 i odds. Efter att ha blivit bortlottad i V75-finalen senast (spår tolv) är han nu tillbaka på vinnande spår två igen. Det känns som en ny toppchans och jag tror Örjan välter hela lasset!"

Titta nyfiket på hans statistik:
29% vinster på distansen högst av alla.
50% vinster på autostart, högst av alla.
Vunnit 2 av 3 från spår 2.
Startat 2 gånger på V75 (de andra har startat 2-3x) vunnit 1 av dessa och senast hade han omöjligt spår 12.
Vunnit 4 av 6 starter iår. Varav 4 raka segrar efter starten som började med startgalopp.

Lite för lite data för att dra större slutsatser men ser onekligen bra ut om man jämför med de andra i fältet.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-07, 12:50   #10
 
pjaers avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 108
Sharp$: 2245
Standard

Mycket talar visserligen för nr 2: först i turordning, bra spår, uppåt på tränare osv.
Själv känner jag mycket för 1 Carlito. Per Lennartsson spikar sig själv i det loppet, spåret är faktiskt bättre än nr2 i aktuell klass och distans samt att han har en skaplig chans att hålla ledningen här. För att det ska vara ett fynd vill jag inte ha några 32% som han står i just nu men känns ändå värd att ta med.

5 Dellvann är annars en herre som man kanske bör kolla på. Bästa spåret, het spetskandidat, vunnit 4/7 i ledning, trea i turordning och endast 10%.

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Skriver in här det jag skrev i pm till en annan användare.

Min andra spik blir faktiskt Örjan i första. Velten Ovambo. Rejält uppsnackad senast och floppade. Denna gång har den bra spår.

Örjan bakom igen, han säger såhär i Expressen. "Han har varit väldigt fin på slutet och gjorde även ett bra lopp senast, vad jag förstår. Han har alltså bra form och läget kan man inte heller klaga på. Och får vi ett normalt lopp så är vi med i segerstriden."

Tommy i stallet säger "Han gick godkänt i skymundan senast, han avsltuade 10,8 sista 800 utan att direkt komma någonstans. Formen är fin och starta tätt tror jag itne ska vara något bekymmer. Även om han har gått upp en klass ska han väl vara en av de som räknas."

Sören Englund som kör tusenlappen i Expressen har den också som sitt drag. Den killen är riktigt vass på att sätta sina spelförslag. Sätter ca 6/10st. I Söndags hade han Pato och lördagen Mathilde Tröjborg.
Såhär säger han om Velten Ovambo "Hade spår två då jag vurmade för honom i den här spalten för fyra veckor sedan. Då vann han till 3,55 i odds. Efter att ha blivit bortlottad i V75-finalen senast (spår tolv) är han nu tillbaka på vinnande spår två igen. Det känns som en ny toppchans och jag tror Örjan välter hela lasset!"

Titta nyfiket på hans statistik:
29% vinster på distansen högst av alla.
50% vinster på autostart, högst av alla.
Vunnit 2 av 3 från spår 2.
Startat 2 gånger på V75 (de andra har startat 2-3x) vunnit 1 av dessa och senast hade han omöjligt spår 12.
Vunnit 4 av 6 starter iår. Varav 4 raka segrar efter starten som började med startgalopp.

Lite för lite data för att dra större slutsatser men ser onekligen bra ut om man jämför med de andra i fältet.
pjaer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-07, 15:32   #11
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 405
Sharp$: 970
Standard

Tycker att det är hugget som stucket mellan Myllarfaks och Hallsta Lotus, med tanke på startspåren som serverats. Att vinnaren är en av dessa är så gott som klart. Men att spika någon av dessa med 50% att välja fel är inte min grej. Två streck !

Agobra Peter Pan (22%) är en häst jag gillar och tycker att han skall ha toppchans i den låga klassen han är i. Kort distans passar bra och går bra bakifrån. Given första häst.

Se upp för skrällen Dream Director (9%) som gick en bra avslutning i Jubileumspokalen. Möter lättare motstånd nu !

Största bekymret för mig just nu är om jag skall spika Velten Ovambo. Har inte bestämt mig ännu.

Lycka till alla !
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-07, 18:13   #12
 
Nicklass avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 654
Sharp$: 1497
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
8 M.T.Felicia är i nuläget sist på strecken på 4%.... Oj oj oj....
Förstår inte, adielsson kan ju inte köra
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-07, 18:44   #13
 
breakers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Västerut
Inlägg: 230
Sharp$: 975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pjaer Visa inlägg
Mycket talar visserligen för nr 2: först i turordning, bra spår, uppåt på tränare osv.
Själv känner jag mycket för 1 Carlito. Per Lennartsson spikar sig själv i det loppet, spåret är faktiskt bättre än nr2 i aktuell klass och distans samt att han har en skaplig chans att hålla ledningen här. För att det ska vara ett fynd vill jag inte ha några 32% som han står i just nu men känns ändå värd att ta med.

5 Dellvann är annars en herre som man kanske bör kolla på. Bästa spåret, het spetskandidat, vunnit 4/7 i ledning, trea i turordning och endast 10%.
I första avdelningen kan jag inte låta bli att ta med en riktig outsider: Nr. 4 Brave Run. ag tycker att det är klar kuskförstärkning med Tony Wallin istället för Kim Eriksson. Hästen har gjort bra lopp på slutet o sist satt sen fast med rubbet. När två strider vinner en tredje ???
breaker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-07, 22:58   #14
 
Fyrans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 700
Sharp$: 160
Standard

Angående Myllarfaks, så lägg märke till att sonen Micael Melander kör... I mina ögon en usel kusk o ekipaget platsar inte på min lapp, iaf...
Fyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-07, 23:49   #15
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 10
Sharp$: 58
Standard

Lägger in nr 12 Lord Leber i avd-7 som en kantboll.
Gick nästan rekord tid senast trots +20, så det lyser form, trots billigt lopp senast.
Kanske fel distans nu, men rätt kusk.
Travknekten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td