Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-09-03, 12:49   #1
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 664
Sharp$: 50025
Standard

Bladet från munnen


Ulf Ohlsson ondgjorde sig i går på Travnets hemsida över den stress som det senaste TV-upplägget innebär för de tävlande.Håller med honom naturligtvis då det även för mig som spelare är i mångt och mycket otillfredsställande.
En sak som han inte nämner men som skulle kunna minska stressen vore att dra ner på de fullständigt meningslösa intervjuerna.Alla de som före loppen börjar med "vad kan du berätta om" och de efter med "hur känns det" varpå de åtföljs av flera minuters svammel.Varför inte bjuda Kajsa Gustafsson,Lillieborg,odågan Robin H.,Borgås och framför allt Per Skoglund på en rak höger om man har ont om tid? I artikeln framstår Ulf Ohlsson som en hederlig yrkesman.

En debatt som pågår nu gäller stallkörningar.Vi som tippar har t.ex sett Untersteiners framfart i de södra regionerna och nu mer än nånsin handlar det om Stefan Melander-cirkusen.
Det råder inga som helst tvivel om att han har förvandlat Solvalla till sin egen manege där loppens utgång avgörs många gånger i stallet.
T.Jansson,Kontio,Haugstad,Lennartsson,U.Ohlsson,Ö rjan,B.Goop och J.Takter.Alla de när de kört för sig själva eller sina vanliga uppdragsgivare ( Nurmos,Hultman,Walmann,Reijo,Båth m.fl.) har vid flera tillfällen blivit offer för Tarzans härjningar.
Och här dyker det upp nåt som ingen nämner när man kritiserar Tarzan.Han skulle ALDRIG klara av styra upp i lopp med flera av hans hästar om han inte hade tillgång till hjälpryttare sugna på provision.Och då är det bara att återigen
läsa igenom namnen på de 8 ovannämnda kuskarna.Det är dessa namn man ser oftast före parentesen med S.Melander eller C.Lundström.Varför klandras enbart Tarzan?Har kollat alla Solvalla-lopp sen 31 juli - hittar inte Erik A. där.Måhända avstår han från att köra åt Melander eller så har jag missat det.
Här kommer min extra poäng:
Ulf Ohlssons artikel har rubriken "Fantastisk travsport men något måste göras".
Notera då att bland de ovan nämnda kuskarna finns den "oförvitlige" Ulf Ohlsson.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), ExtremtRik (+1)
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-03, 16:25   #2
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Ett mycket bra sätt att ge lite mer tid mellan loppen är att journalisterna håller sig ur vägen mellan loppen. Det räcker med en segerintervju, och man måste inte signera tröjor och kasta ut till publiken.

Vad gäller det här att köra åt andra så är det ju deras levebröd. Igår hade Tarzan 15 hästar till start på Solvalla (långt ifrån något rekord) och Kattis hade 6 hästar. Några har väl råd att tacka nej, men inte alla.

Erik Adielsson kör inte mycket åt Tarzan, men tre bland Tarzans senaste 300 starter har han kört, och en åt Kattis.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+2)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-03, 16:56   #3
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Vet inte om det bara är jag men vad sjutton skulle hända om man precis innan en fotbollsspelare skulle slå en avgörande straff stack upp mikrofonen i nyllet?

Jag förstår inte hur de aktiva pallar för 5 minuter-innan-loppet intervjuer.

Menar vad mer än Skoglunds ego gynnas av alla dessa intervjuer?

En HELT annan sak är intervjuer i någorlunda tid innan de stora streckspelen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+5)
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-03, 16:57   #4
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 177
Sharp$: 319
Standard

En bra kommentar som säger sanningen, om det finns någon sanning inom
Svenskt trav idag.
Läste att Persson i sin blogg uttalat sig om flyktingar, förmodligen
är han väl insatt i situationen efter sitt uttalande.
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-03, 17:16   #5
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 670
Sharp$: 2636
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Vet inte om det bara är jag men vad sjutton skulle hända om man precis innan en fotbollsspelare skulle slå en avgörande straff stack upp mikrofonen i nyllet?

Jag förstår inte hur de aktiva pallar för 5 minuter-innan-loppet intervjuer.

Menar vad mer än Skoglunds ego gynnas av alla dessa intervjuer?

En HELT annan sak är intervjuer i någorlunda tid innan de stora streckspelen.
Ännu mer ointressant är dom totalt meningslösa segerintervjuerna, ge kusken hans blomsterkvast och låt honom åka därifrån, ska man nödvändigtvis babbla med nån så kan man välja tränaren eller ägaren/ägarna. Dom här segerintervjuerna tillför ju inte ett skit, har det någonsin sagts något intressant i dom sammanhangen? Undrar hur många gånger varje kusk fått mikrofonen uppkörd i nyllet av en flåsig intervjuare som ställt frågan alla vill ha svar på: " Hur känns det"? Vem fan bryr sig....?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), ExtremtRik (+1), hoola (+2)
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-03, 19:11   #6
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Ett mycket bra sätt att ge lite mer tid mellan loppen är att journalisterna håller sig ur vägen mellan loppen. Det räcker med en segerintervju, och man måste inte signera tröjor och kasta ut till publiken.

Vad gäller det här att köra åt andra så är det ju deras levebröd. Igår hade Tarzan 15 hästar till start på Solvalla (långt ifrån något rekord) och Kattis hade 6 hästar. Några har väl råd att tacka nej, men inte alla.

Erik Adielsson kör inte mycket åt Tarzan, men tre bland Tarzans senaste 300 starter har han kört, och en åt Kattis.

Visst ska de signera tröjor och hyllas av publiken. De ska däremot INTE bli intervjuade i 20 minuter innan de får komma till vinnarcirkeln.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-03, 19:31   #7
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Ännu mer ointressant är dom totalt meningslösa segerintervjuerna, ge kusken hans blomsterkvast och låt honom åka därifrån, ska man nödvändigtvis babbla med nån så kan man välja tränaren eller ägaren/ägarna. Dom här segerintervjuerna tillför ju inte ett skit, har det någonsin sagts något intressant i dom sammanhangen? Undrar hur många gånger varje kusk fått mikrofonen uppkörd i nyllet av en flåsig intervjuare som ställt frågan alla vill ha svar på: " Hur känns det"? Vem fan bryr sig....?
Ja förvisso är det väl inte lika illa att TV går på dem efter prestationen, men vi tittare klarar oss utan en hel del av de intervjuerna.

Att man på banan vill intervjua är jag helt med på dock.

Måste ju vara lite stressande att ge TV tid innan den obligatoriska vinnarcirkelceremonin också, och ärligt hur ofta kommer något intressant ur detta?
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-03, 21:12   #8
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 177
Sharp$: 319
Standard

Även en blind höna måste förstå att bilden är fejkad som så mycket annat
med kvällspressen i spets!
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-03, 21:49   #9
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knutman Visa inlägg
Även en blind höna måste förstå att bilden är fejkad som så mycket annat
med kvällspressen i spets!
En sak är i alla fall klart! Du har inga barn.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+10)
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-04, 05:20   #10
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Visst ska de signera tröjor och hyllas av publiken. De ska däremot INTE bli intervjuade i 20 minuter innan de får komma till vinnarcirkeln.
Hyllas av publiken, ja. Men resten? Jag har flera gånger sett kuskar bli extremt stressade när man i vinnarcirkeln ber dem signera ett och annat som skall kastar ut till publiken, på banan står ägare och väntar på fotografering och i bakgrunden hörs högtalaren från stallbacken kalla till defilering av nästa lopp där man också skall köra.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-04, 06:38   #11
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Hyllas av publiken, ja. Men resten? Jag har flera gånger sett kuskar bli extremt stressade när man i vinnarcirkeln ber dem signera ett och annat som skall kastar ut till publiken, på banan står ägare och väntar på fotografering och i bakgrunden hörs högtalaren från stallbacken kalla till defilering av nästa lopp där man också skall köra.

Mycket av det tror jag dock beror på att de inte kan komma till vinnarcirkeln i tid på grund av att Per m.fl. vill intervjua de galet länge.

Men visst är jag med dig på att det ibland blir överdrivet i vinnarcirkeln också
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-04, 07:21   #12
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Mycket av det tror jag dock beror på att de inte kan komma till vinnarcirkeln i tid på grund av att Per m.fl. vill intervjua de galet länge.

Men visst är jag med dig på att det ibland blir överdrivet i vinnarcirkeln också
Ja, TV-intervjun är definitivt en en orsak till att det drar ut på tiden. En annan att ägare etc inte kan komma i tid till vinnarcirkeln. Jag vet att alla hästägare sannerligen inte är unga och spänstiga, men likväl är det ett problem.

Sedan reagerar jag på att speakern ganska ofta börjar läsa resultat och spelsiffror innan segerceremonin med efterföljande segerdefilering är avslutad. Det görs säkert också av tidsbrist eftersom det är en jädra massa spelformer, men jag tycker det förminskar hyllningen av segraren. Sporten först, spelet sedan.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-04, 10:29   #13
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Ja, TV-intervjun är definitivt en en orsak till att det drar ut på tiden. En annan att ägare etc inte kan komma i tid till vinnarcirkeln. Jag vet att alla hästägare sannerligen inte är unga och spänstiga, men likväl är det ett problem.

Sedan reagerar jag på att speakern ganska ofta börjar läsa resultat och spelsiffror innan segerceremonin med efterföljande segerdefilering är avslutad. Det görs säkert också av tidsbrist eftersom det är en jädra massa spelformer, men jag tycker det förminskar hyllningen av segraren. Sporten först, spelet sedan.

Ja usch ja, spelsiffror förpestar allt, läses med superhög volym, om nu någon gammal stofil har (o)vanan att skriva ned dessa får de väl vänja sig av med det, sjukt störande även i TV-sändningen eller snarare Livesändningen där de även lägger en blaffa i bild över provstarter eller värmningar (de lyckas alltid kvadda provstarterna, vilket iofs kan ha med antalet saxbanor att göra, död åt saxbanorna)!

Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-09-04 klockan 10:35.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-04, 11:57   #14
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 177
Sharp$: 319
Standard

Robust


Har både barn och barnbarn. Skillnaden mellan dig och mig är att veta
bosättare är INTE flyktingar. Har upplevt det live i forna Jugoslavien under
lång tid och i olika positioner inom FN.
Det är mycket tragiskt med det som hänt, tyvärr är det en arrangerad
historia, som är väldigt vanligt i svensk kvällsmedia.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hatten1 (+10)
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-04, 12:28   #15
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37601
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knutman Visa inlägg
Har både barn och barnbarn. Skillnaden mellan dig och mig är att veta
bosättare är INTE flyktingar. Har upplevt det live i forna Jugoslavien under
lång tid och i olika positioner inom FN.
Det är mycket tragiskt med det som hänt, tyvärr är det en arrangerad
historia, som är väldigt vanligt i svensk kvällsmedia.
Lägg ner skitsnacket! Det här är en travsida!
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td