Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-08-23, 16:15   #1
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

V75 Bergsåker 29/8.


Mums vilket fint guldlopp, Sundsvall Open Trot Å Delicious som gräddan på moset ♥

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-23, 16:19   #2
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lär bli rejäl publikfest.

Riktigt fina lopp!
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-23, 16:52   #3
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57053
Standard

Frågan är om dom lägger svenskt mästerskap för kallblod på V75an eller lyfter in lördagsloppet. Kallblodsloppet på V75an och det ser ut att finnas tre megafavoriter som troligen vinner i Månprinsen, Order To Fly och Ready For More.

Rätt mycket skräp norr om bergsåker med i flera av loppen men annars är det som det ska under deras stordag en rätt ok omgång sportsligt.

Spelmässigt blir det mer intressant om kallblodsloppet inte kommer med på V75 men atg vill kanske skapa en jackpot inför derbyhelgen och då passar det bra med det loppet. Toppchans till låg utdelning i så fall.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-23, 17:16   #4
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fortsätter bojkotta V75 tills ATG går tillbaka till 14.30, normal V4 och kastar det korkade pausloppet åt helvete.

Sportsligt blir det en fin lördag dock, med Creatine vs Delicious som absolut höjdpunkt.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-23, 18:27   #5
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Frågan är om dom lägger svenskt mästerskap för kallblod på V75an eller lyfter in lördagsloppet. Kallblodsloppet på V75an och det ser ut att finnas tre megafavoriter som troligen vinner i Månprinsen, Order To Fly och Ready For More.

Rätt mycket skräp norr om bergsåker med i flera av loppen men annars är det som det ska under deras stordag en rätt ok omgång sportsligt.

Spelmässigt blir det mer intressant om kallblodsloppet inte kommer med på V75 men atg vill kanske skapa en jackpot inför derbyhelgen och då passar det bra med det loppet. Toppchans till låg utdelning i så fall.
Vore en skandal som saknar motstycke om man placerar Svenskt Mästerskap utanför kupongen. Allt är inte bara spel här i världen...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-23, 18:38   #6
 
AMHCs avatar
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 276
Sharp$: 2056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Vore en skandal som saknar motstycke om man placerar Svenskt Mästerskap utanför kupongen. Allt är inte bara spel här i världen...
Tråkigt tycker jag. SM hade väl kunnat få vara loppet innan DD istället.

Omgången ser riktigt tråkig ut då alla kommer att sätta sina spikar och det därmed kommer bli usel utdelning. Hade sett fram emot denna omgång då tisdagens Extra-omgång förmodligen inte heller kommer ge bra betalt.

Utdelningen för alla rätt de tre senaste åren med derbyuttagningar:
2014: 2 056 kr
2013: 145 kr
2012: 167 kr

Visst, man kan spela flerkupong, men känns inte så inspirerande.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+5)
AMHC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-23, 19:03   #7
 
Majors avatar
 
Reg.datum: apr 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 605
Sharp$: 437
Standard

Undra om man ska avstå eller spela en fleris ?
__________________
Se var du sätter fötterna, annars kan du lätt tappa travet.
Major är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-23, 22:37   #8
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Månprinsen stenklar, möter ju ingenting...
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-24, 11:08   #9
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 115
Sharp$: 1242
Standard

Dernier Viking bara galopp emot?
Stimmet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-24, 20:36   #10
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Vore en skandal som saknar motstycke om man placerar Svenskt Mästerskap utanför kupongen. Allt är inte bara spel här i världen...
V75 är minst lika mycket spel. Hela travsportens ekonomi är avhängig av omsättningen på lördagarna.

Tolka mig inte fel. SM är inget dåligt kallblodslopp, men spelmässigt tyvärr totalt iskallt då skillnaden mellan Månprinsen och resten av den svenska kallblodseliten är så stor att ett lopp med Melanders häst i dagsläget aldrig kan bli intressant spelmässigt där hästarna startar bakom bilen på samma distans. Men i slutändan kan det bli bra för spelbolaget. Jackpotrisken för spelarna (chansen för spelbolaget) ökar dramatiskt och därmed också sannolikheten får att spelarnas pengar flyttas till Jägersro och att det sen höjer omsättningen där. Kanske en del tycker det blir ointressant att spela V75 på lördag tack vare det men nästan alla spelarna är antingen så spelberoende eller inrutade att alltid lämna in V75 på lördagarna att effekten bara blir marginell.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-24, 20:56   #11
 
ricBLo636s avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Falun
Inlägg: 422
Sharp$: 2451

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Tycker att det blir en trevlig omgång.
Vist några stora favoriter som antagligen vinner. Men det blir ju hur som helst alla fall
ett gäng med fina prestationer.
Sen tycker jag att kalla allt ovanför Gävle är "skräp" tycker jag är lågt.
Norrlands trav har antagligen inte samma förutsättningar att få till lika många topphästar.
Men för det så är det inte skräp. Tycker alltid att omgångarna i Norrland brukar kunna vara lite extra intressanta och svårlösta när det brukar komma med lite finska gäster.
Så sluta gnyla (vissa) så fort travet är ovanför Gävle. Det börjar bli irriterande att läsa varje gång det är trav uppöver i landet. Vi alla här inne vet att några här inte gillar det. Men du behöver inte mala på varje gång om det. Tröttsamt.
Njut av sporten istället.

För övrigt så tror jag att P.J Winner kommer klara 4-spår i volten bra och vinner första avd. Sen hoppas jag att Delicious U.S vinner=)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+25), persa72 (+50)
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-24, 21:43   #12
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Är väl skitfina lopp eller har jag missat något?
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-24, 23:18   #13
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ricBLo636 Visa inlägg
Tycker att det blir en trevlig omgång.
Vist några stora favoriter som antagligen vinner. Men det blir ju hur som helst alla fall
ett gäng med fina prestationer.
Sen tycker jag att kalla allt ovanför Gävle är "skräp" tycker jag är lågt.
Norrlands trav har antagligen inte samma förutsättningar att få till lika många topphästar.
Men för det så är det inte skräp. Tycker alltid att omgångarna i Norrland brukar kunna vara lite extra intressanta och svårlösta när det brukar komma med lite finska gäster.
Så sluta gnyla (vissa) så fort travet är ovanför Gävle. Det börjar bli irriterande att läsa varje gång det är trav uppöver i landet. Vi alla här inne vet att några här inte gillar det. Men du behöver inte mala på varje gång om det. Tröttsamt.
Njut av sporten istället.

För övrigt så tror jag att P.J Winner kommer klara 4-spår i volten bra och vinner första avd. Sen hoppas jag att Delicious U.S vinner=)
Jo, tyvärr är det mesta vad gäller sporten i Norrland utanför Bergsåker rent skräp. Det grundar jag på följande.

1. Det finns massor av banor i Norrland förutom Bergsåker
2. Dom tävlar om minst lika mycket pengar som banorna söderöver på sina vanliga dagar, V64 dagar och liknande.
3. Inga hästar från Norrland utanför Bergsåker vinner V75 finaler, och bara några få V75 lopp per år. Då pratar vi om 12 av landets 32 travbanor.
4. Inga hästar från Norrland utanför Bergsåker vinner några större unghästlopp på hela året och då pratar vi också om 12 Norrlandsbanor av landets totalt 32 banor.

Sorgligt men sant och därför kommer jag aldrig kunna säga annat än att det satsas alldeles för mycket pengar på Norrlandstravet och att det finns alldeles för många banor där uppe. Då pratar jag sport och inte arbetsmarknadspolitik.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-25, 09:48   #14
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

Man behöver inte alltid vara PK. Bra Olle att du står för din ståndpunkt.Ungefär som att säga att kvinnor och män inte borde köra ett friidrottsVM på samma stadion för att kvinnorna är så mycket sämre på all idrott. Kvinnorna borde få max hälften av männens prispengar osv.Sedan om det bemöts positivt eller negativt ,det är en annan sak.
Du kanske inte behöver spy galla över alla Norrlandsomgångar. Denna är riktigt bra och håller hög klass. sedan om det blir så mycket Norrländska hästar som vinner eller inte tycker inte jag spelar så stor roll..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)

Senast redigerad av draken den 2015-08-25 klockan 09:50.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-25, 10:30   #15
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 66
Sharp$: 3912
Standard

Det är vi spelare som försörjer travsporten. Jag för min del tycker att det är viktigt att travet hålls levande i hela Sverige. Tror att travintresset skulle dala om vi bara körde travlopp i södra Sverige. Så fram för trav i hela Sverige och mindre klagande över norrlandstrav i dessa spalter.
Min hemmabana är för övrigt Solvalla
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+20)
ajvide är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td