Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-01, 18:17   #609
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Spelintressant omgång med tre storfavoriter i fara från spår 5 i voltstart! Galopprisken är inget man ska överskatta, det beror ju mycket på häst och kusk, men det finns fler skäl att gå emot tycker jag.

V65-1
Jodas Julia känns väldigt svårbedömt, och med motiveringen att det är vardagstrav så sågar jag. Victoria Sisu är van detta motstånd och värre, klart streckvärd! Jayporthasitall har fått ett lopp efter uppehåll/tränarbyte och kan vara intressant på strecken också.

V65-2
Elton Gema ska ha bra chans här då det blir barfota igen! Har varit bra senaste två utan att få vinst och Per låter riktigt uppåt. Grandic är alltid hårt spelad, men jag tycker inte han ser så märkvärdig ut. Nu är det värre emot dessutom, men han kan ändå vara intressant på 15% om man garderar.

V65-3
Venise Launcher har en galoppstatistik som ensamt motiverar en storsågning! Att hon dessutom plockat nästan hela summan på de två senaste felfria gör inte saken bättre. Svårt bakom, jag ser faktiskt streckvärde i allihopa!

V65-4
Veloz är den enda av favorit-femmorna som jag nog kan tänka mig att gå på, även om den också ÄR överstreckad. Alvena Nudu har fått kuskförstärkning av sällan skådat slag, men av samma anledning är spelvärdet som bortblåst. Malta-Challe har andrahandaren och det räcker för att jag ska såga. Öppet bakom och jag ser inte någon annan utväg än spik/alla...

V65-5
SKA stå mellan favoriterna Global Way och Chilly Willy. Paninaro gillar jag och han krossar i lunchloppen men nu är han ute i ett lite värre gäng och han rår inte på favoriterna om de trampar iväg. Ska man ta ställning så är det utan tvekan Salmelas häst som gäller, upphämtningen senast var svettig!

V65-6
Nice And A Star trodde jag en hel del på senast, men då blev det inte riktigt som tänkt med spetskörningen och han blev fast med krafter kvar i tredje inner. Blir förhoppningsvis släppt till spets at Flux och sen är det klar. Ganska hyfsat lopp i övrigt och det är inte dumt att gardera på. Handsome Face och Macho Gossip kan gå rejäla repor till slut om det stämmer!

Vem är den nya värmningsrösten jag hör på ATG Live!? Jag somnar...hoppas han kan sina saker iallafall, avsaknaden av personlighet måste ju kompenseras nånstans...
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat