Don´t ever play the favourites in biathlon!
Själv gick skidskyttet med plus men jag irriterar mig lite på ett par faktorer. Som ovan nämnt att jag inte lägger spelet på Peiffer och i damernas ser jag helt sonika inte Ekholm till 17 odds, antagligen så har jag blundat för henne, Henkel och Neuner samman med Berger. Hon brukar då inte ge dessa odds men samtidigt har hon haft problem med liggande skyttet och i dag fungerade det och vips var segern ett faktum. Att jag försöker spela Zidek till 25+ eller vad det var är komiskt när skillnaden till Ekholm är så liten, shame on me att jag inte uppmärksammar detta. Skyller på att jag satt och kollade H2H
Mina analyser inom H2H gick väl sådär. Brunet var bara dålig i dag, både i spåret och på vallen och Mäkäräinen gör världens misstag när hon inte skruvar efter första missen i det liggande. Där får hon två bom och den andra bommen avgjorde att Berger kunde placera sig före i H2H. Jag är dock nöjd med mitt spel och skulle spela det igen om chansen ges. Avstod helt spel på Ekholm - Brunet men det blev inte alls så ovisst som jag trodde. Ekholm i form nu och nu kan det komma mycket mer.
Mäkäräinen var före Zidek trots sina två bom då även Zidek hade lite problem och sköt en bom på varje. Dock undrar jag vilka odds det fanns på detta.
Ekholm mot Berger hade jag också rätt analys på, frågan är om oddset fanns till 2.00 men det måste det ha gjort med tanke på att Ekholm fanns till 17 på Betfair.
Jag får vara nöjd och det är omöjligt att sätta allt men min Rek satt fint iaf, där satsar jag på 100%.
Mixstafett i morgon och det kan bli väldigt intressant faktiskt. Jag återkommer med tankar där.
På söndag avgörs jaktstarten från dagens resultat och det kan också bli intressant och det är kul att hitta H2H där. Återkommer om det också. Helgen har bara börjat!