Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-04, 14:13   #1
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Skidskytte 4/2


Jag har en Rek ute som ni kan läsa och därför skriver jag inte ner den hrä men jag tänkte vi kunde diskutera lite övrigt kring skidskyttet som startar för herrarna om 30 minuter samt om damernas start några timmar senare.

Det är många toppnamn som saknas i dag så det kan bli intressant att se vilka mer eller mindre okända som kan prestera bra i dag för det kan innebära topp 10-15 vilket får ses som bra. Själv kommer jag lira Peiffer som segrare ifall jag får mer än 13 som just nu erbjuds på Betfair, kanske köper jag det men tvekar lite. Skidskytte känns öppet och 13 är hyggligt på Peiffer men är det så mycket värde, jag vet inte faktiskt.

Jag tycker vi ska ha ett extra öga på Fredrik Lindström som utvecklas hela tiden och en topp 8 för honom hade varit superskoj men var hittar jag odds på det? Unibet erbjuder 20 för topp 3 men det känns väl lite fattigt. Men Lindström har utvecklats enormt på slutet och det kan mycket väl bära fram riktigt högt under en tävling i vinter så att han får sitt riktiga genombrott, det gäller att hitta oddset innan han går upp i Ferrys klass. Han är inte långt efter i dag tycker jag.

Michael Slesinger känns också kul ifall ni hittar skapliga odds på honom, 34 på bet365 känns helt ok och Sergy Sednev till 50 kan också synas faktiskt.

Följande namn var de som kändes intressanta i dag där vi eventuellt kan hitta bra odds kände jag.

Daniel Böhm
Sergey Sednev
Ivan Tcherezov
Fredrik Lindström
Michael Slesinger
Arnd Peiffer
Lukas Hofer

Låt oss diskutera nu även om det är tätt på starten i herrsprinten.

EDIT: Nu kom den än senare på forumet då det inte hade skickats iväg då jag missat att ha ett prefix, tajt på tiden nu men men....

Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-04 klockan 14:14. Anledning: Sketna prefix...
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 15:35   #2
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Så går det när man kämpar om oddsen på Betfair. Inte första gången detta händer men men, det får jag glömma nu. Gick bra i dag också på skidskyttet som vid varje tävling. Återkommer med tanker inför damernas start och ser ifall jag hittar något intressant där också. hade jag fått 13 i odds på en sportsajt hade jag spelat men på betfair gjorde jag det inte, shame on me.

Daniel Böhm - plats 50, tre bom i stående - ej godkänd
Sergey Sednev - plats 9, en bom - godkänd insats
Ivan Tcherezov - plats 3, felfritt skytte - väl godkänd
Fredrik Lindström - plats 27, en bom men långsam i dag - knappt godkänd
Michael Slesinger - plats 11, två bom men relativt snabb - godkänd
Arnd Peiffer - plats 1, snabb och felfri - mycket väl godkänd
Lukas Hofer - plats 8, två bom i stående - godkänd
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 16:08   #3
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Sitter och studerar lite H2H i damernas skidskytte just nu och hittar faktiskt en del överodds tycker jag. Kanske inte lika mcyket som i Peiffer då jag la den som en offentlig Rek på sidan men följande har jag hittat just nu.


Kaisa Mäkäräinen - Tora Berger

Tora Berger visade innan uppehållet att hon var i sitt livs form och tog två raka segrar. Den här tjejen är klart stabilare än sin bror men tycker likväl att hon är lite som en vinna eller komma sist. Vid segrarna har hon haft sina värsta konkurrenter framför sig i spåret och då är hon likt en varg som ska fälla sina byten ifall hon ser något blänkande att hänga kring halsen vid mål. Men när hon likt Ferry ska köra först i spåret (passerar nog Jenny) så har hon inte dessa instinkter som fungerar och det kan sluta i kaos med alltsammans. Efter jul har Berger i sprint 2-1 mot Mäkäräinen och det är då seger som varit ett faktum. Före jul har Mäkäräinen 2-0 i sprint på Berger och i första tävlingen när finskan vann så startade inte Berger. Så rent statistiskt leder Mäkäräinen men formmässigt så leder Berger då hon imponerat på slutet. Men jag ser inte Berger som någon som håller en hel säsong och är jämn och här motiverar oddsen spel på Mäkäräinen. De varierar skidtempot i spåret men Berger är den som är snabbast ifall det verkligen gäller men Berger kör inte på fullt ifall det vankas 15-plats och tappar därför ett par placeringar av den anlednihngen. Mäkäräinen leder totala världscupen samt sprintcupen medan Berger innehar plats sex och elva här. Alla odds över 2.10 på Mäkäräinen ses som bra spel enligt mig även om Bergers form kan hålla i sig.


Marie Laure Brunet - Helena Ekholm

Två tjejer som är väldigt jämna i spåret vad gäller skidåkningen och det är oftast tätt mellan dem i resultatlistan. Därav känns det lite svårbedömt vem som ska vara först i dag av dessa. Normalt gäller då odds över 2.0 är spel men vi drar det lite djupare. Jag vill normalt säga att Ekholm är den bättre skidskytten av dessa två och i världscupen ligger Ekholm tvåa och Brunet fyra och i sprintcupen har det platserna fyra och sju. Efter jul har Brunet 2-1 mot Ekholm i sprint men vid två av dessa tävlingar var marginalen mellan dem 2 sek (ekholm först) och 0.2 sek. Den tredje tävlingen skilde det 11 sekunder mellan dem. När Ekholm var före så hade Brunet en bom extra men det är knivskarpt mellan dessa två kombattanter. Före jul är det 3-0 Ekholm med en sammanlagd marginal på 1 minut och 19 sekunder men då kom det två bom mer i första tävlingen för Brunet och tappet där var över minuten. Så det känns svårt att avgöra men faktorer som får avgöra spel är följande förutom det som redan nämnts. Ekholm är stensäker i stående och kommer antagligen skjuta fullt där i dag också, hela 95% mot 81% på Brunet. I liggande har Brunet 91% vilket är riktigt bra medan Ekholm har 88% och då ska vi veta att det är på slutet som dessa siffror rasat för Ekholm som haft stora problem med liggande skyttet. Brunet startar precis efter Ekholm så det ger inte fördel till någon av dessa. Scenariot skulle kunna vara att Ekholm missar ett i liggande och sen kommer de in samtidigt till stående, är de med och slåss om placeringar då kan det vara nerver inblandat men Ekholm brukar bomba fem snabba mitt i prick likväl. Jag kommer antagligen spela Brunet men jag har inte bestämt mig ännu, ev avstår jag då det är så hårt mellan dessa. Ekholms liggande skytte avgör dock.


Vad det gäller vinnarspelet känns det svårt att hitta värde i dag. Även här beror det lite i att det saknas en del namn. Men jag själv kommer att lira ACO Zidek runt 25 i odds då hon har möjlighet att kunna vinna även om hon känns långsam i spåret. Men missar favoriterna lite i skyttet så har Zidek fördelen av att hon gör ut sist av samtliga som har möjlighet att vinna loppet. Då kan det vara avgörande men det är inget spel jag rekommenderar riktigt. För ofta för att det ska vara kul psykologiskt så kommer Neuner och Henkel samt ett par namn till att klara skyttet tillräckligt bra men jag ser ännu mindre värde i dessa. Och varför ska jag pricka två rätta vinnare samma dag? Domracheva känns annars som ett hett vinnarspel runt 15 gånger pengarna. Ofta skjuter hon bort sig men hon har följande placeringar i sprinten med tidigast resultat först, 3-2-21-4-14-60. Hon kan vara med och slåss men det ska mycket till för seger dock, det krävs dåliga resultat av andra då hon inte själv kan leverera en seger. Känns mer som ett "spänningsspel" men jag rekommenderar dock H2H överst.

Skulle jag finns något mer återkommer jag!

Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-04 klockan 16:42. Anledning: Uppdaterad med mer information.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 16:37   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5
Sharp$: 118
Standard

Intressant läsning! Stort tack för Peiffer

Vad tror du om H2H:
Zidek vs Mäkäräinen
Ekholm vs Berger
bowser är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 16:54   #5
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bowser Visa inlägg
Intressant läsning! Stort tack för Peiffer

Vad tror du om H2H:
Zidek vs Mäkäräinen
Ekholm vs Berger
Ge mig några minuter men tänkte att Gössner kan vara ett kul vinnarspel också ifall ni tror hon max får en bom i dag.. är väl typ 5% chans att det händer.... och då är det inte ens säkert med vinst.. skulle hon skjuta fullt vinner hon 30% iaf men hon är en kratta på skjutvallen.. små insatser på alla vinnarlir ifall det spelas.. själv jobbar jag mycket med att gröna ut under loppet med egna vinnarspel. Återkommer inom kort med vad jag tror på ovan H2H...
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 16:59   #6
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Mäkäräinen mot Zidek vill jag ha 1.60 på Mäkäräinen men det är spelvärde på 1.50 men jag spelar i stort sett aldrig på odds under 1.6. Men Mäkäräinen är den klart bästa av dessa två och hon har råd med en bom mer än Zidek oftast också. Mäkäräinen jobbar för att vinna världscupen coh kommer antagligen inte chansskjuta borta sig.

Ekholm mot Berger avgörs för hur det går för Berger i skyttet men ger mig någon dubbla pengarna på Ekholm så spelar jag även om folk hypar Berger just nu. Ekholm jagar världscupsegern också och chansskjuter inte medan Berger mer går för att vinna deltävlingar, även om hon inte ligger mer än drygt 100 poäng efter men det är samtidigt inget du tar igen i ett nafs.

vad har du för odds att välja på?

Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-04 klockan 17:04. Anledning: Uppdaterad vad gäller Ekholm - Berger
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 17:00   #7
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Har själv ryggat Nuener att leda efter 1st @2.75 från annat håll idag.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 17:16   #8
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Ja, Neuner har klart bäst chans att leda efter första och hon har väl ca 70%-75% chans att skjuta fullt där. Dock är jag dålig på att bedöma det där oddset. Gillar inte att spela favoriter i skidskytte som vinnare och där infaller också vem som leder efter första. Skidskytte är osäkert för att spela på låga odds där anser jag men det betyder inte att spelet är dåligt.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 17:30   #9
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 18:16   #10
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Don´t ever play the favourites in biathlon!

Själv gick skidskyttet med plus men jag irriterar mig lite på ett par faktorer. Som ovan nämnt att jag inte lägger spelet på Peiffer och i damernas ser jag helt sonika inte Ekholm till 17 odds, antagligen så har jag blundat för henne, Henkel och Neuner samman med Berger. Hon brukar då inte ge dessa odds men samtidigt har hon haft problem med liggande skyttet och i dag fungerade det och vips var segern ett faktum. Att jag försöker spela Zidek till 25+ eller vad det var är komiskt när skillnaden till Ekholm är så liten, shame on me att jag inte uppmärksammar detta. Skyller på att jag satt och kollade H2H

Mina analyser inom H2H gick väl sådär. Brunet var bara dålig i dag, både i spåret och på vallen och Mäkäräinen gör världens misstag när hon inte skruvar efter första missen i det liggande. Där får hon två bom och den andra bommen avgjorde att Berger kunde placera sig före i H2H. Jag är dock nöjd med mitt spel och skulle spela det igen om chansen ges. Avstod helt spel på Ekholm - Brunet men det blev inte alls så ovisst som jag trodde. Ekholm i form nu och nu kan det komma mycket mer.

Mäkäräinen var före Zidek trots sina två bom då även Zidek hade lite problem och sköt en bom på varje. Dock undrar jag vilka odds det fanns på detta.

Ekholm mot Berger hade jag också rätt analys på, frågan är om oddset fanns till 2.00 men det måste det ha gjort med tanke på att Ekholm fanns till 17 på Betfair.

Jag får vara nöjd och det är omöjligt att sätta allt men min Rek satt fint iaf, där satsar jag på 100%.


Mixstafett i morgon och det kan bli väldigt intressant faktiskt. Jag återkommer med tankar där.

På söndag avgörs jaktstarten från dagens resultat och det kan också bli intressant och det är kul att hitta H2H där. Återkommer om det också. Helgen har bara börjat!
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 18:22   #11
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
Don´t ever play the favourites in biathlon!
Jaha, skulle detta vara något slags hån eller vad?
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 18:25   #12
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Jaha, skulle detta vara något slags hån eller vad?
Absolut inte, jag hånar aldrig andra, speciellt inte efter en förlust. Det närmaste jag kommer det är mot vissa på RoK. De kan inte föra sig, därav.

Jag menar bara på att det är mer lönande att hitta de som kan ge högre odds än att spela favoriterna. Jag har ingen statistik på det men jag följer allt skidskytte och det känns väldigt -ev att spela på favoriterna som vinnare, topp 3 och ledning efter skytte ett etc.

Så absolut inget illa men, bara min personliga reflektion.

EDIT: Mad facit i hand så var det ett riktigt bra spel, förutom den hemska bommen för Neuner faktiskt. Som jag sa missar hon ca 25-30% i liggande vad gäller sprint. I dag hade hon haft en klar ledning annars! Runt 15 sekunder.

Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-04 klockan 18:29. Anledning: Mer info!
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 19:09   #13
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Intressant läsning, keep it up!
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td