Cesena-Udinese 2.10 b365
Udinese ångar på i ligan och även om de sjuka målkalasen har avtagit så spelar men en väldigt fin fotboll i sitt 3-5-2 system som kommer generera många segrar framöver. Man saknar enligt Gazettan endast målvakten Handanovic som är en viktig spelare. Cesena har fått in lite nytt blod i transferfönstret via Rosina från Zenit som lär göra 4-5 ligamål under våren om han visar hans gamla Torino form. Dock så är jag nästan säker på att Cesena endast mäktar med MAX en kasse här då man bara gjort 3 mål på sina 6 senaste hemmamatcher medans Udinese nätat 6 bortamatcher irad där man också ofta gjort 2 mål eller fler så med denna faktan går jag på 2an till ett fint odds i mitt tycke. Även överspelet känns lockande med tanke på att Udinese ställer reservmålisen mellan stolparna till fina 2.15.
Fulham-Chelsea -1 AH 2.375 b365
Chelsea som förra helgen inte fick någon Torres-effekt vs Liverpool lär vara ordentligt taggat här och inte minst huvudpersonen själv. Man har nu insett att man inte har någon chans på ligatiteln längre och lär ha fullt fokus på att fixa nytt CL spel nästa säsong via en 3-4 plats. Just nu har man några poäng upp till City på 3e platsen men man har dock en match i handen och vid vinst i den så är man endast 2 poäng bakom City så 3e platsen är ingen omöjlighet. Samtidigt flåsar Tottenham Chelsea i nacken så man får inte slappna av. Jag tror Ancelotti & CO är väldigt måna om att få igång sitt spel igen lagom till CL slutspelet börjar och med tanke på att det också är ett derby lär adrenalinet pumpa för fullt hos revaschsugna Chelsea spelare. Fulham har gjort det bra på sistonde och verkar vara på gång uppåt i form men jag tror man är ett par storlekar för små den här gången och till oddset 2.375 så tycker jag det är riktigt spelvärt. Även -1.5 till lite över 3 ggr pengarna är också ett hyfsat bra spel i mitt tycke.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Riise den 2011-02-11 klockan 12:59.
|