Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-10, 19:42   #1
 
mattiaspolancos avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 93
Sharp$: 551


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Helgens fotboll 12-13/2


Vi har några intressanta matcher i Premier League, framförallt:

12/2 - Manchester United vs Manchester City

Värt att notera till denna match att United har Marseille som motståndare CL tre dagar efter derbyt och Manchester City möter Aris Salonika i Europa League.

Manchester Uniteds fem senate (PL):

Wolves vs. Man Utd - 2:1
Man Utd vs. Aston Villa - 3:1
Blackpool vs. Man Utd - 2:3
Man Utd vs. Birmingham - 5:0
Tottenham vs. Man Utd - 0:0

Manchester Citys fem senaste (PL):

Man City vs. W.B.A. - 3:0
Birmingham vs. Man City - 2:2
Aston Villa vs. Man City - 1:0
Man City vs. Wolves - 4:3
Arsenal vs. Man City - 0:0

Skulle behöva mer info om form & skadeläget men nu innan så lockar oddset DnB City till 3.50 ganska mycket.
mattiaspolanco är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-10, 21:33   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 22
Sharp$: 96
Standard

Rio Ferdinand skadade sig på uppvärmningen mot wolves och saknas även här. United släppte i den matchen in två mål på fasta situationer vilket knappast tillhör vanligheterna. City kommer att gå in för att hålla tätt bakåt men har ju Tevez och Silva som säkert kommer att skrapa fram ett antal farliga situationer där de kanske kan knoppa in en boll. Jag tycker att 3,50 dnb låter helt klart spelvärt.
arnestefan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-10, 21:56   #3
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Kommer City gå in som bortamatchen mot Arsenal med Tevez helt ensam på topp?

Då lutar det ju mot en mycket målsnål historia, då båda lagen innehar ett mycket starkt försvarsspel..

Underspel kan isåfall vara melodin?
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-10, 22:50   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 137
Sharp$: 1443

2-6 BETTING 2012-2013 (AVS
Stats: 239 - 267 - 36
ROI: 102.44%
Vinstprocent: 47.23%

Standard

Inne på samma bana. Såg Arsenal - City och det var rena rama handbollsførsvaret som City hade. Tevez ensammast i værlden længst fram. Dock ær 1.79 lite før lågt før att jag ska trycka av. Speciellt då man inte vet vilken formation lagen kommer med och vilka som spelar från start. Dessutom ær United øver i 5 av 6 senaste och har 17ø-8u i stats denna sæsongen samt City med 4 av 6 senaste øver och 13ø-13u totalt. Visst ær det derby och alltid tuffa matcher lagen emellan på senare tid men løsningen tror jag sitter i matchen førsta 20-25 minuter. Får United ett tidigt mål finns stor risk før målkalas men håller City emot førsta tiden luktar det 0-0 1-0 0-1 lång væg.

Kan vara en bra match och lira live. Får nogtt snabbt en bra uppfaning om matchbilden och om det ær tendenser på hawai eller betongførsvar.
__________________
zleeper
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
zleeper är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-11, 05:43   #5
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Håller med om livebet kan vara intressant. Dock är det enda som är säkert med denna match att Mancini kommer att köra riktigt defensivt. Om det sedan avspeglar sig på plan återstå att se. Personligen tycker jag följande spel verkar intressanta utan att gått in på detalj på oddsen - som jag ska göra.

Antal kort
City Dnb
City-vinst + Under2.5
United hörnspel.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-11, 06:34   #6
 
mattiaspolancos avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 93
Sharp$: 551


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Mycket spel i den italienska ligan och spanska ligan, någon som har något?

Roma - Napoli
Juventus - Inter

Senast redigerad av mattiaspolanco den 2011-02-11 klockan 07:16.
mattiaspolanco är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-11, 08:01   #7
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

City spelade handbollsförsvar hemma mot United så jag tror inte det blir annorlunda på OT!
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-11, 08:52   #8
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Man Utd spelar inte som Arse och detta är ett derby, kan bli tight. Men inget handbollsförsvar om ni frågar mig.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-11, 10:40   #9
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

United spelar inte heller förens om 10 dagar i championsleague...

City däremot lirar i Euroleague..

roma
arsenal
barca
milan
tottenham
valencia
schalke

Dessa lag spelar championsleague i veckan (förutom shakthar som ej har aktiv liga). Jag kommer sälja samtliga i helgen av den enkla anledningen att det är profitabelt att göra det i längden med championsleague-lag såtillvida läget i ligan inte är sjukt viktigt.

Sporting de Gijon- Barca 1X 5,75
Arsenal- Wolves X2 4,52
Roma-Napoli X2 1,73
Milan-Parma X2 3,31
Sunderland-Tottenham 1X 1,52
A. Madrid-Valencia 1X 1,35
Schalke-Freiburg X2 2,26

Alla sålda på betfair med 5 % kommission.
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-11, 11:08   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 11
Sharp$: 380
Standard

Palermo - Fiorentina 1.75 för hemmaseger, har inte kollat upp skador osv, men Palermo ska kunna vinna den relativt enkel, PAlermo ligger "bara" 4p bakom Inter som har CL platsen men 2p ifrån LAzio som har Kval platsen, Fiorentina har fortfarande inga segrar på bortaplan och får det svårt mot palermo,
petsets är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-11, 11:57   #11
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 272
Sharp$: 1138
Standard

Cesena-Udinese 2.10 b365

Udinese ångar på i ligan och även om de sjuka målkalasen har avtagit så spelar men en väldigt fin fotboll i sitt 3-5-2 system som kommer generera många segrar framöver. Man saknar enligt Gazettan endast målvakten Handanovic som är en viktig spelare. Cesena har fått in lite nytt blod i transferfönstret via Rosina från Zenit som lär göra 4-5 ligamål under våren om han visar hans gamla Torino form. Dock så är jag nästan säker på att Cesena endast mäktar med MAX en kasse här då man bara gjort 3 mål på sina 6 senaste hemmamatcher medans Udinese nätat 6 bortamatcher irad där man också ofta gjort 2 mål eller fler så med denna faktan går jag på 2an till ett fint odds i mitt tycke. Även överspelet känns lockande med tanke på att Udinese ställer reservmålisen mellan stolparna till fina 2.15.

Fulham-Chelsea -1 AH 2.375 b365

Chelsea som förra helgen inte fick någon Torres-effekt vs Liverpool lär vara ordentligt taggat här och inte minst huvudpersonen själv. Man har nu insett att man inte har någon chans på ligatiteln längre och lär ha fullt fokus på att fixa nytt CL spel nästa säsong via en 3-4 plats. Just nu har man några poäng upp till City på 3e platsen men man har dock en match i handen och vid vinst i den så är man endast 2 poäng bakom City så 3e platsen är ingen omöjlighet. Samtidigt flåsar Tottenham Chelsea i nacken så man får inte slappna av. Jag tror Ancelotti & CO är väldigt måna om att få igång sitt spel igen lagom till CL slutspelet börjar och med tanke på att det också är ett derby lär adrenalinet pumpa för fullt hos revaschsugna Chelsea spelare. Fulham har gjort det bra på sistonde och verkar vara på gång uppåt i form men jag tror man är ett par storlekar för små den här gången och till oddset 2.375 så tycker jag det är riktigt spelvärt. Även -1.5 till lite över 3 ggr pengarna är också ett hyfsat bra spel i mitt tycke.

Senast redigerad av Riise den 2011-02-11 klockan 11:59.
Riise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-11, 12:57   #12
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 11
Sharp$: 24
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mattiaspolanco Visa inlägg
Mycket spel i den italienska ligan och spanska ligan, någon som har något?

Roma - Napoli
Juventus - Inter
Jag ser bologna till 3.8 spelvärt då formen är fenomenal tillskillnad från sampdorias svacka!
tubeno är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-11, 13:47   #13
 
Sighurts avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 441
Sharp$: 2143

Heja bror!
Stats: 47 - 49 - 2
ROI: 106.87%
Vinstprocent: 48.96%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tubeno Visa inlägg
Jag ser bologna till 3.8 spelvärt då formen är fenomenal tillskillnad från sampdorias svacka!
Bologna har toppat formen på sistone och man har spelat väldigt bra. Ett bra spel enligt mig, dock spelar jag hellre +0.5 eftersom Sampdoria har en tendens att inte förlora på hemmaplan. Man har också efter försäljningen av båda Cassano och Pazzini haft det väldigt svårt med målskyttet.

Dessutom gillar jag Riise spel på Udinese som jag sen innan kikat på. Fast spelar nog istället -0.25 @ Udinese.
Sighurt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-11, 19:03   #14
JSQ
 
JSQs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 722
Sharp$: 2440
Standard

2011-02-12 Cardiff - Scunthorpe (Championship)


Datum: 2011-02-12
Tid: 16:00
Sport: Fotboll
Land: England
Liga: Championship
Match: Cardiff - Scunthorpe

Spel: Cardiff -1.5
Insats: 1.00
Odds: 2.070
Bolag: 10bet

Motivering:
Toppen mot botten i Championship.

Cardiff slåss om en plats bland de två första vilket innebär uppflyttning direkt. De ligger just 3:a med 8 poäng upp till QPR dock har de en match mindre spelad, så vid vinst är avståndet endast 5 poäng. Tvåan, Nottingham, ligger 1 poäng före dock har de en match mindre spelad än Cardiff. Bakom Cardiff befinner sig 3 lag inom 3 poäng men samtliga har 1 match mer spelad än Cardiff, vilket innebär att vid vinst så ligger de 3-5 poäng före 4:an - 6:an.

Cardiff kommer ifrån en viktig 1-0 vinst mot Swansea (5:a, 1 poäng bakom) efter ett mål i 86:e minuten. På de 6 senaste matcherna är Cardiff 3-2-1 (W-D-L), även hemma är de 3-2-1 de senaste 6. Nu går de dock in i en intensiv period med 5 matcher på 15 dagar där de övriga fyra motståndarna är från den övre halvan av ligan och en väldigt viktig match mot Nottingham om 2 omgångar vilket kanske kan innebära att några spelare vilas i denna match. En som nämnts som möjligt att han vilar är Craig Bellamy (19 matcher/8 mål).

Läget i Cardiff inför matchen är som följande:
Aaron Ramsey (2 matcher) är osäker pga. känning runt ena knäet och tränaren kommer vänta så länge som möjligt för att bestämma om han spelar eller inte. Osäkra i Cardiff är även Kevin McNaughton (27 matcher) och Peter Whittingham (29 matcher/5 mål).

I Scunthorpe råder en helt annat situation då de slåss för att slippa nedflyttning till nästa säsong. Just nu parkerar de på plats 23 (näst sist) på 24 poäng och med 7 poäng upp till en plats för att få stanna kvar i Championship. Scunthorpe har dock endast 27 matcher spelade vilket är två mindre än Sheffield Utd (27p) och 3 matcher mindre än Crystal Palace (31p), så läget är inte omöjligt för dem. Sen har även Portsmouth (20/32p) samt Middlesbrough (19/33p) två matcher mer spelade än Scunthorpe.

Formen är dock allt annat än bra för Scunthorpe som på de senaste 6 matcherna är 0-1-5 med en målskillnad på 16-2. Borta ser det marginellt bättre ut där de är 1-0-5 med en målskillnad på 15-4. Det är inga lätta matcher som väntar för dem heller. Först Cardiff imorgon sen Nottingham (2:a) omgången efter det. Sen blir det mostånd som själva är med och slåss i botten där det kommer flera 6-poängsmatcher som är viktiga.

Läget i Scunthorpe inför matchen är som följande:
Joe Murphy (Målvakt, 22 matcher) är skadad och missar matchen. Missar matchen gör även backarna Rob Jones (14 matcher) samt David Mirfin (15 matcher). Sen saknas även Niall Canavan (8 matcher) Cliff Byrne (21 matcher) bakåt. Framåt saknas också spelare i form av lagets bästa målskytt, Michael O'Connor (22 matcher/5 mål) samt mittfältaren Garry Thompson (12 matcher/1 mål)

Lagens 5 senaste möten:
2010-11-13 Scunthorpe United -Cardiff City 2-4
2010-01-16 Scunthorpe United - Cardiff City 1-1
2009-08-08 Cardiff City - Scunthorpe United 4-0
2008-04-19 Scunthorpe United - Cardiff City 3-2
2007-10-27 Cardiff City - Scunthorpe United 1-1

Jag tror att efter morgondagens möte kan vi lägga till ytterligaren en match på Scunthorpe usla facit där de förlorat med 2 mål eller mer. Detta då en hel backlinje saknas och endast två backar som spelat mer än 4 matcher denna säsong finns tillgängliga. Det kan som sagt bli aktuellt att någon eller några spelare vilar i Cardiff men jag tror att dom fixar handikappet ändå.
JSQ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-11, 19:12   #15
 
perrys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 438
Sharp$: 4066

Perry
Stats: 42 - 37 - 1
ROI: 109.42%
Vinstprocent: 53.16%

Standard

Över i Juventus-Inter till 1.78 känns bra! Inter tutar och kör, har sett mycket ostabila ut bakåt men heta framåt.
Inter saknar en del spelare, mest defensiva pjäser!

Juve saknar en del offensiva spelare, men tycker ändå att det luktar målrikt här!
perry är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td