Wacker Innsbruck - Salzburg
---> 2.10 @ Unibet
Här möts Salzburg som flera av er säkert känner till efter förra säsongens goda resultat i Europa League. De möter Wacker Innsbruck i inhemska Österrikiska ligan. Salzburg jagar vinst för att sluta 1a eller 2a plats som leder ut i europacupspel. Salzburg har en del riktigt bra spelare som Eddie Gustaffson (Grym svensk målvakt), Robert Vittek (forward Slovakisk landslagsman som gjorde bra ifrån sig i VM), Alan Carvalho (Brasiliansk 21 årig forward som spås en lysande framtid). Det är klasskillnad mellan lagen och Innsbruck kommer fortsätta att hålla nere i botten som de gjort de senaste säsongerna.
Cesena - Udinese
---> 2.00 @ Unibet
Cesena kommer till denna match med 4 förluster och 2 oavgjorda senaste 6 med en målskillnad på 4:10. Man har den nästsämsta formen i serien. Udinese däremot har den näst bästa formen i serien senaste 6 matcherna då man vunnit 4, 1 oavgjord och en förlust. I dessa vinster har lag som Genoa, Inter och Juventus fått se sig slagna. Man har en målskillnad på 16:9. Till matchen kommer Cesena utan Jimenez som är avstängd medan Udinese får klara sig utan Basta, Ferronetti och målvakten Handanovic. Denna match kommer bli intressant och 2 gånger pengarna ser jag som absolut spelvärt på ett Udinese i form.
Brescia +1 - Lazio X (hcp: 1-0)
---> 4.20 @ Unibet
Brescia kommer till matchen med 2 vinster,1 oavgjord och 3 förluster senaste 6 med en målskillnad på 7:8. Lazio kommer med 2 vinster, 2 oavgjorda och 2 förluster med en målskillnad på 6:6. Denna match är lite av en måstematch för båda lagen. Brescia måste ta sig ur träsket och samla poäng för att hålla kvar i Serie A. Lazio däremot måste vinna för att hänga på lagen i toppen i jakten på CL plats och Ligavinst. Här har jag spelat Brescia - Lazio (1-0). Innebär att Brescia leder med 1 mål från start. Dessa lag tenderar att spela väldigt tajt mot varandra och jag tror på uddamålsseger för Lazio i denna match. 4.20 på att Lazio vinner med uddamålseger är ett väldigt spelvärt odds. Brescia kommer till spel utan Dallamano och Sereni medan Lazio kommer utan Radu, Rocchi, Mehgni, Garrido, Diaktie och Del Nero. Skadeläget ser värre ut än vad det är i Lazio. I denna match så är det bara Radus position som kommer bli svår att fylla upp med samma kvalite. Här tror jag att Lazio vinner med 0-1 i jakten på topplagen.
Juventus +1 - Inter X (hcp: 1-0)
---> 4.25 @ Unibet
Juventus kommer till matchen med 2 vinster, 1 oavgjord och 3 förluster med en målskillnad på 7:9. Inter däremot kommer med 5 vinster och 1 förlust med en målskillnad på 19:11. Även i denna match spelar jag på att ett lag ska vinna med uddamålseger. Här håller jag Inter som det starkare laget och det visar dom även formmässigt. Dock så är detta ett rivalmöte och jag tror att Juventus kommer göra allt för att vinna denna match. En vinst ikväll mot Inter skulle kunna ändra på hela säsongen då en självförtroende boost är det som behövs för Juventus. Inter dock behöver vinna för attt hänga på Milan och Napoli i toppen. Juventus kommer till matchen utan Rinaudo, De Ceglie, Quagriella och Traore. Inter kommer till Turin utan Stankovic, Mariga, Lucio, Samuel, Milito och Chivu. Här tror jag att Inter trots allt tar en uddamålsvinst med 0-1 alternativt 1-2 då de måste vinna i jakten på ligatiteln.
Mina fotbollspel idag. Tagna från min blogg //JPM
|