Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-14, 18:36   #19
Luckystrike
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sharps är en bra sida för alla nybörjare, det finns bra information om hur man ska hantera sin spelkassa och bli en seriös spelare. Det finns också bra med tillgängliga spel för alla som vill rygga någonting och en bra aktivitet i forumen. Men alltså, det är ju någonting som saknas, det håller tror jag de flesta med om. Ett problem är att personer som inte alls är några erfarna spelare tar över och dominerar, leker besserwissers med tveksamma åsikter, och ett annat att en helt ny person på forumet som plötsligt går 15-3 blir en hyllad "expert" direkt för att sen direkt försvinna om det börjar gå lite dåligt tex.

Hur ska man då lösa det här? Jag tror man får skapa lite ordning genom att anställa några experter, ge dom en egen hörna eller fond att sköta, om sidan drar in någonting kan man väl diskutera en ev. avkastning för personen också. Tex som vi hade på bettingforce en gång i tiden med ett antal "experter" som startade med en kassa på 10 000 kr var. Det hade varit intressant med något liknande här på Sharps. Jag hade också gärna sett lite nya krönikörer, artiklar från användare här på sidan, och då av folk som verkligen kan någonting.

Givetvis är kvalitén på rekar under på sidan väldigt ojämn, och vem vet om användaren är en självutnämnd expert eller om han verkligen kan någonting, när han rabblar upp en massa stats o avslutar med "kanonvärde". Finns inte särskillt många seriösa bettare som ryggar dessa spel, även med uttalad kanoninfo, då personen som skriver har typ 20 spel noterade i hans spread. Kolla bara på Boored som har över 12 000 spel antecknade i hans spread, hur många av dessa är från användare på Sharps? Det är inte så värst många i alla fall, och det är ett teckan på att någonting inte är bra.

Mitt tips är alltså att skapa lite ordning och en viss hierarki, skapa lite verkliga experter istället för självutnämnda experter som startar nya spreadsheet så fort det går dåligt. Behövs det hjälp med rekrytering av vettiga personer som kan bidra, är jag vill att hjälpa till att försöka ge er några lämpliga.

Har knappast varit aktiv här på sidan de senaste månaderna, och jag vet att en del här har en negativ åsikt om mig pga att jag är i betalspels-branschen numera. Men kan tänka mig att diskutera lite mer här framöver, om det sker i en trevlig ton och inte massa pajkastning osv.

Mvh
Luckystrike

Senast redigerad av Luckystrike den 2011-02-14 klockan 18:38.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng