Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-14, 17:00   #16
 
Korsikanens avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Falun/Stockholm
Inlägg: 363
Sharp$: 1

Tävlingsallsvenskan
Stats: 30 - 31 - 5
ROI: 95.88%
Vinstprocent: 49.00%

Standard

Alltså, vad är det du vill egentligen? Hjälp mig förstå för jag greppar det inte. Först säger du att folk bara borde reka när de har något speciellt att komma med, och sedan att i princip bara grova överodds borde rekas? Det kan absolut finnas värde i 1.97 på ett under/över, faktum är som fondell säger, att det är där såna odds ligger om det inte är t.ex under på ett barca spel. Faktum är att de odds du verkar vilja ha är extremt sällsynta, och det är såna du vill ha rekar på? Då kommer det inte bli mycket aktivitet på rek-delen av forumet iallafall.


Att du sedan stör dig på folk som syns fast de enligt dig slänger upp "dåliga" rekar, det är ditt val, men såna tenderar till att sålla ut sig själva tids nog. Att du själv har satt 4/4 säger ingenting i långa loppet. Att du sen pratar om att folk bara vill göra sig ett namn och synas, jag får intrycket att du är en av dem. Att vilja utvecklas till en bättre rekare/spelare är all good, men hur har du tänkt dig att det ska ske om du anser att alla borde ligga på den nivån redan? Vad sägs om att konstruktivt ge respons istället till rekar som du anser är dåliga? Att skriva en wall of text där du gnäller kommer inte hjälpa någon.

Mvh
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
saman (+5), Gb (+5), Vlad (+5)
Korsikanen är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 18:10   #17
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Jag gillar det, det är bra med kukmäteri, besserwissers och några one hit wonders som kommer och går bland speldagböckerna. Är ju precis det som är den stora charmen med spelforum.

Senast redigerad av Slurf den 2011-02-14 klockan 18:14.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 18:16   #18
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 47
Sharp$: 1600
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
Sex inlägg på tio månader, varav detta var ett.....
Ja, tänka sig! Tur att du skriver för 80 personer så du fyller ut för sånna som mig som inte orkar skriva

Och jag läser på denna sida varje dag även om jag inte "syns", jag har dock sett såpass mycket från din sida för att dra slutsatsen att du inte är den skarpaste kniven i lådan. Du har ändå lyckats att bli den personen som syns mest och gapar mest på bara en månad, en bedrift i sig, grattis till dig din uppmärksamhetssökande nolifer. Lycka till med dina livereferat i chatten, säkert många som älskar se chatten bli sönderspammad av onödigt dravvel.
Du ska dock ha cred för att du kommentera en sport du aldrig någonsin har sett och hoppade på spelarna för att dom sög när du inte har en aning om vad du ens tittar på, det är humor på hög nivå, det förgyllde iaf Superbowl för mig detta året (ni som var inne i chatten vet vad jag pratar om)

Akta så inte Qirren bannar dig 10 minuter denna gång så du får skapa en till tråd vettja, dina trådar uppfyller så stor funktion!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fondell (+100), saman (+5)
R9B1N är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 18:36   #19
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sharps är en bra sida för alla nybörjare, det finns bra information om hur man ska hantera sin spelkassa och bli en seriös spelare. Det finns också bra med tillgängliga spel för alla som vill rygga någonting och en bra aktivitet i forumen. Men alltså, det är ju någonting som saknas, det håller tror jag de flesta med om. Ett problem är att personer som inte alls är några erfarna spelare tar över och dominerar, leker besserwissers med tveksamma åsikter, och ett annat att en helt ny person på forumet som plötsligt går 15-3 blir en hyllad "expert" direkt för att sen direkt försvinna om det börjar gå lite dåligt tex.

Hur ska man då lösa det här? Jag tror man får skapa lite ordning genom att anställa några experter, ge dom en egen hörna eller fond att sköta, om sidan drar in någonting kan man väl diskutera en ev. avkastning för personen också. Tex som vi hade på bettingforce en gång i tiden med ett antal "experter" som startade med en kassa på 10 000 kr var. Det hade varit intressant med något liknande här på Sharps. Jag hade också gärna sett lite nya krönikörer, artiklar från användare här på sidan, och då av folk som verkligen kan någonting.

Givetvis är kvalitén på rekar under på sidan väldigt ojämn, och vem vet om användaren är en självutnämnd expert eller om han verkligen kan någonting, när han rabblar upp en massa stats o avslutar med "kanonvärde". Finns inte särskillt många seriösa bettare som ryggar dessa spel, även med uttalad kanoninfo, då personen som skriver har typ 20 spel noterade i hans spread. Kolla bara på Boored som har över 12 000 spel antecknade i hans spread, hur många av dessa är från användare på Sharps? Det är inte så värst många i alla fall, och det är ett teckan på att någonting inte är bra.

Mitt tips är alltså att skapa lite ordning och en viss hierarki, skapa lite verkliga experter istället för självutnämnda experter som startar nya spreadsheet så fort det går dåligt. Behövs det hjälp med rekrytering av vettiga personer som kan bidra, är jag vill att hjälpa till att försöka ge er några lämpliga.

Har knappast varit aktiv här på sidan de senaste månaderna, och jag vet att en del här har en negativ åsikt om mig pga att jag är i betalspels-branschen numera. Men kan tänka mig att diskutera lite mer här framöver, om det sker i en trevlig ton och inte massa pajkastning osv.

Mvh
Luckystrike

Senast redigerad av Luckystrike den 2011-02-14 klockan 18:38.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 18:50   #20
 
Talyss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boston, Massachusetts
Inlägg: 495
Sharp$: 554
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Luckystrike Visa inlägg
Kolla bara på Boored som har över 12 000 spel antecknade i hans spread, hur många av dessa är från användare på Sharps? Det är inte så värst många i alla fall, och det är ett teckan på att någonting inte är bra.
Även om jag förstår vad du menar så spelar just Boored efter system och odds-rörelser, därför är en rek relativt ointressant för just honom om han nu väljer att strikt spela efter sina system.

Rätta mig om jag har fel.
Talys är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 18:53   #21
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av talysbajare Visa inlägg
Även om jag förstår vad du menar så spelar just Boored efter system och odds-rörelser, därför är en rek relativt ointressant för just honom om han nu väljer att strikt spela efter sina system.

Rätta mig om jag har fel.
Det är väl någonting som han får svara på själv, om det är så. Men han har ju en mängd ryggade spel från personer på tex Blogabet och några här på sharps, så det verkar inte så.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 19:04   #22
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Var ju någon REK på en polle som gav 1.20 eller liknande.

Om jag förstod det rätt var det ganska grovt överodds där, så man får ju ta chans vs risk antar jag. Sedan är det ju rätt få med REK och då kan man knappast vara knusslig va, känns ju sisådär att sparka ut en kille som inte hade råd med rätt matchdräkt i korpen så får man lira med en man mindre.


: >
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 19:05   #23
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Korsikanen Visa inlägg
Alltså, vad är det du vill egentligen? Hjälp mig förstå för jag greppar det inte. Först säger du att folk bara borde reka när de har något speciellt att komma med, och sedan att i princip bara grova överodds borde rekas? Det kan absolut finnas värde i 1.97 på ett under/över, faktum är som fondell säger, att det är där såna odds ligger om det inte är t.ex under på ett barca spel. Faktum är att de odds du verkar vilja ha är extremt sällsynta, och det är såna du vill ha rekar på? Då kommer det inte bli mycket aktivitet på rek-delen av forumet iallafall.


Att du sedan stör dig på folk som syns fast de enligt dig slänger upp "dåliga" rekar, det är ditt val, men såna tenderar till att sålla ut sig själva tids nog. Att du själv har satt 4/4 säger ingenting i långa loppet. Att du sen pratar om att folk bara vill göra sig ett namn och synas, jag får intrycket att du är en av dem. Att vilja utvecklas till en bättre rekare/spelare är all good, men hur har du tänkt dig att det ska ske om du anser att alla borde ligga på den nivån redan? Vad sägs om att konstruktivt ge respons istället till rekar som du anser är dåliga? Att skriva en wall of text där du gnäller kommer inte hjälpa någon.

Mvh
Det är dessvärre inte lönt att bemöta ditt svar då du inte har greppat inneböärden av det jag skrev.

rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 19:13   #24
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av R9B1N Visa inlägg
Ja, tänka sig! Tur att du skriver för 80 personer så du fyller ut för sånna som mig som inte orkar skriva

Och jag läser på denna sida varje dag även om jag inte "syns", jag har dock sett såpass mycket från din sida för att dra slutsatsen att du inte är den skarpaste kniven i lådan. Du har ändå lyckats att bli den personen som syns mest och gapar mest på bara en månad, en bedrift i sig, grattis till dig din uppmärksamhetssökande nolifer. Lycka till med dina livereferat i chatten, säkert många som älskar se chatten bli sönderspammad av onödigt dravvel.
Du ska dock ha cred för att du kommentera en sport du aldrig någonsin har sett och hoppade på spelarna för att dom sög när du inte har en aning om vad du ens tittar på, det är humor på hög nivå, det förgyllde iaf Superbowl för mig detta året (ni som var inne i chatten vet vad jag pratar om)

Akta så inte Qirren bannar dig 10 minuter denna gång så du får skapa en till tråd vettja, dina trådar uppfyller så stor funktion!
Ja, det är ju trevligt att den stora gruppen kan ha kul åt andra personer. Jag bjuder på det, men har tanken slagit dig någongpng att det finns självironi och att en del kanske kastar ut sig saker utan att det är seriöst? Om inte kan du ju ta en koll på mina två inlägg i avreageringstråden! Men hellre smart och ensam än dum med många!
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 19:19   #25
 
Korsikanens avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Falun/Stockholm
Inlägg: 363
Sharp$: 1

Tävlingsallsvenskan
Stats: 30 - 31 - 5
ROI: 95.88%
Vinstprocent: 49.00%

Standard

Kul att du har så höga tankar om dig själv och inte ens orkar bemöda dig med att utveckla något som många här (enligt dig) verkar missuppfatta, det förstör liksom hela poängen med att diskutera. Men du verkar ju å andra sidan inte vilja lyssna heller så att din ovilja mot att utveckla är helt legitim.

Mvh
Korsikanen är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 19:29   #26
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Luckystrike Visa inlägg
Sharps är en bra sida för alla nybörjare, det finns bra information om hur man ska hantera sin spelkassa och bli en seriös spelare. Det finns också bra med tillgängliga spel för alla som vill rygga någonting och en bra aktivitet i forumen. Men alltså, det är ju någonting som saknas, det håller tror jag de flesta med om. Ett problem är att personer som inte alls är några erfarna spelare tar över och dominerar, leker besserwissers med tveksamma åsikter, och ett annat att en helt ny person på forumet som plötsligt går 15-3 blir en hyllad "expert" direkt för att sen direkt försvinna om det börjar gå lite dåligt tex.

Hur ska man då lösa det här? Jag tror man får skapa lite ordning genom att anställa några experter, ge dom en egen hörna eller fond att sköta, om sidan drar in någonting kan man väl diskutera en ev. avkastning för personen också. Tex som vi hade på bettingforce en gång i tiden med ett antal "experter" som startade med en kassa på 10 000 kr var. Det hade varit intressant med något liknande här på Sharps. Jag hade också gärna sett lite nya krönikörer, artiklar från användare här på sidan, och då av folk som verkligen kan någonting.

Givetvis är kvalitén på rekar under på sidan väldigt ojämn, och vem vet om användaren är en självutnämnd expert eller om han verkligen kan någonting, när han rabblar upp en massa stats o avslutar med "kanonvärde". Finns inte särskillt många seriösa bettare som ryggar dessa spel, även med uttalad kanoninfo, då personen som skriver har typ 20 spel noterade i hans spread. Kolla bara på Boored som har över 12 000 spel antecknade i hans spread, hur många av dessa är från användare på Sharps? Det är inte så värst många i alla fall, och det är ett teckan på att någonting inte är bra.

Mitt tips är alltså att skapa lite ordning och en viss hierarki, skapa lite verkliga experter istället för självutnämnda experter som startar nya spreadsheet så fort det går dåligt. Behövs det hjälp med rekrytering av vettiga personer som kan bidra, är jag vill att hjälpa till att försöka ge er några lämpliga.

Har knappast varit aktiv här på sidan de senaste månaderna, och jag vet att en del här har en negativ åsikt om mig pga att jag är i betalspels-branschen numera. Men kan tänka mig att diskutera lite mer här framöver, om det sker i en trevlig ton och inte massa pajkastning osv.

Mvh
Luckystrike
Den har sina ljusa sidor, absolut. Men det känns som någon skrev ovan att det är ett kukmäteri utan dess like och till sist kommer det att bli RoK 2 av det hela ifall det inte styrs upp någorlunda. Eventuellt borde man rangordnas och liknande och sen finns det olika rek-avdelningar där ens rekar hamnar beroende på var i hierarkin man befinner sig.

Det stora problemet som infinner sig här som på alla öppna forum är just hur "brighta" alla ser sig. När man ser inlägg från nya medlemmar med kanske en mer eller mindre korkad fråga så är det rent ut saght pinsamt när folk hoppar på denne person. Sen sprider det sig och det blir mer en form av vuxingmobbing istället för ett öppet forum där det kan diskuteras.

Möjliogen har folk en tendens till att inte sträva uppåt, eller framåt utan de tycker att det är perfekt som det är. Jag förstår inte den tanken för jag är själv en person som strävar framåt ifall jag ger mig in i något. Oftast när jag skriver här i forumet så är det för att på ett eller annat sätt delge mig av information eller tankar. Ifall folk inte håller med sen, fine. Men det känns även om forumet ibalnd mer blir en chatt och då tappar det hela sin mening antar jag. Jag vet inte exakt vilken tanke skaparna bakom sharps har men min förhopppning är att de vill ha Sveriges bästa spelforum.

Men varje medlem borde ställa lite krav på sig själv tycker jag. Jag klagar inte på Kalle 15 som hittat hit och gör misstag, för det stör inte mig. Men när Bengt 24 ska reka åtta matcher samma dag i olika ligor så undrar jag vad som gick fel. För faktum är att jag skulel kunna reka samtliga mina spel och det skulle vara vinnande men vem fan vill se 15 rekar av mig varje dag, det finns ingen poäng med det. Jag ger mig mig utav det bästa - och min grundtanke är att delge information till övriga. Det kan ses i min rek i skidskyttet som jag inte ens själv kunde spela. Men som någon skrev tidigare, det är inte av den anledningen folk skriver rekar i allmänhet. Sen finns det ett fåtal som jag fått en bra uppfattning om här vilket ju är tur.

Men jag tror det hela kan handla om att folk inte kan ta kritik, utan då slås försvarsställning på med auto. Det märks bl a på hur vissa har svarat på mitt inlägg, de verkar åtminstone ha missat väldigt mycket av det som skrevs. Är folk rädda att någon ska vara bättre än de själva eller vad är problemet? Det är min slutsats åtminstone.

Jag studerade lite dagböcker i dag och jag ser att det finns så sjukt många dagböcker som bara är skapade som om det vore ett chattinlägg en kväll när någon var uttråkad. Kan man då inte ens få efterfråga lite mer seriositet av samtliga användare? Det tydligaste är att vid en dålig start så försvinner skrivandet i speldagboken.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 19:31   #27
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
Det är dessvärre inte lönt att bemöta ditt svar då du inte har greppat inneböärden av det jag skrev.

Då uppenbarligen så många inte kan greppa det som du har skrivit, kan du inte försöka att förklara det på ett lättare sätt? Vad är det som är dåligt, vad skall göras osv!?
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 19:32   #28
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Med risk för att totalt missförstå det hela så tror jag att det mr rovfisken666 är ute efter mer "matematiska" korrekt rekar.

Ta t.ex Mallorca vs Bilbao idag, om bästa oddset är satt till 2.50 - 3.44 - 3.23 idag så motsvarar det ju på ett ungefär 40-29-31 (om vi räknar 100% payout). Om man då själv kommit fram till att chansen borde vara mer 43-27-30 (2.33 - 3.45 - 3.33) så finns det ju bara värde i raka ettan här. Sedan om ens egen värdering beror på att Bilbao saknar sig ordinare målvakt samt två mittbackar spelar ju mindre roll. Det han lackar ur på är väl spel "tagna ur luften" och rekar som folk har en gutfeeling för. Jag personligen har ingen direkt åsikt gällande detta utan det är väl som med allt annat att man får välja och vraka bland det som postas.

Så vad är det som skiljer folks rekar kontra diverse serviceplays, där är det ju bara ett belopp och ett resultat som postas och sedan ska man antingen lita på att det är ett korrekt spel eller låta bli att köra på det...upp till var och en helt enkelt.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 19:33   #29
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Korsikanen Visa inlägg
Kul att du har så höga tankar om dig själv och inte ens orkar bemöda dig med att utveckla något som många här (enligt dig) verkar missuppfatta, det förstör liksom hela poängen med att diskutera. Men du verkar ju å andra sidan inte vilja lyssna heller så att din ovilja mot att utveckla är helt legitim.

Mvh
Jag har höga tankar om mig själv, samtidgt har jag höga krav på mig också, det är kanske något som går hand i hand, vad vet jag. Men om jag skriver ett inlägg om äpplen och någon sen svarar om päron så är det svårt att bemöta. Därav hade jag inget att säga dig.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 19:42   #30
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Med risk för att totalt missförstå det hela så tror jag att det mr rovfisken666 är ute efter mer "matematiska" korrekt rekar.

Ta t.ex Mallorca vs Bilbao idag, om bästa oddset är satt till 2.50 - 3.44 - 3.23 idag så motsvarar det ju på ett ungefär 40-29-31 (om vi räknar 100% payout). Om man då själv kommit fram till att chansen borde vara mer 43-27-30 (2.33 - 3.45 - 3.33) så finns det ju bara värde i raka ettan här. Sedan om ens egen värdering beror på att Bilbao saknar sig ordinare målvakt samt två mittbackar spelar ju mindre roll. Det han lackar ur på är väl spel "tagna ur luften" och rekar som folk har en gutfeeling för. Jag personligen har ingen direkt åsikt gällande detta utan det är väl som med allt annat att man får välja och vraka bland det som postas.

Så vad är det som skiljer folks rekar kontra diverse serviceplays, där är det ju bara ett belopp och ett resultat som postas och sedan ska man antingen lita på att det är ett korrekt spel eller låta bli att köra på det...upp till var och en helt enkelt.
Lite åt det hållet kan jag väl säga. Det viktiga och grundlägagnde är att varje medlem borde öka kraven på sig själv. Vad är syftet med min rek och är den tillräckligt bra eller rekar jag den för att jag inte har något bättre för mig. Sen behöver vi inte alla bli identiska i våra rekar men vi borde ha krav på oss själva, för skulel inte jag haft det så hade det funnits tio rekar om dagen från mig - hade folk reagerat då? Antagligen ja.

Jag tycker dock det är super med ett öppet forum där alla kan säga sitt, men bara för att det är så och alla har möjligheten att komma till tals så behäver ju inte det innebära att vi måste ha dålig kvalité på det vi säger - det finns nämligen inget motsatsförförhållande i detta, så det går att ha ett öppet forum med hög kvalité.

Jag tycker dock att när folk lämnar sina rekar så ska det förutom värdet även finnas en viss felmarginal för vi är aldrig helt rätt på en uppskattning av ett lags chanser så länge det rör sig om idrott. Hade det varit roulette så hade det varit en annan sak. Som Pacman skriver, är min värdering 42% på hemmlaget och oddset är satt till 40% så finns där värde men antagligen ingen felmarginal vilket borde få användaren att fråga sig själv en extra gång ifall det är något att lägga ut.

Låt dessa rekar med smalt värde och ingen marginal behandlas i vanliga trådar utan att det ska läggas som en rek som ska synas på förstasidan är min idé här. För diskussioner behöver vi alltid ha om alla matcher.

Jag hoppas några förstår och för er som inte kan, eller ens vill förstå så finns det inte så mcyket att diskutera överhuvudtaget.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td