Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-14, 20:42   #30
rovfisken666
Banned

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Med risk för att totalt missförstå det hela så tror jag att det mr rovfisken666 är ute efter mer "matematiska" korrekt rekar.

Ta t.ex Mallorca vs Bilbao idag, om bästa oddset är satt till 2.50 - 3.44 - 3.23 idag så motsvarar det ju på ett ungefär 40-29-31 (om vi räknar 100% payout). Om man då själv kommit fram till att chansen borde vara mer 43-27-30 (2.33 - 3.45 - 3.33) så finns det ju bara värde i raka ettan här. Sedan om ens egen värdering beror på att Bilbao saknar sig ordinare målvakt samt två mittbackar spelar ju mindre roll. Det han lackar ur på är väl spel "tagna ur luften" och rekar som folk har en gutfeeling för. Jag personligen har ingen direkt åsikt gällande detta utan det är väl som med allt annat att man får välja och vraka bland det som postas.

Så vad är det som skiljer folks rekar kontra diverse serviceplays, där är det ju bara ett belopp och ett resultat som postas och sedan ska man antingen lita på att det är ett korrekt spel eller låta bli att köra på det...upp till var och en helt enkelt.
Lite åt det hållet kan jag väl säga. Det viktiga och grundlägagnde är att varje medlem borde öka kraven på sig själv. Vad är syftet med min rek och är den tillräckligt bra eller rekar jag den för att jag inte har något bättre för mig. Sen behöver vi inte alla bli identiska i våra rekar men vi borde ha krav på oss själva, för skulel inte jag haft det så hade det funnits tio rekar om dagen från mig - hade folk reagerat då? Antagligen ja.

Jag tycker dock det är super med ett öppet forum där alla kan säga sitt, men bara för att det är så och alla har möjligheten att komma till tals så behäver ju inte det innebära att vi måste ha dålig kvalité på det vi säger - det finns nämligen inget motsatsförförhållande i detta, så det går att ha ett öppet forum med hög kvalité.

Jag tycker dock att när folk lämnar sina rekar så ska det förutom värdet även finnas en viss felmarginal för vi är aldrig helt rätt på en uppskattning av ett lags chanser så länge det rör sig om idrott. Hade det varit roulette så hade det varit en annan sak. Som Pacman skriver, är min värdering 42% på hemmlaget och oddset är satt till 40% så finns där värde men antagligen ingen felmarginal vilket borde få användaren att fråga sig själv en extra gång ifall det är något att lägga ut.

Låt dessa rekar med smalt värde och ingen marginal behandlas i vanliga trådar utan att det ska läggas som en rek som ska synas på förstasidan är min idé här. För diskussioner behöver vi alltid ha om alla matcher.

Jag hoppas några förstår och för er som inte kan, eller ens vill förstå så finns det inte så mcyket att diskutera överhuvudtaget.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng