Citat:
Ursprungligen postat av zleeper
Men rovfisken666 du skriver om att det är värde på en match där laget du värderar har 42% vinstchans men bolaget bara 40% i sina odds. Så långt inget konstigt. Men du tycker inte marginalen är tillräckligt bra gör en rek. Där tappar du mig. Finns något som heter varians och om du spelar värdespel så vinner du i längden oavsett hur stor eller liten marginalen är. Det borde du som är så seriös veta.
|
Nu tappade du mig eller pratar vi om olika saker. Om jag värderar till 42% men det i själva verket bara är 38% så är ju spelet rent ut sagt dåligt på lång sikt. Därför kanske jag som exempel har en marginal på 15%, så att mina 42% istället blir 36-48%. En väldigt stopr marginal i detta exempel men det är detta jag menar. Jag tror inte folk ens vet att vi bör - enligt mig åtminstone - använda oss av marginaler. Bara för att jag ser ett värde behöver det ju inte finnas ett värde.
Lek med tanken att vi alla alltid utgår från matchen som vi ska reka innan vi sett några odds på matchen. Då tror jag att 95% kommer hitta helt felaktiga värden. Jag har fortfarande stora problem att hamna rätt i mina procentsatser vad gäller vanlig fotboll där jag äbndå är och petar väldigt mycket och anser mig behärska hyfsat. Så jag uppmanar alla att sätta egna odds på ett objekt innan vi överhuvudtaget tittar på oddsen. Oftast ser vi matchen coh oddset coh vi hejar till när vi tycker vi ser något intressant. Sen går vi igenom det noga och därefter hittar vi det eventuella värdet.
Hoppas det klarnade lite så vi kan diskutera samma sak, speciellt det med felmarginalen.