Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-14, 20:32   #46
 
gustns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 139
Sharp$: 513


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jadu Rövfisken, jag undrar varför man sitter på ett forum där man tycker att majoriteten av användarna är dumma i huvudet, modsen är dumma i huvudet för att dom bannade dig en kvart på grund av spam och att upplägget på sidan är dåligt. Ändå spenderar du hela dagarna åt att skriva 3 böckers långa inlägg 50 ggr om dagen. Du klagar på att en rek är dålig när den innehåller för lite text men då kan ju jag kontra med att dina inlägg som innehåller lite info och 7000 ord ren utfyllningstext inte är nå bättre. Sen tycker jag även att du sa emot dig själv flertalet gånger i det första inägget!
__________________
Cash is king, that makes me to the king of the kings!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
saman (+1), Jonken (+1), R9B1N (+5)
gustn är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 20:34   #47
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zleeper Visa inlägg
Men rovfisken666 du skriver om att det är värde på en match där laget du värderar har 42% vinstchans men bolaget bara 40% i sina odds. Så långt inget konstigt. Men du tycker inte marginalen är tillräckligt bra gör en rek. Där tappar du mig. Finns något som heter varians och om du spelar värdespel så vinner du i längden oavsett hur stor eller liten marginalen är. Det borde du som är så seriös veta.
Nu tappade du mig eller pratar vi om olika saker. Om jag värderar till 42% men det i själva verket bara är 38% så är ju spelet rent ut sagt dåligt på lång sikt. Därför kanske jag som exempel har en marginal på 15%, så att mina 42% istället blir 36-48%. En väldigt stopr marginal i detta exempel men det är detta jag menar. Jag tror inte folk ens vet att vi bör - enligt mig åtminstone - använda oss av marginaler. Bara för att jag ser ett värde behöver det ju inte finnas ett värde.


Lek med tanken att vi alla alltid utgår från matchen som vi ska reka innan vi sett några odds på matchen. Då tror jag att 95% kommer hitta helt felaktiga värden. Jag har fortfarande stora problem att hamna rätt i mina procentsatser vad gäller vanlig fotboll där jag äbndå är och petar väldigt mycket och anser mig behärska hyfsat. Så jag uppmanar alla att sätta egna odds på ett objekt innan vi överhuvudtaget tittar på oddsen. Oftast ser vi matchen coh oddset coh vi hejar till när vi tycker vi ser något intressant. Sen går vi igenom det noga och därefter hittar vi det eventuella värdet.

Hoppas det klarnade lite så vi kan diskutera samma sak, speciellt det med felmarginalen.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 20:45   #48
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
rovfisken jag måste säga att jag inte känner igen mig i din beskrivning av hur det fungerar här. Var är alla dagböcker som läggs ner så snabbt? Ta en titt i forumet för speldagböcker så är det väldigt sällsynt med dagböcker som lagts ner snabbt - nästan alla har en oerhörd mängd av sidor.

Stundtals har det varit låg nivå i vissa trådar och det togs ju upp i tråden https://www.sharps.se/forums/feedback...hockey-tradar/ sen dess har kvalitén höjts utan att vi ens behövt göra så mycket men som jag skrev i den tråden är åtgärder på g. Detta oerhörda kukmäteri känner jag inte igen heller, vilket egentligen är förvånande eftersom det lätt skulle kunna bli så men snarare tycker jag folk är väldigt ödmjuka och skryter inte. Resultaten talar för sig själva så det finns ingen anledning. De som är duktiga får beröm utan att behöva be om det.

Det har även varit uppe i någon diskussion tidigare angående vad rekar är eller inte är. Jag tycker rekar är bra som information, rekar är inget man ryggar rakt av - det är just det som är poängen med rekar, att man kan läsa hur rekaren resonerat och sen lägga sina egna värderingar av det. Kan verkligen inte se det negativa i att folk skriver rekar så länge dem är väl underbyggda. Sharps gör det lättare att hitta nyttig information så att inte samtliga behöver gå igenom hela matchprogrammet varje dag utan de som är insatta i sina ligor kan komma med sina idéer och sedan kan dessa diskuteras av andra.
Först och främst är det ingen kritik riktad till sharps och det tycker jag att jag varit tydlig med. Det är heller ingen direkt kritik till en massa användare, men däremot är det en åsikt om att vi kan bli ännu bättre och då diskuterar jag det hela från min synpunkt.

Jag ser gärna rekarna som hamnar på förstasidan att de håller riktigt hög klass. Men samtidigt tycker jag det är upp till användarna att se till att de håller hög klass, och alltså inget som behöver sorteras ut eller liknande. Möjligen att det finns olika sidor med dessa rekar beroende på vem som skrivit dessa som jag nämnde tidigare.

Jag är kanske lite selektiv när jag ser ett antal dagböcker som läggs ner eller där intresset dör ut från användaren relativt tidigt. Jag ser inget konstigt med att så är fallet men då bör den som startade dagboken ställa sig frpågan, varför skapade jag den här dagboken? Skapar man den enbart i syfte att få beröm och ha flest läsare och ryggdunkningar så tror jag att man skapar den i fel syfte och på det sättet blir antagligen foruimet lite sämre än det kunde vara. Bara min åsikt.

Jag har väl inte skrivit att det är oerhörda mängder kukmäteri? Så där missuppfattade du nog något.

Jag håller dock med om att rekar med mycket information är viktiga även om värderingen är fel, men kan inte dessa hamna på en egen sida isf kanske? Jag vet inte vad som är bäst på lång sikt men jag har lite idéer och synpunkter och jag tror framför allt att diskussionen är viktig för att något ska bli bättre. Dock verkar ju vissa mindre mogna personer som svarat mig inte tro detta utan de vill vara allan ballan istället. Men det får stå för dem, tråkigt bara att de inte verkar ha några idéer själva.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 20:52   #49
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av gustn Visa inlägg
Jadu Rövfisken, jag undrar varför man sitter på ett forum där man tycker att majoriteten av användarna är dumma i huvudet, modsen är dumma i huvudet för att dom bannade dig en kvart på grund av spam och att upplägget på sidan är dåligt. Ändå spenderar du hela dagarna åt att skriva 3 böckers långa inlägg 50 ggr om dagen. Du klagar på att en rek är dålig när den innehåller för lite text men då kan ju jag kontra med att dina inlägg som innehåller lite info och 7000 ord ren utfyllningstext inte är nå bättre. Sen tycker jag även att du sa emot dig själv flertalet gånger i det första inägget!
Ta och vakna yxskaft!

Var har jag skrivit att majoriteten av användarna är dumma i huvudet?

Var har jag skrivit att modsen är dumma i huvudet?

Och var har jag klagat på att en rek innehåller för lite text? Är du ordblind eller bara svårt att förstå ord?

Jag blev bannad felaktigt och det har även Qirren sagt. Jag har dessutom inte spammat någon chat så ta och kom in i matchen.

Det är dig och ett par till användare som får mig att tappa hoppet om mänskligheten då ni inte tillför någonting mer än försöker vara coola. Men ni kan vara hur coola ni vill för jhos mig är ni inte mer än en söndertrampad gammal illaluktande fimp på marken.

Skit i att läsa mina tre böcker långa inlägg då de dessutom är 50 st varje dag. Jag är inte den som skriver oneliners i överflöd på ett forum då det inte gagnar någon.

Du klagar konkret på mina inlägg, var god att komma med vad som inte passar den nedtrampade fimpen då så kan jag se ifall jag kan förbättra mina rekar isf. Men är det inte komiskt tycjker du att en del - ja du! - kommer med denna kritik efter att jag tagit upp ett mindre problem som jag upplever det? Tänk om du kunde kommit med den kritiken redan efter min första rek istället - eller hade du ingen kritik utan du vill bara ha den nu för att liksom? Ut med språket istället för att sitta och vänta till att jkasta upp två veckor gammal info i tråden. Meningslöst!

Bra att du tycker jag säger emot mig själv men inte ens bemödar dig att ta upp vad! Ska jag ens ta dig seriöst? Nej!


Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-14 klockan 21:14.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 21:19   #50
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 137
Sharp$: 1443

2-6 BETTING 2012-2013 (AVS
Stats: 239 - 267 - 36
ROI: 102.44%
Vinstprocent: 47.23%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
Nu tappade du mig eller pratar vi om olika saker. Om jag värderar till 42% men det i själva verket bara är 38% så är ju spelet rent ut sagt dåligt på lång sikt. Därför kanske jag som exempel har en marginal på 15%, så att mina 42% istället blir 36-48%. En väldigt stopr marginal i detta exempel men det är detta jag menar. Jag tror inte folk ens vet att vi bör - enligt mig åtminstone - använda oss av marginaler. Bara för att jag ser ett värde behöver det ju inte finnas ett värde.


Lek med tanken att vi alla alltid utgår från matchen som vi ska reka innan vi sett några odds på matchen. Då tror jag att 95% kommer hitta helt felaktiga värden. Jag har fortfarande stora problem att hamna rätt i mina procentsatser vad gäller vanlig fotboll där jag äbndå är och petar väldigt mycket och anser mig behärska hyfsat. Så jag uppmanar alla att sätta egna odds på ett objekt innan vi överhuvudtaget tittar på oddsen. Oftast ser vi matchen coh oddset coh vi hejar till när vi tycker vi ser något intressant. Sen går vi igenom det noga och därefter hittar vi det eventuella värdet.

Hoppas det klarnade lite så vi kan diskutera samma sak, speciellt det med felmarginalen.
Men just det som är poängen.
Om du värderar matcher fel är du en förlorande spelare! (Vilket säkerligen 90-95 % av alla spelare är, inklusive +- 0 lirarna)


Sätter du rätt värden och spelar därefter vinner du i det långa loppet. Svårare än så är det inte. Sen förstår jag inte när du resonerar om att din värdering helt plötsligt kan ändras
"Därför kanske jag som exempel har en marginal på 15%, så att mina 42% istället blir 36-48%." Förklara gärna hur din värdering av en match helt plötsligt kan ändra sig? Det kan enbart vara rätt eller en fel värdering.

Det du snackar om med marginal osv är handlar i själva verket om att minska variansen. Dvs bara spela/reka spel med stora överodds. Kanske ser bra ut på sikt men i det långa loppet lönar det sig att spela alla spel med överodds för att öka omsättningen och därmed intäkterna om du har en positiv ROI.
__________________
zleeper
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
zleeper är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 21:25   #51
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Väldigt gnällande på dig rovfisk.

Det går alldeles utmärkt för mig att filtrera bort vilka användares inlägg jag inte har intresse av att läsa och blir inte ledsen heller om någon skippar att att läsa mina då de tycker jag larvar mig och skämtar för mycket,det är ett internetforum FFS!

Forumet håller redan en tillräckligt hög nivå med kunniga och trevliga personer för att jag ska vilja hänga här. Kan det bli bättre? Visst men det kan man säga om det mesta och det enda man kan göra är att föregå med gott exempel och hoppas att andra följer efter,går inte att försöka uppfostra hela världen.

Den enda person jag stört mig en del på under 1år här är du när du kom in och fittade dig i min dagbok så vet inte om du är riktigt rätt person att klaga på nivån här heller
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+10)
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 21:31   #52
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zleeper Visa inlägg
Men just det som är poängen.
Om du värderar matcher fel är du en förlorande spelare! (Vilket säkerligen 90-95 % av alla spelare är, inklusive +- 0 lirarna)


Sätter du rätt värden och spelar därefter vinner du i det långa loppet. Svårare än så är det inte. Sen förstår jag inte när du resonerar om att din värdering helt plötsligt kan ändras
"Därför kanske jag som exempel har en marginal på 15%, så att mina 42% istället blir 36-48%." Förklara gärna hur din värdering av en match helt plötsligt kan ändra sig? Det kan enbart vara rätt eller en fel värdering.

Det du snackar om med marginal osv är handlar i själva verket om att minska variansen. Dvs bara spela/reka spel med stora överodds. Kanske ser bra ut på sikt men i det långa loppet lönar det sig att spela alla spel med överodds för att öka omsättningen och därmed intäkterna om du har en positiv ROI.
Jag anser att som spelare kan vi omöjligt vara 100% rätt på en match, alltså måste vi ha en felmarginal som täcker upp ifall vi nu inte hamnar 100% rätt nämligen. Är procenten fortfarande bättre än "oddset" så är det ett bra spel, medan om det kan gå ner under "oddset" så är det kanske inte ett bra spel beroende på hur bra din värdering är. Det är enkelt att värdera ett roulettespel men en fotbollsmatch är klart mycket svårare i grunden. Utan felmarginaler tror jag inte någon blir lyckosam faktiskt. Inte det att vi måste ligga bra till även efter felmarginalen utan att vi ska vara medvetna om att vi inte kan värdera en match helt rätt.

Jag är helt med på att alla överodds är bra men jag tycker inte vi behöver skriva rekar så fort vi tror oss ha ett överodds. Väg framför allt in marginalen innan det postas en rek är min tanke.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 21:51   #53
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Där har vi det igen:

" Då försöker man glömma det hela, ungefär so0m personer som skapar dagböcker som går dåligt. Lägg ner, glöm bort!"

Hur ska du ha det nu? Anser du att folk lägger ner sina dagböcker för att det går dåligt? Eller kan det möjligen finnas ngn/ngr andra anledningar?

Är benägen att hålla med Vlad, det är ytterst få som har irriterat mig på den här sidan, men du har lyckats ta första platsen. Grattis!
__________________
Twitter: @gbmoy

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
gustn (+3), papak (+5), Andy90 (+4)

Senast redigerad av Gb den 2011-02-14 klockan 21:54.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 22:36   #54
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

En person som anklagar andra för personangrepp, och därefter utför sådana själv, tyder på en personlighet med ytterst lite självinsikt. Vidare, lässvårigheter har jag icke, har iaf lyckats skaffa mig en fil kand på Stockholms universitet. Angående speldagböckerna, har du överhuvudtaget, tänkt på att folk inte alltid har tid att fortsätta med sina böcker? Uppenbarligen inte, utan istället är du dessutom fördomsfull och drar slutsatsen att då det går dåligt så lägger folk ner. Kan säkert stämma i vissa fall, men knappast så mng som du vill få det till. Diskutera med hjärndöda? Den som synes verkar ha en liten begåvningsreserv är nog snarare du, du startar en tråd men tål inte att bli motsagd, vilket vidare tyder på att din mognad inte heller har kommit speciellt långt.

Nu har jag ödslat tillräckligt med energi och tid på dig. Hade och lycka till med träffprocenten!

'
Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
Ja, den som håller tyst är det ingen som irriterar sig på. grattis att jag såg dig första gången i den här tråden.

Har du också lässvårigheter? Hur jag ska ha det? Har du funderat på varför det finns fem sidor med speldagböcker men endast ca 10% av dessa är aktiva? Jag tror dessutom att ca 50% av alla innehåller färre än 30 inlägg vilket är just en dagsbok och inte en dagbok, men många kanske läste fel där också? Orka med er mer alltså.. diskutera med hjärndöda leder ingen vart. Ska fan fokusera till 100% på mina spel nu och 0% på er andra och inte som tidigare försöka ha det lite som det kommer.
__________________
Twitter: @gbmoy

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Gb den 2011-02-14 klockan 22:37.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 22:53   #55
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gb Visa inlägg
En person som anklagar andra för personangrepp, och därefter utför sådana själv, tyder på en personlighet med ytterst lite självinsikt. Vidare, lässvårigheter har jag icke, har iaf lyckats skaffa mig en fil kand på Stockholms universitet. Angående speldagböckerna, har du överhuvudtaget, tänkt på att folk inte alltid har tid att fortsätta med sina böcker? Uppenbarligen inte, utan istället är du dessutom fördomsfull och drar slutsatsen att då det går dåligt så lägger folk ner. Kan säkert stämma i vissa fall, men knappast så mng som du vill få det till. Diskutera med hjärndöda? Den som synes verkar ha en liten begåvningsreserv är nog snarare du, du startar en tråd men tål inte att bli motsagd, vilket vidare tyder på att din mognad inte heller har kommit speciellt långt.

Nu har jag ödslat tillräckligt med energi och tid på dig. Hade och lycka till med träffprocenten!

'
Bli emotsagd? Jag skriver att jag tycker att samtliga borde höja kraven på sig själva och sen börjar ni diskutera att alla dagböcker inte lagts ner för att det gått dåligt. Hade jag skrivit detta och påstått detta så hade jag kunnat förstå vad det är ni vill säga. Vidare börjar någon diskutera som att vi alltid värderar matcher rätt och inte behöver ha någon felmarginal. Jag skrev fortfarande bara att vi borde höja standarden. Men silverfiskar är väl inte så kräsna utan de trivs bra på de flesta ställen som inte håller någon högre kvalité så varför skulle de vilja förbättra saker?

Men det är så med majoriteten av människor, de svarar inte på det de har läst eller hört för det är inte lika kul som att svara på det man ville läsa eller ville höra. För svarar man på det sistnämnda så kan man ju diskutera idioti i all oändlighet...

Nä, lev ni som ni vill, där allt är perfekt och inget behöver förbättras - men hur fan lyckas man då skaffa sig en utbildning, eller är det något du kom på innan du tyckte att allt var perfekt?
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-14, 22:54   #56
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Stänger denna tråden nu eftersom den spårat ur helt OT.

OT rensat.

TS dina synpunkter är hörda, likaså restens men det ser inte ut som vi kommer någon vart längre i denna tråd och behåller den därför stängd.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td