Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-16, 12:47   #2
Gb

Gbs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1782

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2011-02-20 Menorca Basquet - Meridiano Alicante (Spain ACB)

Datum: 2011-02-20
Tid: 12:15
Sport: Basket
Land: Spanien
Liga: Spain ACB
Match: Menorca Basquet - Meridiano Alicante

Spel: Meridiano Alicante +3.5
Insats: 3.5u
Odds: 1.90
Bolag: Betfred

Motivering:
Viktig match för båda lagen som ligger i bottenskiktet. Manresa har 5-15 under säsongen, 4 av vinsterna på hemmaplan. Alicante inledde säsongen katastrofalt, med 1-9 (vinsten kom dock mot Real Madrid på hemmaplan). Därefter insåg man att man var tvungen att göra ngt för att undvika nedflyttning. Man skrev kontrakt med Martin Rancik (tidigare spelat i bla Caja Laboral och Bilbao), och därfter har man stabiliserat spelet en del vilket resulterat till 5-5, varav bla en bortavinst mot Gran Canaria (som är ett bättre lag än Menorca) samt bortavinst mot Lagun Aro.

Den senaste bortamatchen spelade man borta mot Fuenlabrada som är riktigt starka hemma, man förlorade med 1pts. Senaste matchen hemma mot Cajasol Sevilla saknade man en av de viktigare spelarna, Kenny Hasbrouck (10.7 ppg), man förlorade också med 10pts. Cajasol Sevilla som för övrigt har spelat upp sig, 3 raka segrar i ACB och även lyckats väl senaste tiden i Eurocup. Kenny Hasbrouck uppges ha återkommit till träning och ska spela på söndag (källa ACB).

Menorca kommer ha fördel av hemmaplan och publikstöd, men jag ser Alicante som det bättre laget, och jag värderar denna match 50-50. Således anser jag att 2.50 (Scam James, 2.45 bwin) är ett överodds. Matchen är dock viktig och kommer säkerligen bli tuff, Menorca har som sagt fördel av hemmaplan, så risk finns för en jämn match, därför fegar jag och spelar spreaden +3.5.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vlad (+1), Boone (+10)

Senast redigerad av Gb den 2011-02-18 klockan 01:02.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat