Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-16, 11:45   #1
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Helgens eurobasket 18-20 februari


Startar tråden redan nu, så att det finns möjlighet att lägga ut tidiga spel.
__________________
Twitter: @gbmoy

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-16, 11:47   #2
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2011-02-20 Menorca Basquet - Meridiano Alicante (Spain ACB)


Datum: 2011-02-20
Tid: 12:15
Sport: Basket
Land: Spanien
Liga: Spain ACB
Match: Menorca Basquet - Meridiano Alicante

Spel: Meridiano Alicante +3.5
Insats: 3.5u
Odds: 1.90
Bolag: Betfred

Motivering:
Viktig match för båda lagen som ligger i bottenskiktet. Manresa har 5-15 under säsongen, 4 av vinsterna på hemmaplan. Alicante inledde säsongen katastrofalt, med 1-9 (vinsten kom dock mot Real Madrid på hemmaplan). Därefter insåg man att man var tvungen att göra ngt för att undvika nedflyttning. Man skrev kontrakt med Martin Rancik (tidigare spelat i bla Caja Laboral och Bilbao), och därfter har man stabiliserat spelet en del vilket resulterat till 5-5, varav bla en bortavinst mot Gran Canaria (som är ett bättre lag än Menorca) samt bortavinst mot Lagun Aro.

Den senaste bortamatchen spelade man borta mot Fuenlabrada som är riktigt starka hemma, man förlorade med 1pts. Senaste matchen hemma mot Cajasol Sevilla saknade man en av de viktigare spelarna, Kenny Hasbrouck (10.7 ppg), man förlorade också med 10pts. Cajasol Sevilla som för övrigt har spelat upp sig, 3 raka segrar i ACB och även lyckats väl senaste tiden i Eurocup. Kenny Hasbrouck uppges ha återkommit till träning och ska spela på söndag (källa ACB).

Menorca kommer ha fördel av hemmaplan och publikstöd, men jag ser Alicante som det bättre laget, och jag värderar denna match 50-50. Således anser jag att 2.50 (Scam James, 2.45 bwin) är ett överodds. Matchen är dock viktig och kommer säkerligen bli tuff, Menorca har som sagt fördel av hemmaplan, så risk finns för en jämn match, därför fegar jag och spelar spreaden +3.5.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vlad (+1), Boone (+10)

Senast redigerad av Gb den 2011-02-18 klockan 00:02.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-16, 12:03   #3
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gb Visa inlägg
Startar tråden redan nu, så att det finns möjlighet att lägga ut tidiga spel.
Fiffigt.
Har själv inte haft tiden att kika nåt på helgen.
Men jag hänger med på ditt spel här ovan
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-18, 00:07   #4
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Uppdaterat med kort motivering och info. Matchen spelas på söndag, såvida det skulle komma ytterligare viktig information upppdaterar jag reken. Kommer ev. spela ngt mer i ACB till helgen, samt ev. BBL och ngn övrig liga. Är dock rätt upptagen (lägger dock in ev spel i sheetet), så antagligen blir det papak, Andy och kanske ngn (?) annan som får hålla ställningarna i tråden. Hinner jag lägger jag ut en kortare rek i tråden.
__________________
Twitter: @gbmoy

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Gb den 2011-02-18 klockan 00:11.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-18, 07:02   #5
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Hehe, håller väl ställningen i den mån det går. Har också en ganska upptagen helg. Kommer nog då titta hit några gånger under lördagen om jag hittat nåt.

__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-18, 12:49   #6
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spelar 2 lir i BBL England ikväll, Marshall MK Lions-1 och Sheffield Sharks+7.5, återkommer antagligen med kortare info och motivering innan spelstopp.
__________________
Twitter: @gbmoy

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-18, 12:53   #7
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Tack Gb.
Har du kontakter i England eller hur kommer det sig att du så ofta spelar på engelska ligan?
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-18, 13:00   #8
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andy90 Visa inlägg
Tack Gb.
Har du kontakter i England eller hur kommer det sig att du så ofta spelar på engelska ligan?
Började med engelska ligan förra säsongen, främst av den anledningen att ingen annan spelade den. Förra säsongen gick också rätt bra i BBL, däremot har det inte gått så bra den här säsongen. Hade en del kontakt med en snubbe förra säsongen och i början av denna, men han har lagt av pga tidsbrist. Har även haft en del kontakt med BBL som har skickat en del stats till mig som inte finns på deras hemsida.

Edit: och sen som papak säger, singlar jag slant om nätterna
__________________
Twitter: @gbmoy

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Gb den 2011-02-18 klockan 13:29.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-18, 13:00   #9
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2168
Standard

Han slingar slant
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Andy90 (+1)
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-18, 13:07   #10
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2168
Standard

Ogiltigt spel-ID: 288145



Båda mötena den här säsongen slutade lätt över dagens total (89 poäng och 88 poäng) förväntar mig ca 85-86 poäng här och spelar starkt på överspelet i 1st half. Sen verkar inte tränarna vara så intresserade av att spela defensivt ikväll.
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-18, 13:27   #11
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Provar ett spel från baltiska ligan.
VEF Riga - Rudupis +8.5

Tycker personligen att 8.5p är mycket poäng och tycker att denna lina bör vara mindre då det är två bra baltiska lag. Riga vann senast borta med 6p och jag räknar med något liknande denna gång. Har sett båda lagen live och de är enligt mig jämnlika och det bör bli en jämn match ikväll också. Enda oroligheten är väl att det är baltiska ligan, så frågan är hur hårt lagen prioriterar den. Prestigen finns dock där, bästa lettiska och bästa litauiska laget (efter Zalgiris och Rytas såklart).
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gb (+2)

Senast redigerad av Andy90 den 2011-02-18 klockan 13:27. Anledning: Stavfel.
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-18, 15:11   #12
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Newcastle Eagles-Sheffield Sharks+7.5
Sheffield Sharks+7.5 (uppgifter om bolag, odds, insats etc finns i sheetet)

Möte mellan de två ärkerivalerna Eagles och Sharks. Lagen har mötts 4 ggr denna säsong, i september/oktober möttes man i BBL Trophy, där Eagles vann hemma med 3pts, och Sharks vann hemma med 1pts. I ligan förlorade Sharks båda mötena hemma, i oktober 106-116 i OT, och 79-112 i början av januari. Tittar man på resultaten är det klart fördel Eagles hittills denna säsong. Dock har Eagles åkt på en skada på en av deras främsta spelare, Joe Chapman, 19.9 ppg, han kommer således inte att spela ikväll. Vidare är deras spelande headcoach, Fab Flourney borta och har för tillfället ersatts av deras assisterande coach, Dave Forrester. Det senare kommer nog inte påverka särskilt mkt, men att Chapman är borta är ett klart bakslag för Eagles. Sharks lär vara revanschsugna efter den senaste förlusten, skall man vidare tillhöra topplagen i BBL bör man vinna ikväll. Med tanke på Chapmans frånvaro bör Sharks ta tillvara på chansen, därför spelas Sharks+7.5.

Angående den andra matchen, Lions-Jets, återkommer jag ev. med info närmare spelstopp.
__________________
Twitter: @gbmoy

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vlad (+1), Dompa (+10)

Senast redigerad av Gb den 2011-02-18 klockan 15:15.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-18, 15:29   #13
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2168
Standard

Ogiltigt spel-ID: 288386

papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-18, 17:26   #14
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spelar:
18/2 Basketligan , Sverige, spelstopp 19.04
Uppsala Basket-Sundsvall Dragons
Sundsvall Dragons-6.5, 2u, 1.943, pinnacle
__________________
Twitter: @gbmoy

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Gb den 2011-02-18 klockan 17:27.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-18, 17:30   #15
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Inne på precis samma spår som dig där Gb!
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td