Mängder med spel i dag
Har nu spenderat åtskilliga timmar och gått igenom fotbollsmatcherna för i dag. Det känns som jag har lite för mycket spel igång samtidigt, speciellt då flera av dessa är högoddsare. Men jag tycker jag har värde i samtliga matcher även om alla inte håller med mig. Varför alla spel är lagda redan är för min sovstund som ska ske nu snart. Sen blir det att se kvällsmatcherna men hade gärna följt även eftermiddagens matcher då jag tycker det är mycket intressant som erbjuds i dag, även det som jag inte lagt spel på. Fler spel är som sagt på högre odds och jag blir riktigt glad ifall jag prickar ett av dessa men jag ser bra värde i resultatspelen faktiskt, men det ska mycket till samtidigt.
Lecce - Juventus
En match där jag tycker Lecce har alldeles för högt odds. Jag spelar detta till odds över 5.x väldigt ofta och jag tycker inte Juventus ska vara så stor favorit som de är. Visserligen är det i klar majoritet mot de sämre lagen Lecce vinner men nästan sju i odds går inte att blunda för.
4/10
| 2011-02-20 12:30 | Serie A | Lecce vs Juventus |
1 |
FT |
16 |
6.780 |
ADO Den Haag - Feyenoord Rotterdam
Feyenoord har endast en riktig plump i protokollet på bortaplan och det är 0-10 mot PSV Eindhoven. Annars är de ofta med i matcherna och i de fyra matcher som de tagit poäng på bortaplan har det blivit 1-1 så jag följer den trenden ifall de ska kunna gneta till sig ännu en poäng.
4/10
| 2011-02-20 12:30 | Eredivisie | ADO Den Haag vs Feyenoord Rotterdam RESULTAT |
R 1-1 |
FT |
16 |
7.925 |
West Bromwich Albion - Wolverhampton Wanderers
Även om Hodgson nu ska lägga fokus på defensivt spel så anser jag att det mentala ändras inte på en dag, eller en vecka och ett lag som både gör och släpper in mycket mål måste synas till detta oddset. Skulle de inte lyckas i dag så blir det väl 0-0 men jag tror det blir vad som krävs för att gå över tre, åtminstone med liten marginal.
6/10
| 2011-02-20 13:00 | Premier League | West Bromwich Albion vs Wolverhampton Wanderers ÖVER |
Ö 2.5 |
FT |
24 |
1.847 |
FC Erzgebirge Aue - Arminia Bielefeld
Här väljer jag att spela två olika spel som båda innebär en målfattig match. 1-0 känns det klart värde på då hemmalaget har haft detta resultat i fem matcher tidigare den här säsongen. Samtidigt så gör de inte överdrivet mycket mål, 16-6 på sina elva hemmamatcher. Vidare gör inte bortalaget speciellt mycket mål på bortaplan, de har mäktat med fem stycken på tio matcher. Blir det 2-0 så sitter underspelet åtminstone men jag får hålla tummarna att de nöjer sig med tre poäng och bortalaget sliter för att vara kvar i matchen. Jag skulle bli mycket förvånad om inte underspelet går in här.
4/10 samt 6/10
| 2011-02-20 13:30 | 2. Bundesliga | FC Erzgebirge Aue vs Arminia Bielefeld RESULTAT |
R 1-0 |
FT |
16 |
6.510 |
| 2011-02-20 13:30 | 2. Bundesliga | FC Erzgebirge Aue vs Arminia Bielefeld UNDER |
U 2.5-3 |
FT |
24 |
1.629 |
FSV Frankfurt - Karlsruher SC
Återigen en match mot ett bortalag som har usel statistik. Tre poäng har de lyckats få ihop på elva matcher och varför skulle den kvoten ökas på i dag? Frankfurt har förlorat tre hemmamatcher och det är bl a mot de två i topp och känns för övrigt stabila hemma med sju segrar. Självklart ska de ta ytterligare en här i dag, och blir det bara med uddamålet får vi en halv seger, men nog ska de väl kunna prestera än bättre än så?
6/10
| 2011-02-20 13:30 | 2. Bundesliga | FSV Frankfurt vs Karlsruher SC |
-0.5-1 |
FT |
24 |
2.480 |
Fulham - Bolton Wanderers
Två lag som jag tycker normalt har en bra defensiv och där det offensiva blöder lite nu på slutet. Det känns väldigt mycket 0-0 och skulle ena laget få ett mål så känns det som det blir 1-1 och jag tycker det blir så logiskt ju mer jag tänker på detta. Det är liten fördel för Fulham före krysset men oddsen visar var jag lägger mitt spel här.
4/10
| 2011-02-20 16:00 | FA-cupen | Fulham vs Bolton Wanderers X |
X |
FT |
16 |
3.440 |
PSV Eindhoven - NAC Breda
Ett psykologiskt jobbigt spel att lägga då de ska upp i minst fyra mål men sist de möttes blev det sex baljor och Eindhoven skickade in fyra på egen hand senast mot ett topplag. Anser att det måste spelas med statistiken i ryggen, för vad talar för ett tillknäppt spel här? Ingenting tycker jag. Glad fotboll när den är som bäst och 5-2 kanske? Håller dock nere insatsen då det är ett mentalt spel.
4/10
| 2011-02-20 16:30 | Eredivisie | PSV Eindhoven vs NAC Breda ÖVER |
Ö 3.5 |
FT |
16 |
1.926 |
Borussia Monchengladbach - Schalke 04
Ett av mina mest galna spel men samtidigt försöker jag gå emot statistiken här om endast halvt. Hemmalaget är utan seger på sin stadion och jag jobbar vidare på den melodin. De släpper dessutom nästan in tre mål i snitt och har endast tre oavgjorda matcher. Visserligen har Schalke endast åtta gjorda mål på bortaplan men inte saknas det anfallare som kan göra mål i Farfan, Huntelaar och Raul. Men de har haft det trögt men låt oss hoppas att det är nu det lossnar för 0-3 till drygt 25 i odds känns riktigt fint då. Insatsen låg pga av möjligheterna att spelet sitter.
2/10
| 2011-02-20 17:30 | Bundesliga | Borussia Monchengladbach vs Schalke 04 RESULTAT |
R 0-3 |
FT |
8 |
26.650 |
Toluca - Necaxa
Necaxa har inte spelat en enda match där det gjorts mer än ett mål den här säsongen och då är de ändå uppe i sex spelade matcher. Jag måste fortsätta spela Necaxa som underspel då det satt fint senast. Toluca har förvisso rätt hyfsade resultat och är obesegrade men har endast gjort ett mål i snitt hemma. Låt det fortsätta i dag så sitter detta igen.
4/10
| 2011-02-20 19:00 | Primera División de México | Toluca vs Necaxa UNDER |
U 2-2.5 |
FT |
16 |
1.917 |
Napoli - Catania
Åter igen två spel på samma match där jag länge valde mellan 1-0 och 2-0 men värdet vägde över på 1-0 med liten marginal tyckte jag även om jag känslomässigt ville spela 2-0. Detta är en halvrygg då underspelet ryggas men jag jobbade vidare på matchen och vi hoppas Napoli håller nollan som vanligt hemma. Sen får de gärna göra 1-0 i 88:e minuten också.
4/10 samt 6/10
| 2011-02-20 20:45 | Serie A | Napoli vs Catania RESULTAT |
R 1-0 |
FT |
16 |
6.510 |
| 2011-02-20 20:45 | Serie A | Napoli vs Catania UNDER |
U 2.5 |
FT |
24 |
1.847 |
Barcelona - Athletic Bilbao
Ännu en rygg och jag har endast gått igenom allting snabbt men litar helt på rekaren här. Håller dock insatsen halvlågt.
4/10
| 2011-02-20 21:00 | Primera División | Barcelona vs Athletic Bilbao |
+2.5 |
FT |
16 |
1.909 |