Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-19, 23:57   #61
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Nattens NHL

Känner knappt igen mig i att jag endast har lagt två spel. Det kan komma fler under natten men jag har svårt att hitta värde tycker jag. varit inne på San José -1.5 en längre tid men oddset känns ju allt annat än lockande. Möjligen går jag på överspel i den matchen.


Carolina Hurricanes - New Jersey Devils
I den form New Jersey befinner sig i vore det tjänstefel att gå emot dem när dubbla pengarna erbjuds. Hemma eller borta spelar ingen roll då. De var överlägsna stundtals i förra matchen mot Rangers och jag hoppas att den matchen inte sitter i benen utan att de kan prestera igen. Oddset sjönk dock lite innan jag hann lägga mitt spel. 4/10
2011-02-20 01:05NHLCarolina Hurricanes vs New Jersey Devils 2 FT+OT 16 2.080


New York Islanders - Los Angeles Kings
Kings har visat bra form och har gjort det fantastiskt i den långa räcka bortamatcher de haft. Nu återstår det två stycken innan de är tillbaka på västkusten. Jag tycker dessutom att Islanders tillhör botten med all rätt och väljer att spela Kings med hcp. Känns klart värde i detta men som sagt långt tidigare verkar pucken i NHL vara klart mer rund än vad en fotboll är. 4/10
2011-02-20 01:05NHLNew York Islanders vs Los Angeles Kings -1.5 FT 16 3.010


På halvtilt
Egentligen inte men det är sjukt störande att jag dels funderar på att spela Tigres borta mot Monterrey till 3.7 i morse innan jag skulle sova. Suger på karamellen och nu när jag ska lägga ett bet i kväll så står de plötsligt i 2.9 och jag avstår för att leta annat värde. Sen glömmer jag bort starttiden. Utöver det så snabbrekar jag matchen mellan Santo André - Paulista efter att ha läst om den på forumet och ser ett extremt värde i att spela en tvåa i halvtid till 3.7 men matchen startar och det får bli livespel istället vilket jag hoppar över. Galenpanna borde jag kalla mig, dessutom när jag sen ser att de gör både ett och två mål i första halvlek och leder komfortabelt. Men visst finns det förlustspel som jag också hoppar över och missar men här kändes bara värdet så otroligt bra, men det kommer fler dagar med bra värde.

Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-20 klockan 02:36.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-20, 00:04   #62
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Du får ursäkta mig men om du inte gulat om en månad - hur ser din bankrulle ut? - så är jag väldigt förvånad...

Detta skriver jag inte utav elakhet utan bara som jag ser det! Detta kan ALDRIG hålla mer än några veckor...! Det du vinner spelar du ju bort i nästa sekund...

Allt du skriver osar ju utav motsägningar - "jag borde gjort så men gjorde det inte, men i efterhand så var detta inte fel ändå... Osv. osv."


Lycka till med ett projekt som är dömt att misslyckat...!


Till och med jag som är en novis inom detta med spel fattar att du går gul inom ett par veckor/månader...


/Badass
Ett tips, när du citerar hela inlägg utan att det är någon viktig info så kör en spoiler på det hela så tar det upp mindre plats.

Du kan följa allting i mitt sheet samt i mitt första inlägg här så ser du hur allt hänger ihop. Skulle jag få 100 matcher i rad som fuckar upp allt så kommer min bankrulle vara väldigt liten till sist ja. Men jag satsar på att hitta vinnande spel och du kan se samtliga spel jag gjort sen den 2 januari i år då jag började med detta på seriös nivå.

Jag förstår inte varför du tror jag skulle gula. Dels för att mina insatser kommer följa min rulle samt så tycker jag själv inte att jag väljer matcher utan värde. Har du en annan åsikt får du gärna precisera dig.

Du skriver följande
Citat:
"jag borde gjort så men gjorde det inte, men i efterhand så var detta inte fel ändå... Osv. osv."
men jag förstår inte vad du syftar på. ge mig ett konkret exempel istället frö att bilda dina egna meningar som jag inte har skrivit. Några motsägelser kan jag inte själv hitta, dock har jag spelat felaktigt på en del spel. Om så inte vore fallet hade jag varit en felfri människa, vilket är en utopi.

Du är välkommen att följa min resa så får du se om jag går gul eller inte. Du kan heja på mig ifall du vill, eller får du hoppas att det går dåligt för mig. Jag hoppas iaf att du inte väljer det andra då det inte är några bra tankar att ha. Jag hoppas att vi alla kan vara vinnare i livet på ett eller annat sätt. Jag tror jag hittat mitt gebit här.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-20, 02:44   #63
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Spel på mitt älskade Sharks

San José Sharks - Colorado Avalanche
Här funderade jag länge fram och tillbaka på vilket som kunde vara det bästa spelet och det var svårt att hitta värde men till sist väljer jag att Sharks ska över 3.5 mål i matchen. Det lutar åt att Sharks ska ta detta enkelt och -1.5 i hcp är det naturliga men 2.20 i odds kan jag inte spela här. Var nära att ta totalt överspel på 5.5 men jag är lite inne på att Sharks inte släpper till så mycket och det slutar ev 4-1 och då vill jag inte sitta med det överspelet. Till sist kändes det 50/50 ifall Sharks gör fyra eller fler i den här matchen. Och även om spelet eventuellt läggs med ev- så känner jag att eftersom jag kommer följa matchen mer intensivt med spel än utan så kan det ge mig ev+ på sikt ändå.4/10
2011-02-20 04:35NHLSan José Sharks vs Colorado Avalanche Ö 3.5 FT+OT 16 2.160

Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-20 klockan 06:06.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-20, 06:13   #64
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Nattens match

San José Sharks - Colorado Avalanche
Spelet sitter och jag är både nöjd och lite missnöjd med spelet faktiskt. Matchbilden blir som jag väntat och Sharks vinner enkelt, och så långt är jag ju nöjd med min analys. Det som jag sen kan irritera mig på är att jag inte spelar -1.5 istället och jag har två anledningar till varför jag inte gör det. Usel statistik i mina hcp-spel i NHL även om det är för tidigt att dra några slutsatser men psyket finns där och då väljer jag ett annat spel. Det andra är att jag har svårt att värdera 2.20 i odds faktiskt, och jag har det fortfarande efter matchen. Men jag är ju säker på att Sharks ska vinna enkelt och därför blir allt förvirrat. Två mål i PP och en het Setoguchi räddar spelet med drygt minuten kvar då han fullbordar sitt hattrick. Sharks defensiv är det som imponerar mest på mig och det kan bli ett kul slutspel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RizZla (+5)
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-20, 09:24   #65
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Mängder med spel i dag

Har nu spenderat åtskilliga timmar och gått igenom fotbollsmatcherna för i dag. Det känns som jag har lite för mycket spel igång samtidigt, speciellt då flera av dessa är högoddsare. Men jag tycker jag har värde i samtliga matcher även om alla inte håller med mig. Varför alla spel är lagda redan är för min sovstund som ska ske nu snart. Sen blir det att se kvällsmatcherna men hade gärna följt även eftermiddagens matcher då jag tycker det är mycket intressant som erbjuds i dag, även det som jag inte lagt spel på. Fler spel är som sagt på högre odds och jag blir riktigt glad ifall jag prickar ett av dessa men jag ser bra värde i resultatspelen faktiskt, men det ska mycket till samtidigt.


Lecce - Juventus
En match där jag tycker Lecce har alldeles för högt odds. Jag spelar detta till odds över 5.x väldigt ofta och jag tycker inte Juventus ska vara så stor favorit som de är. Visserligen är det i klar majoritet mot de sämre lagen Lecce vinner men nästan sju i odds går inte att blunda för. 4/10
2011-02-20 12:30Serie ALecce vs Juventus 1 FT 16 6.780


ADO Den Haag - Feyenoord Rotterdam
Feyenoord har endast en riktig plump i protokollet på bortaplan och det är 0-10 mot PSV Eindhoven. Annars är de ofta med i matcherna och i de fyra matcher som de tagit poäng på bortaplan har det blivit 1-1 så jag följer den trenden ifall de ska kunna gneta till sig ännu en poäng. 4/10
2011-02-20 12:30EredivisieADO Den Haag vs Feyenoord Rotterdam RESULTAT R 1-1 FT 16 7.925


West Bromwich Albion - Wolverhampton Wanderers
Även om Hodgson nu ska lägga fokus på defensivt spel så anser jag att det mentala ändras inte på en dag, eller en vecka och ett lag som både gör och släpper in mycket mål måste synas till detta oddset. Skulle de inte lyckas i dag så blir det väl 0-0 men jag tror det blir vad som krävs för att gå över tre, åtminstone med liten marginal. 6/10
2011-02-20 13:00Premier LeagueWest Bromwich Albion vs Wolverhampton Wanderers ÖVER Ö 2.5 FT 24 1.847


FC Erzgebirge Aue - Arminia Bielefeld
Här väljer jag att spela två olika spel som båda innebär en målfattig match. 1-0 känns det klart värde på då hemmalaget har haft detta resultat i fem matcher tidigare den här säsongen. Samtidigt så gör de inte överdrivet mycket mål, 16-6 på sina elva hemmamatcher. Vidare gör inte bortalaget speciellt mycket mål på bortaplan, de har mäktat med fem stycken på tio matcher. Blir det 2-0 så sitter underspelet åtminstone men jag får hålla tummarna att de nöjer sig med tre poäng och bortalaget sliter för att vara kvar i matchen. Jag skulle bli mycket förvånad om inte underspelet går in här. 4/10 samt 6/10
2011-02-20 13:302. BundesligaFC Erzgebirge Aue vs Arminia Bielefeld RESULTAT R 1-0 FT 16 6.510

2011-02-20 13:302. BundesligaFC Erzgebirge Aue vs Arminia Bielefeld UNDER U 2.5-3 FT 24 1.629


FSV Frankfurt - Karlsruher SC
Återigen en match mot ett bortalag som har usel statistik. Tre poäng har de lyckats få ihop på elva matcher och varför skulle den kvoten ökas på i dag? Frankfurt har förlorat tre hemmamatcher och det är bl a mot de två i topp och känns för övrigt stabila hemma med sju segrar. Självklart ska de ta ytterligare en här i dag, och blir det bara med uddamålet får vi en halv seger, men nog ska de väl kunna prestera än bättre än så? 6/10
2011-02-20 13:302. BundesligaFSV Frankfurt vs Karlsruher SC -0.5-1 FT 24 2.480


Fulham - Bolton Wanderers
Två lag som jag tycker normalt har en bra defensiv och där det offensiva blöder lite nu på slutet. Det känns väldigt mycket 0-0 och skulle ena laget få ett mål så känns det som det blir 1-1 och jag tycker det blir så logiskt ju mer jag tänker på detta. Det är liten fördel för Fulham före krysset men oddsen visar var jag lägger mitt spel här. 4/10
2011-02-20 16:00FA-cupenFulham vs Bolton Wanderers X X FT 16 3.440


PSV Eindhoven - NAC Breda
Ett psykologiskt jobbigt spel att lägga då de ska upp i minst fyra mål men sist de möttes blev det sex baljor och Eindhoven skickade in fyra på egen hand senast mot ett topplag. Anser att det måste spelas med statistiken i ryggen, för vad talar för ett tillknäppt spel här? Ingenting tycker jag. Glad fotboll när den är som bäst och 5-2 kanske? Håller dock nere insatsen då det är ett mentalt spel. 4/10
2011-02-20 16:30EredivisiePSV Eindhoven vs NAC Breda ÖVER Ö 3.5 FT 16 1.926


Borussia Monchengladbach - Schalke 04
Ett av mina mest galna spel men samtidigt försöker jag gå emot statistiken här om endast halvt. Hemmalaget är utan seger på sin stadion och jag jobbar vidare på den melodin. De släpper dessutom nästan in tre mål i snitt och har endast tre oavgjorda matcher. Visserligen har Schalke endast åtta gjorda mål på bortaplan men inte saknas det anfallare som kan göra mål i Farfan, Huntelaar och Raul. Men de har haft det trögt men låt oss hoppas att det är nu det lossnar för 0-3 till drygt 25 i odds känns riktigt fint då. Insatsen låg pga av möjligheterna att spelet sitter. 2/10
2011-02-20 17:30BundesligaBorussia Monchengladbach vs Schalke 04 RESULTAT R 0-3 FT 8 26.650


Toluca - Necaxa
Necaxa har inte spelat en enda match där det gjorts mer än ett mål den här säsongen och då är de ändå uppe i sex spelade matcher. Jag måste fortsätta spela Necaxa som underspel då det satt fint senast. Toluca har förvisso rätt hyfsade resultat och är obesegrade men har endast gjort ett mål i snitt hemma. Låt det fortsätta i dag så sitter detta igen. 4/10
2011-02-20 19:00Primera División de MéxicoToluca vs Necaxa UNDER U 2-2.5 FT 16 1.917


Napoli - Catania
Åter igen två spel på samma match där jag länge valde mellan 1-0 och 2-0 men värdet vägde över på 1-0 med liten marginal tyckte jag även om jag känslomässigt ville spela 2-0. Detta är en halvrygg då underspelet ryggas men jag jobbade vidare på matchen och vi hoppas Napoli håller nollan som vanligt hemma. Sen får de gärna göra 1-0 i 88:e minuten också. 4/10 samt 6/10
2011-02-20 20:45Serie ANapoli vs Catania RESULTAT R 1-0 FT 16 6.510

2011-02-20 20:45Serie ANapoli vs Catania UNDER U 2.5 FT 24 1.847


Barcelona - Athletic Bilbao
Ännu en rygg och jag har endast gått igenom allting snabbt men litar helt på rekaren här. Håller dock insatsen halvlågt. 4/10
2011-02-20 21:00Primera DivisiónBarcelona vs Athletic Bilbao +2.5 FT 16 1.909

Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-20 klockan 21:57.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-20, 09:58   #66
 
JOKERs avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 23
Sharp$: 52
Standard

ska nog rygga dej bror. ja ska göra en tiling bror
JOKER är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-20, 22:47   #67
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Summering dagens spel

Det blev många röda matcher i dag men det vägs upp av få gröna som är lite större och jag är både nöjd och missnöjd med hur jag lagt mina spel i dag. Anser att jag lägger för många spel samt att jag ligger på för högt medelodds vilket kan påfresta bankrullen rätt mycket vid en dålig dag och den variansen kan sätta sig mentalt. Samtidigt tycker jag att jag att de flesta spelen var rätt även om mycket inte gick min väg i dag. Jag har svårt att komma fram till om jag överanalyserar statistik ibland, men än så länge hoppas jag att även detta jämnar ut sig då jag tar väldigt liten hänsyn till enskilda spelare som saknas.


Lecce - Juventus
Dagen startade kanon med att min skräll vann säkert med 2-0 men marginalerna var på min sida helt klart här. Tidig utvisning på Buffon i juventusmålet men samtidigt ska det sägas att Lecce startade matcher riktigt bra och det var klart närmare 3-0 än 2-1. Och även om Lecce inte slagit Juventus på sju år så tycker jag mig finna värdet här. Ibland verkar jag blunda för statistiken. Men jag är nöjd med spelet för nästan sju i odds är för högt!

ADO Den Haag - Feyenoord Rotterdam
En match där jag spelar på ett resultat, nämligen 1-1 och på ett sätt var jag rätt ute, men dessvärre tog Feyenoord en tidig 0-2 ledning och det är först sista tio som Haag lyckas kvittera med två sena mål. Feyenoord är fortfarande utan vinst på bortaplan men krysset kom åter igen, och jag funderar lite om det kan ha funnits mer värde i det än 1-1. Men jag är nöjd med det här spelet oavsett.

West Bromwich Albion - Wolverhampton Wanderers
Matchen där jag hade lite diskussioner ifall överspelet var dåligt eller inte och rent resultatmässigt var det ju dåligt men det blir två mål i matchen till sist efter att hemmalaget kvitterat i sista minuten. Så det var inte nära på det sättet men jag har svårt att värdera spelet i efterhand eftersom jag inte har en susning om matchbilden i dag, var det extremt defensivt eller? Jag tror jag hade spelat det igen om jag fått chansen dock.

FC Erzgebirge Aue Arminia Bielefeld
Halva insatsen tillbaka på underspelet men det var nog med visst flyt för det verkar som bortalaget hade en 3-1 boll inne men det togs senare bort. Mitt spel på 1-0 var inte ens nära när matchen slutade 3-0 till hemmalaget och det kändes inte ens spännande att följa matchen resultatmässigt då första målet kom redan de första minuterna. Det hade gärna fått stanna där för mig men det hade väl kanske varit lite väl att sätta tre av fyra högoddsare samma dag. Jag tror jag kan ha varit fel ute på förhand vad gäller den här matchen ifall jag åter ser på oddsen och att det faktiskt blev hela 3-0. Så helt nöjd är jag inte och det är möjligt att jag missat en del viktig information på förhand.

FSV Frankfurt - Karlsruher SC
En match där jag tänkte avstå spel så bortalaget hade en spelare vars bror gått bort i veckan, för det känns som det kan ge kraft till ett bottenlag att svetsa sig samman ordentligt. Men jag valde ändå att studera matchen närmare efter att ha läst om den på forumet. Dessvärre lägger jag ett hcp-spel på hemmalaget och jag är inte helt nöjd med det beslutet, och det beror inte på att bortalaget nu vann sin andra match på bortaplan.

Fulham - Bolton Wanderers
En match där jag väljer att gå mot de flesta andra. De hittade värdet i en hemmaseger medan jag hittade värdet på ett kryss. Då blir det lite smått komiskt även här en skräll och tvåan var ett faktum. Och i tvåan såg jag inget värde alls men jag är nöjd med spelet här och jag anser att just krysset kommer ofta nog för att det ska vara ett riktigt bra vinnande spel.

PSV Eindhoven - NAC Breda
Det här var matchen där jag hade ett jobbigt överspel rent mentalt men det ramlade in fem mål i matchen som slutade 4-1. Så nog kan de göra mål i Holland och jag skulle nog göra om spelet de flesta dagar i veckan, men jag kanske borde värderat den lite annorlunda och haft två snäpp högre insats.

Borussia Monchengladbach . Schalke 04
Det började bra här med ett tidigt mål för Schalke men sen händer det - enligt mig osannolika - att hemmalaget gör två mål och vinner matchen mot ett starkt defensivt Schalke. Det är Mönchengladbachs första hemmaseger i år och min stora chansning på 0-3 sprack även om det åtminstone blev tre mål i matchen. Tycker ände det här spelet känns riktigt bra till mina drygt 25 i odds.

Toluca - Necaxa
Necaxa hade spelat sex matcher innan den här och totalt varit med om fem mål både framåt och bakåt. Nu krävdes det enbart 90 minuter för att den kvoten skulle fördubblas. Hur listar man ut något sådant? Kommer det att hända så ofta att mitt spel helt plötsligt är ett dåligt väntevärde? Resultatet påverkar mig så mycket här att jag inte vet om jag hade värde i mitt spel på under 2-2.5 mål.

Napoli - Catania
Full pott i matchen där både underspelet och mitt resultat 1-0 satt. Kändes skönt att min analys var riktig just nu att det var mer värde i 1-0 än som min känsla ville, 2-0. Jag vet ju inte om det är ett vinnande spel men det känns dock som jag lägger det här spelet om och om igen ifall jag får chansen. Såg största delen av matchen och det är jobbigt att hoppas på att det ska vara mållöst i nästan 1½ halvlek. Det gick vägen i alla fall och dagen går med plus.

Barcelona - Athletic Bilbao
Mitt spel som jag ryggade och det fanns ett mål tillgodo på hcp-spelet här då Barcelona vann med 2-1. Redan när jag la spelet så tvekade jag på insatsen men jag hade redan lagt så mycket egna spel att jag orkade inte lägga en högre insats här även om det borde vara 6/10 unit istället för 4/10.


Mina hockeyspel i dag/natt

Fyra spel lades här innan jag hoppade i säng i eftermiddags och det kändes som att jag inte borde beblandat mig i detta då jag inte ens analyserade matcherna i tio minuter. Tröttheten är anledningen men detta måste jag bli bättre på att låta bli.


Calgary Flames - Montreal Canadiens
Då ag tycker Calgary visat riktigt bra form och vilja på slutet så lägger jag spelet med hcp och det kändes som ett värdespel tidigare i dag. 4/10
2011-02-21 00:05NHLCalgary Flames vs Montreal Canadiens -1.5 FT 16 3.150


New York Rangers - Philadelphia Flyers
Såg ett reportage om Rangers förra natten och det kändes som de var taggade inför den här matchen och även om jag inte var nöjd med Rangers i deras 0-1 förlust mot Devils så spelades ettan här. Flyers vann och avgjorde i tom kasse men tydligen var det onödigt spännande enligt en flyersspelare. 4/10
2011-02-20 18:35NHLNew York Rangers vs Philadelphia Flyers 1 FT+OT 16 2.190


Buffalo Bruins - Washington Capitals
Ett Buffalo som fick stryk mot Blues för ett par dagar sen och då jag anser att Capitals är ett av de bättre lagen i NHL så kändes det som värde när oddset var över två gånger. 4/10
2011-02-20 18:35NHLBuffalo Bruins vs Washington Capitals 2 FT+OT 16 2.110


Minnesota Wild - Detroit Red Wings
Kändes som Red Wings kommit igång ordentligt med fyra raka segrar om jag minns rätt nu. De vann dock inte sist med två mål som de gjorde ett par matcher före den. Körde med hcp-spelet på bortalaget här men det känns som Red Wings är det laget jag förlorar absolut mest på. Det blev dock seger men inte förrän på straffar. 4/10
2011-02-20 18:35NHLMinnesota Wild vs Detroit Red Wings -1.5 FT 16 3.210

Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-21 klockan 02:31.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-21, 12:27   #68
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Svalt med spel i dag

Tråkigt utbud i dag och jag finner väldigt lite med spelvärde. Två matcher känns helt ok och den tredje är jag klart mer tveksam till men det känns ungefär 50/50 där. Ifall jag lägger fler spel så blir det antagligen lite ryggande men det blir i sista sekund senare i kväll i så fall. Dock är det en innebandymatch i kväll som jag försökt analysera lite. Linköping möter nämligen Capeirotäby och hemmalaget slåss för att ta en av slutspelsplatserna. Täby är normalt ett klart mycket bättre lag och är det enda som slagit Warberg efter att de fick igång sitt spel i omgång tre. Utan Warbergs förlust där hade Warberg haft 19 raka segrar. Så inget snack om att Täby är riktigt bra, men jag tycker de har problem med sitt spel och sist kom de inte igång förrän i tredje perioden. Av den anledningen avstår jag matchen men jag tycker likväl att odds runt 1.60 är bra ifall Täby kan prestera vad de har kapacitet till. Möjligen blir det ett sista minuten av mig, för jag är sugen.


New York Islanders - Florida Panthers
I den här matchen är jag väldigt osäker och normalt ska jag avstå spel. Jag anser att Islanders är sämsta laget i NHL och de ligger också i botten med all rätt, men likväl vinner de mot bra lag när jag spelar mot dem. Nu tycker jag att de visat att de kan slå ett flertal lag och jag vet inte riktigt var jag står och värderar matchen till runt 50/50 men väljer spel då jag tycker Islanders vunnit mycket på slutet och orkar inte spela mot dem ifall de vinner. Redan nu anser jag att jag borde avstå men behöver samtidigt bli av med det mentala hjärnspöket. 4/10
2011-02-21 19:05NHLNew York Islanders vs Florida Panthers 1 FT+OT 16 1.917


St Louis Blues - Chicago Blackhawks
Blues imponerar verkligen nu och det känns som deras laganda gör att de spelar som ett självspelande piano. Samtidigt spelade Blackhawks match i går också och detta tillsammans gör att jag väljer ett hcp-spel då oddset känns lite för högt. Jag är väl medveten om att mina hcp-spel inte varit så lyckosamma men Calgary vann med 4-0 i går och jag får blodad tand för att sätta bägge matcher i dag. 4/10
2011-02-21 20:05NHLSt Louis Blues vs Chicago Blackhawks -1.5 FT 16 3.710


Hertha BSC Berlin - Energie Cottbus
Statistiskt den här säsongen så har Berlin ett bra facit med flera segrar med minst två måls marginal. Även om Cottbus inte förlorar med stora siffror överdrivet mycket så känns det som att de är i en svacka och en poäng de senaste tre matcherna imponerar inte på mig. Värdet finns där klart anser jag då vi får tillbaka halva insatsen vi en eventuell enmålsvinst. Funderade väldigt länge att spela 2-0 i matchen, men känner att jag inte orkar ha en sådan liten vinstchans i dag efter gårdagens spel. 4/10
2011-02-21 20:152. BundesligaHertha BSC Berlin vs Energie Cottbus -1-1.5 FT 24 2.250

Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-21 klockan 23:54.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-22, 00:14   #69
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Summering kvällens spel

Hamnar på +/- 0 då ett fjärde spel lades men där jag inte skrev om det här. En halvkall dag både vad gäller spel och utbud.


New York Islanders - Florida Panthers
Islanders blir jag aldrig klok på men spelet sitter och jag får försöka hitta en vinnande strategi vad gäller detta lag. Men känns skönt att de lever upp till vad jag "förväntar" mig utav dem.

St Louis Blues - Chicago Blackhawks
2-0 efter en period hjälpte inte då Blackhawks smäller in fyra puckar i period två och efter det fanns det inte mycket hopp kvar att spelet skulle sitta. Nhl blir jag inte klok på även om jag fortfarande ligger plus med de vanliga spelen, dock går dessa -1.5 inte så bra.

Hertha BSC Berlin - Energie Cottbus
Här blir det 2-2 viket kunde ses som ett värdespel ifall enbart de inbördes mötena hade vägts in men jag tycker resultaten den här säsongen var viktigare samt formen på slutet. Känns likväl som ett bra spel men jag är lite tveksam ändå. Skulle vara bra att få ett svar, svart på vitt efter varje match.

Örebro HK - Leksands IF
Efter att ha läst på forumet så rekades ett kryss då lagen spelat 2-2 i de tre inbördes mötena tydligen. Skulle det bli en kvittering i slutet skulle lagen vakta sin poäng etc. Jag läser den här informationen som att det är värde på underspel 5.5 och efter två perioder hade det gjorts ett mål bara, men Örebro stänker in hela fyra puckar i sista perioden men spelet räddas av den tidigare målsnåla matchen. Tycker spelet känns riktigt bra på förhand och även efteråt känns det som ett bra spel. 6/10
2011-02-21 19:00HockeyallsvenskanÖrebro HK vs Leksands IF UNDER U 5.5 FT 24 2.050



Endast en match i natt

Enormt dåligt utbud även i natt och det kan ju vara skönt med ett litet ofrivilligt break men det blir väldigt mycket Big Brother i bakgrunden istället. Så jag har suttit och gått igenom lite matcher senare i veckan men har inte hittat några riktiga guldkorn även om ett par spel redan är lagda. Jag återkommer med tankar angående dessa senare.


Pittsburgh Penguins - Washington Capitals
Under hela dagen har jag varit inne på Washington men i kväll svängde min tanke över till att hemmalaget faktiskt tar detta. Det står dock 2-1 i matcher till Washington den här säsongen men det har varit relativt jämnt formmässigt på slutet. Hemmaplan och det högre oddset avgör då till min fördel när jag lägger spelet. Det känns som ett hyfsat värde här faktiskt. Jag får också känslan av att Pittsburgh presterar snäppet bättre på hemmaplan samtidigt som det skiljer sig en del för Washington där de presterar klart sämre på bortaplan. 4/10
2011-02-22 01:35NHLPittsburgh Penguins vs Washington Capitals 1 FT+OT 16 2.190

Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-22 klockan 05:21.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-22, 06:05   #70
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Visa inlägg
Synd att det var mycket oflyt idag. Har förövrigt själv haft några ganska bedrövliga dagar. Tycker i alla fall du kan vara nöjd med strukturen på dagboken som ser mycket bättre ut nu. Mycket tydligare och mycket mer lättöverskådligt. Gillar förövrigt också att du skriver mycket. Tycker att många andra dagböcker här på Sharps är lite tråkiga på det sättet att författarna nästan bara lägger upp sina spel och sen är det inte så mycket mer.
Hej! Ursäkta att jag inte svarat på din kommentar men jag måste ha glömt bort det. Tanken var nog att svara senare under natten eller dagen därpå men sen måste du ha försvunnit i tankarna

Jo, det var oflyt den dagen men nu verkar det ha jämnat ut sig hyfsat med flyt vs oflyt iaf men visst var det tungt just den dagen. Tackar för dina kommentarer och jag jobbar på att hålla min speldagbok lite levande.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-22, 13:12   #71
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Dagens enormt många spel

Återigen sitter jag med en mängd matcher och jag tycker som vanligt jag har värde i allt men samtidigt har jag runt 40% av bankrullen ute i spel och det känns lite småjobbigt mentalt. jag får helt enkelt bara jobba in de rätta resultaten i kväll och se till att marginalerna är med mig nu. Jag vet inte hur jag ska hantera dessa dagar då jag anser mig ha många spel. Det känns fel att inte lägga spel när jag anser att det är ett ev+.


IF Elfsborg - Örgryte IS
Jag utgår från att Elfsborg vinner detta enkelt och att de kör igång i högt tempo. Därav ser jag att detta känns som det naturliga valet i matchen, att spela över 1-1.5 mål i HT. 4/10
2011-02-22 18:00TräningsmatchIF Elfsborg vs Örgryte IS ÖVER Ö 1-1.5 HT 16 1.950


VfB Stuttgart II - 1. FC Heidenheim 1846
Samma tankar som sist jag spelade oavgjort när Stuttgart var igång. Då kändes det rätt och även i dag har jag vägt matchen fram och tillbaka och kommit fram till att krysset ligger närmast till hands och då är oddset där mest värde. Bortalaget har dock oftast en vinst eller förlust vid full tid men det känns som att det blir en jämn match som alltid när Heidenheim är inblandade. Förra säsongen samt deras enda möte den här säsongen har det blivit två oavgjorda samt en uddamålsseger. 6/10
2011-02-22 19:003. LigaVfB Stuttgart II vs 1. FC Heidenheim 1846 X X FT 24 3.320


Milton Keynes Dons - Oldham Athletic
Känns som en jämn match där jag ändå lutar över en del på MKD men vill inte riskera allt ifall det nu slutar oavgjort. Hemmalaget har även 9 segrar av 15 spelade matcher på Stadium:MK dock har de endast en poäng senast tre matcherna där. Oldham verkar ha problem med målskyttet och har noll i de tre senaste matcherna men är annars ett relativt stabilt bortalag. Dock ser jag MKD som ett par nivåer bättre och hoppas att de ska komma in i sin gamla trall igen. 6/10
2011-02-22 20:45League OneMilton Keynes Dons vs Oldham Athletic pk-0.5 FT 32 1.952


AFC Bournemouth - Sheffield Wednesday
Ett ryggat spel där jag endast som hastigast gick igenom tabellen och de senaste resultaten. Bortalaget kan blixtra till när som och säkert vinna med tre bollar men deras dåliga form verkar hålla i sig och de ska få det svårt här. 4/10
2011-02-22 20:45League OneAFC Bournemouth vs Sheffield Wednesday 1 FT 16 1.909


FC Köpenhamn - Chelsea
Köpenhamn är starka och de visade det i gruppspelet i höstas vad gäller Champions League. Chelsea imponerar inte och känns som bäste före datumet har passerat lite. Inte ens ett nyförvärv kunde tända upp Chelsea och ett heltaggat Köpenhamn kommer lyfta upp laget till oanade höjder. Tycker 1X-spelet är helmotiverat till det här oddset. 6/10
2011-02-22 20:45Champions LeagueFC Köpenhamn vs Chelsea +0.5 FT 24 2.160


Aberdeen - Hamilton Academical
En match där oddset höjdes innan spel men sedan sänktes för att åter höjas och nu är på prick två gånger. Jag går mot en del spelare här för jag finner värdet på bortalaget med dess hcp. De är inget vasst bortalag men samtidigt så plockar de någon enstaka poäng och gör det bra mot lagen högre upp. Aberdeen rosar inte marknaden precis även om de vann med 5-0 senast och det skiljer lite på formen. Senast blev det 4-0 när Aberdeen hade hemmaplan men samtidigt så var det uddamålsseger i ena returen. Jag tror att Hamilton krigar till sig en poäng eller t o m kan vinna och skulle det gå sämre än min analys har de råd att tappa med en boll och vi minimerar förlusten. 6/10
2011-02-22 20:45Scottish Premier LeagueAberdeen vs Hamilton Academical +0.5+1 FT 32 1.970


Rushden & Diamonds - Eastbourne Borough
Får jag detta hcp-spelet till över 1.8 så är det tagit direkt. Det skiljer lite mellan lagen men inte så mycket att det motiverar +1.5 på Eastbourne till 1.8 även om bortalaget inte är i någon vidare form, men samtidigt är hemmalaget i sämre form ifall vi jämför med tabelläget. 2-1 i matchen kanske eller kniper Eastbourne ett kryss? 4/10
2011-02-22 20:45Conference LeagueRushden & Diamonds vs Eastbourne Borough +1.5 FT 16 1.806


Cardiff City - Leicester City
En viktig match för bägge lagen men det är samtidigt två lag i bra form och även om Leicester inte har den bästa målproduktionen på bortaplan så tycker jag de imponerar mot slutet och en match som fortfarande finns kvar på näthinnan är borta mot Manchester City. Nog ska de kunna göra tre eller fler mål tillsammans. Först såg jag oddset 1.8 men ville ha runt 2.0 för spel, men såg sen att jag tittat på under och då var det självklart att lägga spel när jag får över dubbla pengarna här. 6/10
2011-02-22 20:45ChampionshipCardiff City vs Leicester City ÖVER Ö 2.5 FT 24 2.080



Övrigt
Detta är matcherna fram till start klockan 20.45 men det finns fler spel i mitt sheet redan. Jag återkommer med de matcherna och jag har även lagt en parlay på fyra matcher i Copa Libertadores. Jag är nöjd med mina spel som det ser ut nu även om det varit lite tvivel då jag går mot flera andra spelare på ett par matcher. Men jag står fast vid min egen värdering och vi får se hur resultatet artar sig. Nu blir det lite sömn och ladda batterierna inför kvällens matcher. Möjligen skulle jag haft en högre insats på det ryggade spelet och ev en lägre på det skotska mötet.

Jag funderar även att ha en match varje dag med en klart längre och mer informativ motivering just för att eventuella besökare i min speldagbok ska kunna rygga lite tryggare på en del spel. Som det är nu skriver jag mest för mig själv och då tar jag inte med all information som jag har i mitt hjärnkontor. Ja, dagens bästa spel ska jag kanske införa eller något liknande. Vi får se vad jag finner ut av det.

Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-22 klockan 21:44.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-22, 21:49   #72
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Jag ska måla hela världen röd

Detta är nog det sjukaste jag varit med om på länge. Tolv röda och förlorande spel i rad, varav nio av dessa kom i kväll. Alltså inte en enda som sitter. Kan jag inte få dessa skitmål i slutet som gör rött till grönt? För jag är väldigt van att mina gröna och fina matcher blir röda de sista minuterna. För jag hade ett spel av de sex matcher som startade 20.45 som faktiskt var grönt, men det kom ju ett enda mål de sista 20 minuterna i dessa sex matcher och gissa vilken? Jo, i min enda gröna så nu har jag så sjukt mycket röd färg att hela världen kan målas i den färgen. Jag är inte ens förbannad, jag är bara så in i helvetes jävla trött på den här satans idiotin. Jag hoppas fan att varenda matchjävel går åt helvete i natt också. Jag tar fan Time Out nu, men jag är antagligen tillbaka om några timmar redan. Fy faaaaaaaan säger jag. Det är inte möjligt detta helvetet. Uppdateringar vad gäller genomgång av helvetet kommer senare.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-22, 21:52   #73
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Been there, done that....sugigt när det händer men bara att vända på trenden och betta på finns inte mycket mer att göra tyvärr.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-22, 22:03   #74
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Been there, done that....sugigt när det händer men bara att vända på trenden och betta på finns inte mycket mer att göra tyvärr.
Tack för din kommentar. Jag får be till de högre makterna att nattens NHL kan vända detta lite. Jag får gå igenom kvällens matcher och se om jag gjort några uppenbara missar, men det känns ändå som att jag står för mina spel.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-22, 22:37   #75
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

En kort Time Out och nu en summering

Det känns tungt just nu, inte för att jag drabbats av någon otur utan det är mest en känsla av uppgivenhet. Självförtroendet prövas på max och ens tiltmode prövas än hårdare men det senare har jag full kontroll på men det gnager i huvudet på mig just nu. Jag har sex spel i natt och antingen blir det bara rött där och då kan jag inse att min form är så hemskt dålig att jag blir irriterad, eller så blir det grönt och mitt självförtroende kommer att vara oförändrat. Jag är verkligen i behov av grönt nu i natt för att orka med variansen som slog hårt i kväll. Det jobbiga är att jag redan innan dagens spel kände en hemsk känsla av att ha 40% av rullen i spel men jag hade ju inga val efter att ha spenderat timmar av att gå igenom matcher och lagt spel där jag anser mig hittat ett värde, om än marginellt i några. Först ett spel jag ej skrev om tidigare.


Viking FK - Esbjerg FB
Snappade upp info om den här matchen på forumet och tog rygg som ett sista spel innan sängen kallade. Dock spelade jag över 3.5 mål istället för över 2.5 och det såg riktigt bra ut då två av målen redan gjorts innan domaren blåste för halvtidsvila. Sen var det som att det kom ett fax till avbytarbänkarna och i det faxet måste det ha stått att jag spelat minst fyra mål i matchen. För nog sjutton kommer ett tredje mål men sen är det stopp. 6/10
2011-02-22 18:00TräningsmatchViking FK vs Esbjerg FB ÖVER Ö 3.5 FT 24 2.800


IF Elfsborg - Örgryte IS
Här ska det göras två mål eller fler i första halvlek men till skillnad från matchen över så blev det endast ett mål här. Dock är de målglada i andra halvlek och det blir fyra totalt i matchen. Jag känner mig rätt på det i bägge matcher men spelen skulle varit tvärtom för att självförtroendet skulle överleva lite enklare.

VfB Stuttgart II - 1. FC Heidenheim 1846
Tre tidiga mål i matchen och hemmalaget leder med 2-1, sen tog det slut med målfyrverkeriet. I slutet får hemmalaget en utvisning men på endast ett par minuter kommer det inget kvitteringsmål men nog skulle jag få upp hoppet med det röda kortet, var det enbart för att hånskratta åt mig eller? Tycker ändå spelet är bra men jag börjar irritera mig nu.

Milton Keynes Dons - Oldham Athletic
En match som slutar mållös och inte heller MKD vill mig något gott i dag för ett enda mål hade gjort lite grönt i mitt sheet men suckarna blir bara tyngre och tyngre. Jag visste det skulle bli en tät match men inte så här förbannat tät vad gäller målproduktionen.

AFC Bournemouth - Sheffield Wednesday
Ett ryggat spel som like matchen över slutar mållöst. Alltså ingen vidare målproduktion i tävlingsmatcherna och det känns verkligen som att hade jag haft 0-0 i den här matchen så hade det kommit ett segermål till hemmalaget i 90:e minuten. Matchen gav mig dåliga vibbar i går men kändes ändå som ett rätt val att rygga.

FC Köpenhamn - Chelsea
Det känns som att FCK kommer ta poäng eller vinna sina matcher på Parken så ofta att jag just spelar de den gången de förlorar, mot ett Chelsea som inte ens var bra, åtminstone inte så länge som jag tittade innan streamarna började hacka. Jag tog ställning för de sakerna som borde gynnat FCK men hade jag mot mitt eget bättre vetande analyserat matchen annorlunda hade spelet varit grönt men jag hade varit missnöjd då dock.

Aberdeen - Hamilton Academical
Hamilton gör ungefär det jag analyserat fram inför den här matchen, men jag vägde över att de faktiskt skulle klara ett kryss och även om det bara blev en halv förlust så känns det surt. Matchen slutar 1-0 och inte ens här hade jag marginalerna på min sida. Tycker dock jag skulle haft en lägre insats i den här matchen.

Rushden & Diamonds - Eastbourne Borough
1-0 till 90:e minuten och spelet sitter men likt en demon i fårkläder så ska det ju givetvis hamna en boll i nätet i sista minuten. Jag känner igen detta och det är inte bara mitt selektiva minne som spökar nu med att fler resultat går mot mig än med mig i slutminuterna. Nä, detta suger just nu och insatsen här borde varit snäppet högre men det hade likväl blivit rött.

Cardiff City - Leicester City
Det ser bra ut med 1-0 och sen 2-0 tidigt i andra halvlek. Visst ska Leicester kunna trycka in en boll och rädda ett spel till mig men utan att ha sett matchen så känns det som att det var fem stolpskott och säkert en missad straff ovanpå det. De kommer inte över 2.5 mål och kräftgången fortsätter.


Slutord
Jag är tillbaka på min startsumma och har hittills i dag tappat 20% av min kassa, fortsätter det dåliga i natt kommer jag tappa ytterligare 15% från dagens start. Skulle fallet bli stort även i natt blir jag tvungen att sänka summan som mina unit baseras på. Jag hoppas att om fotbollen suger om kvällen att hockeyn räddar upp det dåliga ansiktet. Jag tror även att jag måste få ner antalet spel för även om jag anser att de är rätt så tar det så sjukt hårt när det slutar såhär. Risken är att jag analyserar fel pga att jag arbetar för hårt och för mycket med spelen just nu. En promenad kanske lättar upp sinnet men just nu kommer jag slänga mig i soffan och tycka synd om mig själv. Vad hände i dag egentligen? Answer me!
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td