ChrisWaddle: Tack för den infon.

Snackar med en snubbe, kallar honom X, som också hävdar att spelbolagen inte kan se från vilken adress nån spelar genom IP nr. T ex Stenbocksvägen 7.
Därför tänker jag nu köra med tjejens dator + uppkoppling med kompisens personuppgifter trots att jag är folkbokförd på samma adress som henne. Detta borde funka.
Men för nästa person som vill dela med sig av uppgifter, om jag hittar nån, så bör man hitta ett vattentätt system som man kan använda sig av på regelbunden basis.
blixten92: Enligt X så verkar det vara som så att det mobila bredbandet har en egen Macadress, det är alltså en egen nätverksenhet/modem. Dock ska man tydligen kunna ändra den. Kan återkomma hur om intresse finns. Eller så kan ni googla och återkomma själva.
sskssk: Om du väljer att köra från en dator du tidigare använt för t ex din egen användare, så gäller det att du tömmer kakor, även från Flash och Java osv. Kanske t o m måste skapa en ny användare på datorn. Jag är inte helt säker på denna punkten, men eftersom dom förmodligen kan se MAC-adress så bör man åtminstone försöka ändra den...
Oscar4112: Det låter helt sjukt, blev dom misstänksamma bara för att det var en tjej som reggade sig alltså?
Ny info ang Virtualbox: En nackdel med Virtualbox enligt X är att spelbolagen kan se att man använder just Virtualbox. I alla fall gäller det det liknande programmet VMWare eller vad det heter. Han visste inte om det gäller Virtualbox, men frågan är om man vågar chansa.