Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-19, 08:17   #16
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av neonguy Visa inlägg
Det jag menade med den föregående frågan var väl vad man i värsta fall kan åka dit för juridiskt, om spelbolaget ifråga skulle dra vidare saken.

Sen en annan fråga: tror ni spelbolagen skulle reagera på om personen ifråga är folkbokförd (den hemadress man registrerar sig med) på ett annat ställe än vad IP-adressen visar?
Att be någon öppna konto och sen logga in och lägga spel på den personens konto har jag svårt att se att det skulle vara brottsligt.

Att hitta på personer för att t ex utnyttja bonusar skulle däremot kunna falla under bedrägligt beteende.

Vad gäller adress så har jag flyttat runt en hel del senaste åren och vissa konton (som är 7-8 år gamla) är reggade på adresser där jag inte bott på länge. Inget bolag har någonsin klagat.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-19, 19:03   #17
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 14
Sharp$: 988

Blixten - 3.0
Stats: 347 - 253 - 29
ROI: 103.02%
Vinstprocent: 57.83%

Standard

Det borde alltså gå att köra alla bonusar igen i kompisens namn om jag tar ett mobiltbredband samt skapar en virtueldator?

Senast redigerad av blixten92 den 2011-02-20 klockan 11:47.
blixten92 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-20, 10:53   #18
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Måste man verkligen ha en virtueldator? Räcker det inte med ett mobilt bredband och alla papper i ordning?
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-20, 12:21   #19
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 702
Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

gjorde detta i min flickväns namn hos betsson.
reggade mig hemifrån henne, men använde även kontot från min dator. (samma som jag reggat och använt mitt vanliga konto)

efter några dagar blev kontot spärrat och dom ringde till min flickvän.
De frågade vilken som var den senaste sporten hon hade bettat på och
vilka mer sporter hon bettat på.

Som tur var, var jag med henne vid tillfället så jag sa vad hon skulle säga.
De låste upp kontot och sen dess har det inte varit några problem!
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-20, 12:24   #20
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 14
Sharp$: 988

Blixten - 3.0
Stats: 347 - 253 - 29
ROI: 103.02%
Vinstprocent: 57.83%

Standard

Ingen som testat med mobiltbredband i kompisens namn?
blixten92 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-20, 17:09   #21
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

ChrisWaddle: Tack för den infon.
Snackar med en snubbe, kallar honom X, som också hävdar att spelbolagen inte kan se från vilken adress nån spelar genom IP nr. T ex Stenbocksvägen 7.
Därför tänker jag nu köra med tjejens dator + uppkoppling med kompisens personuppgifter trots att jag är folkbokförd på samma adress som henne. Detta borde funka.

Men för nästa person som vill dela med sig av uppgifter, om jag hittar nån, så bör man hitta ett vattentätt system som man kan använda sig av på regelbunden basis.

blixten92: Enligt X så verkar det vara som så att det mobila bredbandet har en egen Macadress, det är alltså en egen nätverksenhet/modem. Dock ska man tydligen kunna ändra den. Kan återkomma hur om intresse finns. Eller så kan ni googla och återkomma själva.

sskssk: Om du väljer att köra från en dator du tidigare använt för t ex din egen användare, så gäller det att du tömmer kakor, även från Flash och Java osv. Kanske t o m måste skapa en ny användare på datorn. Jag är inte helt säker på denna punkten, men eftersom dom förmodligen kan se MAC-adress så bör man åtminstone försöka ändra den...

Oscar4112: Det låter helt sjukt, blev dom misstänksamma bara för att det var en tjej som reggade sig alltså?

Ny info ang Virtualbox: En nackdel med Virtualbox enligt X är att spelbolagen kan se att man använder just Virtualbox. I alla fall gäller det det liknande programmet VMWare eller vad det heter. Han visste inte om det gäller Virtualbox, men frågan är om man vågar chansa.

Senast redigerad av neonguy den 2011-02-20 klockan 17:12.
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-20, 19:40   #22
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av neonguy Visa inlägg
ChrisWaddle: Tack för den infon.

Oscar4112: Det låter helt sjukt, blev dom misstänksamma bara för att det var en tjej som reggade sig alltså?

Ny info ang Virtualbox: En nackdel med Virtualbox enligt X är att spelbolagen kan se att man använder just Virtualbox. I alla fall gäller det det liknande programmet VMWare eller vad det heter. Han visste inte om det gäller Virtualbox, men frågan är om man vågar chansa.
Det blir nog samtliga bolag. Kvinnliga sportspelare är lika vanligt som manliga genusforskare. Ju äldre målvakt ni hittar desto mindre chans att gå obemärkt förbi. En "Farmor" på 50 plus som öppnar konto förväntas hålla sig till bingohallen och inte plocka russinen ur kakan hos idrottsboken.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-20, 23:37   #23
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 160
Sharp$: 2208
Standard

Ett annat alternativ borde väl vara att fjärrstyra en dator på annan IP, helst då samma IP som man reggade kontot på. Vet inte alls om detta skulle funka, men man tycker det borde funka fint.

Alltså lägger man alla bets på den datorn man styr. IP:et och adressen som visas borde ju också då vara den datorn.

Dock kan det ju tyckas att detta är en ganska krånglig lösning.
ExtraCheese är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-20, 23:45   #24
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

I mitt fall


En kompis

Annars är det inte svårt att kirra VPN och bara länsa alla människors info och regera via MB.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-21, 02:15   #25
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

Wagner: Okej, well. Bra att veta hur spelbolagen beter sig.

ExtraCheese: Intressant idé. Känns dock som en "distanslösning", där man är beroende av att kompisen ifråga är hemma och slår igång datorn samt inte använder den själv (distraheringsmoment ej bra) osv, eller va missar jag? Men inte helt tokigt, oavsett. Kanske bättre än att tigga om att få sitta hos honom, under tiden han är på jobbet eller liknande (denna tanke har slagit mig desperat som jag är :P)

Lemasive: Kanske bara är jag, men vet inte om ja hängde med riktigt vad du försökta säga där..

Senast redigerad av neonguy den 2011-02-21 klockan 02:17.
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-21, 02:20   #26
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 160
Sharp$: 2208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av neonguy Visa inlägg
ExtraCheese: Intressant idé. Känns dock som en "distanslösning", där man är beroende av att kompisen ifråga är hemma och slår igång datorn samt inte använder den själv (distraheringsmoment ej bra) osv, eller va missar jag? Men inte helt tokigt, oavsett.
Stämmer bra. Bäst skulle väl vara om man hade en dator som inte används att ställa där.
Dessutom kan det gå ganska långsamt, och kan vara krångligt att fixa iordning.
ExtraCheese är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-21, 09:08   #27
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av neonguy Visa inlägg
Snackar med en snubbe, kallar honom X, som också hävdar att spelbolagen inte kan se från vilken adress nån spelar genom IP nr. T ex Stenbocksvägen 7.
Därför tänker jag nu köra med tjejens dator + uppkoppling med kompisens personuppgifter trots att jag är folkbokförd på samma adress som henne. Detta borde funka.
De flesta bolagen kör med 1 bonus/hushåll så skulle avråda dig från detta
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-21, 09:28   #28
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

I vilket fall som helst så är det rätt mycket jobb för relativt lite pengar tycker jag. Se till att bli vinnande på spelen istället
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-21, 10:33   #29
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 9
Sharp$: 147
Standard

Räcker det inte att man reggar sig hemma hos kompisen? Man måste väll få lov att logga in på andra datorer(ip-adresser)?

Eller tänker jag fel?
aaffcc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-21, 12:20   #30
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

Rauger: Fast det är ju kompisens personuppgifter (som inte bor hos mig), på tjejens (som bor hos mig) dator med en annan internetuppkoppling. Så såvida dom inte kan se enbart med hjälp av IP att jag och hon bor hos varann så borde det va lugnt. Dessa uppgifter har endast internetleverantören och ger endast ut till polis vid misstanke på brott.
Eller vad missar jag?

Pacman: Jo man kan tycka det, men det är ju säkra pengar till skillnad från vanlig bettig. Helre gå lite vinst än att riskera pengar.

aaffcc: Hela trådens utgångspunkt är hur man går till väga för att spela med andras personuppgifter, utan att behöva sitta hemma hos dessa. Men har man möjlighet och tid att göra detta, så borde det vara att föredra då det - hitils - verkar vara det säkraste sättet utan att bli upptäckt.

Senast redigerad av neonguy den 2011-02-21 klockan 12:24.
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td