Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-22, 14:12   #71
rovfisken666
Banned

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Dagens enormt många spel

Återigen sitter jag med en mängd matcher och jag tycker som vanligt jag har värde i allt men samtidigt har jag runt 40% av bankrullen ute i spel och det känns lite småjobbigt mentalt. jag får helt enkelt bara jobba in de rätta resultaten i kväll och se till att marginalerna är med mig nu. Jag vet inte hur jag ska hantera dessa dagar då jag anser mig ha många spel. Det känns fel att inte lägga spel när jag anser att det är ett ev+.

IF Elfsborg - Örgryte IS
Jag utgår från att Elfsborg vinner detta enkelt och att de kör igång i högt tempo. Därav ser jag att detta känns som det naturliga valet i matchen, att spela över 1-1.5 mål i HT. 4/10
2011-02-22 18:00TräningsmatchIF Elfsborg vs Örgryte IS ÖVER Ö 1-1.5 HT 16 1.950

VfB Stuttgart II - 1. FC Heidenheim 1846
Samma tankar som sist jag spelade oavgjort när Stuttgart var igång. Då kändes det rätt och även i dag har jag vägt matchen fram och tillbaka och kommit fram till att krysset ligger närmast till hands och då är oddset där mest värde. Bortalaget har dock oftast en vinst eller förlust vid full tid men det känns som att det blir en jämn match som alltid när Heidenheim är inblandade. Förra säsongen samt deras enda möte den här säsongen har det blivit två oavgjorda samt en uddamålsseger. 6/10
2011-02-22 19:003. LigaVfB Stuttgart II vs 1. FC Heidenheim 1846 X X FT 24 3.320

Milton Keynes Dons - Oldham Athletic
Känns som en jämn match där jag ändå lutar över en del på MKD men vill inte riskera allt ifall det nu slutar oavgjort. Hemmalaget har även 9 segrar av 15 spelade matcher på Stadium:MK dock har de endast en poäng senast tre matcherna där. Oldham verkar ha problem med målskyttet och har noll i de tre senaste matcherna men är annars ett relativt stabilt bortalag. Dock ser jag MKD som ett par nivåer bättre och hoppas att de ska komma in i sin gamla trall igen. 6/10
2011-02-22 20:45League OneMilton Keynes Dons vs Oldham Athletic pk-0.5 FT 32 1.952

AFC Bournemouth - Sheffield Wednesday
Ett ryggat spel där jag endast som hastigast gick igenom tabellen och de senaste resultaten. Bortalaget kan blixtra till när som och säkert vinna med tre bollar men deras dåliga form verkar hålla i sig och de ska få det svårt här. 4/10
2011-02-22 20:45League OneAFC Bournemouth vs Sheffield Wednesday 1 FT 16 1.909

FC Köpenhamn - Chelsea
Köpenhamn är starka och de visade det i gruppspelet i höstas vad gäller Champions League. Chelsea imponerar inte och känns som bäste före datumet har passerat lite. Inte ens ett nyförvärv kunde tända upp Chelsea och ett heltaggat Köpenhamn kommer lyfta upp laget till oanade höjder. Tycker 1X-spelet är helmotiverat till det här oddset. 6/10
2011-02-22 20:45Champions LeagueFC Köpenhamn vs Chelsea +0.5 FT 24 2.160

Aberdeen - Hamilton Academical
En match där oddset höjdes innan spel men sedan sänktes för att åter höjas och nu är på prick två gånger. Jag går mot en del spelare här för jag finner värdet på bortalaget med dess hcp. De är inget vasst bortalag men samtidigt så plockar de någon enstaka poäng och gör det bra mot lagen högre upp. Aberdeen rosar inte marknaden precis även om de vann med 5-0 senast och det skiljer lite på formen. Senast blev det 4-0 när Aberdeen hade hemmaplan men samtidigt så var det uddamålsseger i ena returen. Jag tror att Hamilton krigar till sig en poäng eller t o m kan vinna och skulle det gå sämre än min analys har de råd att tappa med en boll och vi minimerar förlusten. 6/10
2011-02-22 20:45Scottish Premier LeagueAberdeen vs Hamilton Academical +0.5+1 FT 32 1.970

Rushden & Diamonds - Eastbourne Borough
Får jag detta hcp-spelet till över 1.8 så är det tagit direkt. Det skiljer lite mellan lagen men inte så mycket att det motiverar +1.5 på Eastbourne till 1.8 även om bortalaget inte är i någon vidare form, men samtidigt är hemmalaget i sämre form ifall vi jämför med tabelläget. 2-1 i matchen kanske eller kniper Eastbourne ett kryss? 4/10
2011-02-22 20:45Conference LeagueRushden & Diamonds vs Eastbourne Borough +1.5 FT 16 1.806

Cardiff City - Leicester City
En viktig match för bägge lagen men det är samtidigt två lag i bra form och även om Leicester inte har den bästa målproduktionen på bortaplan så tycker jag de imponerar mot slutet och en match som fortfarande finns kvar på näthinnan är borta mot Manchester City. Nog ska de kunna göra tre eller fler mål tillsammans. Först såg jag oddset 1.8 men ville ha runt 2.0 för spel, men såg sen att jag tittat på under och då var det självklart att lägga spel när jag får över dubbla pengarna här. 6/10
2011-02-22 20:45ChampionshipCardiff City vs Leicester City ÖVER Ö 2.5 FT 24 2.080

Övrigt
Detta är matcherna fram till start klockan 20.45 men det finns fler spel i mitt sheet redan. Jag återkommer med de matcherna och jag har även lagt en parlay på fyra matcher i Copa Libertadores. Jag är nöjd med mina spel som det ser ut nu även om det varit lite tvivel då jag går mot flera andra spelare på ett par matcher. Men jag står fast vid min egen värdering och vi får se hur resultatet artar sig. Nu blir det lite sömn och ladda batterierna inför kvällens matcher. Möjligen skulle jag haft en högre insats på det ryggade spelet och ev en lägre på det skotska mötet.

Jag funderar även att ha en match varje dag med en klart längre och mer informativ motivering just för att eventuella besökare i min speldagbok ska kunna rygga lite tryggare på en del spel. Som det är nu skriver jag mest för mig själv och då tar jag inte med all information som jag har i mitt hjärnkontor. Ja, dagens bästa spel ska jag kanske införa eller något liknande. Vi får se vad jag finner ut av det.

Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-22 klockan 22:44.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng