Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-25, 01:11   #114
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av iCash Visa inlägg
Du har tydligen missat poängen att vi diskuterar detta i min dagbok som håller temat "Låt oss testa"..
SB kommer att ta lite tid på sig innan han får tid med sin Q&A session här, men regga nick på hans sida som nämns i post #1 så kan jag garantera att han kan ge dig sina ss för de senaste 4åren utan problem, sounds like a plan?
Som jag skrev tidigare till RobinD så det finns ingen mening i att testa ett system. Vad kan det ge dig? Som hatten skriver är en serie över en miljon spel det enda vettiga, hur skall din serie på säg 500 spel kunna ge en annan slutsats? Eller vad skulle hans statistik kunna visa för annorlunda? Annat resultat är en sak men slutsatsen ger mer från en simulering. Tino kan säkert göra 2000 körningar på 500 spel istället och resultatet kommer vara likadant som för en serie om 1 miljon spel. Min gissning är att över dessa serier över 500 spel kommer antalet gulningar vara betydligt fler bland 2-6 men även antalet där det gått väldigt bra.

Och som hatten så förtjänstfullt skriver så handlar långsiktig betting inte om att maximera profiten utan att minimera risken för att gå gul. Konsten är att finna en balans i detta.
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat