Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-04, 21:50   #1
Travlirarn

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 301
Standard

V75 Axevalla 5/3

Jag är helt ny på denna sida så jag gör en liten presentation.

20-årig kille som har haft hästar/varit på trav i hela livet. Travet är helt klart mitt största intresse och det går inte en dag utan att atg-live rullar på datorn. Jag hade tänkt att lägga ut lite spelförslag då och då. Jag har lite kontakter inom travet i tillex. Stall Stig H och Åke Svanstedt. När det gäller spelet så försöker jag oftast spela hästar som är ganska betrodda som jag tror mycket på själv, det vill säga att jag spelar med hård insats till ett lägre odds som tillex, 1.50-3.00. Jag tycker denna taktik lönar sig i längden istället för att hitta kantbollar som allt för sällan vinner. Nu till lördagens spelförslag på Axevalla-travet.

Lopp 5 Axevalla
Nr 5 - Steel Pepper - Vinnare.
Odds: 1.55 @ Bet365 / 1.65 @ Expekt
Insats: 10/10
Spelstopp: Cirka 14.30

Steel Pepper är en väldigt kapabel häst som Stig H Johansson tränar och har nu fått 3 lopp i kroppen sedan han kom tillbaka till Sverige. För tre starter sedan var hästen ute i ett V64-lopp på Solvalla och fick en fin position i andra utvändigt och när kusken Erik Adielsson lossade kanonen 500 kvar bara small det och Steel Pepper gick undan väldigt lätt tillslut. I näst senast starten slog hästen till galopp direkt från start och kördes invändigt och blev fast med krafter sparade. I senast starten kördes Steel Pepper till ledningen och fick bestämma loppet helt och hållet och gick också då undan till en säker seger. Senast loppet var iofs ingen värdemätare då han fick bestämma men hästen ser riktigt fin ut för dagen. Loppet denna gång är givetvis lite tuffare då det handlar om V75 men det ser ut som Steel Pepper kommer få ledningen denna gång då de startsnabba/mer betrodda hästarna har sämre läge och skullle inte Erik Adielsson få spetsen direkt är jag övertygad om att han kommer bli släppt dit. Rapporterna från stallet är att hästen tränar riktigt bra för dagen och detta är helt enkelt en toppchans.

Nu står ju Steel Pepper bara i 1.65 men det funkar att ta med denna om man väljer att lira flera "matcher". Ni som lirar V75 kan jag starkt rekommendera att spika Steel Pepper.

Lycka till!

MVH Travlirarn.
Travlirarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat