Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-03-04, 20:50   #1
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 14
Sharp$: 301
Standard

V75 Axevalla 5/3


Jag är helt ny på denna sida så jag gör en liten presentation.

20-årig kille som har haft hästar/varit på trav i hela livet. Travet är helt klart mitt största intresse och det går inte en dag utan att atg-live rullar på datorn. Jag hade tänkt att lägga ut lite spelförslag då och då. Jag har lite kontakter inom travet i tillex. Stall Stig H och Åke Svanstedt. När det gäller spelet så försöker jag oftast spela hästar som är ganska betrodda som jag tror mycket på själv, det vill säga att jag spelar med hård insats till ett lägre odds som tillex, 1.50-3.00. Jag tycker denna taktik lönar sig i längden istället för att hitta kantbollar som allt för sällan vinner. Nu till lördagens spelförslag på Axevalla-travet.

Lopp 5 Axevalla
Nr 5 - Steel Pepper - Vinnare.
Odds: 1.55 @ Bet365 / 1.65 @ Expekt
Insats: 10/10
Spelstopp: Cirka 14.30

Steel Pepper är en väldigt kapabel häst som Stig H Johansson tränar och har nu fått 3 lopp i kroppen sedan han kom tillbaka till Sverige. För tre starter sedan var hästen ute i ett V64-lopp på Solvalla och fick en fin position i andra utvändigt och när kusken Erik Adielsson lossade kanonen 500 kvar bara small det och Steel Pepper gick undan väldigt lätt tillslut. I näst senast starten slog hästen till galopp direkt från start och kördes invändigt och blev fast med krafter sparade. I senast starten kördes Steel Pepper till ledningen och fick bestämma loppet helt och hållet och gick också då undan till en säker seger. Senast loppet var iofs ingen värdemätare då han fick bestämma men hästen ser riktigt fin ut för dagen. Loppet denna gång är givetvis lite tuffare då det handlar om V75 men det ser ut som Steel Pepper kommer få ledningen denna gång då de startsnabba/mer betrodda hästarna har sämre läge och skullle inte Erik Adielsson få spetsen direkt är jag övertygad om att han kommer bli släppt dit. Rapporterna från stallet är att hästen tränar riktigt bra för dagen och detta är helt enkelt en toppchans.

Nu står ju Steel Pepper bara i 1.65 men det funkar att ta med denna om man väljer att lira flera "matcher". Ni som lirar V75 kan jag starkt rekommendera att spika Steel Pepper.

Lycka till!

MVH Travlirarn.
Travlirarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-04, 20:56   #2
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 66
Sharp$: 1033
Standard

Välkommen till forumet. Ser fram emot dina inlägg.
siarmo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-04, 21:02   #3
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 585

Blandade smågodis.
Stats: 284 - 321 - 5
ROI: 115.66%
Vinstprocent: 46.94%

Standard

Välkommen! Spelade på Unibet @ 1,70.

Senast redigerad av Snittgurkan den 2011-03-04 klockan 21:03.
Snittgurkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-04, 21:23   #4
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 566
Standard

Efter en gynnsam strykning av 1:an så seglar 2 Benetton P i avdelning 2 upp som min chansspik i denna roliga omgång. Störtskönt intryck senast utan skor. BARFOTA är dock en absolut förutsättning och Per hävdar att hästen är 50 meter bättre utan skor. Öppnade riktigt bra och har faktiskt öppnat bra de gånger han haft öppet voltspår och vänder bara Per upp någorlunda så axar hästen bra första biten. Att Erik Adielsson fick spår 7 känns bra och jag hoppas Jorma överträffar sig själv och kan fjädra ut Erik här då 6 Perfect Toll är snabb ut. Väl i spets ser jag ingen anledning för Per att släppa med visad toppform. Ingen annan tycks tro på hästen. Vad som känns lite extra bra är att alla tidnings/betaltips var inne innan strykningen vilket kan hålla ner strecken lite. Noterar dessvärre ingen stor optimism från stallet i de intervjuer jag läst men dessa lär som sagt vara upptagna innan de ändrade förutsättningarna med spårbytet. Kanske kan få denna till 10 % tillsammans med favoritspiken i första avdelningen kan ge ett fint ingångsvärde till de fem avslutande loppen där skrällarna ska jagas in.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-04, 21:25   #5
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 405
Sharp$: 970
Standard

Tack för det tipset men Steel Pepper blir omgången största favorit och sådana garderar jag som oftast.
Min spik blir i stället Grappa Akema som skall vara bättre i ordning till denna start och då är det toppchans.
Lycka till alla på V75 imorgon !
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-04, 21:26   #6
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 14
Sharp$: 301
Standard

Dodo: Visst blir han det, och jag håller med dig angående att man "vill" gardera omgångens största favorit. I detta läge tror jag inte det går att få bort han, men du gör ju som du vill!

Och Grappa Akema har gått allra bäst med barfota runt om.. Banan skall tydligen vara stenhård på Axevalla, möjligen barfota fram.
Travlirarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-04, 21:35   #7
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 405
Sharp$: 970
Standard

Travlirarn: Jag litar inte fullt ut på Steel Peppar, jag tror att det kan bli galopp i starten precis som näst senast. Det är anledningen till att jag garderar honom MEN jag kommer att ha honom som utgångshäst ihop med Karbo Cake.
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-04, 23:21   #8
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travlirarn Visa inlägg
Jag är helt ny på denna sida så jag gör en liten presentation.

20-årig kille som har haft hästar/varit på trav i hela livet. Travet är helt klart mitt största intresse och det går inte en dag utan att atg-live rullar på datorn. Jag hade tänkt att lägga ut lite spelförslag då och då. Jag har lite kontakter inom travet i tillex. Stall Stig H och Åke Svanstedt. När det gäller spelet så försöker jag oftast spela hästar som är ganska betrodda som jag tror mycket på själv, det vill säga att jag spelar med hård insats till ett lägre odds som tillex, 1.50-3.00. Jag tycker denna taktik lönar sig i längden istället för att hitta kantbollar som allt för sällan vinner. Nu till lördagens spelförslag på Axevalla-travet.

Lopp 5 Axevalla
Nr 5 - Steel Pepper - Vinnare.
Odds: 1.55 @ Bet365 / 1.65 @ Expekt
Insats: 10/10
Spelstopp: Cirka 14.30
Kul med nytt folk här i travdelen!

Tror också mycket på SP men både oddset och strecken känns lite väl optimistiska. Comebacken på Valla i januari var läcker men varken det eller segern senast är någon bra värdemätare inför den här uppgiften. Galopperna är inte heller något plus, Erik gnällde senast att han blev klämd men det såg inte så värst ut. Chansen finns att han får styra och ställa som sist men det är ju inte V64 den här gången så den minskar ju en hel del. Själv kommer jag nog spika den på V7 i brist på andra ideer men jag gillar det inte.


Citat:
Ursprungligen postat av criba Visa inlägg
Efter en gynnsam strykning av 1:an så seglar 2 Benetton P i avdelning 2 upp som min chansspik i denna roliga omgång. Störtskönt intryck senast utan skor. BARFOTA är dock en absolut förutsättning och Per hävdar att hästen är 50 meter bättre utan skor. Öppnade riktigt bra och har faktiskt öppnat bra de gånger han haft öppet voltspår och vänder bara Per upp någorlunda så axar hästen bra första biten. Att Erik Adielsson fick spår 7 känns bra och jag hoppas Jorma överträffar sig själv och kan fjädra ut Erik här då 6 Perfect Toll är snabb ut. Väl i spets ser jag ingen anledning för Per att släppa med visad toppform. Ingen annan tycks tro på hästen. Vad som känns lite extra bra är att alla tidnings/betaltips var inne innan strykningen vilket kan hålla ner strecken lite. Noterar dessvärre ingen stor optimism från stallet i de intervjuer jag läst men dessa lär som sagt vara upptagna innan de ändrade förutsättningarna med spårbytet. Kanske kan få denna till 10 % tillsammans med favoritspiken i första avdelningen kan ge ett fint ingångsvärde till de fem avslutande loppen där skrällarna ska jagas in.
Håller med, BP känns väldigt understreckad i nuläget, har ju 5/6(!) på barfota i Pers regi! Calle, som väl nästan aldrig vinner med favoriter på rikstoto, och spår fem för favoriten känns ju jäkligt snett även om hästen varit rätt grym på senaste i enklare gäng.



För egen del har jag kikat väldigt lite på omgången så här långt. Kommer nog inte att tveka på att spika I Saw You iaf, gillar strecken och allt talar för. Gillar verkligen strecken på Growup också men dubblar nog inte gärna med den strulpellen.

Har nästan bestämt mig för att spika New Line i sista också. Den vann årsdebuten på ett strålande sätt och jag fattar inte hur den är streckad här! Gick en 16-tid på distansen i höstas och gör den det nu borde det bli väldigt svårt för tilläggen att gå ikapp om de får bestämma lite där framme. Det som talar lite emot är att det är många där bak som kan dra fram varandra, men det trodde jag sist också när de satt passiva och The Bad Rock drog undan enkelt från spets.

I flexloppet fattar jag inte värderingen på Grappa Akema. Spår 10 på 1600, hon är ju körd mot tilläggen redan i starten eller? Amatör mot kuskelit dessutom, hur tänker folket?
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-04, 23:23   #9
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 14
Sharp$: 301
Standard

Stekel: Jag spikar Steel Pepper och sedan, I Saw You.. Borde kunna hålla upp ledningen och därifrån borde det vara en riktigt bra chans.
Travlirarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-04, 23:44   #10
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

De här spelen överväger jag inför omgången (från b365). Synpunkter?

Benetton P. P 2.20 (bara om barfota RO givetvis)

I Saw You V 2.15

New Line V/P 25/5.50

Chilly Willy/Imola November 2.20
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-05, 00:39   #11
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 863
Sharp$: 1097
Standard

Okej mina spikar, en "självklar" och en ganska "vågad"

5 -STEEL PEPPER

7 -SWEET CASE


Detta två tror jag på... Nu till nästa fråga hur ligger det till med Sinova Ribb?? Om du (stekel) inte tror på att Grappa Akema kommer lyckas på denna korta distans, kommer inte heller de andra lyckas då eller?? Syftar på häst 12 till 15..
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-05, 00:41   #12
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 863
Sharp$: 1097
Standard

Syftade naturligtvis på om jag skall spika Sinova Ribb eller om jag skall ta med 13,14 och 15 med hehe För jag håller med dig fattar inte hur ALLA verkligen ALLA predikar om tians chanser imon... Tycker inte alls den låter så intressant och som sagt skall mycket till för att komma från tionde spår med den hästen, samt en "dålig" kusk oxå...
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-05, 07:03   #13
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 566
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
De här spelen överväger jag inför omgången (från b365). Synpunkter?

Benetton P. P 2.20 (bara om barfota RO givetvis)

I Saw You V 2.15

New Line V/P 25/5.50

Chilly Willy/Imola November 2.20
Tycker platsoddset var bra på Benetton P om nu Per skulle köra passivt som antyds i intervjuer. Jag hoppas ju på motsatsen såklart men rygg på 6:an eller 7:an borde ju ge bra chans till ditt lir där.

I Saw You såg ju verkligen bra ut i comebacken och visst är han motiverad favorit. tror oxå att oddset är något högre än det hos ATG då Lindblom lär lämna stenklart på denna som han ofta gör i alla media. med det sagt kommer jag gardera då han endast vunnit 9 av 20 i spets och upploppet är segt på Axevalla. Tycker de roligaste garderingsbuden återfinns i 4 Ottens Vigo som är mycket stark sedan dyngtramparen 9 Tjacke Gold som det ska bli intressant att se vad duktige Stefan Söderqvist kan göra med. Skulle banan bli knepig, vilket inte ser otroligt ut, är han närmast gynnad av det.

4 New Line glänste ju onekligen senast i återkomsten och Uhrberg låter ju lite uppåt. Travar han bara så känns speciellt platsoddset klart bra. Själv tror jag på en fin dag för Håkan K Persson då 8 Galax Trot ska få ett halvnorskt huvudlag och borde vara ytterligare förbättrad nu. Fick ju dra tåget senast och höll mycket bra. Tränar visst riktigt bra enligt travnet. http://www.stallhkp.se/diary_3.html .

Lycka till!
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-05, 09:00   #14
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Spikar Perfect Toll i tredje samt lirat vinnare till 5 ggr.

Tror på väldigt stor spetschans från springspår, tagit spets från spår 6 tidigare i volt. Kan även bli släppt till ledning. Väl i ledning är djuret obesegrat. Moståndet skrämmer inte. Kan vinna från för possitioner. Uppåt från tränaren sen senaste starten. Bästa hästen i loppet.

Enda minuset är väl iaf att det är kuskbyte, Erik körde sist, och hästen kan strula. Dock länge sen till så jag är inte allt för orolig, den har växt till sig har tränaren sagt!

Bästa spiken !
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-05, 11:08   #15
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Någon som har lösningen på stoeliten? Känns som att man behöver 6-7 streck för att sitta säkert men vill gärna få ner det. Bring Me Luck till spets och Victoria Sisu i rygg, låter det som ett troligt scenario? Har dock svårt att se BML klara att spåra hela vägen på 2km med långt upplopp, känns mycket vassare med smygare...
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td