Efter en gynnsam strykning av 1:an så seglar 2 Benetton P i avdelning 2 upp som min chansspik i denna roliga omgång. Störtskönt intryck senast utan skor. BARFOTA är dock en absolut förutsättning och Per hävdar att hästen är 50 meter bättre utan skor. Öppnade riktigt bra och har faktiskt öppnat bra de gånger han haft öppet voltspår och vänder bara Per upp någorlunda så axar hästen bra första biten. Att Erik Adielsson fick spår 7 känns bra och jag hoppas Jorma överträffar sig själv och kan fjädra ut Erik här då 6 Perfect Toll är snabb ut. Väl i spets ser jag ingen anledning för Per att släppa med visad toppform. Ingen annan tycks tro på hästen. Vad som känns lite extra bra är att alla tidnings/betaltips var inne innan strykningen vilket kan hålla ner strecken lite. Noterar dessvärre ingen stor optimism från stallet i de intervjuer jag läst men dessa lär som sagt vara upptagna innan de ändrade förutsättningarna med spårbytet. Kanske kan få denna till 10 % tillsammans med favoritspiken i första avdelningen kan ge ett fint ingångsvärde till de fem avslutande loppen där skrällarna ska jagas in.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|