Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-07, 16:44   #41
Riise

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 1138
Standard

Stånk och stön, de är måndag igen...

Japp, en ny vecka har startat och jag hoppas verkligen att den blir bättre än min första vecka här i speldagboken. Resultatmässigt i alla fall.
Idag kommer jag med 3 stycken spel.

Ogiltigt spel-ID: 312510

Spoiler:
Info/Analys:
Här kommer ännu ett statistik spel ifrån Portugal. Hämtat i högsta ligan och återigen är Pacos Ferreira inblandade. Det gick ju bra sist iaf.
Pacos har vunnit dom 6 senaste matcherna och i veckan slog man ut Nacional i ligacupen och kommer att få spela final mot Benfica lite längre fram i vår. Man vann tillslut med 4-3 i en rafflande match där spelet böljade.
Motståndarna i dagens match Naval krigar för sin existen i Liga Zon Sagres och har verkligen höjt sig sedan dom bytte coach för några veckor sedan. 6 raka matcher utan förlust, där merparten av matcherna har slutat oavgjort. Kan tyvärr inte hitta någon större info om skadeläget i de båda lagen men traditionsmässigt ser det bra ut. Alla möten ifrån 05 har slutat med att båda lagen har gjort mål, hela 7 matcher. Pacos har nätat en del på slutet där man nådde toppen senast med 4 baljor. Naval har gnetat sig till en del poäng och har nätat i 5/6 senaste matcherna, enda undantaget var senast hemma mot Braga. Innan de har man gjort 3 mål på lag som Academica och Sporting. Jag tror Naval återigen kommer försöka gneta sig till en poäng här och kommer försöka hålla en kontrollerad defensiv. Man vill inte gå bort sig. Gör Naval första målet i matchen kan vi säkert få se en målrik historia här. Jag väljer att gå på "Both to score" framför ö 2.5 mål då jag ser en viss X risk här och 1-1 är något som båda lagen inte skulle vara jättemissnöjda med.

Ogiltigt spel-ID: 312502

Ogiltigt spel-ID: 312506

Spoiler:
Info/Analys:
Två stycken spel inför kvällens enda PL match. Blackpool tar emot Chelsea på Bloomfield Road. Vi vet alla som sett B'Pool där minst en gång under säsongen vad som kommer att ske. Hemmalaget backar gärna inte undan och man öser på med full kraft för att försöka lamslå de större lagen. B'Pool offensiv är imponerande och man spelar med en rörlighet som skapar problem för de flesta lagen. Till den här matchen saknas två stycken viktiga poängspelare i Charlie Adam och DJ Campbell som kommer göra att B'Pools offensiv blir lite lidande. MEN jag tror inte vi behöver oroas oss. Detta kommer göra att B'Pool överbelastar sin offensiv ytterliggare för att kompensera för detta. Om B'Pool är hälften så optimistiska som Köpenhamn var förra veckan så vet vi vad Chelsea kan göra med sådana lag. Jag tror på ett två manna anfall á la Drogba-Torres idag. Chelsea lär kunna pytsa in 3 baljor på ett obalanserat B'Pool samtidigt som jag tror Cech kan få ge vika någon gång ikväll då B'Pool gjort minst ett mål på hemmaplan i samtliga matcher iår.
Torres kommer närmare och närmare, idag är det dags att spräcka 0:an!

Senast redigerad av Riise den 2011-03-08 klockan 09:21.
Riise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat