Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-13, 16:48   #18
Zimond
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Jag antar att du syftar på att ett odds på runt 5 ggr degen kräver lägre insats för variansen där är större. Och visst har du en poäng i att det är möjligtvis dumt. Många som säger så utgår väl dock från att du enbart kör 5x spel. Du verkar bra mycket vassare på statistik än mig så rätta mig gärna om jag har fel, alltid trevligt att lära sig nya saker och det är mångt och mycket därför jag hänger här.

Om vi antar att jag har en ROI på 110% och blandar spel mellan 1,3-5x pengarna. Säg 80 % av betsen är mellan 1,5-2,5 ggr pengarna. Insatsen är flat på 0,5 % av kassan. Att de högre oddsen då skulle påverka din dynamik i kassan i den grad att de skulle kräva en lägre insats känns väl inte speciellt troligt?
Din bankrulle eg påverkas definitivt negativt av det. Tanken med ett unitsystem är väl egentligen att på ett ganska enkelt sätt efterlikna kelly. Jag håller med om att det är lite overkill att försöka komma fram till om man ska satsa 4 eller 5 units på ett spel, men när oddsen skiljer sig mycket är det väldigt enkelt att justera för det och på så vis förbättra sitt MM. Annars tycker jag att "amerikansk" flatbetting är vettigare.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat