Nik.
Hej. Som svar på Dina frågor:
1. Jag har successivt köpt Amhult 2 sedan ungefär 6 år, senast i vår.
2. Tidshorisonten: väntar på att "priset uppnår värdet", alltså Buffetts princip. Jag bestämmer inte när det är dags för exit, det avgörs av externa faktorer. Kan tänka mig detta är ett mycket långt innehav.
3. Ser inte någon utdelning inom ytterligare 3-5 år, däremot räknar jag med att priset (=kursen) kommer att anpassa sig till värdet. Vi har ju på ett halvt år sett en uppgång från 19:- till 25:-. Som jag ser det "borde" kursen ligga över 40:- redan idag. Men, det är bara min åsikt, marknaden har en helt annan värdering.
Utdelning har en del aktieägare efterfrågat. Du kan i senaste årsredovisningen läsa styrelsens syn på detta bl.a deras argument för att inte ha någon utdelning trots pengar i kassan. Jag delar deras syn såsom helt logisk.
Jag ser detta som ett av de bästa köpen på börsen idag. Däremot är det inte att jämföra med ett sportsbet utan har andra värden.
Synd att Du inte får någon uppfattning genom mina tidigare inlägg, men det jag skriver här ska bara ses som ett tips att själv göra en analys av bolaget och bilda sig en egen uppfattning.
För mig är dock detta bolag, ihop med NAUR, Blackpearl, Kopparberg Mineral och några andra mycket köpvärda på sikt.
Vill man ha aktier att köpa och "glömma" finns ju t.ex Lundbergs, Kinnevik, H&M, SCA.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|