Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-03-17, 13:04   #76
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg

Helvete vad vi kommer bli rika
SB droppade till 16öre, enligt avanzas forum där du är delaktig i lemmy så sägs det att stora aktieägare dragit sig ut pga att ingen info om kommande projekt har släppts som utlovat.
Själv trodde jag starkt på att +600k konsoler spolades bort under tsunamin (vågat skämt), men övertyga mig varför man ska handla öht och vilken förväntad notering har ni på aktien, 0.50:- 1:-... ?

Tycker bara att det är konstigt att starka investerare drar sig ur medans mindre håller sig kvar.

Handlade f.ö in lite Boliden och h&m igår..
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-17, 15:35   #77
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av iCash Visa inlägg
SB droppade till 16öre, enligt avanzas forum där du är delaktig i lemmy så sägs det att stora aktieägare dragit sig ut pga att ingen info om kommande projekt har släppts som utlovat.
Själv trodde jag starkt på att +600k konsoler spolades bort under tsunamin (vågat skämt), men övertyga mig varför man ska handla öht och vilken förväntad notering har ni på aktien, 0.50:- 1:-... ?

Tycker bara att det är konstigt att starka investerare drar sig ur medans mindre håller sig kvar.

Handlade f.ö in lite Boliden och h&m igår..

Tvärtom så har svaga sparare gått ut och större gått in, du läste nog tvärtom där : )

Det hela var ju dålig timing, först en jävla tsumani och jordbävning sedan inga nyheter alls om Syndicate.


Spelet är dock på väg, och kan man köpa in sig på 17 öre är det en väldigt bra affär. Starbreeze har även kostat på sig att skämta lite med oss på Facebook, så det inspirerar till lugn.

Den här aktien har rasat pga spekulationer och naturkatastrofer, inget har egentligen förändrats och den kommer explodera när det väl kommer information från officiellt håll.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-17, 17:40   #78
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Tvärtom så har svaga sparare gått ut och större gått in, du läste nog tvärtom där : )
Läste följande (kan ej använda taggar på denna maskin):
"Sparare på Avanza och Nordnet sålde idag, några av dem var större ägare."
-quote från placera.nu

Men åter till tidigare fråga, vad har du för förväntat värde?
Ser ju att det har potential till att sälja 4-5mill spel om nu projekt "Redlime" är vad du tror att det är, även fler med dig på deras fb sida som sitter och fiskar.
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-17, 17:50   #79
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av iCash Visa inlägg
Läste följande (kan ej använda taggar på denna maskin):
"Sparare på Avanza och Nordnet sålde idag, några av dem var större ägare."
-quote från placera.nu

Men åter till tidigare fråga, vad har du för förväntat värde?
Ser ju att det har potential till att sälja 4-5mill spel om nu projekt "Redlime" är vad du tror att det är, även fler med dig på deras fb sida som sitter och fiskar.
Tja, förväntad inkomst av 5 miljoner spel är cirka 300 miljoner kronor. Idag har dom ett eget kapital på 42 miljoner har jag för mig..

Dom har dessutom nya projekt på G, och så länge dom får kontrakt med tex EA har dom inga direkt utgifter men kan bara tjäna på royaltys.

Det intressanta är inte om det är Syndicate eller inte, för det är det. Det intressanta är vad som planeras inom företaget efter det. Är det DLC + ett eget spel + ett projekt som jag tror kan det bli väldigt väldigt bra.


Jag tror kursen närmar sig kronan 6 månader efter det är klart offentligt att Syndicate är på väg.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-19, 13:51   #80
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Om vi ser till diverse bloggare och analytiker, solida analyser f.ö, nån att rekommendera?
Bruka kika på Bo "löparen" Engwall's rekar personligen, har i veckan tankat några
poster i TAM & neurovives.
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-20, 08:48   #81
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 92
Sharp$: 659
Standard

Uppdatering Amhult 2


Efter ett arbete på mer än 5-6 år ska förslag till detaljplan ställas ut i början av april. Förslaget till plan har under resans gång förändrats en hel del, fr.a. vad gäller trafikförsörjningen. Ytterligare en liten detalj gjorde att utställningen fördröjdes några veckor; ett gym som hade reserverat mark valde i stället att bygga om befintliga lokaler vilket påverkar planförslaget.
Nu återstår alltså utställning, beslut om att planen fastställs och ilagakraftvinnande. Därefter ska projekten rulla på och kanske vi ser skopan i marken början 2012. Fastighetsmarknaden fluktuerar, men med vissa hack så bör värdet på bolaget successivt öka under exploateringens gång men även därefter. Ett långt innehav, alltså.
I den nyligen publicerade årsredovisningen liksom på hemsidan www.amhult2.se finns fylligare information. Läsvärt!
Vad gäller ev. kommande emission så tänker man även utnyttja att man är obelånade och tillåta max 60 % belåning. Vidare utförs projekten under lång tid och finansiering kan komma via försålda bostadsrätter under resans gång.
Men, viss NE bör det bli, fast kanske inte så stor utspädning.
Aktien har nu lagt sig på en nivå kring 25 sek, men enligt mig, så är den fortfarande köpvärd. Substans på minst 41:-, även högre substans kan räknas fram.
Jag råder inte någon att köpa Amhult2, däremot är de värda att undersöka och kanske därefter köpa. Men, gå inte okritiskt på andras rekar.

Senast redigerad av moregolf den 2011-03-20 klockan 10:05.
moregolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-22, 19:18   #82
Nik
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 131
Sharp$: 405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av moregolf Visa inlägg
Efter ett arbete på mer än 5-6 år ska förslag till detaljplan ställas ut i början av april. Förslaget till plan har under resans gång förändrats en hel del, fr.a. vad gäller trafikförsörjningen. Ytterligare en liten detalj gjorde att utställningen fördröjdes några veckor; ett gym som hade reserverat mark valde i stället att bygga om befintliga lokaler vilket påverkar planförslaget.
Nu återstår alltså utställning, beslut om att planen fastställs och ilagakraftvinnande. Därefter ska projekten rulla på och kanske vi ser skopan i marken början 2012. Fastighetsmarknaden fluktuerar, men med vissa hack så bör värdet på bolaget successivt öka under exploateringens gång men även därefter. Ett långt innehav, alltså.
I den nyligen publicerade årsredovisningen liksom på hemsidan www.amhult2.se finns fylligare information. Läsvärt!
Vad gäller ev. kommande emission så tänker man även utnyttja att man är obelånade och tillåta max 60 % belåning. Vidare utförs projekten under lång tid och finansiering kan komma via försålda bostadsrätter under resans gång.
Men, viss NE bör det bli, fast kanske inte så stor utspädning.
Aktien har nu lagt sig på en nivå kring 25 sek, men enligt mig, så är den fortfarande köpvärd. Substans på minst 41:-, även högre substans kan räknas fram.
Jag råder inte någon att köpa Amhult2, däremot är de värda att undersöka och kanske därefter köpa. Men, gå inte okritiskt på andras rekar.

Hur länge har du haft dessa aktier? Vad är det för tidsplan på denna investering. Har läst dina tidigare inlägg om just detta bolag men får ingen uppfattning och vad för tidsram vi snackar om och eventuell utdelning som du räknar med under tidsramen.

Funderar på att gå in på volvo nu. Känns som en spännande aktie i dagens läge där mycket händer på den nordamerikanska marknaden. Nya VD:n har en bra historik och känns som en kille som ska kunna lyfta Volvo.
Nik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-22, 21:13   #83
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 92
Sharp$: 659
Standard

Nik.


Hej. Som svar på Dina frågor:
1. Jag har successivt köpt Amhult 2 sedan ungefär 6 år, senast i vår.
2. Tidshorisonten: väntar på att "priset uppnår värdet", alltså Buffetts princip. Jag bestämmer inte när det är dags för exit, det avgörs av externa faktorer. Kan tänka mig detta är ett mycket långt innehav.
3. Ser inte någon utdelning inom ytterligare 3-5 år, däremot räknar jag med att priset (=kursen) kommer att anpassa sig till värdet. Vi har ju på ett halvt år sett en uppgång från 19:- till 25:-. Som jag ser det "borde" kursen ligga över 40:- redan idag. Men, det är bara min åsikt, marknaden har en helt annan värdering.
Utdelning har en del aktieägare efterfrågat. Du kan i senaste årsredovisningen läsa styrelsens syn på detta bl.a deras argument för att inte ha någon utdelning trots pengar i kassan. Jag delar deras syn såsom helt logisk.

Jag ser detta som ett av de bästa köpen på börsen idag. Däremot är det inte att jämföra med ett sportsbet utan har andra värden.

Synd att Du inte får någon uppfattning genom mina tidigare inlägg, men det jag skriver här ska bara ses som ett tips att själv göra en analys av bolaget och bilda sig en egen uppfattning.

För mig är dock detta bolag, ihop med NAUR, Blackpearl, Kopparberg Mineral och några andra mycket köpvärda på sikt.
Vill man ha aktier att köpa och "glömma" finns ju t.ex Lundbergs, Kinnevik, H&M, SCA.
moregolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 23:43   #84
Nik
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 131
Sharp$: 405
Standard

Tack för svaren. Tycker dom låter vettiga. Uttryckte mig nog lite fel tidigare, givetvis får jag en uppfattning av dina tidigare inlägg men inte om allt.

Har kollat lite fakta om bolaget och känns helt klart köpvärd däremot oroväckande att marknaden verkar ha en helt annan värdering och att den inte stigit mer under en längre period.

Skrev lite om volvo. Har du någon kommentar om den?
Nik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-26, 12:36   #85
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 92
Sharp$: 659
Standard

Vem har rätt? Amhult 2


Jadu, då är det upp till dig själv att bestämma. Om marknaden har en helt annan syn än du har, så är det i detta fall antingen 1/ett mycket bra köptillfälle eller
2/ bättre att avstå. Jag tror att marknaden inte har insett den stora potentialen och den lilla risken, men det är bara min åsikt. Gå inte okritiskt på vad andra tycker utan skaffa en egen åsikt och följ den.
Volvo: ingen aning, kan inte bolaget. Avstår åsikt.
Visst är det så att Amhult 2 har harvat kring 19-20 sek under ett antal år. Men, under tiden, enligt min syn, så har de bara blivit mer och mer värda. Därför har jag plockat på mig aktier efter hand, speciellt på dippar. Nu har de etablerat ett golv kring 24,80 till 25,00, så vi har ändå sedan min rek sett en 20-25 % upp.
moregolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-05, 15:11   #86
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 92
Sharp$: 659
Standard

Amhult 2, ytterligare uppgång.


Handlas nu på 27:-. 42 % upp sedan min rek. Stora svängningar dock och liten omsättning. Men, helt klart har omvärderingen, som jag förutspådde, börjat. Bolaget är ju obelånat, har knappt 10:-/aktie i "kassa" och ett substansvärde någonstans kring 45:- till kanske 75 :-. Någonstans däremellan bör vi hamna inom några år.
Bolaget är ett långt innehav, så det spelar inte så stor roll om de ligger på 25 eller 27 kr idag.
Andra, som jag tycker, bra aktier för den lugne och långsiktige är bl.a NAUR. "Bara" att köpa och behålla 5-10 år. Kan löna sig att läsa in sig på bolaget.
Den riksvillige kan titta på Petrogrand, handlas långt under sin kassa. Stor chans, men även stor risk.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
one (+1), mars (+2)
moregolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-05, 16:46   #87
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av moregolf Visa inlägg
Handlas nu på 27:-. 42 % upp sedan min rek. Stora svängningar dock och liten omsättning. Men, helt klart har omvärderingen, som jag förutspådde, börjat. Bolaget är ju obelånat, har knappt 10:-/aktie i "kassa" och ett substansvärde någonstans kring 45:- till kanske 75 :-. Någonstans däremellan bör vi hamna inom några år.
Bolaget är ett långt innehav, så det spelar inte så stor roll om de ligger på 25 eller 27 kr idag.
Andra, som jag tycker, bra aktier för den lugne och långsiktige är bl.a NAUR. "Bara" att köpa och behålla 5-10 år. Kan löna sig att läsa in sig på bolaget.
Den riksvillige kan titta på Petrogrand, handlas långt under sin kassa. Stor chans, men även stor risk.
Eller så säljer man och slickar i sig 42 %.

Var det nånting jag lärde mig av min sejour på marknaden så var det att sälja i tid. Vilket jag alltså inte gjorde.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-05, 17:21   #88
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 92
Sharp$: 659
Standard

Ta hem en vinst.


Wagner, visst är det alltid OK att ta hem en vinst. Men, sedan, om det handlar om likvider du vill ha i aktier, så ska ju det nya alternativet vara lite bättre än det du sålt.
Att tro att man kan köpa vid botten och sälja på toppen är en illusion. "Greed and fear" är det som styr många placerare, vilket man kanske ska tänka på och försöka att inte dras med av känslor utan tänka rationellt.
En sak jag tycker mig märkt är att bra aktier ofta fortsätter sin uppgång högre och längre än vad man väntat sig och att dåliga gärna fortsätter att vara dåliga. M.a.o. "cut your losses and let the profits run". Detta betyder för mig bl.a att jag behåller Amhult 2, men det är mitt beslut andra gör som de vill. Jag ser att fortfarande är värdet högre än priset, alltså köp.
moregolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-05, 20:03   #89
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Naur som du nämner har jag själv handlat en ganska stor post i. Fantastiskt bra case enligt mig. Rekomenderar verkligen folk att läsa sig in på bolaget. Det är ett långsiktigt innehav, 2-3 år minst
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-05, 20:17   #90
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 92
Sharp$: 659
Standard

Visst är Northland Resources (NAUR) mycket intressanta på kurser omkring 17:50 NOK.
Om man vill studera bolaget, så har jag lagt ut en del länkar i mitt inlägg 20/11- 2010.
moregolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td