Allsvenskan 2011 och 0,5 % projektet
Min alldeles första dagbok. Jag kommer här blanda Allsvenska spel med att redovisa mina resultat i min trading på Betfair.
Allsvenskan:
Jag kan inte bevisa detta men har ett starkt facit som rekare inom svenskfotboll och har bland annat huserat i en "asiatisk grotta" de senaste åren. Dock har jag tvingat dessa spelare att ofta gå ifrån asiat-tänket och satsat på raka odds. Jag tar det odds jag finner störst värde i helt enkelt. Jag kommer INTE att lägga dessa spel själv (iaf inte före/under sommaren) då jag tagit ett break från att spela och satsar på att trada ett tag. Jag tror inte att detta kommer påverka mitt spelande men man kan ju aldrig vara säker. När jag lägger spelen varierar kraftigt och kan vara allt från en vecka före till 1h före matchstart. Jag kommer även deltaga i en allsvenskan-tävling här på sharps.
Trading:
Jag kommer här redovisa med screenshots min utveckling på kassan. Startkassan är 100 000 kr och min förhoppning är att öka den med 0,5 % per dag. Av naturliga skäl (små marknader, stor mängd trades osv) kommer jag inte att kunna redovisa eller "reka" alla trades jag gör, det går helt enkelt inte. Dock så kommer jag när det gäller tidiga (iaf några timmar före kick-off) matcher i de större ligorna (Eng, Spa, Ita + Champions och Europa league) att ge ut trading tips i förväg. Detta är då inga speltips (även om de med största sannonlikhet leder till vinst i det långa loppet) utan tradingobjekt som jag har för avsikt att sälja av när de sjunkit ett visst antal ticks.
I den här dagboken är det fritt fram med OT-frågor, strategitänk, MM osv. Skriv vad ni vill ingen begränsning.