Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-03-24, 12:30   #1
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Allsvenskan 2011 och 0,5 % projektet


Min alldeles första dagbok. Jag kommer här blanda Allsvenska spel med att redovisa mina resultat i min trading på Betfair.

Allsvenskan:

Jag kan inte bevisa detta men har ett starkt facit som rekare inom svenskfotboll och har bland annat huserat i en "asiatisk grotta" de senaste åren. Dock har jag tvingat dessa spelare att ofta gå ifrån asiat-tänket och satsat på raka odds. Jag tar det odds jag finner störst värde i helt enkelt. Jag kommer INTE att lägga dessa spel själv (iaf inte före/under sommaren) då jag tagit ett break från att spela och satsar på att trada ett tag. Jag tror inte att detta kommer påverka mitt spelande men man kan ju aldrig vara säker. När jag lägger spelen varierar kraftigt och kan vara allt från en vecka före till 1h före matchstart. Jag kommer även deltaga i en allsvenskan-tävling här på sharps.

Trading:

Jag kommer här redovisa med screenshots min utveckling på kassan. Startkassan är 100 000 kr och min förhoppning är att öka den med 0,5 % per dag. Av naturliga skäl (små marknader, stor mängd trades osv) kommer jag inte att kunna redovisa eller "reka" alla trades jag gör, det går helt enkelt inte. Dock så kommer jag när det gäller tidiga (iaf några timmar före kick-off) matcher i de större ligorna (Eng, Spa, Ita + Champions och Europa league) att ge ut trading tips i förväg. Detta är då inga speltips (även om de med största sannonlikhet leder till vinst i det långa loppet) utan tradingobjekt som jag har för avsikt att sälja av när de sjunkit ett visst antal ticks.

I den här dagboken är det fritt fram med OT-frågor, strategitänk, MM osv. Skriv vad ni vill ingen begränsning.
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tino (+10), Thore10 (+5), zimzelen (+5)
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 12:33   #2
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Lever du på betting/trading?
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 12:36   #3
 
Redbulls avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 2858
Standard

Mycket intressant. Kommer absolut följas...

Två frågor:
* Lever du på betting/trading? Är det din huvudsakliga sysselsättning?
* Vilket "verktyg" använder du? Betangel?

BOL!
Redbull är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 12:39   #4
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Lever du på betting/trading?
Det beror lite på hur man ser på det... Jag har inget mål att leva på betting utan har levat på CSN senaste åren och förhoppningsvis ska jag leva på att jobba som jurist i höst med en egen firma. Dock ser jag det som en bra extra-inkomst. Och det är de pengarna som ska hålla mig flytande när min juristfirma utvecklas. Dock är jag betydligt bättre på betting än trading skulle jag tro. Om man mäter hur bra man är i kronor. Dock gillar jag inte att betta just nu så tänker inte göra det.
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 15:53   #5
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Redbull Visa inlägg
Mycket intressant. Kommer absolut följas...

Två frågor:
* Lever du på betting/trading? Är det din huvudsakliga sysselsättning?
* Vilket "verktyg" använder du? Betangel?

BOL!
Som jag skrev i posten innan så skulle jag nog kunna leva på betting om jag ville men vill helt enkelt inte. Jag är en projektmänniska och tröttnar ganska fort. Dessutom har jag inte riktigt psyket för att klara av swingsen som jag hamnade på när jag bettade. Det var 50k upp en veckan och 40k back den andra. Jag tjänade riktigt bra pengar men de var inte värt den frustration det föranledde. Lite förenklat kan man nog säga att jag ökade riskerna/insatserna lite för snabbt även om de flesta skulle kalla min MM försiktig. Jag låg på en max insats på 0,33% av kassan. Jag hade sprungit riktigt bra hela hösten där jag haft en förlustvecka och en ganska stadig graf. Sen under 2011 blev det en riktig ber och dalbana som visserligen hackade sig uppåt men med för stora hack.

Jag använder Betting Assistant just nu men provar mig fram lite. Sen har jag en del gamla excel-ark som jag använder för att räkna ut när jag ska kliva in på en marknad.

Aldrig betalat för Betangel och tar gärna emot rescensioner på den. Själv tycker jag Betting Assistent är lite "trögt". Nån som har samma erfarenhet?
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 19:09   #6
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Som jag skrev i posten innan så skulle jag nog kunna leva på betting om jag ville men vill helt enkelt inte. Jag är en projektmänniska och tröttnar ganska fort. Dessutom har jag inte riktigt psyket för att klara av swingsen som jag hamnade på när jag bettade. Det var 50k upp en veckan och 40k back den andra. Jag tjänade riktigt bra pengar men de var inte värt den frustration det föranledde. Lite förenklat kan man nog säga att jag ökade riskerna/insatserna lite för snabbt även om de flesta skulle kalla min MM försiktig. Jag låg på en max insats på 0,33% av kassan. Jag hade sprungit riktigt bra hela hösten där jag haft en förlustvecka och en ganska stadig graf. Sen under 2011 blev det en riktig ber och dalbana som visserligen hackade sig uppåt men med för stora hack.

Jag använder Betting Assistant just nu men provar mig fram lite. Sen har jag en del gamla excel-ark som jag använder för att räkna ut när jag ska kliva in på en marknad.

Aldrig betalat för Betangel och tar gärna emot rescensioner på den. Själv tycker jag Betting Assistent är lite "trögt". Nån som har samma erfarenhet?
Det folk inte förstår är hur otroligt stressande det är att leva med spel 24 tim om dygnet. Ja det blir gärna så om du ska kunna leva på enbart spel. Spelar du inte så tänker du på spel, följer spel och när du kommer i säng mitt i natten så drömmer du om spelen. Med ett gäng NHL-matcher igång och några vad hängande i luften så "sover" du med ett öga öppet. Vaknar med ett ryck efter några få timmars "sömn" och då ska det upp och smygas resultat på sena matcher som börjat runt 05-06. Man tassar upp likt en alkoholist som behöver några stadiga för att somna om. Fast här är det skärmen som ska tändas för att, om möjligt, få lite ro i själen.

Fast alla behöver inte göra samma misstag som mig. När jag väl börjat Laya i blygsam skala hos BF växte det snabbt till en lavin. Precis alla fotbollsmatcher skulle jag om möjligt sälja/boka/laya. Hade Unibets startodds som riktmärke och fick jag det eller lägre så blev det affär. Sen kom jag på att man kunde köra samma race med O/U och vips så dubblades arbetsbördan. Du nämnde 0,33 % av kassan, jag låg på knappt hälften. Men trots det så omsatte man sjusiffriga belopp per månad och det var inga problem. Man visste ju att konceptet fungerade och risken per match var ju löjligt låg i procent räknat. Vidare så hade man ju 2 av 3 tecken på sin sida så svängningarna var heller inga problem.

Trots det så blev det för mycket och sista halvåret var det dessutom något alldeles djävulskt massa oavgjorda matcher som tippa över åt fel hål i slutminuterna. Helt ologiskt då klykor brukar vara stängda matcher vid den tidpunkten och mål kommer när det ska jagas utjämning. Till slut kom det befriande målet (ja faktiskt..) något spanskt dynggäng som mötte Real tappa till 1-1 och på övertid kom så 2-1 och det var droppen som urholka stenen och jag loggade ut från Betfair. Med vinst dock, och jag har inte återkommit. Har heller inte ångrat mig en sekund.

När allt var som allra tyngst så gick NHL-hockeyn åt helvete också. Det hade varit en trygg kassako under många år. Vet inte om ni minns det här men dom gjorde om reglerna för några år sedan, fråga mig inte hur. Hur som helst så gick det 13 favoriter då dussinet under en period innan bookmakers kom in i matchen. Kostade väl i storleksordningen som tennisen som jag gett upp flera år tidigare.

Det löjliga är att jag inte ens behövde Betfair. Hade redan börjat trappa ner på verksamheten och avvecklat alla obstinata nätbolag. Men så halka jag in på ett bananskal, fick en deal på 2 % i kommission och sen var bollen i rullning.

Då man slapp BF så sjönk ju arbetsbördan med 90 % ungefär och kvar hade man bara statens gruva och det räckte ju och blev över. Ja fram till för 2-3 år sen då dom efter 22 års pilkastande för att få fram oddsen gjorde något åt saken. Ja sen dess har man varit arbetslös på riktigt. Ingen mening att leta eventuella misstag när dom klipper av efter 1000, ja ibland 500 spänn. Blev 3-4 spel under hela fjolåret och det var sånt man råkat snubbla över. Från 10-tals miljoner i omsättning på identiska tripplar till glasspengar är snabbt marscherat. Snabbt och snabbt! Tog väl 15 år innan dom lärt sig att ändra på startoddsen..

Men den kursändringen visade sig snabbt i bokslutet för staten. Omsättningen på oddset sjönk med 18 % från 2008 till 2009. Trots det så ökade vinsten med 7 %. Skulle göra vilken företagsledare som helst grön av avund. Tror det här var början på slutet och som till slut fick upp ögonen på ledningen. Dom insåg att verksamheten var en organiserad lekstuga som kostat staten hundratals miljoner under åren. Underhållande läsning för regniga sommarkvällar och kanske finns det några bekanta nick gömda bland kommentarerna. http://oddssattarna.blogspot.com/

Mina misstag var det ja! Ja något som är fruktansvärt onödigt, stressande och fullständigt meningslöst, du kan ändå inte påverka resultatet, är att följa matcherna på livescore. Om ni nu inte livespelar, men då lär ni förkorta ert egna liv med ytterligare några år.

Hoppas det inte blev för negativt det här. Ni kanske är stresståligare än mig, men det var jag också för 25 år sen. Återkom då och ge fan i livescoren under tiden.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gervais (+10), smak (+2), capital-pb (+1), Shell Peppe (+11), Overcome (+1), zz (+10), tino (+10), Thore10 (+5), Philjay (+5), joppoe (+5), RobinD (+10), Bjourne (+5), Slurf (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 22:12   #7
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Jag kan bara hålla med i vad alt-meister sagt här... Det prickar in ungefär vad jag känner också.

Att undvika livescore är ett måste och en av de stora sakerna man måste lära sig om man ska bli ett framgångsrikt proffs. Jag lyckades med det mina 3 sista veckor men hade samtidigt kvar att se summorna på kontona.. För mig blev det mest tydligt när jag blev gladare över att ha tradat in 18kr pre-game den jag blev över att vinna 30k på bettingen. Min strategi nu är i princip risk-fri vilket kommer vara riktigt skönt! Jag sover redan så mycket bättre och väger 10kg mindre när jag går runt. I söndags såg jag också en fotbollsmatch för första gången på 6 månader med ren "se fotboll-känsla", det var underbart!
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 22:16   #8
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 63
Sharp$: 42
Standard

Kul och höra Ska bli spännande att följa!!
Niskel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 22:29   #9
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Skall bli mycket intressant att följa då jag är sugen på att höra mer om trading och kring strategitänk i allmänhet!
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-25, 11:10   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 282
Sharp$: 1362


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kolla in israel- Lettland 1: a ..ett tips bara men du får kolla in stats o övrigt själv.själv ser jag värde i ettan även om jag inte så ofta spelar odds i dem undre regionerna...lycka till med dina beslut:-) obs ni får gärna ta bort detta då det hamnande helt fel...djäkla mobil android skit:$
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bftrader (+1)

Senast redigerad av joppoe den 2011-03-25 klockan 11:13.
joppoe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-25, 14:05   #11
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Slovenien-Italien u 1,5 till 2,75 Eurobet

Detta spel känns ganska givet. Oddsen för under 2,5 har sjunkit kraftigt. Tidigare 4 möten mellan lagen ahr slutat med 1 mål. I övrigt spelar dessa lag extremt målsnålt. 0-0 är ett ok resultat för båda lagen. Denna tycker jag är spelbar ner hela vägen till 2,4x. Eurobet sticker ut och flera bookies har till 2,6 och genom att sälja på betfair till 1,6 kan man få 2,58 och det är klart spelbart. Lycka till!
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-27, 12:02   #12
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Italien vann en ganska väntad 1-0 seger och spelet gick ju in iaf. Dock inget spel som har med Allvsenskan eller Trade att göra. Kommer dock komma lite andra tips oxå som hamnar i mitt vanliga sheet.

Jag väntar fortfarande på att mina Betfair-insättningar ska komma in... Nån som har erfarenhet av hur lång tid det brukar ta med banköverföringar? Står 2-5 bankdagar men de står de ju överallt och de brukar skilja en del. Hade bara 5k kvar när jag började göra insättningar men har lyckats pre-game trada upp dem till 6k iaf. Så startkassan kommer inte vara exakt 100k men de kan jag överleva sålänge det är mer än 100k
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-27, 12:22   #13
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Kan dock tillägga att det nog varit lärorikt för mig att harva med bara 5k då jag fått fokusera på en match och dessutom lärt mig programmet riktigt. Är nog en ganska självklar lärdom som de flesta borde dra att sitta med mindre belopp först när man lär sig använda externa program.

Lek runt lite. Jag hade helt missat att stop-loss funktionen inte flyttade oddsen vilket gjorde att när jag kom tillbaka från ICA så hade jag torskat 50kr, som kunnat vara 500kr om de varit med "riktiga" pengar.
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-28, 16:18   #14
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Nu har iaf 60k landat på kontot så nu kan det börja tradas på riktigt. En match som jag tror kommer falla idag är U21 England-Island. Går nu att köpa direkt till 1,41 och fiska efter 1,42. Jag tror att denna iaf kommer gå ner mot 1,38 och planerar att ta mig ur på den nivån.

Mao: Köp England till 1,41-1,42 och sälj till 1,38.
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-28, 17:51   #15
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 53
Sharp$: 438
Standard

Lycka till!

Jag ryggar dig på Englands matchen, kom in på 1.39, hoppas kunna ta någon tic iallfall
mewtzz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td