Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-24, 08:19   #18
kingscania

kingscanias avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 56

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2011-04-24 Mjallby - GAIS (Allsvenskan)

Datum: 2011-04-24
Tid: 14:00
Sport: Fotboll
Land: Sverige
Liga: Allsvenskan
Match: Mjallby - GAIS
Period: ft

Spel: GAIS
Insats: 3.00
Odds: 2.620
Bolag: WilliamHill

Motivering:
Ja då var det dags för denna dagbokens andra spela alltså. Jag tycker mig här har funnit ett VÄLDIGT bra spel, vilket resulterat att jag värderar det till ett 3 U spel, vilket är mitt "max-spel", "ränta", "all-in fläskfile", "in med poletterna" och allt vad man nu säger

Spelet är alltså Gais dnb till finfina 2.62 hos WilliamHill. Den lite mera våghalsiga tar raka tvåan till 3.76 (hos pinnen kl 04:46) i odds, men då jag är lite rädd för krysset nöjer jag mig med dnb.

Saknas i lagen gör:

Mjällby - El-Kabir, Daniel Ivanovski

Gais - Spong,M Abdulrahman,J Rundqvist?,R Sipiao,T Lycen,A Santos

Förmodad uppställning Mjällby AIF - hämtad från fotbolliblekinge.se

Mattias Asper (mv)
Jesper Westerberg, Joachim Lantz/Robin Cederberg, Patrik Rosengren, Wille Leandersson
Daniel Nicklasson, Daniel Nilsson,Tobias Grahn, Pavel Zavadil
Peter Gitselov, Marcus Ekenberg.

Avbytare: Alexander Lundin (mv), Joachim Lantz/Robin Cederberg, David Löfquist, Patrick Osiako, Johan Svensson, Samuel Petrone, Adam Berner.

Förmodad uppställning GAIS - hämtad från Gais svenskafanssida

Jankulovski
Ekunde - Angus - Lundgren - Gustafsson
Bassombeng - Ayarna - Lindberg - Celik
Wanderson
Rennie

FORM

Malmö Mjällby 1:0
Mjällby Kalmar 1:0
AIK Mjällby 3:0
Mjällby Helsingborg 0:1

GAIS Djurgården 2:1
Halmstad GAIS 0:2
GAIS Trelleborg 4:0
Norrköping GAIS 2:0

Om matchen

Det är ett väldigt vingklippt Mjällby som kommer att starta hemma på strandvallen. Man har inlett säsongen på ett mindre smickrande sett, svårt motstånd och hyfsat spel, men man har haft väldigt svårt att skapa några heta chanser, vilket målproduktionen visar. Det enda målet kom efter en tilltrasslad fast-situation där El-Kabir stötte in bollen. I dagens match kommer dock El Kabir INTE vara med, han har redan hunnit med att samla på sig tre gula kort, vilket är ett enormt avbräck. Eftersom att mrMjällby Marcus Ekenberg inte alls kommit igång i år, bänkad senast borta mot Malmö bla, har det varit El Kabir som har fått stå för det mesta offensivt för Mjällby. Det troliga anfallsparet imorgon - Ekenberg och Gitselov är inga spelare som i dagens läga skrämmer direkt slag på en allsvensk backlinje. Ekenberg som sagt ur form, och Gitselov springer väldigt mycket, men får ut extremt lite av det.
Till råga på det dystra anfallsspelet har även en viss oro infunnit sig i Mjällbys annars så stabila backlinje. Klippan Bagarn spelar lika bra som vanligt, men man har inte hittat rätt med vem som ska spela bredvid honom. Då Ivanovski, som spelade bredvid Bagarn i senaste matchen är avstängd, kommer Bagarns mittbackskollega antingen bli Cederberg - vilken bänkades efter en misserabel insats mot aik, eller matchotränade Lantz. Inte direkt något optimalt mot Gais heta offensiv.
I dagens match tror jag att Swärdh kommer lägga den största fokusen på ett stabilt försvarsspel, som han brukar, vilket även det kommer att minska Mjällbys möjligheter att göra mål.

Vad gäller Gais har man startat säsongen på ett imponerande sätt. Man fick sent in Wandersson i truppen, och man har finurliga offensiva spelare som Bassombeng och Celik. Man förlorade visserligen första matchen, premiären borta mot Norrköping, men efter det har man tre raka vinster, där man har gjort 2 mål eller fler i varje match! Man har alltså gjort fler mål per match de tre senaste än vad Mjällby har gjort under sina fyra matcher TOTALT den här säsongen.
Jag tror att Gais offensiv förr eller senare kommer lyckas att luckra upp Mjällbys djupa försvarsspel, och frågan är om man inte kommer göra det mer än en gång.... I så fall kommer det kräva något ENORMT av Mjällby för att vinna matchen, om man ska se till hur det har sett ut tidigare under säsongen, samt med tanke på avstängningarna....

Summa

Ett formsvagt, uddlöst Mjällby, med två avstängningar på viktiga spelare, kommer att få det väldigt tufft mot ett formstarkt och offensivt välspelande Gais. Oddset på dnb 2.62 är ALLDELES för högt i min bok....Således ett givet spel!

Lite läsning inför matchen

Mjällby

http://www.maif.se/?cmd=visanyhet&mid=194&dn=1

http://fotbolliblekinge.se/news_show...ml?id=11693426

GAIS

http://www.svenskafans.com/fotboll/g...ka-401448.aspx
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+1), Boden (+1)

Senast redigerad av kingscania den 2011-04-24 klockan 08:21.
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat