Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-04-03, 23:26   #16
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Okej blir ett första spel här i dagboken.

Ogiltigt spel-ID: 341179



IFKs träningematcher:

Onsdag 19 januari B Elmiahallen 4 - 1 Jönköpings Södra
Fredag 28 januari B Estadio Martinez Valero 2 - 0 Tromsø IL
Måndag 31 januari H La Manga 0 - 1 Karpaty Lviv
Torsdag 3 februari B La Manga 1 - 1 FC København
Lördag 19 februari H Valhalla 0 - 2 Landskrona BoIS
Lördag 26 februari H Valhalla 1 - 2 Odense
Fredag 4 mars B Borås Arena 0 - 1 IF Elfsborg
Tisdag 8 mars B Valhalla 1 - 1 Qviding
Måndag 14 mars H Antalya 0 - 1 Bate Borisov
Torsdag 17 mars H Antalya 1 - 2 Luch Vladivostok
Tisdag 29 mars B Starke Arvid Arena 1 - 0 Ljungskile SK

Som vi kan se så har resultaten inte varit allt för imponerande, dock har spelet sett betydligt bättre ut på slutet, och jag tror inte att IFK kommer att lämna premiärmatchen mot Örebro mållösa....
Defensivt kan vi också se att enbart två matcher har man lyckats att hålla nollan under försäsongen....detta trots inte allt för imponerande motstånd....

Örebros senaste 7 träningsmatcher:

2011-02-18 18:00 ÖSK-BK Häcken Behrn Arena 2-4
2011-02-26 15:00 ÖSK-Hammarby Behrn Arena 0-2
2011-03-05 13.00 AIK-ÖSK Skytteholms IP 1-3
2011-03-12 ÖSK-Alania Vladikavkaz (RUS) Turkiet 1-2
2011-03-15 Valdres (NOR)-ÖSK Turkiet 0-5
2011-03-20 15:00 ÖSK - Elfsborg Behrn Arena 2-1
2011-03-23 18:00 ÖSK - Djurgården Berhn Arena 3-0

Här kan vi se att Örebro, vilka som sagt har ett väldigt intressant lag, många experter pratar om dem som guldkandidater, har fått igång sitt målskytte väldigt väl på slutet vad gäller träningsmatcher.
Bara lite kort, får se om jag skriver ut mer om mina tankar och siffror senare....

Ifks hemmafacit från fjolsäsongen:

8. IFK Göteborg 15 (6 6 3) 25:12 mål 24p

Alltså 1,67 mål gjorda mot 0,8 mål insläppta i snitt per match....

Örebros bortafacig från fjolsäsongen:

5. Örebro 15 (5 3 7) 16:20 mål 18p

Alltså 1,067 gjorde mål mot 1,33 insläppta mål per match

Troliga startelvor hämtade från lagens svenskafans-sidor:

IFK Göteborg

Trolig startuppställning
M. Sandberg
A. Johansson - R. Sigurdsson – K. Svensson – M. Dyrestam
S. Eriksson – J. Johansson
S. Selakovic – A. Drugge – R. Söder
T. Hysén

Trolig bänk: E. Dahlin (målvakt), L. Valgardsson, E. Lund, T. Sana, T, Olsson, E. Bjarnasson och N. Bärkroth/ P. Ericsson

Örebro SK

Hittar inte riktigt om ÖSKs startelva, men skadeläget ser ut som följer enligt officiella:
Skadeläget i truppen ser också relativt bra ut, men de spelare som tvingats kasta in handduken är trion Patrik Anttonen, Per Johansson och Robin Staaf.

Summa:

Två stycken offensiva och spelande lag kommer idag att mötas i deras premiär på Gamla Ullevi. Mattan på Ullevi skall se bra ut, vilket kommer passa bra för de båda spelande lagen. Ifk som har spelat in ett nytt spelsystem, där mindre antal bollar skall gå direkt till Hysen, utan istället hållas längs med marken och inom laget, har inte presterat särskilt bra under försäsongen. Dock har spelet i slutet sett bättre ut, och jag har svårt att se att ifk skall gå mållösa i dagens match. Saknas gör "enbart" Stefan Selakovic, men där har man bra back-up.
Vad gäller Örebro snackar vi om en av seriefavoriterna, är många experter som har dem som en av sina guldkandidater. Man kommer med en spännande trupp, utan direkta större avbräck, och man har under försäsongen spelat en offensiv och fin fotboll. Båda lagen att göra mål är taget....



Sitter även och suger på att lägga Robin Söder som målskytt under matchen till 3.5 hos Unibet.
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!

Senast redigerad av kingscania den 2011-04-04 klockan 22:43.
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-24, 04:28   #17
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Här kommer mina andra, dock mindre, spel för söndagen. Enbart små kommentarer medföljer, då de alla är 1 Units spel.

Ogiltigt spel-ID: 362936



Två offensiva lag som inte direkt har världens tätast försvar. Ö2.25 till det oddset måste bara provas!

Ogiltigt spel-ID: 362935



Åter två lag som visat upp en fin offensiv så här långt, dock inte lika fin defensiv från något håll. Alla Häckens fyra matcher har gått över 2.5, medan 3/4 av Gefles matcher har gått över 2.5. Båda lagen kommer från förluster som man snabbt vill vända till en positivt trend. Full fart framåt på Rambergsvallen!

Ogiltigt spel-ID: 362937



"Toppmöte", eller snarare, det SKULLE vara ett toppmöte. Elfsborg har vann premiären hemma mot Häcken, sedan har man inte vunnit på tre matcher. Nu kommer mästarna Malmö på besök, dessutom med fyra raka vinster i ryggen. Att få 2.29 på MalmöFF dnb är bara för bra och måste provas!
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-24, 07:19   #18
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2011-04-24 Mjallby - GAIS (Allsvenskan)



Datum: 2011-04-24
Tid: 14:00
Sport: Fotboll
Land: Sverige
Liga: Allsvenskan
Match: Mjallby - GAIS
Period: ft

Spel: GAIS
Insats: 3.00
Odds: 2.620
Bolag: WilliamHill

Motivering:
Ja då var det dags för denna dagbokens andra spela alltså. Jag tycker mig här har funnit ett VÄLDIGT bra spel, vilket resulterat att jag värderar det till ett 3 U spel, vilket är mitt "max-spel", "ränta", "all-in fläskfile", "in med poletterna" och allt vad man nu säger

Spelet är alltså Gais dnb till finfina 2.62 hos WilliamHill. Den lite mera våghalsiga tar raka tvåan till 3.76 (hos pinnen kl 04:46) i odds, men då jag är lite rädd för krysset nöjer jag mig med dnb.

Saknas i lagen gör:

Mjällby - El-Kabir, Daniel Ivanovski

Gais - Spong,M Abdulrahman,J Rundqvist?,R Sipiao,T Lycen,A Santos

Förmodad uppställning Mjällby AIF - hämtad från fotbolliblekinge.se

Mattias Asper (mv)
Jesper Westerberg, Joachim Lantz/Robin Cederberg, Patrik Rosengren, Wille Leandersson
Daniel Nicklasson, Daniel Nilsson,Tobias Grahn, Pavel Zavadil
Peter Gitselov, Marcus Ekenberg.

Avbytare: Alexander Lundin (mv), Joachim Lantz/Robin Cederberg, David Löfquist, Patrick Osiako, Johan Svensson, Samuel Petrone, Adam Berner.

Förmodad uppställning GAIS - hämtad från Gais svenskafanssida

Jankulovski
Ekunde - Angus - Lundgren - Gustafsson
Bassombeng - Ayarna - Lindberg - Celik
Wanderson
Rennie

FORM

Malmö Mjällby 1:0
Mjällby Kalmar 1:0
AIK Mjällby 3:0
Mjällby Helsingborg 0:1

GAIS Djurgården 2:1
Halmstad GAIS 0:2
GAIS Trelleborg 4:0
Norrköping GAIS 2:0

Om matchen

Det är ett väldigt vingklippt Mjällby som kommer att starta hemma på strandvallen. Man har inlett säsongen på ett mindre smickrande sett, svårt motstånd och hyfsat spel, men man har haft väldigt svårt att skapa några heta chanser, vilket målproduktionen visar. Det enda målet kom efter en tilltrasslad fast-situation där El-Kabir stötte in bollen. I dagens match kommer dock El Kabir INTE vara med, han har redan hunnit med att samla på sig tre gula kort, vilket är ett enormt avbräck. Eftersom att mrMjällby Marcus Ekenberg inte alls kommit igång i år, bänkad senast borta mot Malmö bla, har det varit El Kabir som har fått stå för det mesta offensivt för Mjällby. Det troliga anfallsparet imorgon - Ekenberg och Gitselov är inga spelare som i dagens läga skrämmer direkt slag på en allsvensk backlinje. Ekenberg som sagt ur form, och Gitselov springer väldigt mycket, men får ut extremt lite av det.
Till råga på det dystra anfallsspelet har även en viss oro infunnit sig i Mjällbys annars så stabila backlinje. Klippan Bagarn spelar lika bra som vanligt, men man har inte hittat rätt med vem som ska spela bredvid honom. Då Ivanovski, som spelade bredvid Bagarn i senaste matchen är avstängd, kommer Bagarns mittbackskollega antingen bli Cederberg - vilken bänkades efter en misserabel insats mot aik, eller matchotränade Lantz. Inte direkt något optimalt mot Gais heta offensiv.
I dagens match tror jag att Swärdh kommer lägga den största fokusen på ett stabilt försvarsspel, som han brukar, vilket även det kommer att minska Mjällbys möjligheter att göra mål.

Vad gäller Gais har man startat säsongen på ett imponerande sätt. Man fick sent in Wandersson i truppen, och man har finurliga offensiva spelare som Bassombeng och Celik. Man förlorade visserligen första matchen, premiären borta mot Norrköping, men efter det har man tre raka vinster, där man har gjort 2 mål eller fler i varje match! Man har alltså gjort fler mål per match de tre senaste än vad Mjällby har gjort under sina fyra matcher TOTALT den här säsongen.
Jag tror att Gais offensiv förr eller senare kommer lyckas att luckra upp Mjällbys djupa försvarsspel, och frågan är om man inte kommer göra det mer än en gång.... I så fall kommer det kräva något ENORMT av Mjällby för att vinna matchen, om man ska se till hur det har sett ut tidigare under säsongen, samt med tanke på avstängningarna....

Summa

Ett formsvagt, uddlöst Mjällby, med två avstängningar på viktiga spelare, kommer att få det väldigt tufft mot ett formstarkt och offensivt välspelande Gais. Oddset på dnb 2.62 är ALLDELES för högt i min bok....Således ett givet spel!

Lite läsning inför matchen

Mjällby

http://www.maif.se/?cmd=visanyhet&mid=194&dn=1

http://fotbolliblekinge.se/news_show...ml?id=11693426

GAIS

http://www.svenskafans.com/fotboll/g...ka-401448.aspx
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+1), Boden (+1)

Senast redigerad av kingscania den 2011-04-24 klockan 07:21.
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-24, 10:49   #19
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Jag har precis som dig kommit fram till spelet på GAIS, med ungefär samma motivering som dig.

Jag är lite nyfiken på din tankar kring Malmöspelet? =)
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-14, 11:38   #20
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 384970



Kort motivering:

Halmstad utan avstängda förstamålisen, i desperat poängbehov....Har inte övertygat alls, defensiven är inte vad den "brukar" vara.... Måste framåt - kommer ge luckor bakåt

Mjällby börjar så smått komma igång. Kommer med i stort sett bästa möjliga lag, gör man första målet kommer de ligga och kontra in fler, släpper de in första blir det full fart framåt....

Gillar oddset på ö2!
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-17, 09:56   #21
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 418981



Här är ett spel som grundar sig väldigt mycket på oddset, som det ju brukar vara

3 gånger pengarna, EFTER kommission får man hos Betfair för att Mjällby hemma på Strandvallen skall slå IFK Göteborg på lördag. Det är i mina ögon ALLDELES för högt....

Visst Mjällby saknar El Kabir, och har väl i ärlighetens namn inte övertygat allt för mycket i årets allsvenskan....men oddset är för högt mot ett IFK som det känns som börjar dala neråt igen. Stortorsken mot dif senast, skador på viktiga spelare som Sebbe Ericsson och Selakovic samt Adam Johansson som är tveksam till spel. Valgardsson är och spelare u-21 me Island samtidigt som Karl Svensson är avstängd och Hysen ryktas vara så gott som klar för utlandet, och Sigurdsson är klar för FCK.... Det är alltså många avbräck i laget, främst i de defensiva delarna....

Att Mjällby "bara" skulle vinna 1/3 matcher med dessa förutsättningar ser jag som en grov underskattning.... Oddset 3 gånger pengarna spelas!
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!

Senast redigerad av kingscania den 2011-06-17 klockan 10:44.
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-17, 10:44   #22
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kan även säga att jag kommer sitta redo och kolla vad linan samt oddset kommer ligga på vad gäller ett överspel mellan Umedalen och Älgarna i herrarnas Div2.... Umedalen med seriens bästa anfallspar spelar väldigt offensiv och frejdig fotboll hemma på sitt konstgräs....samtidigt som Älgarna gör i snitt 1 mål/per match borta, men släpper in 1.75/match....

Ogiltigt spel-ID: 419758



Och där kom det, och jag hugger spelet direkt! Över 3.5 it is!
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!

Senast redigerad av kingscania den 2011-06-18 klockan 08:46.
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td