Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-28, 18:14   #9
RobinD
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zimond Visa inlägg
Problemet med alla progressiva bettingsystem, oavsett om det är Martin Gale, Marvin Gaye, 2-6 eller något annat, är att du ändrar dina effektiva odds. I det femte vadet i en Martingale-serie riskerar du tex 16 för att vinna 1. Det motsvarar 1,06 i odds, vilket innebär att det femte vadet i en Martingale-serie alltid måste ha en träffprocent på över 94 % för att det ska vara +EV.
Kan du förklara skillnaden på att spela Martinagale 1-5 och en vanliga varierad unit gradering 1-5 U. Varför skulle det effektiva oddset vara 1.05 på ett 5u spel i Martingale, men inte i ett varierat unitsystem?

Jag antar, att det är för att du/ni som motsätter er progressiva system, antar att man forcerar fram spel 2-3-4-5 efter ett/flera missade spel?

Ta mitt sheet t ex, om jag inte hittar ett spel jag känner är bra nog för att spela som B4 då öppnar jag en ny serie eller slottar om det till B2 eller B3 eller vad som nu passar.

Enda skillnaden jag ser är att man bettar i serier för att på ett så bra sätt som möjligt selektera spel och värdera rätt. Mina B5or är ju antagligen lika frekventa i detta som om jag hade en varierade gradering.

Till trådskaparen, sök gärna på forumet innan du skapar nya trådar.

Här behandlas 2-6 som är ett system likt "ditt".
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat