Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-04-28, 17:20   #1
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 20
Sharp$: 183

BETONE
Stats: 6 - 5 - 0
ROI: 106.35%
Vinstprocent: 55.00%

Standard

Martin Gale system inom betting!!!


Tjena!! Mitt första inlägg som ny medlem och jag vill höra lite kommentarer och åsikter kring mitt nya system som jag inte har tillämpat i verkligheten ännu men har testat det i 10 dagar med gott resultat!

Jag har länge funderat på ett "bombsäkert system" som enkelt kan generera pengar, sakta men relativt säkert. Mitt system är ett Martin Gale baserat system. jag kör på olika spelbolag för att kunna optimera mina vinster så gott som möjligt, dvs. Unibet, Nordic Bet, Ladbrokes, Svs och Bet365.

Själva systemets uppbyggnad:
Det hela går ut på att man hela tiden multiplicerar föregående instas med 2,5 ggr vid en förlust för att kunna få tillbaka pengarna och lite till naturligtvis. Vid vinst börjar man om på instasen 100 kr. Det krävs att oddset på det man tippar på är minst 2.00 och detta system spelas endast med 1X2 (kan nog också tillämpas på andra spelformer).

Ett illustrerande exempel:

Match 1:
Odds: 2,2
Insats: 100 kr
Förlust!

Nästa match multiplicerar jag insatsen med 2,5 ggr (100*2,5):

Match 2:
Odds: 2,15
Insats: 250
Förlust!

I match 2 blev det förlust, vilket betyder att jag multiplicerar föregående insats med 2,5 (250*2,5):

Match 3:
Odds: 2,3
Insats: 625
Vinst!



Detta ger en nettovinst på: (625*2,3)-625-250-100= 462,5 kr


Kör man på detta varje dag med 3 -5 serier pararellt kan man uppnå stora pengar på om utbudet på matcher är bra. Jag har satt min gräns på max antal matcher i en serie till maximalt 7 matcher!! Dvs man kan vinna 1 match av 7 totalt och skrapa in otroliga pengar.. Man har 7 chanser på sig vilket inte borde vara så svårt ifall man har någorlunda koll på sport.. om man nu ens har det


Utdrag ur min speladagbok!!



Nettovinst: 3458 kr för att vara exakt!!



Till sist alla läsare undrar jag ifall detta system är bra ur er egen synpunkt och ifall ni har förbättrningsförslag är jag riktig sugen på att höra dessa!! Lets GOOO Hoppas att jag inte har missat något nu
tehoteho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 17:21   #2
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 20
Sharp$: 183

BETONE
Stats: 6 - 5 - 0
ROI: 106.35%
Vinstprocent: 55.00%

Standard

Bilden på mitt utdrag finns p åföljande address ifall man inte kan se det!!

http://img809.imageshack.us/i/bettin...mresultat.png/
tehoteho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 17:24   #3
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Galne Martin igen. Lika säkert återkommande som en vårförkylning.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 17:30   #4
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 6
Sharp$: 63
Standard

Verkar intressant, dock måste man ju ha ett ganska stort startkapitel om man under en dålig vecka helt plötsligt förlorar 6 matcher i rad...
Andrei_K är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 17:41   #5
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Problemet är att förr eller senare lär du få en streak där du missar 7 matcher, och då är det tack och hej stor del av bankrullen. Att gå 0-7 är inte så svårt som du får det att låta, särskilt inte om du ska spela för odds över 2.00.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 17:50   #6
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Problemet med alla progressiva bettingsystem, oavsett om det är Martin Gale, Marvin Gaye, 2-6 eller något annat, är att du ändrar dina effektiva odds. I det femte vadet i en Martingale-serie riskerar du tex 16 för att vinna 1. Det motsvarar 1,06 i odds, vilket innebär att det femte vadet i en Martingale-serie alltid måste ha en träffprocent på över 94 % för att det ska vara +EV.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 17:54   #7
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 20
Sharp$: 183

BETONE
Stats: 6 - 5 - 0
ROI: 106.35%
Vinstprocent: 55.00%

Standard

Jo, visst kan man ha lite invändningar kring eventuella förluster.. Men om SvS oftast har ett odds på 1,7 ggr pengarna kan man se att andra spelbolag kan erbjuda över 2 ggr pengarna. Oddsen under 2 ggr pengarna på SvS brukar oftast gå in till 55-65 % och jag ser detta som en god chans att få in åtmistone 1 spel unde dessa 7 gånger. Statistiskt får man in 4-5 spel av 7 möjliga om man spela på dessa odds! Sedan får man väga in egna erfarenheter och kunskaper med. Som sagt jag är inne på en prövoperiod och är väldigt nyfiken om det finns folk i dessa forum som rent av sagt livnär sig på sådana här system..

Sedan kan man börja på mindre insatser tex 20 kr, 50 kr osv. Sedan när man har lärt sig att spela så här kan man öka insatserna..
tehoteho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 18:10   #8
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tehoteho Visa inlägg
Bilden på mitt utdrag finns p åföljande address ifall man inte kan se det!!

http://img809.imageshack.us/i/bettin...mresultat.png/
Läser jag fel eller är den ekonomiska utgången av Ljungskile-Hammarby ett glädjeresultat?
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 18:14   #9
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zimond Visa inlägg
Problemet med alla progressiva bettingsystem, oavsett om det är Martin Gale, Marvin Gaye, 2-6 eller något annat, är att du ändrar dina effektiva odds. I det femte vadet i en Martingale-serie riskerar du tex 16 för att vinna 1. Det motsvarar 1,06 i odds, vilket innebär att det femte vadet i en Martingale-serie alltid måste ha en träffprocent på över 94 % för att det ska vara +EV.
Kan du förklara skillnaden på att spela Martinagale 1-5 och en vanliga varierad unit gradering 1-5 U. Varför skulle det effektiva oddset vara 1.05 på ett 5u spel i Martingale, men inte i ett varierat unitsystem?

Jag antar, att det är för att du/ni som motsätter er progressiva system, antar att man forcerar fram spel 2-3-4-5 efter ett/flera missade spel?

Ta mitt sheet t ex, om jag inte hittar ett spel jag känner är bra nog för att spela som B4 då öppnar jag en ny serie eller slottar om det till B2 eller B3 eller vad som nu passar.

Enda skillnaden jag ser är att man bettar i serier för att på ett så bra sätt som möjligt selektera spel och värdera rätt. Mina B5or är ju antagligen lika frekventa i detta som om jag hade en varierade gradering.

Till trådskaparen, sök gärna på forumet innan du skapar nya trådar.

Här behandlas 2-6 som är ett system likt "ditt".
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 18:16   #10
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tehoteho Visa inlägg
Jo, visst kan man ha lite invändningar kring eventuella förluster.. Men om SvS oftast har ett odds på 1,7 ggr pengarna kan man se att andra spelbolag kan erbjuda över 2 ggr pengarna. Oddsen under 2 ggr pengarna på SvS brukar oftast gå in till 55-65 % och jag ser detta som en god chans att få in åtmistone 1 spel unde dessa 7 gånger. Statistiskt får man in 4-5 spel av 7 möjliga om man spela på dessa odds! Sedan får man väga in egna erfarenheter och kunskaper med. Som sagt jag är inne på en prövoperiod och är väldigt nyfiken om det finns folk i dessa forum som rent av sagt livnär sig på sådana här system..

Sedan kan man börja på mindre insatser tex 20 kr, 50 kr osv. Sedan när man har lärt sig att spela så här kan man öka insatserna..
Det du dock tror är att detta ska vara lätt, det kan inte vara mer fel.

Regel nummer 1:

Ett system gör inte dåliga picks till vinnande. Ett bra pick gör inte ett dåligt system bra.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
suppe (+1), zimzelen (+1)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 18:45   #11
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tehoteho Visa inlägg
Jo, visst kan man ha lite invändningar kring eventuella förluster.. Men om SvS oftast har ett odds på 1,7 ggr pengarna kan man se att andra spelbolag kan erbjuda över 2 ggr pengarna. Oddsen under 2 ggr pengarna på SvS brukar oftast gå in till 55-65 % och jag ser detta som en god chans att få in åtmistone 1 spel unde dessa 7 gånger. Statistiskt får man in 4-5 spel av 7 möjliga om man spela på dessa odds! Sedan får man väga in egna erfarenheter och kunskaper med. Som sagt jag är inne på en prövoperiod och är väldigt nyfiken om det finns folk i dessa forum som rent av sagt livnär sig på sådana här system..

Sedan kan man börja på mindre insatser tex 20 kr, 50 kr osv. Sedan när man har lärt sig att spela så här kan man öka insatserna..
Det där vad riktigt svävande och att SvS har 1.70 när dom andra ligger över 2 ggr har sina naturliga förklaringar.

Undrar vad jag gör här ens? Meningslöst att försöka föra en dialog med ett Troll/Galne Martin förespråkare. Jag får skylla på att jag är understimulerad och hoppas verkligen att inget i denna tråd ska trigga igång mig igen. Så sluta provocera mig är ni snälla.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DamageINC (+2), Soap (+2)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 19:25   #12
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Kan du förklara skillnaden på att spela Martinagale 1-5 och en vanliga varierad unit gradering 1-5 U. Varför skulle det effektiva oddset vara 1.05 på ett 5u spel i Martingale, men inte i ett varierat unitsystem?

Jag antar, att det är för att du/ni som motsätter er progressiva system, antar att man forcerar fram spel 2-3-4-5 efter ett/flera missade spel?

Ta mitt sheet t ex, om jag inte hittar ett spel jag känner är bra nog för att spela som B4 då öppnar jag en ny serie eller slottar om det till B2 eller B3 eller vad som nu passar.

Enda skillnaden jag ser är att man bettar i serier för att på ett så bra sätt som möjligt selektera spel och värdera rätt. Mina B5or är ju antagligen lika frekventa i detta som om jag hade en varierade gradering.

Till trådskaparen, sök gärna på forumet innan du skapar nya trådar.

Här behandlas 2-6 som är ett system likt "ditt".
Varför då satsa i en serie överhuvudtaget?

Det är just det som gör att det effektiva oddset på Bx ändras, då det ingår i en serie med By, Bz osv. Vadet du lägger på Bx ingår och påverkas av tidigare vad i den serien. Det är systemets natur.

Ett vanligt unitsystem bygger i grunden på Kelly-kriteriet där variablarna är träffprocenten, oddset och bankrullen storlek. När du satsar progressivt läggs variabeln "det här är Bz" till, som inte har något med vadet i sig att göra, utan endast med tidigare vad i serien, som ju inte har något att göra med Bz förutom att dom ingår i samma serie. Vad är det då som rättfärdigar den variabeln?

2-6 är ett väldigt konservativt progressivt system, till skillnad från klassisk Martingale (B5 i Martingale blir ju 16x ursprungsinsatsen), varför jag tror att det tar mycket längre tid innan systemet visar sin sanna natur. Förvisso visade Tinos (har jag för mig det var?) simulering att det egentligen inte var någon skillnad på flatbetting och 2-6.

Hoppas att jag har fel.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 19:47   #13
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zimond Visa inlägg
Varför då satsa i en serie överhuvudtaget?

Det är just det som gör att det effektiva oddset på Bx ändras, då det ingår i en serie med By, Bz osv. Vadet du lägger på Bx ingår och påverkas av tidigare vad i den serien. Det är systemets natur.

Ett vanligt unitsystem bygger i grunden på Kelly-kriteriet där variablarna är träffprocenten, oddset och bankrullen storlek. När du satsar progressivt läggs variabeln "det här är Bz" till, som inte har något med vadet i sig att göra, utan endast med tidigare vad i serien, som ju inte har något att göra med Bz förutom att dom ingår i samma serie. Vad är det då som rättfärdigar den variabeln?

2-6 är ett väldigt konservativt progressivt system, till skillnad från klassisk Martingale (B5 i Martingale blir ju 16x ursprungsinsatsen), varför jag tror att det tar mycket längre tid innan systemet visar sin sanna natur. Förvisso visade Tinos (har jag för mig det var?) simulering att det egentligen inte var någon skillnad på flatbetting och 2-6.

Hoppas att jag har fel.
Ptja jag vet inte, 2-6 systemet gör mig till en mer disciplinerad spelare och jag forcerar inte fram spel till den högre delen av serierna.

Mina initiala 285 spel har givit mig en utveckling jag aldrig skapat med en annan insatsstrategi och jag håller mig under korrekt MM i samtliga bets oavset när i serien det inträffar. Och trots att jag snittar lägre insatser har jag ett större netto än på länge. Positiv varians, ja kanske. Vi får se hur det utvecklar sig.

Grund och botten handlar det ju om värdeodds detta med, åtminstone är det sådana jag tror jag spelar.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 21:16   #14
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Ptja jag vet inte, 2-6 systemet gör mig till en mer disciplinerad spelare och jag forcerar inte fram spel till den högre delen av serierna.

Mina initiala 285 spel har givit mig en utveckling jag aldrig skapat med en annan insatsstrategi och jag håller mig under korrekt MM i samtliga bets oavset när i serien det inträffar. Och trots att jag snittar lägre insatser har jag ett större netto än på länge. Positiv varians, ja kanske. Vi får se hur det utvecklar sig.

Grund och botten handlar det ju om värdeodds detta med, åtminstone är det sådana jag tror jag spelar.
Du har ju en svinbra träffprocent.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 21:18   #15
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zimond Visa inlägg
Du har ju en svinbra träffprocent.
Ja det med, men den lär sjunka ju fler spel som kommer.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td