Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-28, 19:25   #12
Zimond
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Kan du förklara skillnaden på att spela Martinagale 1-5 och en vanliga varierad unit gradering 1-5 U. Varför skulle det effektiva oddset vara 1.05 på ett 5u spel i Martingale, men inte i ett varierat unitsystem?

Jag antar, att det är för att du/ni som motsätter er progressiva system, antar att man forcerar fram spel 2-3-4-5 efter ett/flera missade spel?

Ta mitt sheet t ex, om jag inte hittar ett spel jag känner är bra nog för att spela som B4 då öppnar jag en ny serie eller slottar om det till B2 eller B3 eller vad som nu passar.

Enda skillnaden jag ser är att man bettar i serier för att på ett så bra sätt som möjligt selektera spel och värdera rätt. Mina B5or är ju antagligen lika frekventa i detta som om jag hade en varierade gradering.

Till trådskaparen, sök gärna på forumet innan du skapar nya trådar.

Här behandlas 2-6 som är ett system likt "ditt".
Varför då satsa i en serie överhuvudtaget?

Det är just det som gör att det effektiva oddset på Bx ändras, då det ingår i en serie med By, Bz osv. Vadet du lägger på Bx ingår och påverkas av tidigare vad i den serien. Det är systemets natur.

Ett vanligt unitsystem bygger i grunden på Kelly-kriteriet där variablarna är träffprocenten, oddset och bankrullen storlek. När du satsar progressivt läggs variabeln "det här är Bz" till, som inte har något med vadet i sig att göra, utan endast med tidigare vad i serien, som ju inte har något att göra med Bz förutom att dom ingår i samma serie. Vad är det då som rättfärdigar den variabeln?

2-6 är ett väldigt konservativt progressivt system, till skillnad från klassisk Martingale (B5 i Martingale blir ju 16x ursprungsinsatsen), varför jag tror att det tar mycket längre tid innan systemet visar sin sanna natur. Förvisso visade Tinos (har jag för mig det var?) simulering att det egentligen inte var någon skillnad på flatbetting och 2-6.

Hoppas att jag har fel.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat