Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-28, 19:47   #13
RobinD
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zimond Visa inlägg
Varför då satsa i en serie överhuvudtaget?

Det är just det som gör att det effektiva oddset på Bx ändras, då det ingår i en serie med By, Bz osv. Vadet du lägger på Bx ingår och påverkas av tidigare vad i den serien. Det är systemets natur.

Ett vanligt unitsystem bygger i grunden på Kelly-kriteriet där variablarna är träffprocenten, oddset och bankrullen storlek. När du satsar progressivt läggs variabeln "det här är Bz" till, som inte har något med vadet i sig att göra, utan endast med tidigare vad i serien, som ju inte har något att göra med Bz förutom att dom ingår i samma serie. Vad är det då som rättfärdigar den variabeln?

2-6 är ett väldigt konservativt progressivt system, till skillnad från klassisk Martingale (B5 i Martingale blir ju 16x ursprungsinsatsen), varför jag tror att det tar mycket längre tid innan systemet visar sin sanna natur. Förvisso visade Tinos (har jag för mig det var?) simulering att det egentligen inte var någon skillnad på flatbetting och 2-6.

Hoppas att jag har fel.
Ptja jag vet inte, 2-6 systemet gör mig till en mer disciplinerad spelare och jag forcerar inte fram spel till den högre delen av serierna.

Mina initiala 285 spel har givit mig en utveckling jag aldrig skapat med en annan insatsstrategi och jag håller mig under korrekt MM i samtliga bets oavset när i serien det inträffar. Och trots att jag snittar lägre insatser har jag ett större netto än på länge. Positiv varians, ja kanske. Vi får se hur det utvecklar sig.

Grund och botten handlar det ju om värdeodds detta med, åtminstone är det sådana jag tror jag spelar.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat